کد خبر 1515449
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۴
مشاور زلنسکی: به روابط آینده با لهستان شک دارم

دستیار ارشد رئیس‌جمهور اوکراین زمان دوستی بین کی‌یف و ورشو را تا پایان حملات روسیه دانست.

به گزارش مشرق، «میخائیل پودولیاک» دستیار ارشد رئیس‌جمهور اوکراین، در بیانیه‌ای گفت که دوستی میان اوکراین و لهستان تا زمانی خواهد بود که حملات روسیه به اوکراین ادامه دارد و پس از این زمان رقابت میان کی‌یف و ورشو آغاز خواهد شد.

به گزارش آرتی، پودولیاک این اظهارات را در برنامه زنده تلویزیونی اوکراین بیان کرد، هشدار داد که دوستی میان اوکراین و لهستان برای همیشه دوام نخواهد داشت و افزود: «امروز، لهستان نزدیک‌ترین شریک و دوست برای ماست و تا پایان جنگ به همین شکل باقی خواهد ماند. اما پس از پایان حملات رقابت آغاز خواهد شد و دو کشور برای کنترل بازارهای مصرف باهم مبارزه خواهند کرد.»

از زمانی که حملات روسیه به اوکراین آغاز شده است، ورشو خود را حامی اصلی اوکراین در شرق اروپا و یکی از حامیان اصلی آن در میان کشورهای غربی معرفی کرده است. این کشور تسلیحات و سخت افزارهای نظامی مختلف را به اوکراین عرضه کرده است و در عین حال تبدیل به قطب اصلی تحویل تجهیزات جنگی از جاهای دیگر شده است. همچنین حضور بسیاری از نیروهای لهستانی زبان در میان نیروهای اوکراینی در خط مقدم گزارش شده است.

البته از طرفی روابط بین لهستان و اوکراین به شدت به دلیل اختلافات تلخ بر سر محصولات کشاورزی تیره شده است. در اوایل سال جاری، لهستان و دیگر کشورهای اروپای شرقی اعتراضات گسترده کشاورزان را تحمل کردند که خواستار تحریم محصولات ارزان‌تر اوکراین بودند که به بازارهای محلی آسیب رسانده بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عمیر IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
    0 2
    لهستان از گذشته رفیق خوبی برای اوکراین بود اینو توی جنگم خیلی خوب نشون دادن 💛💙 زنده باد این دو کشور !
    • IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
      0 0
      منظورش روابط لهستان کلنگی با کدوم کشوره؟! چی؟ اوکراین؟؟! خخخخخخخخخ تا سال دیگه اوکراینی در کار نخواهد بود جیگر!!! 🤣😂😂🤣🤣

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس