AFC کل لیگ ایران را تعلیق می‌کند؟/ نامه دو باشگاه لیگ برتری به سازمان بازرسی علیه ولخرج‌ها/ آن‌هایی که حرف «نهادهای بالادستی» را زیر پا گذاشتند باید تنبیه شوند!

در دهم تیرماه و در نشست تدوین و شفاف سازی در خصوص دستورالعمل ناظر بر سقف بودجه و تشریح قوانین نقل و انتقالاتی گفته شد که نهادهای بالادستی درباره سهم عدالت در فوتبال مکاتباتی را با فدراسیون داشته‌اند.

به گزارش مشرق، با مروری بر تازه‌ترین صحبت‌های جواد نکونام سرمربی تیم استقلال در رابطه با رعایت کردن یا رعایت نکردن سقف بودجه تعیین شده برای باشگاه‌های لیگ برتری به یاد اتفاقات پایان خرداد و اوایل تیر ماه می‌افتیم. زمانی که عنوان شد باشگاه‌های لیگ برتری به دستور نهادهای بالادستی باید برای خودشان سقف تعیین کنند و در محدوده مشخصی هزینه‌هایشان را در نظر بگیرند. این را مهدی تاج به همه ابلاغ کرده بود.

در آن جلسه قنبرزاده (نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال) محمدرضا کشوری فرد (سرپرست سازمان لیگ) علی خطیر (مشاور عالی وقت رئیس فدراسیون و مدیرعامل فعلی باشگاه استقلال) و فرشید طاهری (مسئول کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ) حضور داشتند. نشستی تحت عنوان «تدوین و شفاف سازی در خصوص دستورالعمل ناظر بر سقف بودجه و تشریح قوانین نقل و انتقالاتی».

یادآور می شود؛ در آن جلسه منصور قنبرزاده گفت: « برای این موضوع با عنایت به چند مطلب بسیار مهم با نهادهای بالا دستی مکاتبه کردیم. به طور مثال در خصوص سهام عدالت مکاتباتی را از نهادهای بالادستی داشتیم. فضای اقتصادی کشور و نظارت بر میزان مبلغ قرارداد تیم ‌های باشگاهی که سهام عدالت دارند و شرکت‌های دولتی و صنعتی موضوع نامه بوده و در واقع نهادهای بالادستی از فدراسیون فوتبال توضیح خواستند. مکاتباتش برای باشگاه‌های ذی‌ربط که حدود ۱۳ باشگاه لیگ برتری هستند ارسال خواهد شد. صندوق‌های بازنشستگی حق و حقوق بازنشسته‌ها یا سهام عدالت که حق و حقوق دهک‌های پایین جامعه است. در بسیاری از این شرکت‌ها دارای سهام هستند. همان‌ها مکاتباتی با نهادهای بالادستی کردند و خواستار این شدند که در بحث قراردادهای تیم‌های باشگاهی نظارت جامعی باشد. از ما گزارش خواستند. حتی مبلغ قراردادها را از ما خواستند، چراکه با این شرکت‌ها مشارکت دارند و حق ورود به این مسائل را دارند».

بیشتر بخوانید:

آشفتگی یک روز مانده به شروع لیگ

نایب رئیس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: «از نهادهای بالادستی این قضیه را پیگیری کردند. نهادهای نظارتی هم می‌توانند در بحث قراردادهایی که به هر میزان از سهام عدالت یا سهام‌هایی که دولت سهامدار است، ورود کنند. طبیعتاً نظارت بسیار جامعی انجام دادند. ریاست سازمان بازرسی کل کشور هم در این خصوص توضیحاتی را ارائه دادند».

AFC کل لیگ ایران را تعلیق می‌کند؟/ نامه دو باشگاه لیگ برتری به سازمان بازرسی علیه ولخرج‌ها/ آنهایی که حرف «نهادهای بالادستی» را زیر پا گذاشتند باید تنبیه شوند

اما امروز جواد نکونام با اشاره به کلیات خرید و فروش بازیکنانش در فصل نقل و انتقالاتی رسماً و قاطعانه اعلام کرد تنها تیم بین تیم های غیرخصوصی که سقف مورد نظر فدراسیون را در این حد فاصل رعایت کرده باشگاه استقلال است.

در این میان صحبت از برخی تیم‌ها به شدت در محافل فوتبالی نقل اهالی این رشته است که معتقدند آن باشگاه‌های خاص نه تنها سقف را رعایت نکرده‌اند بلکه تا دو برابر سقف هم قرارداد بسته‌اند اما ظاهراً کسی به آنها ایرادی نگرفته است!

در همین ارتباط مطلع شدیم دو باشگاه لیگ برتری با توجه به پایان فصل ثبت قراردادها حالا قصد دارند از طریق وکلایشان نسبت به این موضوع شکایتی تنظیم کرده و آن را از طریق سازمان بازرسی کل کشور مجدانه پیگیری کنند. مدیران این دو باشگاه معتقدند کسانی که در راس این باشگاه‌ها، سقف تعیین شده از سوی مسئولان مربوطه در فدراسیون فوتبال را رعایت نکرده‌اند در واقع حرف نهادهای بالادستی و نظارتی را در بحث قراردادها و سهام عدالت لگدمال کرده‌اند و حالا باید تنبیه شوند.

با توجه به اتفاقات اخیر به نظر می‌رسد در آستانه شروع مسابقات لیگ برتر باید شاهد اتفاقات تازه‌ای در زمینه رودررویی باشگاه‌ها با یکدیگر در موضوع جذب بازیکن باشیم.

قطعاً انتقال این قبیل اخبار به کنفدراسیون فوتبال آسیا(AFC) می‌تواند مشکلات عدیده‌ای را در بحث صدور مجوز حرفه‌ای برای باشگاه‌های لیگ برتری در پی داشته باشد. اینکه ممکن است عنوان شود نهادهایی غیر از فدراسیون فوتبال در موضوعات مختلف باشگاهداری فوتبال دخالت کرده‌اند و در آنصورت احتمال دارد لیگ برتر به حالت تعلیق دربیاید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    22 2
    انشالله هر چی زودتر این فوتبال جمع بشه راحت بشیم
    • پری مجرد44 ساله IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
      7 1
      احسنت
    • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
      10 0
      به درک . انقدر چک بی حساب از جیب ملت تو این فوتبال آبکی کشیده شده . لاقل تعطیل بشه خیال همه راحت شه
    • IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
      6 0
      هیچکس نمیگه یه رفراندوم بزاریم ببینیم حاضریم از جیب بیت المال ما ،آبشاری پول بریزه توی جیب یه عده ،برای دویدن دنبال توپ!!!!!!!!!!!
    • IR ۰۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
      0 0
      پری بیا من بگیرمت
    • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
      0 0
      اگر اتفاق بیفتد مبارک و میمون است چون از خروج دلار ها به جیب بازیکنان خارجی و مربیان جلوگیری میشود
  • پدی ازپیج همسایه IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    13 6
    شتر سواری دولا دولا نمیشه،امیدوارم یکبار تعلیق کنه مجبور شید تندروی و‌طالبان مسلکی در ورود خواهرت خواهرم خواهرامون به ورزشگاه یکبار برای همیشه حل شه.
    • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
      11 7
      مرده شور هرچه آدم عوضی و کلاش رو ببره. تو دلت برای ورزشگاه رفتن خانم ها می سوزه یا مرض دیگه ای داری؟؟
    • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
      5 7
      تو فقط راجع به خواهر خودت حرف بزن! (البته امیدوارم خواهرت هم حقتو بزاره کف دستت) ، خواهر و ناموس دیگران به تو ربطی نداره!
    • پدی از پیج همسایه🙂 IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
      0 0
      مشرق منتشرکن وکوتاهش نکن.چرا توهین میکنی؟چی گفتم مگه؟.اره دلم میسوزه وقتی گوشت کیلو۵۰۰هزار شده وشما دغدغه ت شوتبال ندیدن دختربچه ای هست که ریش نقاشی میکنه.وگرنه من کلاسم خیلی بالاتر وبافرهنگترم که بخوام برم فوتبال داخلی با این زیرساختها وبازیکنا رو ببینم.برم پول بدم ترابی و امیری وبیرانوندو ببینم؟بوسیدم گذاشتم کنار فوتبال داخلو.کل فوتبال ارزش یه تارموی دخترابی رونداشت.عذاب وجدان ندارید؟چیکارکردید بعدش؟
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    18 1
    هزینه های تحمیلی فوتبال بر جامعه هیچ دست آوردی برای کشور نداشته است و معضلی برای کشور شده است لذا بهتر است که کل فوتبال را تخته کرد
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    13 1
    چه خوب
  • ایرونی IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    13 0
    مگه با تنبیهات سفت و سخت afc یه نظمی بیاد تو فوتبالمون
  • GB ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    16 1
    خدا کند لیگ تعطیل بشه این پول های بی زبون بیت المالو به این مفت خور ها ندند .
  • کارمند ساده IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    12 1
    بهتر ، فوتبال ایران در این ۴۰, سال اخیر جامی نیاورده و فقط بودجه های دولتی و بخش خصوصی را می خورد....
  • IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    3 1
    هر جا لنگ و لنگی باشن فساد بیداد میکنه
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
    0 2
    ای کاش همه چی تعطیل بشه همه چی... این چیزی که ما داریم میبینیم اسمش زندگی نیست
  • ناشناس IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
    0 0
    کاش کل فوتبال ایران رو گل بگیرند چی این مرکز فساد و ضد و بند دریغ از یه ثانیه ورزش والا پولی که تو فوتبال رد وبدل میشه توی کشور خرج می شد یه ایران دیگه به وجود می‌آوردیم
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
    1 1
    به خاطر راه ندادن خانم ها به استادیوم اومدن ورزشگاه آزادی رو عمدا تعمیر کردن برید بمیرید عقب افتاده های طالبانی
  • وحید IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
    1 1
    هر جا استراماچونی استقلالی کیروش استقلالی شفر استقلالی ساپینتو استقلالی قلعه نوعی استقلالی مجیدی استقلالی فغانی استقلالی باشد فساد است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس