کد خبر 1516169
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵
آمریکا مانع اصلی اجرای توافق غلات

سفیر روسیه در آمریکا اعلام کرد که واشنگتن مسئول اصلی انحراف در اجرای توافق صادرات غلات از بنادر اوکراین است.

به گزارش مشرق، سفیر روسیه در واشنگتن از اقدامات آمریکا در خصوص توافق صادرات غلات از دریای سیاه انتقاد کرد.

«آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا اعلام کرد که دولت واشنگتن کارزار اطلاعاتی را با هدف از بین بردن مسئولیت انحرافات در توافق استانبول آغاز کرده است.

سفیر روسیه در واکنش به اظهارات طرف آمریکایی در خصوص ضرورت ازسرگیری ابتکار دریای سیاه در اسرع وقت، تاکید کرد که به واقع بخشی از کارزار اطلاعاتی آمریکا برای تحریف وضعیت واقعی، این است که بر کشورهای در حال توسعه به منظور متقاعد کردن فدراسیون روسیه برای بازگشت به توافق غلات فشار آورد.

آنتونوف افزود که آنها سعی می کنند تا توجه افکار عمومی را از این واقعیت که صادرات غلات از خاک اوکراین با اهداف بشردوستانه اعلام شده اولیه مطابقت ندارد، منحرف کنند.

دیپلمات ارشد روسیه تاکید کرد که این کشور به عنوان یک قدرت مسئول که علاقه مند به کاهش بار بحران غذایی کشورهای فقیر است، بارها تاکید کرده که آمریکا و متحدانش لازم است تا انحرافات در اجرای توافقات کشاورزی را نه فقط در گفتار، بلکه در عمل رفع کنند.

روسیه ماه گذشته توافق غلات با اوکراین را به حالت تعلیق درآورد. این توافق تردد امن محموله های غلات اوکراین به کشورهای نیازمند را در طول سال گذشته تضمین می‌کرد.

توافق مذکور به میانجی‌گری سازمان ملل و ترکیه در راستای کمک به تسهیل بحران جهانی غذا پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، منعقد شد. مسکو و کی‌یف هر دو در زمره پیشتازان حوزه صادرات غلات محسوب می‌شوند.

روسیه اعلام کرد که اگر درخواست‌های مسکو ذیل توافق مبنی بر بهبود صادرات غلات و کود شیمیایی این کشور محقق شود، به توافق بازخواهد گشت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
    1 0
    مانع توافق یا مانع باج گیری بیش از حد روسیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس