نوبخت: احزاب افراد با صلاحیت را برای انتخابات مجلس معرفی کنند

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه ادامه داد: احزاب برای حفظ جایگاه خود باید افراد با صلاحیت را برای انتخابات مجلس معرفی کنند.

به گزارش مشرق، محمدباقر نوبخت دبیرکل حزب اعتدال و توسعه در برنامه «صف اول» شبکه خبر سیما، با اشاره به انتخابات سالجاری کشور، گفت: انتخابات اسفندماه مجلس برای اینکه از یک رقابت منطقی برخوردار باشد، هم سازمان صداوسیما و هم دیگر ارکان و دست اندرکاران مسئولیت‌ها و نقش‌های مهمی برعهده دارند.

وی افزود: برای شکل‌گیری این انتخابات رقابتی، همه این ارکان‌ انتخابات باید به دو موضوع پر اهمیت توجه کنند، ابتدا باید وضعیت جامعه مدنظر همه قرار گیرد که ما شرایط مطلوبی نداریم و نارضایتی‌هایی در عرصه‌های مختلف در مردم وجود دارد.

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه ادامه داد: نکته دیگر این است که بدانیم که این نارضایتی‌ها قرار است با چه ابزاری رفع شود و آن نقش مجلس است که شاید می‌توان گفت یکی از پراهمیت‌ترین ارکان نظام، همین مجلس است.

نوبخت افزود: یک بخش قابل‌توجهی از نارضایتی‌ها مربوط به بازنشستگان است و بنده معتقدم مجلس با همسان‌سازی حقوق‌ها می‌تواند رضایت مردم را جلب کند.

وی خاطرنشان کرد: با همین روش، مجلس می‌تواند این ۸۰ میلیون نفر جمعیت را به گروه‌های مختلف تقسیم کند و برای هرکدام از این‌ها فرمول مناسب خود را در نظر بگیرد تا این نارضایتی‌ها را کاهش دهد.

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه ادامه داد: احزاب برای حفظ جایگاه خود باید افراد با صلاحیت را برای انتخابات مجلس معرفی کنند.

نوبخت افزود: اگر صداوسیما بتواند فضایی را مهیا کند تا همه جریان‌های سیاسی از رسانه ملی استفاده کنند، تردید نداریم که حضور مردم در انتخابات گسترده‌تر می‌شود.

وی تصریح کرد: بنده معتقدم که برای رقابت مطلوب می‌توانیم حتی با کشورهای متخاصم هم از موضع بالاتر مذاکره کنیم.

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه بیان کرد: توصیه حزب اعتدال و توسعه این است که افراد با توانایی بالا که می‌توانند خدمت کنند، به خاطر مردم در انتخابات نامزد شوند.

نوبخت در پاسخ به اینکه صداوسیما چطور می‌تواند از امکانات خود برای تبلیغات نامزدها استفاده کند؟، گفت: احزاب برای حفظ جایگاه خود افراد ناشایست را معرفی نکنند، چراکه شأنیت حزب خودشان را زیر سؤال می‌برند، بنابراین بهتر است بخشی از وظیفه تأیید صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان به احزاب واگذار شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه دولت دوازدهم خاطرنشان کرد: معتقدم اصلاح قانون انتخابات و به طور مشخص، همین پیش‌ثبت‌نام موضوع مثبتی است، چراکه باعث شناخت دقیق‌تر مردم از نامزدها می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
    0 0
    رندان روزگار از عشوه گفتار این "مکش مرگ ما " میدانند که چگونه از مناصب زیر به مقامات بالا رسیده!
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
    0 0
    تو خودت اصل با صلاحیتی مرد. ناامید نشو.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس