کد خبر 1516881
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹
هشدار فرمانده نیروی هوایی رژیم اشغالگر: آسیب جدی دیده‌ایم

فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی با تشدید بحران امتناع از خدمت نظامیان اشغالگر، تصریح کرد: سرپیچی از خدمت توسط نیروهای ذخیره، آسیبی جدی به کارآیی ارتش وارد کرده است.

به گزارش مشرق، «تومر بار»، فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی روز گذشته (جمعه، ۱۱آگوست) دیداری با نیروهای ذخیره متمرد از خدمت داشت و طی آن درباره افزایش آسیب‌ پذیری‌های ارتش، به ویژه نیروی هوایی هشدار داد.

طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «آی۲۴»، تومر بار گفت: «ارتش اسرائیل همیشه آماده جنگ است، اما آسیب به نیروی هوایی به دلیل استعفای نیروهای ذخیره در اعتراض به طرح اصلاحات قضایی به طور جدی در حال افزایش است».

فرمانده نیروی هوایی رژیم اشغالگر خاطرنشان کرد: «در حال حاضر ارتش اسرائیل کارآمدی خود را حفظ کرده است اما به نیروی هوایی و سایر تشکیلات آسیب وارد شده است. همچنین به نظر می‌رسد که آسیب وارد شده به نیروی هوایی نتیجه بحران کنونی است. من از شما انتظار دارم که به حضورتان ادامه دهید.»

تومر بار خطاب به نیروهای متمرد ارتش گفت: «ممکن نیست که بدانیم در یک ماه آینده چه اتفاقی خواهد افتاد؛ چالش با از سرگیری تمرینات در مقیاس بزرگ پیش خواهد آمد.»

پیش‌تر رسانه‌های صهیونیستی در گزارش‌های متعدد اعلام کرده بودند که با توجه به گسترش اعتراضات به طرح تغییرات قضایی در میان نیروهای ذخیره، کارایی ارتش اشغالگر رو به کاهش است و بازدارندگی آن از بین رفتن است.

«عاموس هریل»، تحلیلگر امور نظامی در روزنامه «هاآرتص» در این باره گفته بود: «کارآمدی ارتش همه چیز نیست؛ در حالی که به گفته هرتزی هالوی، رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل، مشکلات موجود در ارتش ذخیره فراتر از مشکل کارآمدی است».

این تحلیلگر صهیونیست توضیح می‌دهد: «کارآمدی ارتش اسرائیل در همه زمینه‌ها و در بیشتر جبهه‌ها با توجه به گسترش اعتراض‌ها به اصلاحات، روندی نزولی داشته است؛ هر چه روزهای بیشتری می‌گذرد، بحران عمیق‌تر می‌شود».

او در ادامه ضمن اشاره به این نکته چالش‌های ارتش رژیم اشغالگر در بخش نیروی هوایی «به صورت ویژه‌ای شدید» است، گفته بود: عمدتاً مشکلات این بخش، بیش از همه بخش‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد؛ چرا که ستاد عملیاتی ارتش، روی خلبانان و افسران مربی در نیروی هوایی حساب خاصی باز کرده و اتکای زیادی به نیروهای ذخیره و مجرب آن دارد.

پیش‌نویس طرح تغییرات قضایی که توسط کابینه «بنیامین نتانیاهو» در ژانویه پیشنهاد شد، باعث ایجاد شکاف شدید و یکی از بزرگترین جنبش‌های اعتراضی در رژیم صهیونیستی شد؛ اعتراضاتی که به ارتش رژیم اشغالگر هم رسیده و موجب موجی از سرپیچی‌ها شده است.

پنجشنبه ٣آگوست بود که روزنامه «وال استریت ژورنال» در گزارشی اعلام کرد نیروهای ذخیره در ارتش اشغالگر در اعتراض به طرح تغییرات قضایی و تهدید به «وحدت و آمادگی نظامی»، غیبت از خدمت را آغاز کرده‌اند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس