هزینه درمان دهک‌های درآمدی یک تا سه رایگان شد

هیئت وزیران با محاسبه هزینه درمان دهک‌های درآمدی یک تا سه به‌صورت رایگان در مراکز درمانی دولتی و محاسبه نرخ این خدمات (درمان) در مراکز غیردولتی با نرخ پایه بیمارستان‌های دولتی موافقت کرد.

به گزارش مشرق، محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور تصویب‌نامه هیأت وزیران در خصوص جزء (۱) بند (ف) و جزء (۴) بند (ل) تبصره (۱۷) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور را به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغ کرد.

بر اساس این بند از قانون بودجه امسال، سازمان بیمه سلامت ایران مکلف است نسبت به پوشش خدمات درمانی در دو صندوق بیمه سلامت همگانی و بیمه روستاییان و عشایر همچون سایر صندوق‌های بیمه‌ای اقدام کند.

در متن جزء (۱) بند (ف) تبصره (۱۷) قانون بودجه آمده است: سازمان بیمه سلامت ایران مکلف است نسبت به پوشش خدمات درمانی در دو صندوق بیمه سلامت همگانی و بیمه روستاییان و عشایر همچون سایر صندوق‌های بیمه‌ای اقدام کند؛ خدمات درمانی بیماران این دو صندوق در صورت مراجعه به بخش خصوصی و مراجعه خارج از نظام ارجاع به میزان پایه بخش دولتی تحت‌پوشش بیمه قرار خواهد گرفت.

شورای عالی بیمه سلامت کشور با همکاری سازمان بیمه سلامت موظفند ظرف یک ماه از ابلاغ این قانون آیین‌نامه اجرائی لازم را تدوین کند و به تصویب هیأت وزیران برساند و وزارت بهداشت نیز مکلف است میزان افزایش هزینه‌های ناشی از اعمال این جزء را هر سه ماه یک بار به کمیسیون‌های برنامه و بودجه و محاسبات و بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گزارش کند.

هچنین در متن جزء (۴) بند (ل) تبصره (۱۷) تصریح شده «ارائه بسته خدمات بیمه‌پایه برای کلیه اقشار که بر اساس آزمون وسع در دهک‌های یک تا ۳ قرار می‌گیرند، به‌صورت رایگان خواهد بود».

آیین‌نامه اجرایی این بند از قانون بودجه چه می‌گوید؟

بر اساس آیین‌نامه اجرایی مصوب این بند از قانون بودجه، سازمان بیمه سلامت ایرانیان مکلف به تحت‌پوشش قرار دادن همه ساکنان شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر که پوشش بیمه‌ای ندارند شده است؛ افراد واقع در ۳ دهک اول درآمدی نیز ۱۰۰ درصد حق بیمه آنها از سوی دولت پرداخت می‌شود.

هزینه خدمات درمانی برای ۳ دهک اول درآمدی در مراکز درمانی دولتی بابت دریافت خدمات سرپایی نیز رایگان است.

همچنین بیمه‌شدگان تحت پوشش صندوق‌های بیمه عشایر و روستاییان و افراد حاضر در دهک‌های درآمدی یک تا ۳ نیز در صورت مراجعه به مراکز درمانی غیردولتی، تعرفه خدمات با آنها به نرخ پایه دولتی محاسبه شده و مابه‌التفاوت (فرانشیز) را بیمار پرداخت می‌کند.

تعیین افراد مشمول دهک‌های درآمدی یک تا سه با وزارت رفاه و سامانه پایگاه رفاه ایرانیان خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    5 2
    ظلمه وگرنه چراباید مجانی باشه
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    1 3
    من هیچی در این دنیا ندارم زدن دهک 8
    • IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
      3 1
      باید دید راست میگی یا نه
  • IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    2 0
    احسنت کار خوبی انجام دادین،این کار واقعا ضروری بود،البته بشرطی که واقعا دهک بندی صحیح باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس