کد خبر 1516997
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۱

به گزارش مشرق، محمد حسین قنبری طی یادداشتی نوشت: تیم اردنی الوحدات سه‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ باید در دور انتخابی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف شباب الاهلی امارات برود؛ در حالی که تیم اماراتی یک بازیکن صهیونیست را در ترکیب خود دارد و چند هفته پیش نیز در اردوی آماده‌سازی صربستان در دیداری دوستانه به مصاف باشگاه صهیونیستی «عیرونی طبریا» رفته‌است.

کنشگران اجتماعی أردن بازی‌کردن در برابر الاهلی را مصداق مشارکت در فرایند عادی‌سازی روابط ورزشی با کیان‌صهیونیستی دانسته و از باشگاه الوحدات خواسته‌اند در این دیدار شرکت‌نکند. آنان معتقدند تیم الوحدات درون اردوگاههای آوارگان فلسطینی در اردن شکل گرفته و نماد رنج آوارگان فلسطینی است و باید پیشتاز تحریم ورزشی کیان‌صهیونیستی باشد.

هرچند شماری از هواداران و اعضای هیات‌مدیره‌ی باشگاه خواستار خروج از لیگ قهرمانان آسیا شدند اما مدیر باشگاه برای دوری از جریمه‌های مالی، محرومیت باشگاه ، کاهش سهمیه‌ی اردن در فصل‌های آینده، و ازدست‌دادن درآمد حق پخش تلویزیونی تصمیم به شرکت در این بازی گرفته است.

این رخداد بار دیگر اهمیت طراحی یک چارچوب‌ فراملی برای هماهنگی کنش‌های ضدصهیونیستی در حوزه‌ی ورزش را یادآوری‌می‌کند. این چارچوب باید پوششی حقوقی برای تیم‌های ملی، باشگاه‌ها و افرادی فراهم‌کند که نمی‌خواهند با نمایندگان کیان اشغالگر مسابقه بدهند؛ این نهاد باید از پشتیبانی همه‌ی کشورها و انجمن‌های ضدصهیونیست بهره‌بگیرد تا بتواند از ورزشکاران و تیمهای حامی فلسطین حمایت کند.

ورزش ما چند دهه با این چالش روبه‌رو بوده و این رخداد تلنگری برای مدیران ورزش ایران است تا برای یک اقدام حقوقی جدی کمر همت ببندند. شباب الاهلی امارات اگر الوحدات را شکست‌دهد، با احتمال بالایی هم‌گروه یکی از باشگاه‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا خواهدشد؛ پس مسئله‌ی امروز أردن، چالش فردای نه‌چندان دور ما خواهدبود و بهتر که امروز چاره‌ی کار کنیم!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    1 2
    چکار کنه یه تیم اگه شرکت نکنه کلی جریمه و محرومیت داره راهش اینه گزارشگر موقع گزلرش ییه اسم من در اوردی بزاره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس