کد خبر 1466203
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۰
همه‌چیز درباره حریف عجیب فولاد؛ عنابی‌های بحران‌زده با حضور سرمربی اسبق کریم

تیم فوتبال الفیصلی در حال حاضر در لیگ دسته دوم عربستان شرایط خوبی را تجربه نمی‌کند و در ۶ دیدار اخیرش فقط یک برد داشته است؛ آنها حالا باید در لیگ قهرمانان به مصاف فولاد ایران بروند.

به گزارش مشرق، مرحله‌ی یک‌هشتم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اسیا در منطقه‌ی غرب از امشب (یکشنبه) با برگزاری یک دیدار آغاز می‌شود و فردا (دوشنبه) هم با برگزاری سه دیدار به کار خود خاتمه خواهد داد. قطر، میزبان این مرحله است و فولاد خوزستان، تنها نماینده‌ی کشورمان خواهد بود که می‌بایست به مصاف تیم الفیصلی عربستان برود.

شاگردان جواد نکونام در دور گروهی با سه برد و سه تساوی در گروه خود صدرنشین شدند و بالاتر از تیم‌های شباب الاهلی امارات، الغرافه قطر و آخال ترکمنستان قرار گرفتند. اهوازی‌ها به همراه شباب الاهلی و الشباب عربستان تنها تیم‌های بدون باخت در منطقه‌ی غرب به حساب می‌ایند.

حریف فولاد اما شرایط عجیبی دارد. تیم الفیصلی در گروهی که السد قطر، نسف‌قارشی ازبکستان و الوحدات اردن حضور داشتند با تنها ۹ امتیاز سرگروه شدند و به این مرحله راه یافتند. آنها حالا در عین ناباوری در لیگ دسته دوم عربستان مشغول هستند و تلاش می‌کنند بار دیگر به سطح نخست بازگردند.

همه‌چیز درباره حریف عجیب فولاد

عنابی‌ها هم‌اکنون در لیگ دوی عربستان با ۳۷ امتیاز در جایگاه پنجم ایستاده‌اند و با منطقه‌ی صعود به لیگ حرفه‌ای سه امتیاز فاصله دارند. آنها در این هفته‌ها اصلا شرایط خوبی نداشته‌اند و در ۶ مسابقه‌ی اخیر خود فقط یک پیروزی را به دست آورده‌اند و با چهار شکستی که داشتند مجبور به تغییر سرمربی شدند و رو به گزینه‌ی اسبق خود آوردند.

در ترکیب الفیصلی بازیکن شاخصی وجود ندارد اما آنها ۶ بازیکن خارجی دارند که اسامی‌شان بدین قرار است: یوسیپ ووکوویچ(کرواسی)، عمر عرجون(مراکش)، روسی(برزیل)، ویلی سمدو(کیپ‌ورد)، مسعود جمعه(کنیا)، مارتینز واسکز(آرژانتین).

هدایت این تیم بر عهده‌ی مارینوس اوزونیدیس یونانی است. او پیش از این و در سال ۲۰۲۲ هدایت الفیصلی را به عهده داشت و حالا دوباره برگشته تا بتواند این تیم را به سطح اول بازگرداند. اوزونیدیس در تیم ملی یونان حدود ۴۰ بازی ملی انجام داد و برای تیم‌هایی چون پاناتینایکوس یونان، لوهاور فرانسه و آپوئل نیکوزیای قبرس بازی کرد. این سرمربی ۵۴ ساله بعد از حدود ۱۵ جابه‌جایی در حدود ۲ دهه دوباره به الفیصلی بازگشته و امیدوار است نتایج خوبی را به دست بیاورد.

همه‌چیز درباره حریف عجیب فولاد

اوزونیدیس در تیم‌های آپوئل و یونیورسیتاتیای رومانی توانسته چند عنوان قهرمانی را در مسابقات داخلی به دست بیاورد و در سال ۲۰۱۶ بهترین مربی فصل لیگ یونان شود. او در تیم‌های پانیونیوس و آاِک آتن سابقه‌ی سرمربیگری دارد و مدتی سرمربی کریم انصاری‌فرد بود اما حضور او در ۲ باشگاه مذکور هیچ‌وقت با مسعود شجاعی همزمان نشد.

باید دید شاگردان جواد نکونام در مصاف با تیمی که نخستین حضور خود در لیگ قهرمانان آسیا را تجربه می‌کند و حالا اصلا وضعیت خوبی ندارد می‌توانند با موفقیت از ورزشگاه الثمامه خارج شوند یا خیر.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس