1

فائزه هاشمی تمایل دارد در نقش سخنگوی منافقین به فعالیت مشغول باشد اما برخی اصلاح‌طلبان با اهداف انتخاباتی او را روتوش می‌کنند، البته ننگ با رنگ پاک نمی‌شود!

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل بانام «ویژه‌های مشرق» شمارا در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم.

در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید

************

روزنامه‌های امروز یکشنبه ۲۲ مردادماه در حالی چاپ و منتشر شد که پیش‌ ثبت‌نام انتخاباتی گروه‌های مختلف سیاسی، آخرین گمانه‌زنی‌های برجامی پس از تبادل زندانیان و هوای گرم میهمان تابستانی ایرانیان در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

در هیچ دوره‌ای از انتخابات مجلس شورای اسلامی تا این حد جناح‌ها و شخصیت‌های سیاسی وارد فضای انتخاباتی نشده‌ بودند، ثبت‌نام تعداد قابل ملاحظه افراد با سلایق مختلف سیاسی حاکی از همین ماجراست.

روزنامه آرمان امروز که جناح چپ میانه را نمایندگی می‌کند درباره آرایش سیاسی حاکم بر انتخابات نوشته است:

بعد از پایان جنگ و اتمام دوره دوم ریاست جمهوری مرحوم هاشمی‌رفسنجانی دو طیف «اصلاح‌طلب» و «اصولگرا» قطب‌های اصلی انتخابات را تشکیل می‌دادند و در هر انتخاباتی شاهد رقابت حساس و نفس‌گیری بین این دو اردوگاه بودیم ولی حالا باید بگوییم که به‌دلیل انشعاب‌های بسیار در اردوگاه اصولگرایی و اصلاح‌طلبی به‌نظر انتخابات رنگ و بویی دیگر به خود خواهد داشت. حالا شخصیت‌هایی مانند جهانگیری، قالیباف، لاریجانی، روحانی و … که به‌نوعی ژنرال‌های سیاسی ایران محسوب می‌شوند هر کدام به‌نوبه خود مدعی «جریان سیاسی» هستند که می‌توانند مسیر انتخابات را تغییر دهند.

در ادامه این گزارش آمده است:

فضای سیاسی تا ماه‌های آینده درگیر حضور یا عدم حضور چهره‌های شاخصی مانند جهانگیری، لاریجانی و … خواهد بود و بازار تکذیب‌ها و تاییدها همچنان داغ می‌ماند ولی این سوال پیش می‌آید که آیا چهره‌هایی مانند حسن روحانی، که کارنامه قطوری از مسوولیت‌های اجرای، امنیتی و … را در اختیار دارد تمایلی برای نشستن بر روی صندلی‌های سبز بهارستان خواهد داشت؟ یا لاریجانی که ۳ دوره به‌عنوان رییس در بهارستان حضور داشت، آیا بار دیگر نام خود را در لیست‌های انتخاباتی خواهد دید؟

برای جبهه اصلاحات اغتشاشات مهمتر از انتخابات است!/ راز ارادت همیشگی فائزه هاشمی به ترامپ چه بود؟

روزنامه هم‌میهن که متعلق به بخش تندروی جناح چگ است اما روایتی دیگر از پیش‌ ثبت‌نام داشته و در موضعی ۱۸۰ درجه مخالف با روزنامه آرمان امروز نوشته است:

مهلت پیش‌ثبت‌نام انتخابات مجلس دوازدهم امروز درحالی به پایان می‌رسد که هنوز گزارش رسمی و تاییدشده‌ای از نیروهایی که وارد صحنه انتخابات شده‌اند، در دست نیست. آنچه تاکنون در سطح رسانه‌ها و شنیده‌ها از محافل سیاسی منتشر شده، این است که برخی چهره‌های درجه اول دولت و مجلس قبل (حسن روحانی، اسحاق جهانگیری و علی لاریجانی) نیروهای نزدیک به خود را تشویق به نام‌نویسی و حضور در عرصه انتخابات کرده‌اند؛ اما خبری درباره کاندیداتوری خود این چهره‌های شاخص منتشر نشده است و فراتر از این، آنان شایعات و گمانه‌زنی‌های رسانه‌ها در این مورد را هم تکذیب کرده‌اند. همچنین، چهره‌های شاخص دولت قبل که زمزمه کاندیداتوری آنها شنیده می‌شد، تاکنون تشویق‌ها و دعوت‌های بزرگان را نپذیرفته‌اند و به میدان نیامده‌اند. محمدجواد ظریف، علی ربیعی و محمدجواد آذری‌جهرمی از مهمترین این چهره‌ها هستند که با وجود اصرار و تاکید سران دولت قبل، شواهد و قرائن از نامزد نشدن آنان حکایت دارد؛ مگر اینکه امروز و در ساعات آخر مهلت پیش‌ثبت‌نام در این زمینه اقدام کنند!

برای جبهه اصلاحات اغتشاشات مهمتر از انتخابات است!/ راز ارادت همیشگی فائزه هاشمی به ترامپ چه بود؟

روزنامه اعتماد هم در گفتگویی با سخنگوی جبهه اصلاحات به آنالیز انتخابات پرداخته و می‌نویسد:

راهبرد اصلاح‌طلب‌ها در این دوره از انتخابات که در بیانیه جبهه اصلاحات هم مورد تاکید قرار گرفت، راهبرد ۱۵بندی سید محمد خاتمی است. امیدواریم حاکمیت بندهای این بیانیه را مورد توجه قرار داده و زمینه ارتباط نزدیک با مردم و مطالبات مردم را فراهم سازد. مهم مردم هستند نه اصلاح‌طلبان، اصولگرایان و... اگر این احزاب اهمیت و ظرفیتی دارند در نزدیکی به مطالبات مردم است. اگر قرار باشد هزینه عدم مشارکت مردم در انتخابات به گردن اصلاح‌طلبان بیفتد ابتدا باید زمینه‌های مشارکت فراهم شود، بعد مسوولی برای موضوع مشارکت تعیین شود. البته مردم کاملا آگاهند و می‌دانند کدام دسته، گروه و جریان، تمامیت‌خواه هستند و مطالبات آنها را کنار گذاشته‌اند.

برای جبهه اصلاحات اغتشاشات مهمتر از انتخابات است!/ راز ارادت همیشگی فائزه هاشمی به ترامپ چه بود؟

بررسی برخی مطالب مطرح شده از سوی رادیکال های اصلاح طلب بیانگر آن است که آنان بر ضرورت پیوند خوردن اعتراضات و انتخابات و نمایان شدن کارنامه حکمرانی یکدست در انتخابات آتی تاکید داشته و در راستای گرم شدن تنور انتخابات پیشنهاداتی از جنس به رسمیت شناختن نمایندگان گفتمان جنبش زن، زندگی، آزادی را مطرح می سازند، در این رابطه اصلاح طلبان ساختاری تاکید می کنند که باید در فضای عمومی به بیان تفاوت های مهم انتخابات اسفندماه با دوره های گذشته پرداخت. به باور این بخش از اصلاح طلبان انتخابات اسفندماه اولین انتخابات پس از اغتشاشات ۱۴۰۱ است که باید بر این اساس اشاره شود که این انتخابات به طور قطع وضعیت سیاسی جامعه را نمایان خواهد ساخت!

فائزه برانداز است اما او را تخریب نکنید!

طرح سوال یک مسابقه تلویزیونی مورد توجه برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب قرار گرفته است، در جدیدترین قسمت از مسابقه تلویزیونی رخداد که از شبکه افق پخش می‌شود، مجری برنامه، از یک گروه از شرکت کنندگان پرسید: «کدام‌یک از فرزندان آقای هاشمی رفسنجانی به‌طور علنی از تحریم‌های ترامپ علیه ایران حمایت کرد؟»

روزنامه آرمان ملی که سخنگوی خانواده هاشمی است در این‌باره نوشته است:

طرح این سوال در یک مسابقه تلویزیونی که عنوان «نخستین مسابقه سیاسی تلویزیون» را یدک می‌کشد، از نظر بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی عجیب بوده و واکنش‌های متفاوتی به دنبال داشته است. شبکه افق در معرفی این مسابقه این‌طور نوشته است: «این مسابقه تلویزیونی مربوط به تاریخ معاصر کشور عزیزمان ایران است که شرکت کنندگان در آن ذیل دو گروه دو نفره با هم به رقابت می‌پردازند که حضور در آن نیازمند داشتن اطلاعات مناسب در زمینه تاریخ معاصر است.» داو سیما و برخی جریان‌های سیاسی در زمان حیات آیت الله هاشمی بارها به تخریب ایشان می‌پرداختند و می‌پردازند. مرداد ۹۹ محسن هاشمی گفت: «با وجود این، درخواست رسمی آیت الله هاشمی رفسنجانی برای در اختیار گذاردن فرصت قانونی پاسخگویی به اتهامات مطرح شده علیه ایشان، تا روز پایانی حیاتشان پاسخ داده نشد و متاسفانه طی پنج سال سپری شده از رحلت ایشان نیز این روند هتاکی و تخریب از سوی افراطیون همچنان در تریبون‌های رسمی کشور از جمله صداوسیما تداوم یافته است.»

برای جبهه اصلاحات اغتشاشات مهمتر از انتخابات است!/ راز ارادت همیشگی فائزه هاشمی به ترامپ چه بود؟

آرمان ملی البته به این سوال پا سخ نداده است که آیا واقعا فائزه هاشمی از یک جنایتکار چون ترامپ حمایت کرده است یا خیر!

فائزه هاشمی در یک مصاحبه گفته است: برای ایران دوست داشتم آقای ترامپ انتخاب شود ولی اگر یک آمریکایی بودم به آقای ترامپ رای نمی‌دادم. به خاطر همین فشارهایی که می‌آورد، بالاخره شاید یک تغییر سیاستی اتفاق می‌افتاد.شاید اگر فشارهای آقای ترامپ ادامه پیدا می‌کرد، بالاخره ما مجبور می‌شدیم یک تغییر سیاست‌هایی را داشته باشیم. این تغییر سیاست‌ها حتما به نفع مردم می‌توانست اتفاق بیفتد. دموکرات‌های کمی شُل و وِل هستند.

عجیب آنکه فائزه هاشمی این روزها از زندان مدافع سخنان خود بوده و در نقش سخنگوی منافقین به فعالیت مشغول است، اما برخی اصلاح‌طلبان با اهداف انتخاباتی او را روتوش می‌کنند، بی‌ت.جه به این موضوع که ننگ با رنگ پاک نمی‌شود!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 31
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    7 0
    تغییر سیاست هم یعنی به من فائزه هاشمی پست و مقام بدن
    • IR ۰۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
      2 0
      فانزه هاشمی.. راز مگوی خانواده هاشمی است
    • alir IR ۰۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
      2 2
      داریوش به خشایار توصیه می کند، فرماندهان ت جلو سرربازنات تحقیر نکن اگر او در ان لحظه نمی تواند به تو پاسخی بدهد اما در جنگ اگر شده خودش را به کشتن می دهد تا تو را به شکست بکشاند! پس انحصار گر نباشید!
    • IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
      6 1
      رازش پیروی این عفریته از بهائیان منحوس و نجس و خبیث بود!
  • IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    2 0
    جمهوری اسلامی تصاد هویتی شورش زن زندگی آزادی داره و آب نطام با اهالی و طرفداران این شبه جنبش هیچ وقت توی یک جوب نخواهد رفت مگر اینکه یکی از اینها نباشند. پس اهالی ززا برای نقش آفرینی در کشور به کمتر از انقلاب فکر نکنند که البته در اون حد نیستند
  • IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    7 1
    نان حرام
    • IR ۰۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
      0 1
      دوست داره
    • IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
      0 1
      اتفاقا شما هیچ مشکلی با منبع درآمد افراد ندارید براتون عقاید شخص مهمه
    • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
      0 0
      از حلال بودن نان خود اطمینان دارید
  • IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    9 1
    این فائزه باید با یکی از طلاب مسجد مکی ازدواج میکرد
  • عبدالله IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    3 1
    طایفه وطن فروش و مفلوک و ضعیف النفس و بی تقوای اصلاح طلبان چون با توجه به سابقه افتضاحشان پایگاه اجتماعی ندارند تنها راه خود را آشوب و اغتشاش میدانند.دقیقا همون راه و روشی که منافقین و فرقه رجوی رفتند.
  • IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    2 5
    لعنت بر روزنامه عقده ای کینه ای کاسب تحریم درود بر اصلاح طلبان ننگ بر عقده آبهای کاست تحریم
  • ایرانی IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    5 0
    رازی در کار نیست روانی از روانی خوشش میاد
  • IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    2 3
    دلیل ارادت ملت ایران به تراپ
  • IR ۰۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    0 0
    البته مهمترین چیز بین دو جناح اصلاح طلب و اصولگرا تلمبار کردن پول خز بیت المال و گرفتن‌پست و مقام در اصل مقام دنیوی رو به همه چیز ترجیح میدن و در راهش از هیچکاری دریغ ندارن مال حرام که...
  • IR ۰۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    1 0
    ارادتمند ترامپ و بهاییهای نجس و جنبش فواحش ززآ و منافقین و خلاصه ارادتمند هرچی لجنه تو عالم
  • من غدیریم IR ۰۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    1 0
    آنانی که از سفره انقلاب بهره بردند حالا به نظام پشت می کنند. عزیزان من نتیجه مال حرام و لقمه حرام همینه . پسران و دامادان هاشمی در مملکت نه عتیقه های زیرخاکی مانده و نه زاغه قلعه بابک در کلیبر مانده کلا مملکت و آثار باستانی را چپاول کردند. این همه کتیبه و عتیقه جات رادر انگلیس می فروشندکار من وشماست !!مگه می گذارند یک قرص استامینوفن را از مرز خارج کنی . کار خانواده بنی عالیجناب خاکستری هست
  • علی IR ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    2 0
    فائزه یک فاجعه سیاسی اجتماعی است و مثل خیلی ها از بس مال بد خورده دم خروسش زده بیرون
  • IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    2 0
    نگو فائزه!!! بگو..................!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    0 2
    فائزه هاشمی حق داره نظرش رو بگه کلا چرا با آزادی بیان مشکل دارید؟
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    0 0
    بهمن 88 سازمانهای نظرسنجی امریکا صحت نتیجه انتخابات 88 را تایید کردند اگر مردم خبر دار میشدن کار به اینجا نمی کشید
  • حسین IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    0 2
    بله عزیزم آخر عاقبت بی مهری همینه،وقتی بدلیل تمامیت خواهی و حذف رقیبان مرحوم هاشمی رو با اون همه خدمات به کشور به راحتی کنار گذاشتنین قطعا خانواده هاشمی هم به دیگران و یا حتی دشمنان پناه میبره
    • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
      0 0
      بی مهری !!!!!رفسنجانی وخانواده به کمتر از مالکیت بدون کم وکاست ایران راضی نبودن کدوم بی مهری
    • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
      0 0
      اونها از اولش هم سرشون تو آخور اجانب بوده - فائزه که در دفاع از بهائیت وابسته به اسرائیل ثابت کرده عقایدش وابسته به آنهاست
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    0 0
    ستاد انتخابات باید تادقیقه نود کاندیداها راناامید نکند ودرکارها تعجیل ننماید
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    0 0
    وای خدا دلم کباب شد چقدر این خانواده مظلوم ،نجیب،قانع،سربه زیر،دلسوز مردم هستند.مخصوصا فائزشون !
  • IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    1 0
    فائزه هاشمی رفسنجانی همیشه می گفت
    • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
      0 0
      فائزه تنها آرزویش فقط بازگشت ترامپ است .
  • IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    1 0
    فائزه رفسنجانی مرید ترامپ
  • علی US ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    1 0
    خود رفسنجانی هم به بیگانگان علاقه مند و وفادار بود. مک فارلین
  • IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
    1 0
    فائزه = فاجعه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس