1

اصلاح‌طلبان سنتی که خود را هنوز در حاکمیت توصیف می‌کنند برای نشان دادن حسن نیت باید قدم‌های بیشتری را بردارند!

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل بانام «ویژه‌های مشرق» شمارا در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم.

در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید

************

روزنامه‌های امروز چهارشنبه ۲۸ تیرماه در حالی چاپ و منتشر شد که موافقت مجلس با تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان اوقاف، مجازات برای مدعی ماجرای شاسی بلندها، واسطه برجامی دوباره در تهران و پیامدهای اقدام مسکو در تکرار اشتباه پکن در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

اصلاح‌طلبان آرام آرام خود را برای حضور در انتخابات گرم می‌کنند، حسین مرعشی فعال سیاسی و ستادی جناح چپ روز گذشته یک گفتگوی مفصل با یکی از خبرگزاری‌ها انجام داده که مورد توجه روزنامه‌های مختاف قرار گرفته است؛

روزنامه کارگزاران با انتشار این گفتگو به ماجرای اظهارات اخیر فائزه هاشمی در تحریم انتخابات پرداخته و نوشته است:

قاعدتا خانم هاشمی باید صبر می‌کردند تا حزب به جمع‌بندی روشنی برسند. ایشان هم حزبی و هم فراحزبی هستند. خانم هاشمی ناعادلانه در زندان هستند و دسترسی ندارند. در بررسی‌های خودمان نظرات ایشان را بررسی خواهیم کرد. همه دوستانی که می‌گویند در انتخابات شرکت نکنید، باید بگویند چه کار کنیم؟ باید یک راه‌حلی هم وجود داشته باشد که به آن فکر کنیم. مثلا می‌گوییم جمهوری اسلامی الان از بین می‌رود و نابود می‌شود، سال دیگر جمهوری اسلامی به یک جمهوری شیک و مرتب ملی تبدیل شده است؟ چنین اتفاقی در راه است؟ قاعدتا پاسخش منفی است. می‌خواهید بگویید جمهوری اسلامی از تحریم‌هایی که علیه من، شما و خانم هاشمی می‌کنند می‌ترسد و با ما فوری وارد گفت‌وگو می‌شود؟ ‌ خیر. با ترک صحنه انتخابات حاکمیت یکدست شده، همه مسائل حل می‌شود، آب و نان به دست مردم می‌رسد و زندگی مردم مرتب می‌شود؟ خیر. پاسخ همه این سوالات منفی است.

راه‌حل چیست؟ بله تحریم انتخابات هم می‌تواند یکی از راه‌حل‌ها باشد، اما همه راه‌حل‌ها نیست. برای شما ممکن است در یک مقطع، توسط حزب و جناحی به دلایل روشن مطرح شود و بگوید اگر این دوره انتخابات را تحریم کنیم، بهتر است. باید محاسبه عقلانی کنیم که اگر تحریم کنیم بهتر است، سپس تحریم کنیم. تحریم یک ابزار است. اما اگر سیاستمداران بخواهند کشور به نقطه‌ای نرسد که من حسین مرعشی بگویم که مردم باید به داد خودشان برسند و فکر کنیم هنوز سیاستمدارانی وجود دارند که بتوانند به داد مردم برسند، باید راهکاری پیدا کنند. اینکه صرفا بدون راهکار بگوییم کاری را انجام بدهند یا ندهند خیلی شایسته یک جریان سیاسی یا سیاستمدار حرفه‌ای نیست.

روزنامه اصلاح‌طلب: بی‌حجابی جرم نیست! / فائزه هاشمی از حزب کارگزاران اخراج خواهد شد؟

اصلاح‌طلبان سنتی که خود را هنوز در حاکمیت توصیف می‌کنند برای نشان دادن حسن نیت باید قدم‌های بیشتری را بردارند. حزب کارگزاران نمی‌تواند مانند گروهک غیرقانونی جبهه مشارکت بین العباسین فعالیت کرده و از مرحوم عباس دوزدوزانی تا عباس عبدی را در دل خود جای دهد؛ یک حزب قانونی دارای پرنسیپ‌های خاصی است که رعایت نیاز به الزاماتی دارد، از جمله اعلام رسمی التزام به قانون اساسی که در این میان خانم فائزه هاشمی از آن رد شده است، این وضعیت نامتقارن در سیاست‌گذاری‌های بلندمدت چپ‌ها اثرگذار است، یکی از فعالان سیاسی جبهه اصلاحات پس از حذف بهزاد نبوی گفته بود فصل خانه‌تکانی درونی در جناح چپ فرا رسیده است.

روزنامه اصلاح‌طلب: بی‌حجابی جرم نیست! / فائزه هاشمی از حزب کارگزاران اخراج خواهد شد؟

روزنامه اصلاح‌طلب: بی‌حجابی جرم نیست! / فائزه هاشمی از حزب کارگزاران اخراج خواهد شد؟

عکس/ مواضع فائزه هاشمی چه نسبتی با اساسنامه حزب کارگزاران سازندگی دارد؟

روزنامه آرمان ملی نیز خط مرعشی درباره انتخابات را پیش برده و به نقل از موسوی‌لاری نوشته است:

اگر بخواهیم برای انتخابات سه ضلع در نظر بگیریم، یک ضلع مردم هستند، ضلع دیگر حاکمیت و ضلع سوم شامل نهادهای مدنی می‌شود. منظور از نهادهای مدنی جریان‌ها اعم از اصولگرا و اصلاح‌طلب، مردم هم عامه مردم، حاکمیت هم کسانی که برگزار و تنظیم‌ کننده مسائل انتخابات هستند. اگر حاکمیت روال سال ۹۸ را پیش بگیرد. انتخابات همانند دوره پیش خواهیم داشت. وزیر کشور دولت اصلاحات با تاکید بر اینکه اصلاح‌طلبان پایگاه مردمی خود را حفظ کرده‌اند، تصریح کرد: اصلاح‌طلبان پایگاه مردمی خود را دارند اما نه مثل گذشته. در حال حاضر مردم از کل ماجرا اعم از اصلاح‌طلب و اصول‌گرا عصبانی هستند اما اگر قرار باشد مردم به انتخابات روی خوشی نشان دهند به اصلاح‌طلبان روی خوش نشان می‌دهند نه دیگران!

روزنامه اصلاح‌طلب: بی‌حجابی جرم نیست! / فائزه هاشمی از حزب کارگزاران اخراج خواهد شد؟

بازگشت گشت ارشاد از منظر اصلاح‌طلبان

قدام فراجا برای تامین امنیت اجتماعی در خیابان همچنان سوژه داغ در رسانه‌های اصلاح‌طلب است.

روزنامه ‌هم‌میهن در گزارشی نوشته است:

باید بررسی کارشناسی شود و بتوانند اثبات کنند که جرم رعایت نکردن حجاب از مسئله موبایل‌قاپی مهم‌تر است، اینها را باید با مستندات علمی بگویند، نه با سلیقه‌های شخصی. ما می‌دانیم که پلیس وظیفه خودش را انجام می‌دهد اما روی سخن با جریان‌های سیاسی است که به‌طور مدام به این موضوع دامن می‌زنند بدون اینکه به جرائم دیگر توجه کنند.» این حقوقدان درباره نوع برخورد ماموران یگان امداد نیروی انتظامی با شهروندان در مسئله حجاب و عکسبرداری از چهره زنان در این زمینه، می‌گوید که پلیس پیش از این اعلام کرده بود که عکسبرداری از چهره زنان را برای مستندسازی در پرونده‌های‌شان می‌خواهد اما این رفتار درست نیست: «چهره، جزو حریم‌خصوصی افراد به‌شمار می‌رود و هیچ‌کس اجازه ندارد از کسی که در خیابان راه می‌رود عکسبرداری کند، یک خبرنگار هم چنین حقی ندارد.

در این گزارش آمده است:

تاکنون چند فیلم کوتاه منتشر شده که نشان می‌دهد پلیس از چهره زنان عکسبرداری کرده است، این اقدام خطاست. چراکه با چندین مسئله روبه‌روست که مهم‌ترین آن تشخیص مسئله حجاب است. یعنی حجاب امر استانداردی نیست، مثل نزاع یا تخلف راهنمایی و رانندگی نیست که به‌سادگی قابل تشخیص باشد. یک مامور انتظامی نمی‌تواند خودش تشخیص دهد که زنی مرتکب جرم بی‌حجابی شده و باید از چهره‌اش عکاسی کند. این تعرض به حریم‌خصوصی افراد است.

روزنامه اصلاح‌طلب: بی‌حجابی جرم نیست! / فائزه هاشمی از حزب کارگزاران اخراج خواهد شد؟

روزنامه شرق نیز در یادداشنتی درباره گشت امنیت اخلاقی می‌نویسد:

نه فقط منطق تصمیم‌گیری بلکه حتی بهینه‌ترین دستاوردها نیز برای یک بازیگر امنیتی بی‌تردید متفاوت از یک بازیگر اقتصادی است و از این منظر عقلانیت سیاست آنجایی حاصل می‌شود که در قالب سازماندهی، دولت بتواند به برایند مثبتی از انواع عقلانیت درون سازوکارهای تصمیم‌گیری و اجرا سامان دهد. بنابراین در مجموع نباید از سیاست بازگشت گشت ارشاد متعجب بود. چنین سیاستی تابعی است از اقتضائات ساختاری در فرایندهای تصمیم‌گیری سیاست عمومی. تجربه زیسته ما ایرانیان در دهه‌های اخیر مملو بوده است از این قبیل سیاست‌ها در سطح داخلی و خارجی و تکرار مکرر آنها با وجود هزینه‌های گزافی که داشته‌اند. ما دچار سوءبرداشت در تحلیل‌هایمان هستیم؛ راه‌رفتن سیاست‌گذار جمهوری اسلامی ایران را قضاوت می‌کنیم چون با کفش‌های او راه نمی‌رویم.

روزنامه اصلاح‌طلب: بی‌حجابی جرم نیست! / فائزه هاشمی از حزب کارگزاران اخراج خواهد شد؟

برخلاف ادعای رسانه‌های اصلاح‌طلب درباره نرمال سازی کشف حجاب رجوع به قانون نشان می‌دهد که:

مجازات اصلی جرم کشف حجاب به موجب تبصره ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۷۵، ده روز تا دو ماه حبس است. اما از آنجا که در اجرای سایر مقررات مجازات حبس کمتر از سه ماه الزاماً باید تبدیل به مجازات جایگزین حبس شود، با در نظر گرفتن مواد ۲۳، ۲۶، ۶۵ و ۸۷ قانون مجازات اسلامی دادگاه‌ها می‌توانند کسانی را که مرتکب جرم کشف حجاب می‌شوند علاوه بر پرداخت جزای نقدی به تحمل یک یا چند مورد از مجازات‌های تبعی و تکمیلی مانند تبعید، منع از اشتغال به حرفه یا کار معین، انفصال از خدمات دولتی و عمومی، منع از خروج از کشور، الزام به انجام خدمات عمومی رایگان، منع از عضویت در احزاب، گروه‌ها و دستجات سیاسی یا اجتماعی، توقیف وسایل دخیل در ارتکاب جرم (مانند بستن محل کسب و توقیف وسیله نقلیه، توقیف رسانه)، الزام به یادگیری حرفه، شغل یا کار معین و… به مدت ۶ ماه محکوم کند. مجازات جرم کشف حجاب از جمله مجازات‌های درجه ۸ است، بنابراین به موجب مواد ۳۴۰ و ۴۲۷ قانون آئین دادرسی کیفری به این جرم مستقیماً در دادگاه کیفری دو رسیدگی می‌شود و رأی دادگاه قطعی و غیر قابل تجدید نظر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 44
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۰۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
    4 15
    سالها قانون برده داری در آمریکا بود آیا کسانی که از اجرای این قانون سر باز زدند آدم های بدی بودند . سوره غاشیه آیه ۲۱ :پیامبر تو فقط تذکر دهنده هستی .
    • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
      23 4
      دار و دسته هاشمی و روحانی آنچنان بلایی بر سر اقتصاد کشور و معیشت مردم آوردند که مغول ها نیاوردند فائزه بهتره ساکت باشه.
    • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
      18 5
      قرآن آیات جهاد و حجاب هم داره ! قانون برده داری هنوز هم توی آمریکا غیر رسمی اجرا می شود به همین علت سیاهان را خفه می کنند و البته شماها هم با افتخار از سفید پوست های قاتل دفاع میکنی و ماله میکشی
    • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
      2 2
      ساخت ایران قوی با اقتصاد قوی میسر است ایران هاب انرژی و مرکز ترانزیت جهان (کریدورهای ریلی دریایی جاده ای) علی‌رغم موقعیت ویژه ژئوپولیتیک، ایران نتوانسته‌است از جایگاه ویژه خود برای اتصال مسیرهای ترانزیتی شرق و غرب(جاده ابریشم اهنی) و شمال و جنوب استفاده کند و رقبای منطقه‌ای ایران، به سرعت در حال طراحی مسیر‌هایی هستند که ایران را دور می‌زند جهان منتظر ما نخواهدماند تاکی کم کاری .دورزدن تحریم ها_ رونق اقتصادی _ رونق گردشگری _ جلوگیری از خام فروشی _ فسادزدایی گمرک _ اشتغال زایی و ...
    • پری مجرد44 ساله IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
      24 5
      جواب بی حجابی دختران بی حیا فقط و فقط سیاست مشت آهنین است ولاغیر
    • سلام IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
      13 1
      در ادامه تحرکات مشکوک مثل اقدام نصیری شاهد دروغگویی مجدد پدر مهساکومله و تشویق به تنش هستیم که باعث صعودی شدن دلار شد. الان بهترین وقت محاکمه این کذاب است چون در محرم جرات اغتشاش ندارد‌. یاحسین
    • IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
      0 0
      مبادا یادتون رفته باشه که همون تذکر دهنده باید دست زن و مرد دزد رو هم قطع کنه السّارق والسّارقةفاقطعوا ایدیهما جزاءاََ بما کسبا ، آره داداش هر چیزی بجای خویش نیکوست . افتاد .
  • متوهم IR ۰۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
    5 4
    شما به بزرگی خودت ببخش اگر کسی نظرش به نظر نزذیک نیست.
  • CA ۰۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
    7 20
    چین به روسیه سلاح نمی دهد ولی ما می دویم زیر سنگ که به سرمان بخورد
    • حمید ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
      0 1
      اقای روشنفکرنما نظرشما درباره فروش سلاح از طرف امریکا و کشورهای غربی به اوکراین و عربستان و داعش چیست؟ایا اونجا هم صداتون در میاد یا فقط دنبال وراجی هستین و بر علیه کشور حرف میزنی؟
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
    15 21
    چرا همش سعی دارین بگین اصلاح طلب ها مخالف مبارزه با بی حجابین در حالی که بیشترین مطالب بر ضد مبارزه با بی حجابی در روزنامه خراسان و صبح نو و سایت فردا نیوز زده میشه
    • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
      5 4
      در دولتهای افساد طلب خاتمی و روحانی ولنگاری در کشور ترویج شد.
    • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
      5 1
      الان که هم میهن اینو گفته، تو انتخابات خاتمی و روحانی هم اینطور تبلیغ شد، دختر هاشمی هم داد میزنه! به نظر شما نیاز به اثبات داره؟
    • alir IR ۰۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
      2 0
      هر کس در هر کاری غلو کرد بدانید در ان خیله ای وجود دارد!
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
    17 0
    آخه این خرازی بدبخت وارفته غربگدا در زمان شیخ فریدون مرده بود بدل به غربیها بزنه ؟
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
    16 5
    بهمن 88 سازمانهای نظرسنجی امریکا صحت نتیجه انتخابات 88 را تایید کردند اگر مردم خبر دار میشدن کار به اینجا نمی کشید
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
    4 21
    آسیه زن فرعون که خدا در قرآن ازش تعریف کرده حجاب نداشت آیا واقعا فکر می کنید اون دنیا خدا بر اساس ظاهر انسانها قضاوت خواهد کرد
    • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
      2 2
      اولا سندت؟! ثانیا قانون هرر کشور لازم الاجراست. ثالثا تو چرا اینقدر از حجاب گریزان؟ رابعا الان 1400 ساله که خدا دین رو کامل کرده، پس حجاب واجب و از ضروریات دین است. خامسا حجاب ضامن امنیت اجتماعی و آرامش زن است، کشورهای غربی الان به این مطلب واقفند و زنان برای آرامش پوشش را رعایت و تبلیغ می‌کنند، و سران استکبار هم به وقوف کامل با پوشش مخالفت دارند! حال بنگر چگونه می اندیشی و چگونه قلم فرسایی می کنی؟ شاید در قیامت راه گریزی بیابی
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
    15 11
    زنده باد اصلاحات زنده باد سید محمد خاتمی
    • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
      17 2
      سهم 50 درصدی ایران از دریای خزر در دولت اصلاحات به 9 درصد کاهش یافت در مورد واگذاری جزایر 3 گانه ایرانی با امارات هم گفتگو می کردند.
  • علی IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
    19 2
    از دید اصلاح طلبان هرزه گی دزدی و بی وجدانی بی ناموسی و اختلاس خیانت جنایت جرم و گناه نیست چون خودشان نا سالم بوجود امده و اینها برایشان عادی است
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
    15 2
    ایا اندیشه کردهاید چرا مواضع اصلاح طلبان همیشه بااسلام زاویه دارد چرا هرجا برضد اسلام وصلحت دین مسعلهای ایجاد میشود حضرات ورود واز انحراف حمایت میکنند حجاب نزدیکی بهاسلام است یا برهنگی چرا این دشمنان اسلام درحمایت از مواضع شیطان حضور پیدا میکنند ایا امکان دارد کسی یک ارزن دین داشته باشد ولااکراه فی الدین راازاد بودن درانتخاب وان رامساوی باموحد بودن بداند ایا خدای مگفته فمن یعمل مثقال......یعنی ازاد یعنی پرستش خدا باشیطان یکی است نه اینها مگسهایی هستند که دنبال روزنه ای برای ایجاد عفونت میگردند ومگر شیطان غیر ازجابجا کردن امر وسخن خدا کار دیگری میکند
  • كارشناس IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
    14 2
    ببنديد در اين لجن پراكن هاي وطني و وابسته به بيگانگان را كه به اسم جرايد (با پرداخت سوبسيد كاغذ به آنها از پول ملت) به اهداف مغرضانه دشمنان اسلام ايران اسلامي دامن مي زنند.
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
    16 2
    منافقین ازکفار بدترند ومضر تر
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
    3 2
    اصلاح طلبان نوکران صهیونیستهاهستند بیغیرت و وطن فروش
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
    11 2
    مرگ بر منافقین ، چه تیرانا چه تهران
    • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
      1 5
      معنی منافق چیه؟
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
    2 1
    اگه در خیابان یکی مزاحم مال، جان یا ناموس این مدافعین! زنان شد، پلیس حق ندارد پیگیری، چهره نگاری و عکسبرداری کند، چون چهره حریم شخصی است! بنابراین اگر در تصادف هم کشته شدن نباید عکس و فیلم گرفت و راننده می تواند فرار کند، قطعا اعتراض به پلیس هم برای عدم پیگیری بی معنی خواهد بود.
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
    1 5
    زنده باد اصلاحات زنده باد سید محمد خاتمی
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
    2 1
    حجاب قانون ، و قانون شکنی جرم و قانون شکن مجرم
  • محمدایوب IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
    1 0
    موسوی لاری اگر ادعا دارید در میان مردم جایگاهی دارید اگر مرد درمیان شماپیدا میشه بیایید در میان مردم فقط در استخر سونا جکوزی وگعده هایتان حرف مفت میزنید
  • شریف زاده IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
    2 1
    اگر بی حجابی جرم نیست پس چیست . البته بیش از 95درصد خانم هابا رعایت قانون و اعتقادات دینی خود در فضای موجود حجاب خود را حفظ کردند. آن معدود خانم هایی که سوء استفاده کردندو کم مانده بود عریان به خیابان ها بیایندبایددرک کنند که این نظام با ایثار خون هزاران شهید پابرجا مانده و خیلی راحت کشورشان را به بیگانگان نفروشند. مطمئن باشند اولین کسانی که سرشان بلا خواهد آمد همین ها هستند وقتی شما راحت به کشورت خیانت می کنی هیچ وقت بیگانه به شما رحم نخواهد کرد
  • محمد مهدی اسلامی IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
    1 0
    __ بسمه تعالی __ از آنجا مردم شریف ایران اهل تدبر و نکته سنجند خوب است گوینده و نویسنده هر که و فرزند هر کسی است ، آنچه را که می گوید یا می نویسد با استدلال و برهان باشد وگرنه را خود را خسته می کند زیرا سخن افراد را بخاطر این دختر یا پسر فلان است نمی پذیرند بلکه دلیل می خواهند .
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
    1 0
    اصلاح صلب ها با این دست فرمون ، تا چند وقت دیگه میگن ، داشته هاشون برای هم کیشان خودشون حلال و مباحه
  • IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    1 0
    ای کاش عمل نکردن به وعده های انتخاباتی هم جرم بود
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    0 0
    خدایا این خانواده هاشمی و مرعشی و امثالهم کجا بودند که به انقلاب چسبیدند و تا الان مسبب اقتصاد و فرهنگ نابودشده شدند؟
  • DE ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    0 0
    تمام کشورهای دنیا به جز ایران و افغانستان حجاب آزاده .همه دنیا بدن فقط شماها خوبید؟
  • دهقان IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    0 0
    اصلاح طلبان مملکت به خاک سیاه و اقتصاد به بیابان برهوت تبدیل کردند هرجا در توانشون بوده چهل عمیق حفر کردند ابر تورم باعث شدند حتما در فکر نابودی کل مردمی که باشنیدن نام اصلاح طلب ناسزا بارت میکنند و نزاع درگیری بوجود میاد چی از جون ملت میخواهند این سارقان بیت المال که لاکچری پادشاهی زندگی میکنند حتما هزینه لاگچری نشینی و خدم حشم هم از جیب ملت تقاضا دارند
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    0 0
    پوشش دهه هفتاد و هشتاد بسیار پوشش مناسب و معمولی همه اقشار بودند و مورد قبول همه اقشار
  • US ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    1 1
    حجاب وبی حجابی جرم نیست انسان آزاده خودش نوع زندگی واعتقادادتش را انتخاب کنه
    • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
      0 0
      اگه آزاده پس من هم اعتقادم اینه که تو یک احمق لدنگ بدصفتی که از سر حروم لقمگی و پدرسوختگی این اراجیف رو میبافی.
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    0 0
    گشت ارشاد
  • جهانگیر IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    0 0
    من نیز نظرم همین است من هم رای دادم چون ولایی هستم تا مفسدان را اخراج یا زندانی و برگشت بیت المال انجام نشود خون شهدا را هدر دادی ....
  • مینا IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    0 0
    بعضی وقت ها آدم فکر میکنه میبینه شلغم و بادمجان غیرت دارند ولی بعضی از این مردها که باید شک کرد ایرانی باشند غیرت ندارند و بد وخوب را نمیفهمند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس