ویژه ها

جریان اصلاح طلب به هیچ عنوان حاضر نیست به این سوال پاسخ دهد که چرا علیرغم بتن ریزی در قلب راکتور هسته ای، تحریم ها در «دولتِ اصلاح طلبان» 2 برابر شد!؟

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** عبدی: وضع فعلی بی حجابی، عفت عمومی را خدشه‌دار نمی کند

روزنامه اعتماد- به مدیرمسئولی «الیاس حضرتی» نماینده عضو فراکسیون امید در مجلس دهم که پیش از این تصاویر او با «شهرام جزایری» از مفسدین اقتصادی در دوره دولت اصلاحات منتشر شده بود- در یادداشتی با عنوان «موضوع تکراری حجاب» به قلم «عباس عبدی» نوشت: «متاسفانه در جامعه ما گفت‌وگوهای سازنده و منطقی برای حل مسائل اجتماعی وجود ندارد و به‌طور معمول یک یا هر دو سوی موضوعات اجتماعی علاقه دارند که مسائل را حیثیتی و جنجالی کنند و اجازه ندهند که موضوع از طریق شایسته و منطقی به بحث گذاشته شود. مساله اندازه و حدود حجاب از این نوع است.»

وی در ادامه نوشت: «بسیاری از زنان تجربه زیسته خود را در کشور و تهران و رفتن به پاسگاه وزرا یا برخورد با گشت ارشاد یا افراد عادی و ماموران امر به معروف می‌نویسند و همدلی دیگران را نیز کسب می‌کنند... بعید است که حتی یک در هزار مردم، قتل و سرقت را جرم ندانند و خواهان مجازات مرتکب آن نشوند، یا قاچاق مواد مخدر را اغلب مردم جرم می‌دانند، ولی نظرسنجی‌ها و رفتار عمومی مردم نشان داده است که اکثریت قاطع معتقد به برخورد قانونی یا تلقی مجرمانه از بی‌حجابی نیستند، نه به این علت که لزوما به حجاب اعتقادی ندارند، بلکه به علت فلسفه جرم مخالفت می‌کنند، اتفاقا حتی بسیاری از زنان چادری، خواهان حق انتخاب پوشش در حد متعارف هستند و گمان می‌کنند که این‌گونه اجباری شدن حجاب معنای انتخابی بودن پوشش آنان را تغییر داده است و حتی برخی خانم‌ها به همین علت در پوشش خود تجدیدنظر کرده‌اند.»

این فعال اصلاح طلب در ادامه نوشت: «جرم به افعالی گفته می‌شود که نظم یا عفت عمومی را خدشه‌دار کند، این حد از عدم رعایت ماده قانونی حجاب نه نظم اجتماعی را نقض می‌کند و نه عفت عمومی را که اساسا موضوعی عرفی است. اگر مساله حکومت اجرای دستور شرع است که در این صورت باید قانون را به‌طور کامل و در همه جا و فقط برای زنان مسلمان اجرا کند و میان خانه و خیابان نیز فرق ذاتی ندارد.... دستورالعمل برای پوشش کارکنان دولتی نیز چاره کار نیست، زیرا بیرون از اداره به گونه دیگری رفتار خواهند کرد و این دوگانگی و ریا برای جامعه ما بدتر از هر رفتار دیگر از جمله عدم رعایت حجاب است.»

عبدی: وضع فعلی بی‌حجابی، عفت عمومی را خدشه‌دار نمی‌کند/ اگر به سمت توافقی جز برجام حرکت کنیم، باید امتیازات بیشتری بدهیم

«مصطفی تاجزاده»   از محکومین فتنه ۸۸ پیش از این گفته بود: «به نظرم باید به سمتی حرکت کنیم هر کس خود سبک زندگی خود را تعیین کند اما هزینه عدم رعایت حجاب را بالا نبریم

این قبیل اظهارات و موضع گیری ها، نه تنها مصداق دفاع از حقوق زنان نیست، بلکه توهین به زنان ایرانی است. برای نمونه «فائزه هاشمی»  پیش از این در اظهارنظری تأمل برانگیز گفته بود: «مانتوهای دراز و گشاد که در هرکدام چند نفر جای می‌گیرند، چیست که تن دخترهایمان کرده‌ایم...من  سر کلاس چادر را برمی‌داشتم، مانتوهایم بلند نبود، معمولا رنگ روشن می‌پوشیدم یا بارانی که کمی چسبان بود...هیچوقت درگیر برادر غیرتی نبودم.»

فضاسازی برخی فعالین و رسانه های اصلاح طلب در موضوع حجاب در حالی است که ما در ایران حجاب اجباری نداریم، بلکه حجاب در ایران الزامی است. تفاوتش این است که برای احکام فردی اجبار نداریم،  الزام برای احکام اجتماعی است. مثل تفاوت حکم مستی در خلوت و جلوت؛ در خانه یا خیابان. الزام حجاب، برای باحجاب کردن بی حجاب ها نیست، بلکه برای صیانت از حق عموم جامعه است...بدحجابی در ایران ناشی از بی دینی نیست، نتیجه یک هجمه فرهنگی عظیم و گسترده است (که البته قصور و تقصیرهای متولیان فرهنگی نیز در این میان قطعا تاثیرگذار بوده است). حجاب امری اجتماعی است، نه فردی؛ بی حجابی در خیابان و اماکن عمومی، تعرض به حقوق دیگران است.

از سوی دیگر در ایران قانونی است به عنوان حجاب قانونی این حجاب قانونی را شما که مسلمان هستید باید رعایت کنید چون هم قانون‌تان است و هم در شرع آمده، اگر هم غیرمسلمان هستید به عنوان قانون شهروندی ایران رعایت می‌کنید، نه شرع.

لازم به ذکر است که چندی پیش پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت ارشاد اعلام کرده بود «بر اساس نتایج پیمایش این موسسه، ۵۳.۱ درصد مردم موافق الزام حجاب بوده اند و تنها ۲۲.۲ درصد با آن مخالفت کرده­ اند.» با توجه به نتایج این پیمایش، حتی اگر نگاه اکثریت گرایانه محض داشته باشیم و از الزام شرعی اغماض کنیم، باز هم هر حاکمیتی، مسئولیت های الزام آور اجتماعی دارد که با تصور اکثریت گرایی تعطیل نمی شود

به این نمونه توجه کنید: اکثریت مردم در همه کشورها اگر مورد پرسش قرار بگیرند، حاضر نیستند مالیات بپردازند. یا احتمالا خیلی ها علاقه ندارند سقف سرعت مجاز و انواع قوانین رانندگی محدودیت زا را رعایت کنند.با این وصف،  آیا حکومت ها مالیات نمی گیرند یا قوانین و جریمه های سنگین رانندگی را اعمال نمی کنند؟  و یا مثلا می گویند تا زمانی که اکثریت مردم -به واسطه فرهنگ سازی - موافق نشده اند، قانون نمی گذرانیم و اجرا نمی کنیم!؟ یا این که برای ضرورت ها و مصالح مهم، قانون می نویسند و به اجرا می گذارند؟

«سید امیر خرم» که تا پاییز ۹۷ عضو ارشد نهضت آزادی بوده و به دلیل اختلافات داخلی از این حزب جداشده، چندی پیش در مصاحبه با روزنامه همدلی گفته بود: «یکی از مؤلفه‌های گفتمان اصلاح طلبی، "اعتقاد به جدایی نهاد دین از نهاد حکومت" است

اصلاح طلبان از جدایی دین از سیاست می گویند و آرمانشهر آنان، جایی است که در آن شراب خواری و استعمال موادمخدر آزاد است.  این طیف علاوه بر این مدعی است که همانطور که در صنعت هسته‌ای بتن ریخته شد، باید در صنعت موشکی و صنعت فضایی نیز بتن ریخته شود و برجام منطقه‌ای و حقوق بشری نیز کلید بخورد!

به عبارت دیگر،  جریان سیاسی خاص که پیشنهاد جدایی دین از سیاست را مطرح می‌کند، همان جماعتی است که ایستادگی در مقابل باج‌خواهی دشمنان بیرونی و مخصوصاً آمریکا را «تنش‌آفرینی»! و دفاع از منافع ملی و عزت مردم را «تندروی»! و «افراطی‌گری»! می‌داند.

طیف اصلاحات قلمرو دین را از مناسبات اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جدا می‌دانند و حیطه آن را حداقلی و صرفاً به عبادت فردی محدود می‌کنند. از این رو نظام سیاسی برآمده از رأی مردم و بر پایه احکام دین، نه تنها در مخیله آنان نیست بلکه همواره حمله به نهادها و ساختارهای نظام اسلامی مانند نهاد انتخابات، سپاه، شورای نگهبان و… که متضمن پاسداری از جمهوریت و اسلامیت آن است، در دستور کار آنهاست.

** اگر به سمت توافقی جز برجام حرکت کنیم، باید امتیازات بیشتری بدهیم

«قاسم محبعلی» دیپلمات سابق و فعال اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «اگر طرفین به سمت یک توافق جدید حرکت کنند این انتظار که به ایران امتیازات زیادی داده شود بعید به نظر می‌رسد. برجام حداکثر امتیازی بود که دولت اوباما حاضر شد به جمهوری اسلامی ایران بدهد. پس از اوباما ترامپ به قدرت رسید که از برجام خارج شد و تنش‌های زیادی با ایران به وجود آورد. در شرایط کنونی بایدن حاضر نیست به اندازه‌ای که اوباما به ایران امتیاز داد به ایران امتیاز بدهد.»

وی افزود: «این در حالی است که شانس پیروزی جمهوری خواهان در انتخابات کنگره آمریکا بالاست و این احتمال وجود دارد که کنگره در آینده در اختیار جمهوری خواهان قرار بگیرد. از سوی دیگر شانس پیروزی بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری نیز پایین است و جمهوری خواهان از شانس بیشتری برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری برخوردار هستند. بدون تردید اگر جمهوری خواهان در آمریکا قدرت را به دست بگیرند شرایط سخت‌تری را برای برجام در نظر خواهند گرفت و مسیر توافق سخت‌تر خواهد شد.»

این دیپلمات اصلاح طلب در ادامه گفت: «اگر به سمت توافقی جز برجام حرکت کنیم، باید امتیازات بیشتری بدهیم...دیپلماسی به معنای داد وستد است و کشورها باید تلاش کنند در چنین فضایی منافع خود را تأمین کنند. مسئولان جمهوری اسلامی باید به این نکته فکر کنند که در شرایط کنونی چه امتیازی را می‌توانند از طرف مقابل بگیرند و در مقابل چه امتیازی را به طرف مقابل بدهند.»

عبدی: وضع فعلی بی‌حجابی، عفت عمومی را خدشه‌دار نمی‌کند/ اگر به سمت توافقی جز برجام حرکت کنیم، باید امتیازات بیشتری بدهیم

جریان تندرو اصلاح طلب اصلا به چیزی تحت عنوان امتیازگیری در سیاست خارجی اعتقادی ندارد. این طیف معتقد است که ایران باید همواره یکطرفه امتیاز داده و به هیچ عنوان در فکر اخذ امتیاز نباشد.

نکته قابل تأمل اینجاست که در حال حاضر جنگ اوکراین، آمریکا و اروپا را با بحران در حوزه نفت و انرژی مواجه کرده است. به دلایل مختلف آمریکا و همچنین اعضای اروپایی برجام شدیدا نیازمند احیای برجام هستند.

سوالی که اینجا ایجاد می شود این است که آیا اکنون بهترین زمان برای احیای برجام برای طرف ایرانی نیست!؟ پاسخ منفی است؛ چرا!؟ به این دلیل که یکی از موارد مهم در هر توافقی، طرفین در آن توافق است.

طرف غربی در برجام و به خصوص طرف آمریکایی، به «قاتل زنجیره ای توافقات بین المللی» مشهور است. بر همین اساس وقتی خرِ آمریکا از پل بگذرد، به ریش طرف مقابل خندیده و همه تعهدات خود را زیر پا می گذارد.

پس چه باید کرد؛ باید مذاکرات را تعطیل کرد!؟ پاسخ قطعا منفی است. روش منطقی این است که مذاکره را پی گرفت اما با این قید که به هیچ عنوان همه تخم مرغ ها در سبد برجام چیده نشود. همچنین باید به صورت قاطع بر ۳ شرط اساسی مبنی بر لغو دائمی تمامی تحریم ها، ارائه تضمین معتبر و راستی آزمایی تاکید کرد.

این را نیز نباید فراموش کرد که مذاکره تنها یک روش برای کنارزدن تحریم های غیرقانونی و ظالمانه آمریکاست. رویکرد بسیار مهم خنثی سازی تحریم ها، مکمل این روش و در ضمن یک ابزار قدرت و چانه زنی در مواجهه با طرف مقابل است.

با اینحال نکته قابل تأمل اینجاست که جریان اصلاح طلب و رسانه های منتسب به این طیف با وارونه نمایی مسئله، جای طرفین را عوض کرده و اینگونه القاء می کند که ایران شدیدا نیازمند به توافق است و اگر توافق حاصل شود، امتیاز ویژه ای است که توسط آمریکا به ایران اعطا شده است.

جریان اصلاح طلب از توافق فرابرجامی و دادن امتیازات جدید به طرف مقابل سخن می گوید اما به هیچ عنوان حاضر نیست که به این سوال پاسخ دهد که چرا علیرغم بتن ریزی در قلب راکتور هسته ای، تحریم ها در «دولتِ اصلاح طلبان» 2 برابر شد!؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 40
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    7 3
    بنده مخالف بی حجابی هستم واز آنجا که این مورد یکی از دغدغه های شهدای عزیز ما هم بود وخود نیز از خانواده شهدا هستم اما کاملا به این گفته واقف شده ام که هر چه را بصورت اجبار به مرحله اجرا می گذارند نتیجه عکس حاصل می شود واین جز نافرمانی نمی باشد.باید ریشه لصلی را جستجو کرد .باید این نافرمانی را در لابلای حرفهای امامان جمعه جستجو کرد .باید مسئولین اول از خودشان شروع کنند .دستور صادر می کنند ولی بچه های خودشان آنطرف آب رفتاری زننده دارند .مجلسی قانون منع واردات کالاهایی را تصویب می کند ولی فرزندان همان مجلسی خود آن کالا را از کشور دیگری وارد می کند .تناقض بیداد می کند
    • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      16 1
      بعله مانند کمر بستن که اول مقاومت می شد ولی وقتی جریمه آمد همه دیگر رعایت کرد آن هم با اجبار شما قانوندرا درست عمل نکنید خودش می شود ضد قانون
  • IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    2 1
    هر خل‌مچل یه چیزی میگه باید منتشر کنیـد؟!
  • عبدالله IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    11 2
    وقتی بزرگان در جامعه اسلامی در خواب باشند! معلوم است که افرادی همچون عبدی ، درباره احکام اسلام نظر خواهند داد!!!
    • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      12 2
      عباس عبری !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • علی IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      0 5
      اشتباه مثبت دادم
  • IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    4 2
    جریان اصلاح طلب حاضرند هر تحمیلی خطرناک به مردم بکنند تا بگویند ما منجی مردم هستیم هر گاه مردم فریب خوردند و به این جریان رای دادند سفرهشان کوچکتر گردید هرکاه مردم فهمیدند و به این جریان رای ندادند این جریان کشور را و مردم را تهدید و تا جنگ داخلی کشاند فتنه ۸۸ جنگی برعلیه دموکراسی و مردم ایران بود که بوسیله جریان اصلاح طلب بوجود امد و طراحی بخش عظیم تحریمهای فلج کننده دیکته این جریان اصلاح طلب با مشوق امریکائیها بر علیه مردم ایران بود به نظر می رسد روزی مردم مجبور خواهند شد این جریان منحوس را گوشه رینگ گیر اورده و تسویه حسابی در خور بل ایشان داشته باشند .
  • IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    12 1
    من یک خانم هستم وضعیت بی حجابی در جامعه آزارم میدهد چون گناه و سرپیچی از دستور قرآن است
  • IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    17 0
    دوستای عبدی بی حجابن ناخن کاشته و بلوندن!!
  • عبدالله IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    9 2
    کجایند بزرگان اسلام که از دین حمایت کنند؟ کجایند که به دهان امثال عبدی بزنند؟
    • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      0 5
      چرا به جای مباحثه منطقی دائما به دنبال تو دهنی زدن به مخالف نظر خودتان هستین؟
  • IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    6 2
    عبدی جاسوس کارشناس کجاس کم حرف بزنه
  • ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    5 2
    فضای مجازی و سینما و تئاتر رو که ول و رها کردن هر روز هم به طرفداری از آمریکا و اسراییل پالس میفرستند.ولی انگار قرار نیست با پادوهای دشمن برخورد جدی بشه
  • IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    5 0
    به عنوان یک زن نه خواهان بیحجابی مطلق در جامعه هستم نه اجبار به چادری کردن خانم ها ولی(( موافق حجاب متعارف هستم)). این رو هم بگم این چیزی که ما تو خیابون می‌بینیم اصلا حجاب نیست مانتو درحد بلوز که فاق شلوار هم پیداست وروسری که داره از روی سر میفته واز جلو هم باز هست.
  • حسین IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    7 0
    نمیدونم درسته اینو بگم یا نه ولی الان لباس میپوشندکه بدن معلومه دیگه تا کجا باید پیش بره که عفت عمومی جریحه دار بشه؟
  • فرزاد IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    2 0
    آقایان تاجزاده وعیدی واقعا منافقند همینها بودند دستور دادند شلوارهای جین جوانان قیچی کنید و موهای بلند جوانان راقیچی کنید چطوری میشه یه روزه فکرآدمها عوض میشه .نه اینترنت را ببخشید اوشگول فرض کردند آقا ملت خیلی از شماها جلوترند ومیفهمند .ای منافقین اصلاح طلب کثیف دست ازسراین ملت مظلوم بردارید .خدالعنتتان کنه .
  • سید فروزان CH ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    3 1
    به گردانندکان فستیوال کن پیشنهاد میشود سال آینده سه تفنگدار بی غیرت :عبدی ،حجاریان و‌ تاج زاده را همراه با علیدوستی و چند سلبریدی دیکر به فستیوال کن دعوتکنند ف هاشمی هم بعنوان میهمان ویژه با لباس چسبان بدن نما روی فرش قرمز عقده های خود را خالی
  • DE ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    8 0
    : وضع فعلی بی‌حجابی، عفت عمومی ما غربگداها و اشرافیون و اصلاحطمعکاران را خدشه‌دار نمی‌کند چون وضع خودمون اینقدر خرابه که این بدحجابی ها توش گمه/ اگر به سمت توافقی جز برجام حرکت کنید، باید امتیازات بیشتری بدهید زیرا ما غربگداها و اصلاحطمعکاران بشدت کار دستتون خواهیم داد. فقط برجام ما ولا غیر . بعدا بناست کلی برجام پشتش بیاد. ما قول دادیم به ارباب
  • IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    4 0
    سعید حجاریان: همجنس بازی در کشور ما باید آزاد باشد! | روزنامه صبح امروز، ۷۸/۸/۱۲، ص۸ آیا می‌دونید خانواده حجاریان با داشتن امتیاز تعداد زیادی مدارس زنجیره‌ای ، علاقه زیادی به تربیت بچه‌های مردم و نسل آینده ایران اسلامی دارد!
  • سید فروزان CH ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    2 0
    نگذارید فائزه هاشمی عقده به دل بماند خیلی علاقه دارد رسما بی حجاب و با البسه به مدل زن نوید زاده (چسبان و بدن نما) ظاهر شود ،برای خاطر روح بابا هم شده مانع این ازاده طلب جنسی نشوید اصلا نظر او راهم راجع به روز همدجنسبازان و مراسم خیابانی آنها بپرسید ،حتما استقبال خواهد کرد از انجام آن مراسم در ایران خودش هم پیش قراول
  • سید فروزان CH ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    1 0
    قاسم محب شیطان ، ، بهتر است بفکر بستن چمدانش برای آن دنیا باشد تا اینکه مرتب ساز سازش و خود نوکری برای امریکاییان چه بیماری است بین این دیپلمات‌های اسبق که اکثرا شدهاند امریکا و اروپا پرست ، بی غیرتها نام این مملکت را خورده و‌میخورید ،از برکت نظام شدید دیپلمات که اکر واقعا مبنا صلاحیت و اکاهی دو هیچکدام به دربانی وزارت خارجه هم نمیرسبدند
  • IR ۰۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    2 0
    باز این عبدی پرروی غرب زده حرف زد! سارقان بانک ملی باید از عبدی شکایت ودرخواست اعاده حیثیت کنند! چون گفته بود طراحی واجرای عملیات بسیارپیچیده سرقت صندوقهای امانات بانک ملی از توان سارقان ایرانی خارج است!!!
  • محسن IR ۰۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    2 0
    آقای عبدی سن و سالی گذشته ازتون یه جوون رو درک نمیکنین ، جوونی که ۲۰۰ ملیون نداره واسه اجاره خونه ، ۱۰۰ ملیونم واس شام عروسی مجبورِ مجرد بمونه که بمونه ، این آدم با دیدن سر و پا و ... جنس مخالف نابود میشه ولی نماز خوندن و نخوندن ملت که تاثیری روش نداره ، منظور اینکه خیلی فرق فوکوله
  • IR ۰۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    2 1
    اصلاح طلبت جماعت یعنی خائن .فقط حرفای سمی خودشون رو تو زر ورق میپیچن تحویل میدن بی حجابی و بد حجابی درد شما هرجور میخوام حرف بنزین بزنین
  • IR ۰۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    3 0
    عبدی بیا پایین سرمون درد گرفت...
  • IR ۰۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    7 0
    تنها کسانی که هرگز جنین سقط شده غرق به خون را ندیده اند و یا گریه ها و ضجه های فرزندان طلاق را ندیده و نشنیده اند و یا خبری از آمار وحشتناک سقوط اخلاقی و قتلهای عشقی و ناموسی و آمار وحشتناک هزینه های قضایی پرونده های آن ندارند ندارند می توانند بگویند بی حجابی جرم نیست و عفت عمومی را خدشه دار نمی کند! نتیجه بی حجابی شد قتل آن دحتر سه ساله که مادرش عاشق مرد دیگری شده بود.. نتیجه بی حجابی شد ماجرای رومینا. نتیجه بی حجابی شد نوزاد در سطل زباله و...
  • IR ۰۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    6 0
    اولا این افراد باید بدانند از نظر دینی بزرگترین گناه آن گناه است که عادی و علنی و کوچک شمره شود. اما از نظر دین هم گذشته، اگر کسی هزینه هایی که بی حجابی با آمار زنا و سقط جنین و طلاق و فرزندان طلاق و قتلهای عشقی و ناموسی و پرونده هایش به کشور وارد می کند را ببیند خواهد فهمید که هزینه بی حجابی از دهها اختلاس بیشتر است. با این تفاوت که پول اختلاس را می توان برگرداند اما عفت و حیا که رفت برگشت ندارد. مساله دوم هم این دروغ گنده است که خیال می کنند اگر کار فرهنگی بکنند جواب خواهد داد. این ساده لوحان به خاطر ندارند که چرا وقتی آنهمه برنامه و فرهنگسازی برای یک بستن کمربند ایمنی و کلاه کاسکت چواب نداد به زور پلیس متوسل شدیم. و یا وقتی مردم حتی برای فظ جان خودشان هم حاضر نشدند در ایام کرونا دست از مسافرت بردارند با زور و سرکوب آنها را وادار به خانه ماندن کردیم. پس مشخص می شود که فرهنگسازی حرف مفت است و تنها زور است که می تواند مردم را وادار به کارهای صحیح بکند. جالب اینکه همان لیبرالها وقتی نوبت به قوانین ساخته بشر می رسد سفت و سخت از برخورد قاطع دفاع می کنند اما تا اسم خدا می آید می گویند بروید فرهنگبازی کنید! در نتیجه همین تفکر گناه علنی آزاد می شود و خود به خود گناه غیر علنی دهها برابر بیشتر می شود. برای همین تا زمانی که در دهه شضت قاطعانه با بی حجابی جنگیدیم خبری از اختلاس و تورم هم نبود. عذاب الهی هم از دوره سازندگی که برخوردها را به اسم فرهنگسازی رها کردیم شروع شد. اما هنوز عذاب را باور نداریم.
  • IR ۰۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    10 0
    اصل این حرفها و مجادله ها به معنای تشکیک در خود اسلام و ربوبیت خدا است. اگر قبول دارید حکومت دینی درست کرده اید باید همه دستوراتش را اجرا کنید و تعطیلی هیچ حکم شرعی و اختیاری گذاشتن شکستن آن توجیهی ندارد و این بحث ها هم جز تردید افکنی ثمری ندارد. ضمنا اگر راه این مجادله ها باز شود چرا برای سایر قوانین نباش؟ مگر قانون را جز برای اجبار می نویسند؟ مگر چند درصد مردم دوست دارند از قوانین اجباری مختلف اطاعت کنند؟ پس چرا فقط در مورد حجاب که ساده ترین قانون است که بدیهی ترین فواید را برای جامعه دارد این همه مقاومت صورنت می گیرد؟ پاسخ یک جمله است. انکار روبیت خدا. خدا را خالقی می دانید کخه دنیا را خلق کرده و باید برود پی پرش و انسانها باید قانونگذاری کنند و خدا چنین حقی ندارد که حکومت دینی درست کند! آیه لااکره فی الدین را هم برای همین وارونه تفسیر می کنند و مساله ایمان قلبی را جای نظام اجتماعی مطرح می کنند. در حالی که کافر اصلا حق اظهار کفر در جامعه اسلامی را ندارد جز با ماسک نفاق و اهل ذمه هم برایشان حجاب واجب بود و هست. بنابراین بدون هیچ بحثی مخالفان قانون حجاب افرادی مرتد و خارج از اسلام هستند
  • عبدالله IR ۰۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    1 0
    مرگ بر امریقا Death To usa الموت لأمریقا
  • IR ۰۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    0 0
    مطح کردن بحث حجاب یه جور پرت کردن حواس مردم ایران است که دارن با ظالمان زرور گو و دیکتاتور و سفیه و نادان می جنگند و به هیچ صراطی هم مستقیم نیستند و می گویند فقط ما درست میگیم
  • IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    3 0
    آقای عبدی اصلا شما میدانید عفت چیست؟ محض توضیح عرض کنم که منظور از عفت در اینجا همسر یکی از رجال سیاسی ایران نیست....
  • IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    1 0
    باز این عبدی نان خور انقلابی نمای اول انقلاب افاضه نمود و درون واقعی خود را نمایانتر کرد
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    1 0
    از آنجا که عباس عبدی که یک فرد آزار طلب آزار رسان است و درک و فهمی از جامعه شناسی تاریخی ندارد و دنیا را مثل یک ظرف کشت جلبک میبیند که پایین و بالا و صدر و ذیل ندارد این پادو محفل فرصت طلبان با کدام منطق برای جامعه ای که قرار است در وقت اضافه دنیا(آخرالزمان) عبرت آموزیها و تجربه های ناشی از آنرا بکار بگیرد،نسخه میپیچد! جوامع عصر کنونی همان طبقات جهنم و بهشت جسمانی را تشکیل میدهند و به پیکر و کالبد یک انسان شباهت دارند،بدیهیست که شرایط و اقتضائات اندام دفعی گوارش با اقتضائات مغز تفاوت دارد،اندک آلودگی در مغز کل اندامها را بیمار خواهد کرد! یا للعجب از افرادی که موقع انتخابات مثل مرغ سرکنده به آسمان و زمین میپرند تا دیده شوند و پست بگیرند!اما به وقت پاسخگویی گویی آدم هبوط کرده،دو دست بر پس و پیش خود نهاده بین درختان مخفی میشوند! آقای شهرداری این جاسوس را لااقل شما از سطح جامعه پاک کنید.
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    4 0
    لازم به ذکر این نوع تفکر،بیشتر برای پرورش و اماده سازی ذهن ها برای بی حجابی بیشتر است. اهایی کسانی که در خواب هستید! مطمعا باشید که فقط به روسری و شلوار ختم نخواهد بود!
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    9 0
    خدایا تو حجاب فرمان توست دهان یاوه گوی بی ایمان مغرض منکر اغواگر را لجن بگیر.
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    7 0
    آیا عبدی و دار و دسته اصلاح طلبش اصلا به حجابی و بی عفتی اعتقاد دارند ؟ نمی بینند که طرفدارانشان آرزوهای روز بعد از براندازی را چگونه ترسیم کرده اند ؟ اصلا از شریعت و اعتقادات اسلامی سر در می آورند ؟ گسترش بی بند و باری و فحشا کنونی را کم می دانند ؟ کاش اگر مسلمان نیستند حداقل آزاده بودند ... کاش
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    4 0
    تفکر غربگرایی در همه سخنان عباس عبدی موج میزند همه مصیبت های ما بخاطر امثال عبدی هست که متاسفانه پست های کلیدی را هم در دست دارند حزب اصلاح طلب باید منحل و تفکر غربگرایی را باید دور ریخت غربگرایان فقط به لذت های دنیوی می اندیشند و نه به نجات و پیروزی ایران
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    2 0
    درخواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی، اعلام رسمی پایان مذاکرات، و خروج قاطعانه، مقتدرانه، آنی، مطلق و بدون شرط از برجام، پیمان عدم اشاعه (NPT) و پروتکل الحاقی آن؛ و خاتمه دادن به هرگونه همکاری و پاسخ‌گویی به جاسوسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به بهانه‌ی بازرسی، آخرین اطلاعات نظامی و مشخصات دانشمندان کشورمان را به دست آورده و برای خرابکاری در تأسیسات هسته ای و نظامی و ترور دانشمندان کشورمان، در اختیار آمریکا و رژیم درمانده‌ی صهیونیستی قرار می‌دهند؛ و جمع‌آوری تمام دوربین‌های آنان و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان مورد نیاز کشور؛ و پیگیری برای تنظیم و صدور قطعنامه بر علیه آمریکا، انگلیس و فرانسه به‌خاطر تجهیز آن رژیم پوسیده، جعلی و موقتی به تسلیحات هسته‌ای بر خلاف ماده‌ی 2 پیمان عدم اشاعه است، که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن در آینده‌ی بسیار نزدیک هستیم.
  • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    2 0
    مرگ بر منافق
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    4 0
    اصلاح طلبان تندرو دنبال ترویج بی دینی هستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس