ویژه ها

از نگاه اصلاح طلبان گویا در دولت روحانی تمامی تحریم ها به تاریخ پیوسته بود و دلار هزار تومان شده بود و حالا این نگرانی وجود دارد که دلار ۵ هزارتومان شده و تحریم ها نیز بازگردد!

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

******

**زیباکلام: به بهبود شرایط اقتصادی در دولت رئیسی خوشبین نیستیم

«صادق زیباکلام» فعال سیاسی اصلاح طلب که پیش از این گفته بود «اگر به سال ۹۶ برگردیم، بیشتر برای روحانی تبلیغ می کنم»! در یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت: «انتصاب آقای دکتر علی باقری به عنوان معاون سیاسی وزارت امور خارجه و در حقیقت جانشین شدن وی به جای آقای سیدعباس عراقچی بسیاری را با شگفتی مواجه ساخت. می‌گویند آزمودن آزموده خطاست اما به نظر می‌رسد که برخی همچنان اصرار دارند که آزموده را بیازمایند. نزدیک به ۶ سال آقای علی باقری به همره آقای‌سعید جلیلی در دوران آقای احمدی‌نژاد عهده‌دار مذاکرات هسته‌ای بودند اما دریغ از آنکه یک میلی‌متر پیشرفتی در این مذاکرات به عمل آید».

زیباکلام در ادامه نوشت: «امروز حتی یک کودک اول دبستان هم می‌داند که تحریم‌ها چه بلایی بر سر اقتصاد ایران آورده‌اند...گویا برای اصولگرایان تندرو بازگشت به وضعیت عادی، برداشته شدن تحریم‌ها و از سر گیری رونق اقتصادی چندان اهمیتی ندارد یا دست‌کم در ذیل ایدئولوژی آنها قرار می‌گیرد. همین مساله نیز باعث می‌شود که چندان نسبت به بهبود شرایط اقتصادی در آینده نه چندان دور خوشبین نباشیم».

این فعال اصلاح طلب در ادامه تصریح کرد: «متاسفانه باید گفت که شهردار شدن آقای دکتر علیرضا زاکانی و افتادن مسئولیت مذاکرات بر عهده آقای دکتر علی باقری و همفکران ایشان به معنای آن است که متاسفانه منافع ملی همچنان باید بلاگردان برخی رویکردهای دلواپسانه باشد».

زیباکلام: به بهبود شرایط اقتصادی در دولت رئیسی خوشبین نیستیم/ عبدی: نمی‌توان با دلایل علمی از «حجاب» دفاع کرد

این فعال اصلاح طلب که یکی از رکوردداران تحلیل های غلط و غیرکارشناسی است، به گونه ای از تحریم ها سخن گفته که گویا در دولت روحانی و در زمان وزارت ظریف تمامی تحریم ها به تاریخ پیوسته بود و دلار هزار تومان شده بود و حالا این نگرانی وجود دارد که دلار ۵ هزارتومان شده و تحریم ها نیز بازگردد.

هیچکس منکر زحمات تیم مذاکره کننده هسته ای در دولت روحانی نیست. اما سرپوش گذاشتن بر قصور و تقصیرهای این تیم و «قیافه حق به جانب گرفتن» درباره این تیم نیازمند «پررویی نجومی» است که برخی فعالین اصلاح طلب از این ویژگی برخوردار هستند.

تیم مذاکره کننده هسته ای در دولت روحانی همان تیمی است که متاسفانه مدعی شده بود که «هیچ جای متن برجام، کلمه «تعلیق» (suspend) برای تحریم ها استفاده نشده و همه جا «لغو» تحریم ها آمده است و وقتی نمایندگان مجلس در ۴ جای متن توافقنامه، کلمه «تعلیقsuspend» را به اعضای تیم مذاکره کننده نشان داده اند، واکنش این افراد اینگونه بود: "عه! ما اینجاها را ندیده بودیم».

تیم مذاکره کننده هسته ای در دولت روحانی همان تیمی است که لغو تحریم های کاتسا، ایسا، سیسادا و تحریم چرخه دلار را در برجام نگنجاندند و یکی از علت های اصلی لغو نشدن تحریم ها علیرغم بتن ریزی در قلب راکتور هسته ای، همین مسئله می باشد.

متاسفانه رویکرد دولت روحانی در سیاست خارجی بر مبنای اعتماد به آمریکا و اروپا ریل گذاری شد و این رویکرد، خسارت محض برجام را در پی داشت.

** عبدی: نمی توان با دلایل علمی از «حجاب» دفاع کرد

«عباس عبدی» فعال سیاسی اصلاح طلب که پیش از این مدعی شده بود که «حجاب اجباری باعث ریاکاری و دورویی در زنان می شود» در یادداشتی در روزنامه اعتماد با عنوان «حجاب اجباری و واکسن اجباری» نوشت: «اجباری کردن یک رفتار باید مورد قبول مردم و قابل اجرا نیز باشد. باید اکثریت قاطع مردم با آن همراهی کنند...اگر روزی کسی پیدا شد که مطابق چارچوب «واکسن را اجباری کنید» در دفاع از حجاب...مقاله‌ای علمی نوشت، اطمینان می‌دهم که بنده نیز از آن دفاع خواهم کرد، ولی اطمینان داشته باشید که چنین ادعایی را نمی‌توان ثابت کرد».

عبدی در ادامه نوشت: «این ادعا حتی با ماهیت قوانین ایران نیز تطبیق ندارد و مهم‌تر از آن اینکه قانون مذکور از سوی اکثریت قاطع افراد رعایت نمی‌شود همچنان که تاکنون نشده است. امیدوارم در پاسخ به این یادداشت، مقاله‌های علمی در دفاع از اجباری بودن حجاب را لیست کنند».

زیباکلام: به بهبود شرایط اقتصادی در دولت رئیسی خوشبین نیستیم/ عبدی: نمی‌توان با دلایل علمی از «حجاب» دفاع کرد

پیش از این  «مصطفی تاجزاده»   از محکومین فتنه ۸۸ گفته بود: «به نظرم باید به سمتی حرکت کنیم هر کس خود سبک زندگی خود را تعیین کند اما هزینه عدم رعایت حجاب را بالا نبریم».

«فائزه هاشمی»  نیز چندی پیش گفته بود: «مانتوهای دراز و گشاد که در هرکدام چند نفر جای می‌گیرند، چیست که تن دخترهایمان کرده‌ایم...من  سر کلاس چادر را برمی‌داشتم، مانتوهایم بلند نبود، معمولا رنگ روشن می‌پوشیدم یا بارانی که کمی چسبان بود...هیچوقت درگیر برادر غیرتی نبودم».

این قبیل ادعاها در حالی است که پوشش یا حجاب عنوانی است که نه فقط در دین اسلام و بلکه در همه ادوار تاریخی و در همه ادیان به آن اشاره شده و بسیاری از نظریه پردازان جهان از غرب تا شرق به این مسئله پرداخته‌اند.

براساس آیات، روایات و فقه اسلامی، فلسفه حجاب همان امنیت روانی، پاک‌دامنی، سلامت فرد، خانواده و سعادت جامعه‌ بشری است و پاسداری از آن وظیفه‌ فردی و خانوادگی و اجتماعی و حاکمیتی است و تخلف از آن موجب فساد در خانواده و جامعه است.

پیش از این یکی از فعالین رسانه ای با اشاره به مسئله حجاب نوشته بود: «ما حجاب اجباری نداریم، حجاب در ایران الزامی است. تفاوتش این است که برای احکام فردی اجبار نداریم،  الزام برای احکام اجتماعی است. مثل تفاوت حکم مستی در خلوت و جلوت؛ در خانه یا خیابان. الزام حجاب، برای باحجاب کردن بی حجاب ها نیست، بلکه برای صیانت از حق عموم جامعه است...بدحجابی در ایران ناشی از بی دینی نیست، نتیجه یک هجمه فرهنگی عظیم و گسترده است (که البته قصور و تقصیرهای متولیان فرهنگی نیز در این میان قطعا تاثیرگذار بوده است). حجاب امری اجتماعی است، نه فردی؛ بی حجابی در خیابان و اماکن عمومی، تعرض به حقوق دیگران است».

علی غلامی عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع)  نیز چندی پیش با اشاره به مسئله حجاب گفته بود: «در جمهوری اسلامی قانونی است به عنوان حجاب قانونی این حجاب قانونی را شما که مسلمان هستید باید رعایت کنید چون هم قانون‌تان است و هم در شرع آمده، اگر هم غیرمسلمان هستید به عنوان قانون شهروندی ایران رعایت می‌کنید، نه شرع».

یکی دیگر از فعالین رسانه ای نیز با اشاره به موضوع حجاب در مطلبی نوشته بود: «اکثریت مردم در همه کشورها اگر مورد پرسش قرار بگیرند، حاضر نیستند مالیات بپردازند. یا احتمالا خیلی ها علاقه ندارند سقف سرعت مجاز و انواع قوانین رانندگی محدودیت زا را رعایت کنند.با این وصف،  آیا حکومت ها مالیات نمی گیرند یا قوانین و جریمه های سنگین رانندگی را اعمال نمی کنند؟  و یا مثلا می گویند تا زمانی که اکثریت مردم -به واسطه فرهنگ سازی - موافق نشده اند، قانون نمی گذرانیم و اجرا نمی کنیم!؟ یا این که برای ضرورت ها و مصالح مهم، قانون می نویسند و به اجرا می گذارند؟».

به عقیده کارشناسان، حجاب شأنی از شئون انسان و پدیده‌ای است که تقریباً به اندازه‌ طول تاریخ بشر سابقه و به قدر پهنه‌ جغرافیایی امروزین زمین گستره دارد. این پدیده با ویژگی‌های مختلف فردی و اجتماعی انسان در ارتباط است و می‌توان آن را از دیدگاه‌های مختلفی از قبیل: روان‌شناسی، اخلاق، اقتصاد، جامعه‌شناسی، مذهب، قانون، تاریخ و جغرافیا مورد مطالعه قرار داد.

** یادآوری رای ۲ میلیونی ریاست جمهوری به مدعیان مردم سالاری

روزنامه شرق در مطلبی نوشت: «دولت سیزدهم برساخته توده‌ها نیست و شاید این واقعیت چندان خوشایند نباشد، اما ابراهیم رئیسی می‌تواند با درک این واقعیت از موقعیت خود و جامعه برداشتی واقع‌بینانه پیدا کند، اینکه او مستظهر به پشتیبانی آحاد مردم نیست و در تنگناهای سیاسی نمی‌تواند روی توان و قدرت مردم حساب کند و از توانشان در چانه‌زنی‌ها سود ببرد».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «شاید سفرهای هفتگی رئیسی در مقایسه با یک‌جانشینی روحانی تأثیر مثبتی برای او و دولتش داشته باشد، اما در نهایت این سفرها اگر به نتیجه‌ای ملموس و قابل مشاهده تبدیل نشود، به‌سرعت به عکس خود بدل خواهد شد».

زیباکلام: به بهبود شرایط اقتصادی در دولت رئیسی خوشبین نیستیم/ عبدی: نمی‌توان با دلایل علمی از «حجاب» دفاع کرد

جریان تندرو اصلاح طلب به مردم سالاری هیچ اعتقادی ندارد. ملاک اصلی برای این طیف قواعد حزبی و قبیله ای است. بر همین اساس اگر یک «هم قبیله» در انتخابات پیروز شد، مصداق حضور باشکوه مردم است ولی اگر طیف مقابل پیروز شد، باید با «دروغ تقلب» کشور را به هم ریخت و آرای مردم را هم زیر پا لگدمال کرد.

اصلاح طلبان مهارت خاصی در پاک کردن صورت مسئله دارند. در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ علیرغم فراخوان های گسترده امثال خاتمی و تاجزاده و بهزاد نبوی و حزب کارگزاران و معرفی ظریف به عنوان وزیر خارجه نامزد اصلاح طلب و نام بردن از برخی سلبریتی ها و...در نهایت کاندیدای جریان اصلاح طلب با حدود ۲ میلیون و چهارصد هزار رای در انتخابات شکست خورد.

همزمان در انتخابات شورای شهر ششم تهران نیز علیرغم «تَکرار می کنمِ» لیدر اصلاحات و تبلیغات گسترده رسانه ای، «لیست جمهور» - تابلوی جدید لیست امید- با نتیجه ۲۱ بر صفر در انتخابات شکست خورد.

جریان اصلاح طلب در انتخابات مجلس یازدهم در اسفند ۹۸ نیز علیرغم تبلیغات گسترده رسانه ای و میدانی، با نتیجه ۳۰ بر صفر در تهران شکست خورد. این طیف در آن انتخابات در اکثر حوزه ها و کلانشهرها با شکست مواجه شد.

در انتخابات مجلس یازدهم در حوزه انتخابیه تهران، مجید انصاری- سرلیست اصلاح طلبان- علیرغم تبلیغات گسترده فقط حدود ۷۰ هزار رای کسب کرد. این در حالی است که قالیباف- سرلیست وحدت- حدود یک میلیون و سیصد هزار رای کسب کرد.

عملکرد بسیار ضعیف و غیرقابل قبول «دولتِ اصلاح طلبان» از سال ۹۲ تا ۱۴۰۰، نارضایتی های بسیاری در جامعه ایجاد کرد. دولتِ اصلاح طلبان با دهن کجی به مردم و بی اعتنایی به مطالبات اقتصادی و معیشتی مردم، مشکلات فراوانی برای اقشار مختلف جامعه ایجاد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 72
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    24 4
    این مردک مگه چیزی حالیشه خواهشا اراجیفشو بازنشر نکنید.
    • محمد IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
      6 1
      این به خودش هم خوشبین نیست....کی این بشر لال میشه...خود کم بینی وحقارت تا اینقدر...‌
    • IR ۰۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
      5 0
      اینجا چین بود افرادی از این قبیل رو زنده زنده میسوزوندن یا مثل روسیه عامل اعصاب اما چه کنیم که رافت اسلامی شامل اینا شده و عجیب تر انسان نماهایی که پای صحبتش هسن...
  • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    12 0
    تا چنتا اصلاح طلب مجازات نشه این 00000 ساکت نمیشه
  • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    21 0
    منم به لال شدن زیباکلام خوشبین نیستم
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    1 0
    پزداخت حقوق نجومی به بازنشستگان کشوری 50-40 میلیون تومان وبیشتر و ...... گران فروشی از فساد کنونی است
  • علی IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    12 1
    سلام چرا اراجیف این روغن فکران را بازتاب میدید بزارید اینها تو دنیای خودشان بمانند وبمیرند چیکارشان دارید والله....
  • SE ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    9 0
    خوشبین نبودن زیباکلام به بهبود شرایط اقتصادی در دولت رئیسی جای بسی خوشحالی است
  • SE ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    9 1
    حالا کی گفته که تو عالمی که بخواهی با دلایل علمی از «حجاب» دفاع کنی؟
    • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
      3 1
      آفرین گل گفتی
  • IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    8 0
    بین افسادطلبان هم عبدی به سَبُک مغز بودن و پرت و پلا گویی شهرت دارد
  • IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    13 1
    منظور عبدی از دلایل علمی چیست؟ لابد منظورش دلیل سکولار و غیر دینی است. پس من هم به زبان عیر دینی به او جواب می دهم. اگر فقط هزینه ای که سالانه بی حجابی با آمار هولناک افسردگی ناشی از ناکامی و روابط نامشروع و سقط جنین و طلاق و فرزندان طلاق و قتلهای عشقی و ناموسی و هزینه های قضایی پرونده های آنها را جمع کنیم، از دهها اختلاس بزرگ هم بیشتر می شود. منتهی کسی این مساله را نمی خواهد ببیند. یک اختلاس خیلی بیشتر سر و صدا دارد تا ناله های فرزندان مظلوم طلاق پشت دادگاه خانواده. اگر عقلی در دنیا وجود داشت بدون اینکه حتی دستور دینی لازم باشد حجاب را در تمام دنیا قانون می کرد. تازه بگذریم که پول هر قدر هم زیاد از دست برود بالاخره قابل جبران است و دوباره ثروت را می شود تولید کرد. اما وقتی نسلی بی حیا و بی غیرت و بی عفت شد و آمار موالید حرام زیاد شد، دیگر با هیچ راهی نمی توان تاثیراتش را جبران کرد. البته این تاثیرات شوم برای اصلاح طلبان مطلوب هم هست!
  • مهدی IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    9 0
    جناب زیباکلام لطف کنند دهان مبارک را ببندند و کمی به مزخرفاتی که در گذشته گفتند فکر کنند و نتیجه ی آن همه ادعا و دفاع از عملکرد اصلاح طلبان را ببینند جناب عبدی هم توجه کنند که مشکل اصلی و دغدغه مهم این روزهای کشور اقتصاد است پس با راه انداختن دوباره ی بحث حجاب سعی نکنند ذهن های مردم را از وقایع اصلی پرت کنند.
  • IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    7 0
    این ذلت طلبان امثال زیباکلام جز تسلیم محض در برابر کدخدا هیچ حرف دیگری برای گفتن ندارند.
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    8 0
    آب بریز اونجات که میسوزه!
  • IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    6 1
    آقای عبدی مرتب تقاضای مقالات علمی می کند. تا دیروز می گفت که مقاله علمی واکسن برکت کو؟ آن را به من بدهید. حالا هم مقاله علمی در مورد حجاب می خواهد. از بس که آقای عبدی اهل علم است، هیچکس نیست. کم مانده که آقای عبدی عربی هم حرف بزند.
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    6 0
    آیا دستور خدا در قرآن در خصوص جلباب و خمار (که به صورت جمع جلابیب و خمر) آورده شده است از نظر عبدی اهمیت ندارد که به دنبال مقاله ی علمی می گردد؟!
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    6 1
    يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُل لِّأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِن جَلَابِيبِهِنَّ ۚ ذَٰلِكَ أَدْنَىٰ أَن يُعْرَ‌فْنَ فَلَا يُؤْذَيْنَ... اى پیامبر، به زنان و دخترانت و به زنان مؤمنان بگو پوشش‌هاى خود را بر خود فروتر گيرند. این براى آنکه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگيرند [به احتياط] نزدیک‌تر است...
  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    6 2
    وَقُلْ لِلْمُؤْمِنَاتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَيَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا ۖ وَلْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَىٰ جُيُوبِهِنَّ ۖ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبَائِهِنَّ أَوْ آبَاءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنَائِهِنَّ أَوْ أَبْنَاءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِي إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِي أَخَوَاتِهِنَّ أَوْ نِسَائِهِنَّ أَوْ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُهُنَّ أَوِ التَّابِعِينَ غَيْرِ أُولِي الْإِرْبَةِ مِنَ الرِّجَالِ أَوِ الطِّفْلِ الَّذِينَ لَمْ يَظْهَرُوا عَلَىٰ عَوْرَاتِ النِّسَاءِ ۖ وَلَا يَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِيُعْلَمَ مَا يُخْفِينَ مِنْ زِينَتِهِنَّ ۚ وَتُوبُوا إِلَى اللَّهِ جَمِيعًا أَيُّهَ الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ و زنان مؤمن را بگو تا چشمها (از نگاه ناروا) بپوشند و فروج و اندامشان را (از عمل زشت) محفوظ دارند و زینت و آرایش خود جز آنچه قهرا ظاهر می‌شود (بر بیگانه) آشکار نسازند، و باید سینه و بر و دوش خود را به مقنعه بپوشانند و زینت و جمال خود را آشکار نسازند جز برای شوهران خود یا پدران یا پدران شوهر یا پسران خود یا پسران شوهر یا برادران خود یا پسران برادران و پسران خواهران خود یا زنان خود (یعنی زنان مسلمه) یا کنیزان ملکی خویش یا مردان اتباع خانواده که رغبت به زنان ندارند یا اطفالی که هنوز بر عورت و محارم زنان آگاه نیستند (و از غیر این اشخاص مذکور احتجاب و احتراز کنند) و آن طور پای به زمین نزنند که خلخال و زیور پنهان پاهایشان معلوم شود. و ای اهل ایمان، همه به درگاه خدا توبه کنید، باشد که رستگار شوید.
  • IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    4 0
    اجبار کلا چیز خوبی نیست ولی الان که حجابی وجود ندار دختران هرجوری میخان می گردندکدوم حجاب در مورد واکسن هم کسانی که نمیزنند حق ندارند اگر مریض شدند کسی مقصر کنند
  • DE ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    5 0
    زیباکلام: به بهبود شرایط اقتصادی در دولت رئیسی خوشبین نیستیم / یعنی چون ما افساد طلبها ۳۲ سال چنان گندی به اقتصاد ایران زدیم که چند نسل طول میکشه تا از منهای هَزار به صفر برسیم تازه./ عبدی: نمی‌توان با دلایل علمی از «حجاب» دفاع کرد. ولی میشه با دلائل کاملا علمی نوکری شماها و غرب پرستی و وادادگی و وابستگی و بیسوادیتون را اثبات کرد.
  • سید فروزان CH ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    2 0
    کلا ابن چند خواهر وبرادر با لغت غیرت غریبه هستند صادق زشت کلام هم خوشبین نیست اما خوش ... که هست ،اینکه کور و کر است که نه موفقیت دکتر رئیسی را در پیمان شانگهای ،واردات واکسن ، بالا بردن اقتدار و عزت کشور در برابر اروپا و امریکا و مردمی بودن ایشان را نه میبیند ،نه میشنود نه درک میکند ،طبیعی است ، این جناب زشت کلام پرورده همان مکتبی است که به حسن فریدون دکترای قلابی داد و افرادی چون تاجزاده و عبدی و حجاریان را آویزان مملکت
  • کاردان IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    6 0
    چرا بعضی از اصلاح طلبان اینقدر ت....ع آورند؟
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    4 0
    زشت کلام
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    4 0
    ای کاذب زشت کلام خوشبین نباش و از این خوشبین نبودن فقط لطفاً بمیر
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    5 0
    یعنی بی شرم وبی حیا تر ازشما سران اصلاحات کسی دیگه ای هست .
  • سید IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    5 0
    بزرگی که به گمانم بوذرجمهرحکیم بود فرموده است: هرکس در بلاهت زیباکلام تردید دارد درحماقت خودش یقین داشته باشد! روحش شاد که چنین بینش و آینده نگری ای داشته است!
  • احمد IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    6 0
    اگر زیباکلام امیدوار نیست، یعنی اوضاع خوبه.
  • حاج حسین IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    3 0
    آوارہ عبدی که بازوی دوم نظریهدپردازی رسانه ای اصلاحاتچیان ... در کنار شاذ گوی شهیر جناب زیبا کلام ... به شمار است بفرمایند که برای نماز و روزه و حج و زکات را آیا با دلایل علمی برای خودشان اثبات کرده اند؟ آیا همین که حکم خدا است برای مسلمانان ثابت نیست که حجاب هم مثل سایر احکام اسلام واجب است؟ راستی جناب ایشان ایا به مبانی و احکام اسلام اعتقادی دارند؟
  • DE ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    5 0
    اقای زیبا کلام ای دلواپس امریکا و غربی ها یادتان نرود شما اصلاحاتچی ها با اینهمه تحریم را درست کردید و حتی نتوانستید یکی از تحریم ها را از سر ایران بردارید، این بلاها را شما سراقتصاد ایران اوردید بهتره واقعا ساکت شید! بذارید دولت کار خودش رو درست انچام بده.
  • IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    4 0
    برای زیبا کلام سوزش زیاده بیچاره به هزیان افتاده
  • DE ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    3 0
    اقای زشت کلام حراف! هیچکدام از پیشگویی های احمقانه شما تابحال درست از اب درنیامده! بهتره ساکت باشید!
  • ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    4 0
    آقای غیب گو درمورد ستایش مزدوران غربیم خیلی چیزا پیشگوئی کرده بودی .اما همش برباد شد.اصلا خوشبینی امثال تو چه ارزشی داره چون هرگز هیچکدوم از حرفات بنیه عقلانیت نداشته .وفقط مطابق میل دشمنان ایران طوطی وار سخنگوئی میکنید. سخن کوتاه کنو.پول زلزله زده هارو برگردون
  • Mohammad IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    4 0
    ای کاش کسی پیدا می شد میزد تو دهن خود حقیر بین
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    2 0
    خداوند فرمانبران شیطان رابازخواست میکند نمیتوان گناه را گردن شیطان انداخت خاک عالم برسر انانکه از زیباکلام وعبدی ودارو سته عوامل شیطان پیروی کرده مخاطب انان هستند پیروان عوامل شیطان با اسلام مشکل دارند وباید جوابگوی حضرت حق باشند
  • IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    4 0
    زیبا کلام بزار آب سرد
  • محمدرضا IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    4 0
    آقای زیبا کلام نطق شما ، من و بیشتر به یاد گالیور می اندازه که همیشه می گفت من میدانم که موفق نمی شویم،آقای زیباکلام با خودت چند چندی؟
  • IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    6 0
    این اقای شیطان کلام عجب اتکا بنفسی داره انقدر به تخریب وفریب مردم امیدوارند که توان خود را در جلوگیری از پیشرفت مملکت حتمی وجدی میبینند ومطمعن هستند که با خیانت خود ودوستانش بر خدمتگذاران غلبه میکنند
  • IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    2 2
    بترکه چشم حسودت ز.کلام
  • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    5 1
    واقعا که مفسد و افسادطلب در شأن عبدی و همپالکی هاش هست.خدا خوب توصیفشون کرده که دنبال فسادند نه اصلاح.مگه حجب و حیا رو میشه گفت اجباری؟! متضاد حجاب عریانی و فساده.خداوند گفته برای جلوگیری از فساد و فحشا و شکستن شخصیت زن حجاب رو رعایت کنید زنان به نوعی مردان هم به نوعی.مثل اینکه کسی بگه راستگویی یا درستکاری اجباری نباید باشه! اینقدر سفسطه گری و مغلطه گری
  • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    6 0
    هر جایی که زیباکلام اظهار خوشبینی کنه ، ملت بدبخت میشن
  • !! IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    3 0
    استاد ! ببند !!
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    4 0
    همینکه آقای رییسی تلاش می کند من دوستش دارم .خدا کمکش کند .مشکل اصلی کشور را سوپر انقلابی ها درست می کنند.
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    2 1
    جناب عبدی دلیل عقلی کفایت میکنه برای حجاب . اگر ریاکارانه کسی عنوان جعلی حجاب اختیاری میده شما باید مثل عنوان جعلی غیر معقول دیگر یعنی واکسن اجباری موضع میگرفتید . حجاب الزامی است وقتی میبینید بدن انسان شیئی برای کسب درآمد برده داری و سرمایه داری است میدانیم امنیت افراد بخطر می افته و ارتباطات خانواده تهدید میشه و شان و هویت همراه با تن انسان زیر پای کسب و بازار له میشه .
  • حسن IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    4 0
    اقای زیبا کلام صد در صد به بیل های اقای روحانی خوشبین هست انشا الله به کمر مبارکش بخوره
  • علی IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    4 0
    استـاد‌!زیباکلام! جهت اطلاع جنابعالی که مثلا استادی! عدم موفقیت شیخ‌ شما این بود که بجز دروغگویی، خودسر و خودکامه بود و همه‌ی امید و هم و غمش گشایش از طرف آمریکا بود و نه به خدا و نه به توان داخلی و نه به این مردم اعتقادی نداشت! دقیقا برعکس آقای رئیسی که قبل از همه‌چیز توکلش برخداست و داره از جون و دل برای مردم کار میکنـه. و به ایران و ایرانی اعتقاد داره، لذا قطعا و یقینا خداوند هم کمکش میکنه، چرا که هم روایات متعدد داریم و هم در قرآن کریم آمده: که هر بنده‌ای به‌غیر از خدا دل ببنده، خداوند هم به همون واگذارش میکنـه! ضمن اینکه "دروغگو" مورد غضب خداونده، گرچه اینا یاسین خوندن به گوش ... هست! بر حسب وظیفه گفتـم!
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    3 0
    نباش
  • حمید IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    3 0
    زیباکلام:به بهبود شرایط در دولت رئیسی خوشبین نیستیم! به جهنم که خوشبین نیستی حالا چه خاکی بریزیم سرت؟!
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    3 0
    اصلاح‌طلبان بامخ به‌ زمین خوردند هراراجیفی به‌ هم می بافند تا فراموش نشوند
  • ایرانی تبار IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    2 1
    تنها حرف قابل احترام و واقعی زیباکلام در طول دوران زندگیش
  • محمد IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    4 0
    شما غیر از زیباکلام شخص دیگه ای رو نمیشناسید که هر وقت تیتر و خبر کم دارید اسم نحسشو میارید
  • عدالت IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    4 0
    آن زمان که برای روحانی شهر به شهر می رفتی برای تبلیغ روحانی و خوشبین بودی چرا اقتصاد بهبود نیافت جناب آقای زیبا کلام آنروز که سیامک قاسمی اصلاح طلب می گفت با پیروزی قالیباف یا رئیسی دلار به 5000 تومان می رسد آقای زیبا کلام شما خوشبین بودید آنروز که 163 اقتصادان در حمایت روحانی بیانیه می دانند شما خوشبین بودید چرا اقتصاد بهبود نیافت جناب زیبا کلام
  • ....... IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    4 1
    مگه حجاب نیاز به دفاع علمی داره؟ ما با دین حجاب رو پذیرفتیم و علم در سایه دین میتونه پیشرفت کنه
    • IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
      0 0
      باریکلا
  • IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    3 0
    عبدی گفتن حجاب علمی نیست. خب اثبات خلف اولا علم را جهان غرب آنچه قابل آزمایش و تکرار پذیر باشد تعریف می‌کند البته خود این تعریف هم، اکنون با مطالعه ذرات بنیادی به بن بست رسیده بماند ولی طبق همین تعریف نگاه بد به خانم بدحجاب بسیار بیشتر از خانم محجبه است و این نکته آنقدر قابل آزمایش و بدیهی است که قضیه ی حمار هم آن را تایید میکند حال کمتر از حمار باید فکری به حال خود کند.
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    2 0
    نه آقای زیبا کلام عقل دارد نه عبدی غیرت چون اگر زیبا کلان عقل می داشت حرفهای بچه گانه و مضحک در خصوص مسائل اقتصادی نمی زد حرفهای تکراری و مشمئز کننده اگر عبدی غیرت داشت اینقدر بر علیه حجاب لجن پراکنی نمی کرد. ایشان هم مثل هنر پیشه هایی که هر روز عکس خودشان را در اینستاگرام می گذارندعکس خانواده اش را نیز منتشر کند تا عملا از سکولاریسم حمایت کند
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    3 0
    ایشون راست میگه چون عممق گند کارهای اینها ایقدر زیاد بوده که تا درست بشه کمی طول میکشه .
  • IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    0 0
    اف بر هر جناح بی خاصیت
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    2 0
    شرم بر اصلاح طلب ها
  • عطاءالله IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    3 0
    افساد طلبان فاسد و بی هویت باز دهنشون رو باز کردند.
  • IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    1 0
    من به این نتیجه رسیدم که هر موقع اشخاصی مثل این مثلا استاد و دیگر اصلاح طلب ها ی کد خدا پرست بر علیه رئیسی و کارهای او حرفی زدند نشان از ان دارد که کار اقای رئیسی درست هست . اصلاحات مستقیما از امریکا و بی بی سی دستور می گیرند و حرفها و موضعگیری آنها به دستور کدخدایشان هست .
  • حسن IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    1 0
    منم زیاد خوشبین نبودم ولی اگه واقعا زیبا کلام چنین حرفی زده میشه امیدوار بود
  • IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    2 0
    آقایان اصلاح طلب ای صادرکننده های پررویی نجومی (کمپانی پررویی) این فرمایش آخرین پیامبراست (در دوره آخرزمان زنهاظاهرأپوشیده ) درواقع عریانند.یعنی همین بدحجابی ولباسهای تنگ که تمام اندام زنان در واقع پیداست.شماهامیخواهیدبی غیرتی وغربگرایی رابه مردم القا کنید؟ این همه بلا بس نیست؟ ازخدا بترسید چون باید درهمین دنیا هم باید جواب اعمال خود را بدهید لطفاً به شعورمردم توهین نکنید وباکلمات باذهن مردم بازی نکنید
  • ایرانی بازنشسته IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    3 0
    اصلاح طلب ها (کمپانی پررویی) هستند مثل همین آقای زیباکلام.باباخیلی خیلی خیلی واقعاً آخرپررویی هستی.خداراشکر که امثال شما همیشه مأیوس بمانید ان شاء الله. وآقای عبدی لامذهب وغرب پرست مگرکسی تورا قبول دارد که دلیل علمی برای دین خدا می طلبی؟
  • US ۰۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    1 0
    چه خوب. خوشحال باشید چون هر چیزی تا حالا این صادق گفته بر عکس شده .
  • رضا IR ۰۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    1 0
    کاذب زشت کلام تنها آنتی آب صابون این مملکته من تعجبم از شاگردهاشه که چجوری تربیت میشن و چی میشن مسیولین دانشگاهی که بهش درس میدن به درک
  • سینا IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    1 0
    بابا اینا دیگه کین دست آمریکا رو دشمنی کردن با ایران بستن والا صد رحمت به اونا.اینا دارن از پشت بهمون خنجر میزنن.
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    1 0
    زشت کلام تمام حرفهایش برعکس مثل اسمش چقدر از دولت روحانی تعریف میکرد دیدیم اخرش چی شد
  • رضا IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    1 0
    می خواستم درباره این باصطلاح دکتر چند کلمه بگم ،ولی دیدم بنده خدا گناه داره .میخواد دیده بشه ، نظام هم که ماشاءالله حوصلش زیاده .برای خنده خدایش یکی دو تا از این آدمها نیازه.
  • حسین IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    0 0
    به ......
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    0 0
    فردی زشت سیرت ، سطحی و خیانت پیشه است، که حرف غربیها را مثل نوار ضبط صوت تکرار میکنه
  • تابش IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    0 0
    جماعت مثلا اصلاح طلب کشور رو به اینجا رسوندن با پررویی تمام که تا به حال نظیرش رو تو تاریخ هم ننوشتن طلبکار و پرمدعا هم هستن ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس