ویژه ها

پوشش، یک مقوله اجتماعی است و نه شخصی. به همین منظور، مسئله پوشش در همه کشورها تبدیل به قانون شده است و صرفا حدود و حداقل های این قانون در هر کشور متفاوت است.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** شرق: برای رفع مشکلات مدیر از خارج وارد کنیم

روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «راهی جز توسعه روابط بین الملل نیست» نوشت: «اینکه حال کشورمان در زمینه های مختلف از جمله اقتصادی، اجتماعی و محیط زیست خوب نیست، دیگر برای همه مثل روز روشن است. کشور در دوره های مدیریتی متفاوت به جایی رسیده که حتی در تامین حداقل های معیشت مردم به مشکل خورده است. توسعه مختل شده و جامعه ایران به عقب برگشته است...ما رفاه و اقتصاد را به همه کشورهای منطقه و همه دوستان و نزدیکانی که مهاجرت کرده اند، باخته ایم. چرا؟ چون پیشرفت و توسعه کشورها بدون کمک یکدیگر ممکن نیست و گذر از بحران ها به خصوص برای ایران که با ده ها بحران بزرگ دست وپنجه نرم می کند، بدون کمک های جهان نه تنها دشوار بلکه غیرممکن به نظر می رسد. در چنین شرایطی چه باید کرد؟ بایدها و نبایدهای زیادی وجود دارد. یکی از کارشناسان عرصه سیاست می گفت یکی از این بایدها می تواند جهانی شدن و استفاده از مدیران خارجی باشد.»

در ادامه این مطلب آمده است: «به عنوان نمونه می توان از ازبکستان گفت که رشد اقتصادی این کشور باعث جذب سرمایه گذاران خارجی شده است. رئیس جمهوری ازبکستان برای بازنگری در اقتصاد ناکارآمد کشورش از یک کارشناس بریتانیایی متولد هند دعوت به همکاری می کند و او را به سمت مشاور ارشد خودش برمی گزیند. این انتصاب و مجموعه اقدامات این مشاور منجر به جذب سرمایه گذاران بین المللی و تشویق ده ها شرکت بزرگ برای حضور در این کشور می شود.»

شرق: برای رفع مشکلات مدیر از خارج وارد کنیم/ راکعی: اکثریت مردم ایران به حجاب اجباری انتقاد دارند

بخشی از جریان اصلاح طلب از آغاز به کار دولت رئیسی تاکنون، پروژه یأس آفرینی و ناامیدکردن مردم از بهبود اوضاع را کلید زده اند نکته قابل توجه اینجاست که مجریان این پروژه، دقیقا همان بانیان مشکلات موجود هستند. جماعتی که با ساخت پالایشگاه و نیروگاه مخالف است و مخالف شایسته سالاری و بکارگیری جوانان نخبه و متخصص است و «ژنرال های خودخوانده» و «آقازاده های گردن کلفت» را تقدیس می کند 

جریانی که مدعی است خودکفایی در کشاورزی مزخرف است و نباید پالایشگاه و نیروگاه ساخت و باید به نساختن خانه برای مردم افتخار کرد و مدیر از خارج وارد کرد، چطور می تواند به بهبود اوضاع کمک کند!؟ طیفی که واگذاری غیرقانونی کارخانه هفت تپه و فساد ضندوق ذخیره فرهنگیان و حقوق های نجومی و فساد در بانک ها و ترک فعل را در کارنامه خود ثب کرده، صلاحیت اینکه ژست منتقد به خود گرفته و برای خروج از وضع موجود نسخه بپیچد را ندارد.

اتفاقا در حدفاصل سالهای 92 تا 1400 دقیقا طیف در دولت روی کار بود که معتقد بود باید مدیر از خارج وارد کرد. همین طیف با چنین رویکردی قیمت ارز را ۸ برابر، قیمت طلا را ۱۰ برابر، قیمت مسکن را ۷ برابر، قیمت خودرو را ۶ برابر و قیمت بقیه کالاها را تا ۳۰۰ درصد افزایش داد.

شواهد و قرائن حاکی از آن است که جریان اصلاح طلب درخصوص کارنامه دولت رئیسی احساس خطر کرده است. چرا!؟ به این دلیل که افکارعمومی عملکردها و اقدامات را مقایسه می کند و به تفاوت ها پی می برد و اینجاست که متوجه می شود که کدام جریان یدطولایی در پوپولیسم(مردم فریبی) داشت و دیگران را به این اقدام متهم می کرد.

اصلاح طلبان بجای این قبیل پیشنهادهای غیرسازنده، اولا از مردم بابت قصور و تقصیرهای خود عذرخواهی کرده و ثانیا با توجه به کارنامه خود، جزوه ای تحت عنوان «عبرت های دولت داری و کشورداری» تهیه کرده و آن را در اختیار دولت سیزدهم و افکارعمومی قرار دهند.

** آمریکا نمی تواند تضمین بدهد، اصرار نکنید

روزنامه آرمان در مطلبی نوشت: «واقعیت این است که هیات مذاکره کننده ایرانی و وزارت خارجه ایران هم این را می‌داند که آمریکا نمی‌تواند برای همیشه تضمین دهد و اگر قرار باشد تضمینی دهد این کنگره است که باید این موافقتنامه را تصویب کند تا به صورت قانون درآید وگرنه اگر الان رئیس‌جمهور فعلی آمریکا این موافقتنامه را امضا کند، رئیس‌جمهور بعدی آن را لغو می‌کند

شرق: برای رفع مشکلات مدیر از خارج وارد کنیم/ راکعی: اکثریت مردم ایران به حجاب اجباری انتقاد دارند

این روزنامه اصلاح طلب تاکید کرده است که آمریکا نمی تواند درباره اجرای برجام تضمین بدهد. این در حالی است که همین طیف در دولت قبل تاکید داشتند که امضای وزیر خارجه آمریکا تضمین است؛ اکنون سوالی که ایجاد می شود این است که  چرا اصلاح طلبان در دولت قبل هرگاه مطالبه تضمین درباره توافق با آمریکا می‌شد، می‌گفتند «امضای کری تضمین است» و «امکان ندارد آمریکا زیر تعهدش بزند و نمی‌تواند این کار را بکند؟». این ادعاهای خلاف واقع، از سر بی‌سوادی بود یا عامدانه، این ادعاها، از سر غفلت بود یا توجیهی برای فریبکاری؟

اگر از ضمانت تعهدات آمریکا اطمینان نداشتند (که هیچ اعتمادی نبود و تجارب خلاف آن را می‌گفت) چرا همه امتیازات هسته‌ای در زمینه اوراق کردن ۱۵ هزار سانتریفیوژ از ۱۹ هزار سانتریفیوژها، ارسال ۹۷۰۰ کیلوگرم اورانیوم غنی‌شده از مجموع ۱۰ هزار کیلوگرم به خارج و بسنده کردن به ۳۰۰ کیلوگرم، بتن‌ریزی راکتور اراک، توقف تولید سانتریفیوژهای پیشرفته و... را به شکل یکطرفه و قبل از روز شروع اجرای برجام واگذار کردند؟ و دست طرف ایرانی را در مقابل عهدشکنی‌های آمریکا خالی کردند؟

اگر از ضمانت آمریکا خبری نبود، چرا تیم مذاکره کننده ایران به ریاست ظریف و با پشتیبانی ویژه اصلاح طلبان، تمامی تعهدات خود را پیش دستانه، یکطرفه و با عجله انجام داد و سپس به انتظار نشست تا طرف آمریکایی و اروپایی تعهدات خود را آغاز کند!؟ اگر آمریکا نمی تواند تضمین بدهد، چرا آقای ظریف تاکید کرد که آمریکا نمی تواند از برجام خارج شود؟

اکنون سوالی که در ذهن ایجاد می شود این است که آیا دغدغه اصلاح طلبان، لغو تحریم‌هاست، یا برگرداندن آمریکا به برجام و دسترسی دادن به مکانیسم ماشه  برای بازگرداندن خودکار تحریم‌ها!؟

** راکعی: اکثریت مردم ایران به حجاب اجباری انتقاد دارند

«فاطمه راکعی» از نمایندگان متحصن مجلس ششم و از فعالین فتنه در سال ۸۸ که در دوره شهرداری «محمد علی نجفی» مشاور شهردار در امور زنان بود، در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت: «بررسی روند استفاده از حجاب در میان نسل‌های مختلف ایرانی نشان می‌دهد، هر زمان که از روش‌های سلبی علیه یا له مقوله‌ای استفاده شده، نتایج عکسی به دنبال داشته است. گذشته از مساله حجاب که اکثریت افراد جامعه نسبت به اجباری بودن آن نقدهای جدی دارند، درخصوص سایر ناهنجاری‌های اجتماعی نیز از طریق مدیریت درست و اصولی و با بهره‌گیری از دیدگاه‌های کارشناسی می‌توان مسائل و چالش‌ها را پشت سر گذاشت.»

در ادامه این مطلب آمده است: «معتقدم اگر به نگاه متعالی امام (ره) درخصوص در نظر گرفتن مقتضیات زمانی و مکانی در صدور احکام فقهی و قوانین برآمده از آن (فقه پویا) توجه شود، بخش قابل توجهی از مشکلات حل می‌شود

شرق: برای رفع مشکلات مدیر از خارج وارد کنیم/ راکعی: اکثریت مردم ایران به حجاب اجباری انتقاد دارند

این روزنامه اصلاح طلب، خود را جای همه مردم قرار داده و مدعی شده است که «اکثریت افراد جامعه نسبت به اجباری بودن حجاب نقدهای جدی دارند.» نکته قابل تأمل اینجاست که این روزنامه اصلاح طلب، برای این ادعا هیچ سند و مدرک و مستندی را ارائه نداده است.

 رهبر معظم انقلاب- ۱۷ اسفند ۹۶- با اشاره به ادعای برخی افراد مبنی بر مخالفت امام با حجاب اجباری فرمودند: «آنچه بنده را حسّاس میکند، این است که ناگهان شما می‌بینید از دهان یک گروهی از افرادی که جزو خواص محسوب میشوند، مسئله  «حجاب اجباری» مطرح میشود؛ معنایش این است که یک عدّه‌ای نادانسته -حالا من میگویم نادانسته؛ ان‌شاءالله نادانسته است- همان خطّی را دنبال میکنند که دشمن با آن‌همه خرج نتوانسته است آن خط را در کشور به نتیجه برساند؛ همان خط را دارند دنبال میکنند؛ در بین اینها روزنامه‌نگار هست، در بین اینها روشنفکرنما هست، در بین اینها آخوند و معمّم هست. [میگویند] «امام که فرمودند باید زنها باحجاب باشند، همه‌ی زنها را نگفتند»! حرف بیخود!  ما بودیم آن‌وقت، ما خبر داریم؛ چطور این‌جور است؟  امام در مقابل یک منکر واضحی که به‌وسیله‌ی پهلوی و دنباله‌های پهلوی در کشور به وجود آمده بود، مثل کوه ایستاد، گفت باید حجاب وجود داشته باشد. در مقابل همه‌ی منکرات، امام همین‌جور محکم ایستاد

چندی پیش یکی از فعالین رسانه ای در مطلبی نوشت: «گزاره حجاب اجباری اشتباه است. آیا روزه اجباری است!؟ نه! پس حجاب هم اجباری نیست. حجاب یک امر مسلّم دینی است...ما حجاب اجباری نداریم، بلکه قانون حجاب داریم. وقتی گزاره های دینی در روندی دموکراتیک، مبنای قانون شد، الزام حقوقی پیدا می کند.»

واقعیت این است که پوشش، یک مقوله اجتماعی است و نه شخصی. به همین منظور، مسئله پوشش در همه کشورها تبدیل به قانون شده است و صرفا حدود و حداقل های این قانون در هر کشور متفاوت است. بر همین اساس، مسئله حجاب و پوشش در ایران، صرفا در حدود با سایر کشورها متفاوت است. وقتی مسئله ای تبدیل به قانون شد نیز طبیعتا برای همه الزام آور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 51
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • اکبرمظفری IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    10 9
    چرا زمان روحانی مدیر واردکردن تا مملکت ازبیتدبیری اصلاح طلبان پرادعا به این روز بیفتد رو که نیست سنگ پای قزوینه
    • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
      8 5
      خود تحقیری روزی نامه شرق در تبلیغ بی کفایتی مدیران داخلی ناشی از همان ضرب المثل است که کافر همه را به کیش خود پندارد! گمان می کنند که مدیران جهادی هم چیزی در حد جهانگیری و مرعشی و حضرتی و خباز و واعظی و آخوندی و خاتمی و روحانی و ظریف و .... هستند!!!
    • DE ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
      10 4
      شرق: برای رفع مشکلات مدیر از خارج وارد کنیم .خخخ بیسواد چلمنگ اکثر مدیران اصلاحطلب و حرب اشرافی واردات از خارج هستند و سالها خارج مدیریت یاد گرفته اند چی داری مینالی .بارها نوشته ام این اصلاح طمعکاران و غربگدایان و اشرافیون واشرفیون فوتبالی به سیاست نگاه میکنند .یک مشت شیتیل بگیر دلال کلید دردست دور هم جمع شده اند و فقط بلد هستند هر پروژه ای را کلید دردست بدهند به غربی ها و شیتیل و پورسانت آنرا بگیرند البته دهها سفر خارجی و تابعیت خارج و کوچ کل فامیل به فرنگ و ینگه دنیا هم کنار قرارداد باید جور شود. آنها فکر میکنند وقتی یک مربی خارجی برای فوتبال میاری چرا یک مربی خارجی برای صنعت و اقتصاد و مجلس و سیاست و....دین ..نیاری .مربی وهابی برای دین از کشور دوست و برادرشون بن اره هم میارن . افکار آنها بسیار عقب مانده و در حد افکار قاجار و قجر بیشتر نیست که با استقراض خارجی و چوب حراج زدن به کل منابع کشور ننگ تاریخ شدند.//// راکعی باید میگفت : اکثریت رفرمیست ها میست ها و اصلاحطمعکاران و اشرافیون و اشرفیون و کلا سمپات های احزاب غربگدا در ایران به حجاب اجباری انتقاد دارند. و مهم اینه که قلبت صاف باشه حالا لخت با مایو دو تکه هم کنار پیاده رو در اسطبل مختلط منظور استخر مختلط کنار دریا ...در بزن بکوبها .... هرجا دوست داشتی میتونی بگردی .والا. // هرچه فسق و فجور و فساد و بی دینی و بی بند و باری زیادتر شود اصلاح طالبان بیشتر شانس رای دارند برای همین هم با کمک اسقاطیل به استحاله انقلاب و ارزشها شدیدا مشغولند/
    • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
      5 7
      عمده مشکلات کشور بدلیل 34 سال سوء مدیریت اصلاح طلبان در بعد از انقلاب است تنها راه نجات ایران حذف افساد طلبان از چرخه سیاسی و مدیریتی کشور است.
    • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
      5 4
      امریکا اگر نمی تواند در مورد لغو موثر تحریم ها و خارج نشدن مجدد از برجام تضمین بدهد باید قید برجام را بزند توافق بدون تضمین خسارت محضه و ارزش ندارد.
    • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
      2 4
      مدیران بی کفایت غربگدا در 8 سال گذشته گند زدند به مملکت باید مدیر از خارج وارد کنیم !!!
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    8 10
    خانم فاطمه راکعی مسئله حجاب اولیت نیست مسئله گرانی و کوچک تر شدن سفره مردم از زمان دولت های میر حسین موسوی هاشمی رفسنجانی محمد خاتمی حسن روحانی که شما جریان اصلاح طلب حمایت صدرصدی از انها کردید میباشد چرا فرافکنی میکنید
    • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
      13 3
      اتفاقا اگر حجاب اولویت نبود این همه مورد حمله نبود.تمام بحران اقتصادی هم صرفا گلوله دودزا است برای آنکه حاکمیت به سقوط اخلاقی جامعه بی تفاوت شود و مثل همه دولتهای سکولار دنیا تنها اقتصاد برایش دغدغه بشود. این بخشی از مراحل نرمالیزاسیون ایران است.
    • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
      6 1
      اخه اینا بااین مسخره بازیها رای اوردن وجوانووای مردمو بدبخت کردن وگرنه اشرافی زیست روبه فقزاچی کارکه برای خودشون معترض درست کنن
    • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
      3 4
      اصلاح طلبان اقتصاد کشور و معیشت مردمو نابود کردند و فقط باید سکوت کنند.
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    6 5
    مردم کمربند ایمنی را به زور می بندند. تا چشم پلیس و دوربین را دور ببینند باز می کنند. مردم تا زور شهرداری نباشد به این راحتی تن به نماسازی ساختمان و دادن عوارض اجباری نمی دهند. مردم تا زور نباشد حاضر به پرداخت بیمه شخص ثالثا نیستند. مردم تا زور نباشد سربازی نمی روند و... اما حضرات با اینهمه اجبار که ساخته بشر است و ابدا هم آیه و دستور الهی برایش نیست مشکلی ندارند. اما تا اسم حجاب می آید می گویند اجباری نباشد! گویی بقیه قوانین اختیاری هستند! اما چرا؟
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    6 5
    هشدار می دهم عده ای دارند به خطا تحلیل می کنند که اقتصاد اولویت است. حال آنکه حقیقت دقیقا بر عکس این است . این دقیقا همان تحلیلی است که دلخواه مهندسان فاجعه فرهنگی است. عزیزان ! حرفهای شهید جهان آرا را فراموش نکنید! :" بچه ها! نترسید اگر شهر سقوط کرد. پسش می گیریم. مواظب باشید ایمانتان سقوط نکند. "به خدا اگر اختلاس شود می شود پول را دوباره در آورد و تولید کرد. اگر انبارها خالی می شود می شود دوباره آن را پر کرد. اورانیوم را هم می شود دوباره غنی کرد ، حتی اگر خاک کشور هم از دست برود می شود دوباره آن را پس گرفت. اما وقتی ایمان و حیا و غیرت از جامعه ای رفت دیگر باز نخواهد گشت.
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    6 5
    یا عده ای می گویند فایده ندارد زور جواب نمی دهد! یا دین زوری فایده ندارد!! اما دروغ می گویند. همانطور که با زور هفتاد سال جریمه های نجومی و اعمال قانونهای وحشیانه توانستند رانندگی صحیح و اطاعت از قانون را به صورت عادت اجتماعی در آورند
    • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
      0 4
      بدترین مدیرهای ایران را ببرید غرب ممکن است موفق باشند چون غرب ثروت فراوانی را از قاره ها غارت کرده و با این وجود با مدیریت افتضاحش داره قدرتش افول می کنه و مردم بدبخت و بیچاره فراوانی در همین غرب وجود دارند. وقتی منابع به حد کافی باشه مدیریت اهمیتی نداره. مثل بچه پولداری که ارث زیادی بهش رسیده و اهمیتی نداره لیاقت و استعداد داشته باشه یا ته
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    4 3
    روزنامه شرق لطفا شما اصلاح طلبان که در هر دوره مجلس و ریاست جمهوری یقه خود را پاره میکنید تا روی صندلی های قدرت برای کسب ثروت اندوزی کنار بروید اجازه دهید جوانان نخبه و انقلابی بدون مدیر خارجی قادرند کشور ایران را به نحو احسن مدیریت کنند سی دوسال از چهل و سه سال انقلاب اسلامی مدیریت اجرایی کشور دردستان بیکفایت جریان واداده اصلاح طلب میباشد خروجیش رانت خواری اقازاده گری اشرافیتگری اختلاس فساد کار چاق کنی امضا طلایی زمین خواری جنگل خواری دریا خواری کوه خواری و پسرفت کشور بوده است شما چوب لای چرخ اقتصاد کشور نگذارید بروید کنار همه چیز در همه زمینه های موجود درست خواهد شد دست از پرویی نجومی بردارید بروید کنار....
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    5 2
    وقتی چشم آدم به نوشته های اصلاح طلبان یا تیتر روزنامه ها و سایتهای زنجیره ای آنها می افتد حال آدم به هم می خورد به یکباره آدم هر چی مزدور و وابستگان غرب را یکجا در یک ویترین مشاهده می کند خلاصه این که اصلاح طالبی یعنی نوکری مطلق آمریکا و غرب یعنی غربگدایی مطلق یعنی نفس کشیدنشان و آب خوردنشان بدون غرب امکان پذیر نیست یعنی مزدوری به تمام معنا
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    4 2
    زمانی در برنامه کودک کارتونی هیجان انگیز بنام گالیور میگذاشتند در این ماجرا شخصیتی منفی نگر بود بنام گلام که همیشه در حال نالیدن نق زدن سرزنش کردن و ایجاد ناامیدی بود تکیه کلامش هم من میدونم که ما نمیتوانیم بود چهل سه سال از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران میگذرد نزدیکترین شخصیت ها به شخصیت گلام همین به اصطلاح اصلاح طلب های ایران هستند که مدام مانیمتوانیم را عربده میکشند و اجازه نمیدهند کشور در دستان پر توان جوانان این مرز بوم رو به جلو حرکت کند و مدام چوب لای چرخ پیشرفت کشور میگذارند خدایشان کدخدا هست و بس .همین
  • Yty IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    1 1
    غرب برای تحمیل دستورات خودش فشار گذاشته راه حل ایران بگوید که بایدن دو سال دیگر می رود ضمانت عمل به تعهدات بلند مدت از طرف آمریکا وجود ندارد کنگره آمریکا تایید نمی کند
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    3 3
    پروردگارا وجدانا شما کشور و مردم ایران را از شر خائنین داخلی منافقین جریان تحریف و اصلاح طلب ها نجات بده انشاءالله ،،،حساب دشمن و متجاوز خارجی با خود مردم ایران
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    3 3
    خدایا مردم ایران را از شر جماعت احمق اصلاح طلب نجات بده. آمین
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    3 3
    غربگدایان مسیر خودرا با گفتار واعمال از نظام ومردم جدا کردند در زمان دولت اصلاحات به بیت المال چوب حراج زدند لذا دیگر سخنان آنان قابل مسموع وقابل اعتنا نیست فقط یک موضوعی که عدالت خواهان را رنج میدهد این است که چرا آنها را محاکمه نمیکنند؟
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    4 4
    اگر در مورد حجاب نطر زنان را بخواهید اتفاقا اکثریت زنان موافق حجاب هستن بر عکس نطر خانم راکعی
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    6 2
    در طول تاریخ تمدن ده هزار ساله ایران همیشه مردم ایران در دوجبهه میجنگیدند یکی متجاوز تا بن دندان مسلح خارجی یکی هم جماعتی که شامل جریان منافق جریان خائن جریان تحریف جریان واداده های به دشمن بوده است و ای کاش مردم فقط با دشمن خارجی میجنگیدند که ضربه اصلی را همین منافقین خائنین همیشگی جریان تحریف و وداده های به دشمن به مردم ایران میزنند
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    6 2
    مثل امریکا ازدی باشه یک سوم حدودا امار حرامزاده بشن نعوذبالله وحرمت شکنی بعدش هم مخدروخشونت واسلحه خوبه دین غالب این مردم اسلام است وبایدقوانی حجاب برای مصونیت ازاعمال منافی عفت باشه
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    5 0
    خیلی از مدیران غربگدا را هم اگر تغییر رویه و فکر ندهند باید صادر کنیم. ایران اسلامی فقط به مدیران انقلابی جهادی و با سواد و متعهد به اسلام و ایران نیاز دارد. اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    1 0
    بر فرض که پنجاه بعلاوه یک مخالف باشد
  • FR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    2 0
    خانم راکعی در دولت قبل مورد حمایت شما که وزرا و شخص رییس جمهور مرتبا به دیدار مراجع عظام قم برای دستبوسی میرفتند وقت مناسب تری نبود که را جع به حجاب اجباری صحبت کنید ؟! یا این موضوع حالا که بقیه نقشه ها به محاق رفته در این دولت باید مطرح شود
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    2 5
    خداییش مردم ججاب اجباری رو دیگه قبول ندارن اصلا غالب مردم دغدغه حجاب ندارن
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    1 0
    بهترین مدیر هم در حد وسعش و منابعی که در اختیارش هست می تواند عمل کند و خیلی وقت هاست که موفقیت های محیطی و شانس های بازار به پای موفقیت مدیر گذاشته می شود.
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    6 2
    به فاطمه راکعی باید گفت کسی که به خاطر خوش حال کردن مردم خدا را ناراضی کند خدا مردم را هم از او ناراضی خواهد کرد به کررات دیدیم و تجربه کردیم سیاستمداران پوپولیست که منفور مردم بودند
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    4 1
    حتی کسانی که به حجاب اعتقادی ندارند مخالف تجاوز و خیانت هستند. زنا موجب فقر، بی آبرویی، کوتاهی عمر و زشتی صورت و همگی این ها مورد نفرت عموم مردم قرار دارد
  • عبدالله IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    8 2
    حجاب زن علاوه بر اینکه فرمان خدای متعال می باشد و بایستی اطاعت کرد ، هم امنیت برای خود زن است و هم امنیت برای جامعه. هر چقدر حضور بی حجاب زن در یک اجتماع بیشتر باشد ، فساد ، فحشا و نا امنی در آن جامعه بیشتر می شود. اصولاً بعضی از افراد با خود دین مشکل دارند و مسائلی مانند حجاب را بهانه می کنند! یک زن مسلمان و مؤمن واقعی هیچگاه مشکلی با حجاب واقعی که فرمان حضرت حق می باشد ندارد و حفظ حجاب برای چنین شخصی از عسل ، شیرین تر است.
  • سید فروزان CH ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    3 0
    آن تحلیل کر روزنامه شرق باید کفت مگر در عرض هشت سال حسنک و خاتمی مدیرانشان در خارج دوره ندیده بودند ؟؟
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    1 4
    شرط می بندم اگر از خارج مدیر وارد کنیم هرچقدر هم دزد باشه و نیز بی عرضه باشه بازهم از مدیران ایرانی خیلی خیلی بهتره
    • IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
      2 0
      یکم اخبار دزدی اختلاس و فساد در کشورهای غربی اروپایی بخوان مثلا خانواده برلسکونی در ایتالیا با احزاب مختلف در انگلیس المان و امریکا
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    8 1
    خانم راکعی غلط کردی میگی اکثریت با حجاب اجباری مخالف هستن خدا حجاب رو اجباری کرده ام الفساد
  • سید فروزان CH ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    3 1
    آن تحلیل کر احمق روزنامه شرق باید کفت مگر در عرض هشت سال حسنک و خاتمی مدیرانشان در خارج دوره ندیده بودند ،مگر با استفاده از بورسیه های اهدایی سفارت انکلیس نرفتند آنجا و یا مگر یک عده چون کلانتری و ظریف و غیره در انریکا درس نخوانده بودند . این گونه تحلیلگرها گویا لذت میبرند کر بک چشم ابی موبور بشود رییس و حق توحش بگیرد
  • سید فروزان CH ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    2 0
    آن احمق غربگدا که سنگ امریکا را به سینه و مینویسد امریکا نمیتواند تضمین بدهد ،تضمین امریکا بخورد تو سر تو و طیف تو امریکا در قدم اول تحریم را بطور کامل لغو کند و اموال ایران را آزاد و پس بدهد شاید دیکر به تضمین احتیاج نباشد بعد از این امر مسئولین میدانند چگونه رفتار کنند با امریکا و اروپا
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    3 1
    اگر مدیریت وارداتی تجربه‌ی خوبی بود این همه استعمارستیزی و استقلال طلبی در جهان وجود نداشت. هندوستان نمونه کشوری است که تحت مدیریت انگلستان قرار داشت. آفریقا تحت مدیریت فرانسویان قرار داشت. آمریکای لاتین تحت مدیریت اسپانیایی‌ها اداره می شود و به جز عقب مانده نگه داشتن و فخرفروشی و غارت و دزدی چه کردند.
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    5 0
    ما انقلاب کردیم که استقلال داشته باشیم و مدیریت خارجی از بین رفتن استقلالی هست که این همه برایش تلاش کردیم و با خون شهیدان عزیز به دست آمده. راهکار استفاده از مدیران خارجی نیست بلکه راهکار بیرون کردن مدیران خودباخته و خودفروخته و بی وطن و متمایل به اجانب هست
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    3 0
    غربزده ها از دو بیماری حقارت و تکبر رنج می برند حقارت نسبت به اجانب و تکبر نسبت به ملت خود
    • منصف IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
      1 0
      درود، انچه را که شایسته گفتن نسبت به این جماعت بود گفتی، از این بهتر نمیشود گفت.
  • علی افصحی IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    5 0
    اول از همه، خدا لعنت کند آن مرکزی که به جریان فاسد سبز شده در باغ سفارت انگلیس را که به جماعت وطن فروش، آئین فروش و بی غیرت و بی همیت اسم « اصلاح طلب» انتخاب کرد! از آن تاریخ به بعد تا حال و ظاهراً تاهمیشه این جریان فاسد افساد طلب ، اصلاح طلب خوانده می شود تا چون هر مفهوم دیگر ظاهری شیک و باطنی شیطانی داشته باشد. همان گفت و گوی اصحاب ایمان و کفر که قرآن در سورهٔ بقره اشاره می کند که وقتی گفته می شود افساد طلبی نکنید با پررویی می گویند انما نحن مصلحون! واقعاً آدم می ماند اسم این زنه اصلاح طلب ، که فاطمه راکعی است دکترای سفارشی هم گرفته چه بگوید که حکم قرآنی و الهی حجاب را با نامگذاری شیطانی« حجاب اجباری» می خواهد زیر پا بگذارد! البته برای این که این پلشتی و خباثتش دقیق اجرا شود خودش را چادری جا زده است! یکی دیگر از این طیف، وکیل مدافع شیطان بزرگ می شود می گوید که آمریکا نمی تواند تضمین بدهد و عوض آن که این نانوانی را تقبیح کند بر می گردد به کسانی که از منافع ایران اسلامی دفاع می کنند خبیثانه می گوید « در برابر آمریکا کوتاه بیایید»! یا عقب افتاده ای دیگر از این تبار از وارد کردن مدیر از غرب وحشی سخن می گوید واقعاً این جماعت افسادطلب فاسد در چه جغرافیایی زیست می کنند؟ آیا اصلأ با دنیای واقعی نسبت دارند؟ آخر اگر این ها مدیریت داشتند فلاکت گاز، نایابی مواد غذایی، تعطیلی خدمات حمل و نقل عمومی ، قیمت سرسام آور بنزین، برگشت به دورهٔ ذغال سنگ و... در کشورهایشان شکل می گرفت؟!! به نظر می رسد قرآن این جماعت را بهتر از هرکس شناخته و به مجموعهٔ دروغین اصلاحات فرموده« فی قلوبهم مرض فزادهم الله مرضا و لهم عذاب الیم بما کانوا یکذبون این جماعت بیمارند به بیماری نه جسمی که قلبی یا مرکز اندیشه و احساس! و اتفاقا به خاطر تکذیب حق و حقیقت خداوند مرض آن ها را تشدید کرده و به علاوه برایشان عذاب الیمی هم هست.
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    1 0
    آمریکایی ها اگر به نصیحت شما گوش می کردند و کشورشان را تحت مدیریت انگلیسی ها اداره می کردند و استقلال نداشتند امروز اقتصادشان در حد کانادا و استرالیا و هند بود. خود انگلیس هم بعد از این که سرنوشتش رو از امپراتوری هاپسبورگ در جنگ ۳۰ ساله خلاص کرد پیشرفت کرد.
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    1 0
    خانه ای کاو شود از دست اجانب آباد ز اشک ویران کنش آن خانه که بیت الاحزن است
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    2 0
    درخواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی، اعلام رسمی پایان مذاکرات، و خروج قاطعانه، مقتدرانه، آنی، مطلق و بدون شرط از برجام، پیمان عدم اشاعه (NPT) و پروتکل الحاقی آن؛ و خاتمه دادن به هرگونه همکاری و پاسخ‌گویی به جاسوسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به بهانه‌ی بازرسی، آخرین اطلاعات نظامی و مشخصات دانشمندان کشورمان را به دست آورده و برای خرابکاری در تأسیسات هسته ای و نظامی و ترور دانشمندان کشورمان، در اختیار آمریکا و رژیم درمانده‌ی صهیونیستی قرار می‌دهند؛ و جمع‌آوری تمام دوربین‌های آنان و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان مورد نیاز کشور؛ و پیگیری برای تنظیم و صدور قطعنامه بر علیه آمریکا، انگلیس و فرانسه به‌خاطر تجهیز آن رژیم پوسیده، جعلی و موقتی به تسلیحات هسته‌ای بر خلاف ماده‌ی 2 پیمان عدم اشاعه است، که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن در آینده‌ی بسیار نزدیک هستیم.
  • فرزاد IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    6 0
    تا وقتی که با، بانیان وضع اقتصادی و فرهنگی کنونی برخورد شدید قضایی نشود این حضرات طلبکار هم میشوند این جماعت بسیار وقیح هستند اینها از استقلال سیاسی،اقتصادی و ارتقای فرهنگی جامعه بر مبنای دین میترستد
  • IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    1 0
    دولت اصلاح طلبان تحریم ها را 2 برابر کرد
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    1 0
    مرگ بر آمریکا
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    2 0
    دولت رئیسی خیلی پشتکار خوبی داره. خداقوت
  • مجید IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    0 0
    باید وارد کرد البته چینی نباشه؟؟!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس