سلاح سرد

آنچه آقای محسن هاشمی در پاسخ به سوال "حال یک ملت چگونه خوب می‌شود" بیان کرده‌اند فی‌الواقع صورت مؤدبانه رویکرد غلط اصلاح‌طلبان در 13 سال اخیر است.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

حال ملت بد نیست؛ اگر "بانیان آشوب" بگذارند!

حال ملت بد نیست؛ اگر "بانیان آشوب" بگذارند! / ارزیابی سردار قاآنی از میزان توانمندی آمریکا در میدان نبرد

محسن هاشمی، فعال چپ و رئیس سابق شورای شهر تهران اخیراً در گفت‌وگویی پیرامون مشکلات کشور در پاسخ به این سؤال طعنه‌آمیز که "چگونه حال یک ملت خوب می‌شود؟" گفته است: مشکلات عمدتا از ایده گرایی خیالبافانه به جای همگرایی واقعگرایانه آغاز می شود و متاسفانه به فعال نمایی منتهی میگردد. فعال نمایی بدین معنی است که دائما در حال برنامه ریزی و چیدن راهبردی باشید ولی منجر به تولید نتیجه نشود. باید بپذیریم با تخریب چهره های دلسوز نظام، دیگران را که دل در گرو آب و خاک با اهداف انقلاب اسلامی ندارند بر مدیریت اعتراضات مسلط می کنیم. باید اجازه می‌دادیم اینگونه افراد به ایفای نقش خود در چهار چوب اهداف واقعی بپردازند. آیت الله هاشمی در سال ۸۸ چنین نقشی را ایفا کردند و هزینه سنگینی هم دادند. باید امکان استفاده از ظرفیتهای قانون اساسی فراهم باشد. ناامیدی بخش مهمی از جوانان باعث ترس از آینده شده، چرا که پیشرفت را احساس نمیکنند و حتی ممکن است در مقایسه با دیگر کشور ها احساس پسرفت داشته باشند. لذا باید امید را برای یک زندگی بهتر با بوجود آوردن اشتغال ،ازدواج، مسکن و توسعه، رشد و رفاه تزریق کرد تا امید بازگردد.

به گزارش جماران، خبرنگار در این لحظه از هاشمی می‌پرسد: "چگونه؟" و او پاسخ می‌دهد: باید آرامش ذهنی جامعه و مردم را بازسازی و برقرار کرد. مواظبت از طبقه متوسط و رشد این طبقه در کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است. متاسفانه این طبقه در حال از بین رفتن است و روز به روز فقیرتر میشود. حال که نا امیدی باعث ترس و اعتراض و خشونت شده نباید پاسخ خشونت را با خشونت داد. آیت‌ا... هاشمی می گفتند بهترین راه برای معرفی ایران اسلامی، ساختن ایرانی آباد و آزاد و معتدل است، زیرا در ایران همه چیز برای احیای ایران آباد وجود دارد. با ایران آباد و آزاد حتی نفوذ ایران در مسائل جهانی بیشتر خواهد شد و حتی می توانیم مشکلات جهان اسلام را حل کنیم. باید در داخل عدالت مورد نظر را بوجود آوریم. با هویت، مشروعیت و کارآمدی می توانیم مشکلات را حل کنیم اما با جار و جنجال و انقلابی و فعال نمایی به جایی نمی رسیم.[1]

*شاید این حرف؛ یک جهت‌گیری سیاسی به نظر بیاید اما این چیزی جز حقیقت قابل اثبات نیست که القای "حال بد" به مردم ایران، اصلی‌ترین گزاره دستور کار اصلاح‌طلبان طی 13 سال گذشته پس از فتنه 88 تاکنون است.

گزاره‌ای که با تأکید بر ناامیدی، سیاه‌نمایی از اوضاع کشور و انکار ولو کوچکترین مثبتات کشور و جامعه ایرانی مورد تعقیب است و قصد دارد به ایجاد "فتنه اقتصادی" منجر شود.

لکن حال مردم خوب است. اگر "بانیان آشوب" بگذارند...

اگر دائما و بدون هیچ مبنایی به ناامیدی اشاره نکنند، اگر نگویند خشونت موجود در اغتشاشات 70 روزه مقدس بود، اگر عقلانیت را منزوی نکنند، اگر به مثبتات اقتصاد و کشور اشاره کنند، اگر دست به تحریم انتخابات نزنند و قس علی هذا.

آنچه که آقای محسن هاشمی در پاسخ به سوال "حال یک ملت چگونه خوب می‌شود" بیان کرده‌اند فی‌الواقع صورت مؤدبانه رویکرد غلط اصلاح‌طلبان در 13 سال اخیر است. حرف‌های غلط و یک بام و دو هوا که قصد ندارد سهم اصلی خود را در القای حال بد بپذیرد و دائما تقصیر را بر گردن کسان دیگر می‌اندازد!

ما از آقای هاشمی که مخالف تحریم انتخابات 1400 از سوی اصلاح‌طلبان بودند سوال می‌پرسیم که چه جایگاهی برای "ذبح جمهوریت و صندوق رأی" در القا و ایجاد حال بد قائل هستند؟!

از ایشان می‌پرسیم که کدام رجل اصلاح‌طلب ستادی را می‌شناسند که در اغتشاشات اخیر به صحنه آمده باشد و رفتارهایی مثل ابراز خوشحالی عده‌ای از باخت ایران یا پرچم‌سوزی را تقبیح کرده باشد؟

و آیا همین قبیل سکوت‌ها و رفتارها نیست که سهم اصلی را در القای حال بد به مردم نجیب یک کشور دارد؟

مع‌الوصف دقت شود که حال واقعی ملت را نه در اظهارات فعلی برخی رجال سیاسی ایران که در امر مقدس و عقلانی واقعیت باید دید.

واقعیتی ملموس در خیابان، در رکورد شکنی فروش فیلم‌های کمدی و انیمیشن، در شور و حال خریدهای شب یلدا، در سولد اوت شدن لحظه‌ای فروش خودروها، در افتخارآفرینی‌های ورزشی، در افزایش میزان سپرده‌های بانکی مردم، در افزایش کمک‌های مردم به نهادهای خیریه عمومی و...

صد البته در این میان مشکلات بزرگی از جمله در بحث اقتصاد هم وجود دارد لکن زمینه امید و کار و پیشرفت وجود دارد و تجربه هم نشان داده که می‌توان بر مشکلات فائق آمد.

***

از ممنوعیت بدحجابی تا ممنوعیت حمل سلاح سرد

مقایسه 2 قانون که یکی خوب اجرا شد و دیگری بد!

حال ملت بد نیست؛ اگر "بانیان آشوب" بگذارند! / ارزیابی سردار قاآنی از میزان توانمندی آمریکا در میدان نبرد

حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی، از مقامات دولت روحانی اخیراً طی اظهاراتی که اعتمادآنلاین آنها را منتشر کرد، پیرامون بدحجابی گفته است:

"ما کِی درباره مضرات بی حجابی صحبت کرده‌ایم که انتظار داریم، همه حجاب داشته باشند و ما هم بخواهیم مجازات را عملیاتی کنیم؟!"

او همچنین تصریح می‌کند: در این دو سه ماهی که گرفتار شده‌ایم، چند بار در نمازجمعه و مساجد درباره اصل حجاب صحبت دقیقی انجام گرفته است تا خانم‌ها بدانند بی‌حجابی زمینه ازدواج را کاهش می‌دهد و سبب رشد زمینه طلاق می‌شود؟ [2]

*در مواجهه با کسانی که بحث الزام عقلانی حجاب در محیط اجتماعی را سخت و ثقیل بیان می‌کنند یا سخت می‌فهمند می‌توان یک سؤال ساده مطرح کرد.

و آن اینکه ما در نظام اسلامی چه کار فرهنگی عظیم یا تحرک جمعی را پیرامون قانون "ممنوعیت حمل سلاح سرد" انجام داده‌ایم که امروز، جوان و پیر و زن و مرد می‌دانند که این کار جرم است و جز اراذل و اوباش هم کسی اسلحه سردی که مصداق جرم باشد را حمل نمی‌کند. ما چه کاری انجام داده‌ایم که تمامیت جامعه هم جرم بودن آن و منطقی بودن مجازاتش را پذیرفته‌اند؟!

پاسخ گزینه "هیچ کاری" است.

و دلیل چرایی فهم شدن این اصل در کلیت جامعه هم صرفا و فقط اینست که این قانون معارض نداشته و کسی خاصّه در میان رجال سیاسی و صاحبان تریبون نبوده که مزوّرانه یا جاهلانه سمت اراذل و اوباش را بگیرد و بگوید مردم حق دارند سلاح سرد حمل کنند،‌ نسل جوان ما را نمی‌فهمد و می‌خواهد سلاح سرد حمل کند، سلاح سرد یعنی آزادی و غیره.

آقای اکرمی و همه خواص دیگر باید بدانند که سخن خواص تأثیر مستقیم دارد و اگر کژی در بخشی از یک جامعه دیده می‌شود؛ این کژی به دلیل کژمداری بعض خواص است.

الزام حجاب در محیط اجتماعی یک نظام اسلامی اصلی است که از آنجا که عقلانی است اتفاقا نیازی هم به کار فرهنگی چندان وسیعی ندارد.

لکن این اصل هنگامی در میان تمام افکار، پذیرفته می‌شود که همانند قانون منع سلاح سرد؛ معارضی که به خود جرأت بدهد به ستیز با عقلانیت برخیزد، نداشته نباشد.

***

ارزیابی سردار قاآنی از میزان توانمندی آمریکا در میدان نبرد

حال ملت بد نیست؛ اگر "بانیان آشوب" بگذارند! / ارزیابی سردار قاآنی از میزان توانمندی آمریکا در میدان نبرد

سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، روز سه‌شنبه گذشته در نخستین مراسم گرامیداشت شهادت شهید حسن ایرلو(سفیر ایران در یمن) در مرکز همایش‌های صداو سیما طی سخنانی مقاومت را کانون تولید قدرت دانست و گفت:‌ در ۲۰ سال گذشته به برکت وجود مردانی همچون شهید سلیمانی و برادران و دوستان و همکارانی مانند شهید ایرلو و بسیاری دیگر از شهدای مقاومت، محور مقاومت در مقابل آمریکا و رژیم صهیونیستی پیروز بوده است.

به گزارش شفقنا، وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها به دلیل روحیه نامردی مرد میدان جنگ نیستند و صحنه اصلی را باخته‌اند، تصریح کرد:‌ آمریکایی‌ها در میدان اصلی عرضه ندارند و دائماً شکست می خورند. و این شعار نیست.[3]

*ارزیابی راهبردی سردار قاآنی یکی از دلایل پیروزی ایران در میدان نبردهای نیابتی و مستقیم با آمریکا و اذنابش را بیان می‌کند و شرحی هر چند کوتاه می‌دهد که چرا دلاوران ایرانی در عرصه نبرد با دشمنان مدعی ابرقدرتی؛ پیروز بلامنازع میدان هستند.

ارزیابی نقطه‌زن و دقیقی که بایستی پیرامون پیوست‌های آن از جمله در بخش رسانه و افکار عمومی بصورت عمقی کار کرد و چنین حقیقت باز گفته‌ای را به نمودارهای هژمون ایران افزود تا مردم و نسل‌های آینده دقیقا بدانند ایران در کجا قرار دارد و آمریکا و متحدانش در کجا؟!

***

1_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1578186

2_ https://www.etemadonline.com/fa/tiny/news-588147

3_ https://fa.shafaqna.com/?p=1495578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 173
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 63
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    خداوند به سردار قاآنی خیر کثیر بدهد،بالاخره در مقابل دشمنان ،پیام مقتدرانه شنیدیم.
    • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
      64 48
      حنای آمریکا ؛ دیگه رنگ نداره ــ مردم ایران(بزرگسالان) دیگه آنقدر در تاریخ خود با شگرد آمریکا و انگلیس آشنا شدند که دیگه فریب نمی خورند. ـــ از اولین آن : کودتای 28 مرداد ؛ تا آخرین آن : نارو زدن در برجام ـــ شگرد اصلی آمریکا : (گنجشک را رنگ میکنه جای قناری میفروشه) . اما اکنون آگاهی بخشی برای جوانان ؛ مهمترین اولویت جهاد تبیین می باشد. اولین اولویت امنیت ملی ایران : آگاه نمودن جوانان ؛ مخصوصاً دانشجویان و دانش آموزان از شگرد ها و شعبده بازی های آمریکا در طول تاریخ ـــ
    • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
      66 43
      مدتها بود دلمان برای شنیدن همچنین سخنرانی بی پرده و شجاعانه و انقلابی از مسئولین عالی رتبه نظام لک زده بود
    • . IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
      43 7
      بله خداوند خیر بدهد
    • NL ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
      70 10
      دار و دسته هاشمی و روحانی آنچنان بلایی بر سر اقتصاد کشور و معیشت مردم آوردند که مغول ها نیاوردند محسن هاشمی بهتره سکوت کند.
    • NL ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
      38 11
      حجت الاسلام هاشمی 3 مرتبه به این مردم لطمات جدی وارد کرد بار اول در 8 سال ریاست جمهوریش بود که قیمت دلار و طلا و مسکن و بنزین و غیره چندین برابر شد بار دوم در فتنه 88 بود که سبب تحریم کشور شد و بار سوم تحمیل روحانی به ملت بود که اقتصاد مملکت را ته دره بُرد.
    • . IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
      2 0
      تیتر اول سخن محسن هاشمیه
    • دانا IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
      3 0
      آمین
    • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
      2 2
      تیتر اول از جناب محسن هاشمیه.
    • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
      35 8
      درود بر سردار
    • US ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
      4 0
      ..........و بار سوم تحمیل روحانی به ملت بود که اقتصاد مملکت را ته دره بُرد. و بار چهارم جنگ هشت ساله بود٬ يادتون رفت بنويسيد اگه مشرق سانسور نکنه
    • IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
      10 0
      ضرر بار دوم آقای هاشمی به ایران بعد از ریاست جمهوریش قالب کردن خاتمی باغی هست که در نماز جمعه چه گفت و باعث پیروزی اون باغی شد
    • NL ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
      0 0
      نتیجه پیام مقتدرانه؟
    • IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
      14 0
      "چگونه حال یک ملت خوب می‌شود؟" وقتی که اثر و نامی از رفسنجانی و خانواده اش در ایران نباشد .
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    70 36
    محسن رفسنجانی بعد از اون همه خدماتش!!!!!!!!!!!!! در شهرداری تهران!!!!!! چطور هنوز روش میشه حرف بزنه؟؟؟؟؟؟؟! صد رحمت به سنگ پای قزوین!
    • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
      75 53
      مشکلات عدیده و کنونی کشور ناشی از زمامداری این سه نفر است: خاتمی، روحانی، هاشمی
    • IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
      41 29
      دقیقا
    • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
      3 12
      چرا که پیشرفت را احساس نمیکنند و حتی ممکن است در مقایسه با دیگر کشور ها احساس پسرفت داشته باشند/// من فکر می کردم محسن برخلاف خواهر ش عاقله ولی اینا حرفای محسن ه. از ایشون می پرسم کدوم کشور اسلامی از لحاظ علمی و صنعتی هم تراز ایرانه؟ کدوم کشور اسلامی _همسایه یا غیر همسایه_ رآکتور هسته ای میسازه و صنعت هسته ای رو از صفر تا 100 داره؟ ترکیه؟ ترکیه که اصلا صنعت هسته ای نداره. کدوم کشور اسلامی رصدخانه طراحی می کنه و میسازه؟ کدومشون ماهواره و موشک فضایی طراحی می کنن و میسازن؟ اینا صنایع هایتک (HiTech) هستن نه ذوب فولاد معمولی. اسم اینا پسرفته؟!!!! نکنه آقا محسن مثل گاگول های پای ماهواره تراز علمی و صنعتی یه کشور رو با قیمت مرغ اندازه می گیره؟؟!! در این صورت کویت و مالدیو پیشرفته ترین کشور هستن!! آقا محسن آدم دوزاری نیستی که حرفای مزدورای 2دلاری ماهواره رو تکرار کنی. ناسلامتی مهندسی. یا نیستی؟!
    • NL ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
      29 5
      اُف بر اکبر هاشمی که روحانی رو تو پاچه ملت کرد.
    • NL ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
      19 5
      امثال محسن هاشمی مصداق بارز پررویی نجومی هستن.
    • NL ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
      28 5
      افساد طلبان بانیان وضع موجودند دولت روحانی مملکت را به قهقرا برد محسن هاشمی عوامفریبی می کند.
    • NL ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
      34 3
      همین که اصلاح طلبان خائن و فاسد و رانتخوار و نجومی بگیر سرکار نیستن مردم خوشحالند.
  • کارگر گرسنه IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    90 31
    حال ملت هم خیلی بداست شما مسئول مردمی نیستی تا بفهمی ملت چه میکشد
    • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
      36 57
      ما وضعیت مالی آنچنانی نداریم و گرونی رو درک میکنیم ولی حالمون هم بد نیست قرار نیست عزا بگیریم از هر چی دارم تو زندگی سعی میکنم لذت ببرم. آدمی زاد یه بار زندگی میکنه دیگه.
    • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
      1 6
      آفرین
    • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
      2 0
      آقا محسن از خاطره اسکی روی آب سد لتیان بابا که در محرم و بخاطر ترس از وقوع زلزله با هلیکوپتر تشریف بردند هم میگفتید تا مردمی بودنشون بیشتر به چشم بیاد.
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    14 2
    هاشمی؟!
    • NL ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
      28 2
      پسر شیخ مغروق استخر فرح و جزو بانیان وضع موجود است.
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    55 40
    حال مردم را لیبرالهای اصلاحطلب خراب کردن
    • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
      20 8
      میگن بدترین چیز اینه که حالت بد باشه مجبور باشی حالت رو خوب جلوه بدی
    • NL ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
      21 4
      افساد طلبان 8 سال مملکت را شخم زدند و قیمت دلار و سکه و خودرو و مسکن و غیره را بیش از 10 برابر کردند حالا نظریه پردازی می کنند !
    • شاهین کرد IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
      8 2
      دقیقا
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    53 17
    اگه حال ملت خوب نیست کار امثال شماهاست.ولی واقعا صورت مسئله رو خواهشا پاک نکنید.چون حال ملت واقعا خوب نیست.با این وضع اقتصادی داغون برای گذرون زندگی چه باید کرد؟؟؟بدنه جامعه نیروی کارگری و کارمندیه.مدتهاست که این دوقشر باسرعت زیادی دارن پیر میشن. لطفا اگه منتشر نمیکنی لااقل برسون بدست مسوولین دلسوز.
    • NL ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
      22 5
      ملت چوب انتخاب غلط شون در سالهای 92 و 96 را می خورند خود کرده را تدبیر نیست !
  • اقبال مهدوی IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    42 11
    آقای هاشمی رفقای دوم خردادی شما که اتفاقا پدرت هم رفیق گرمابه وگلستانشان شده بود دشمن اصلی پدرت بودند کتاب عالیجناب سرخ پوش و...تهدید به رد اعتبارنامه ایشون وخیلی مطالب دیگر که خود واقف بر همه آنها هستید بخشی کوچک این جنایات است جدا شدن پدرت از حق و حقیقت/ حمایت از فرزندان مجرمش/ بیان دیدگاهای مخالف رهبری مثل دوران موشک گذشته و...واقعیت است اگر رستگاری را می خواهی از جناح و جناح بازی بیرون شو وفقط در خط انقلاب باش و خدا را در نظر بگیر
    • حاجی ازجوبشور قم IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
      0 0
      اقبال مهدوی دروغ گفتن ممنوع
  • علی IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    40 10
    اتفاقاً حال ملت خیلی هم خراب است و متاسفانه دولتمران چشم دیدن ندارند چون فقط اطرافشان را میبنند و از دور دستها خبری ندارند و باعث و بانی خیلی از این بدبختیهای موجود هم ریشه در سیاست های غلط و ظالمانه همان آقای هاشمی دارد . !
  • تارا IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    56 46
    درود بر سردار قاآنی
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    26 10
    هاشمی خودت از بانیان وضع موجودی
  • محمد رضا کاشی IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    42 27
    سران آشوب تازمانی که درملا عام گردن زده نشوند همین آش وکاسه خواهد بود.
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    40 21
    اگر لیبرالهای اصلاحطلب بگذارند حال مردم خوب میشود
    • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
      27 18
      اصلا دلار 40 تومنی یک حال خوبی میده بهمون ... وصف نشدنی
    • NL ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
      7 4
      با همین قیمت ارز اکنون قدرت خرید ایرانیان از 112 کشور بالاتر است.
  • شهروندی IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    48 4
    ای خدا نابودکنددزدانی که بابورس بازی خانه اکثرمردم راخراب نمود
    • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
      8 0
      بورس دزدی روحانی .ودزدیدن 50 ملیون سهام عدالت ملت ایران و60 تن طلا وخالی کردن خزانه توسط حسن ماسون .یکی ازجنایات مدعیان اصلاحو اعتدال ووطنفروشان لیبرال در35 سال حکومت خائنانشون بکشور بود. خدا لعنتشون کنه اینها دقیقا خوارج دوران معاصرند
    • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
      0 0
      تا سه سال دیگه رو خدا خودش به همه رحم کنه دار و دسته اراذل و فاسد و جاسوس خاتمی و ...مگه میذارن یه سال از ریاست رییسی گذشت رذالت و دشمنی با جون و زندگی و ناموس مردم هست که به خرج نداده باشن خدایا از شَرشون ایران و ملتش رو پناه بده 🤲 آمین یا ارحم الرحمین
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    43 16
    اصلاحطلبها هم از بانیان آشوبن
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    23 10
    هر که در دین به ویژه ولایت‌مداری، امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با هوای نفس خود ضعیف است، کاملا مشهود خر شیطان می‌شود. افسادطلبان با ظاهرهای مختلف، یک نمونه عبرت‌آموز است که دین‌مداری کجکی و نصفه نیمه به کثافت کامل منتهی می‌شود
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    38 2
    بانیان اصلی آشوب در کشور انهایی هستند که با مدیریت ضعیف در سالهای بعد از انقلاب اقتصاد کشور را به این وضعیت رساندند.
  • سیدهادی IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    21 5
    محسن هاشمی از پدرش تعریف کرده که آن سفر کرده در استخر فرح برای مردم ایران چه آرزوهائی داشته از جمله توصیه به مردم و حمایت از سلطان حسن روحانی و خدمات ارزنده او بخصوص توجه خاص او به رنگ زدن ریشش و تماشای مردم از داخل خودرو و صدها گند کاری دیگر آشی بود که آن بابا به کاسه ملت گذاشت
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    28 6
    آقای هاشمی مردم از عملکردهای خاندان شما راضی نیستند
    • NL ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
      5 1
      این خانواده اشرافی چرا دست از سر این مردم مظلوم بر نمی دارند ؟!
    • NL ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
      5 1
      این خانواده اشرافی چرا دست از سر این مردم مظلوم بر نمی دارند ؟!
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    39 20
    اگه خبر اعدام قاتلان شهید عجمیان و اعدام تمام محاربان رو بشنویم حالمون خوب میشه. اگه قوه قضاییه سختشه بگه چون به هر حال این جانیان زنده نمیمونن
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    42 2
    اقای رفسنجانی اگر شما هم حقوق ماهیانه ات 6 میلیون تومان بود و شش ماه عقب می افتاد و از رانت بابا جونتون استفاده نمیکردید و ثروت افسانه ای نداشتید مطمین باشید که حالتان خرابتر از این حرفها بود و امروز این حرفهای خنده دار را به مخاطبتان که جوانان با شعور و فهیم هستند نمیزدید . با این حرفها یتان توهین به مخاطبتان نکنید
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    22 5
    باید رفراندوم بگذاریم که آیا هر چی مسئول خائن و غربگدا هست رو اعدام کنیم یا نه
    • عبدالله IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
      3 0
      چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است
    • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
      28 5
      شرق گرا ها را هم باید اعدام کنند
    • NL ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
      20 0
      باند بازی و رانتخواری و عوامفریبی ویژگی بارز غربگدایان افساد طلب است.
    • IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
      0 0
      هیچکس الکی اعدام نمیشه. طبق قانون و بر اساس عدالت حکم داده میشه
  • بی نام IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    23 15
    اتفاقاسردارعزیزحال ملت بخدا بسیاربسیار بداست.بدلایل:1-گرانی2-بیکاری جوانها3- ازدواج جوانها4-گرانی ملک واجاره خانه
    • مهدی IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
      5 0
      بنده خدا حال خوب مردم را هاشمی گفته نه سردار قاآنی، حداقل تیترها میخوندی بعد نظر میدادی استاد
  • Saeed IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    14 7
    حال ملت خیلی هم بد است. شما این را نمیدانید زیرا از ملت واقعی نپرسیده اید. فقط کافیست یه سر به کف خیابانها ، مترو ها ، اتوبوسها میدانهای شهر ... بزنید تا بفهمید.
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    8 25
    تحلیل شما از حرف های آقای هاشمی آبکی است کمی عاقلانه فکر کنید
    • NL ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
      15 0
      34 سال بعد از انقلاب یاران و همفکران هاشمی حکومت کردند و نتیجه عملکردشون افزایش فقر و بیکاری و تورم و تبعیض و فاصله شدید طبقاتی بود و دیگر هیچ !
    • ایران قوی IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
      27 0
      خودت رو نفهمی نزن علت وضعیت کنونی کشور وجود اطلاح طلبی مثل موسوی و هاشمی و خاتمی و روحانی و همه مدیران لیبراله
  • رززز IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    20 30
    رفراندوم بگذارید
    • US ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
      42 11
      رفراندوم بگذاریم که آیا هر چی مسئول خائن و غربگدا هست رو اعدام کنیم یا نه
    • امیر US ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
      8 2
      رفراندوم برای چه
    • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
      34 11
      منتظر باش تا واسه خاطر هرزه‌های الدنگ رفراندوم بذاریم. تنها رفراندومی که میتونیم بذاریم، اخراج ضدانقلابه
    • مجید IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
      2 0
      بنشین تا دولت صبحت بدمد. خیلی فک نکن سرت درد میگیره
    • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
      1 0
      رفراندوم رو اول تو کشور خودت عربستان بزارید
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    0 1
    بیشتر از آنها
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    26 1
    این هاشمی تازه توی این بحبوحه میخواد پدر ملعونشو تطهیر کنه
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    10 2
    این که حال مردم رو اینطوری توصیف میکنید، خیانت به معنی کلمه خوب و بده.
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    7 7
    صبح تا شب کار میکنی یک کیک نمی تونی توی کیف بچه ت بزاری بری مدرسه؟
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    5 6
    البته اصلاح طلبان اگه حمل سلاح رو بهتر از حجاب میتونستن به بازی بگیرن معتقدم که حتما همین کار رو میکردن. حجاب مسئله ای با پتانسیل است که مناسب دعوا برای قدرت طلبان چپگراست. لذا تبیین و فرهنگ سازی به نظرم بهتر از درگیری در این زمینه بود
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    5 2
    جالبه که انگار بعضی مخاطبا خبر رو نخونده دارن نظر میدن در مرود حال مردم هاشمی حرف زده دارن بهسردار قاآنی که در مود یه موضوع دیگه صحبت کردن جواب میدن یعنی ما با کیا طرفیم خدا
  • میلاد IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    4 2
    فکر میکنم من بجای دیگ زندگی میکنم یا شما بجای دیگ.
  • هاشم IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    7 38
    صحبت های هاشمی منطقی و به جاست ولی شما صفصطه میکنید تا شنیده نشود و دوست داشتید سیاسیون مخالف همانند227 نا نماینده تقاضای اعدام و قلع و قمع مردم کنند.
    • NL ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
      21 2
      اغتشاشاگران و افرادی که به جان و مال و ناموس مردم تعدی کردند باید اعدام بشوند صحبت های هاشمی عوامفریبی است.
  • پیمان IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    17 5
    ...بستگی داره که شما چه کسانی رو "ملت" بدونید....
  • محمدی IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    14 7
    سردار گرامی ما انتظار داشتیم از خاوری ها هم نام ببرید
  • FR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    8 4
    اگه میخوای بفهمی حال مردم خوبه یا نه ببین مردم عادی کارمند جزء یا شغل آزاد معمولی می توته یه واحد 60 متری وسط شهرش بخره .
  • اصغر صیامپور US ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    14 20
    حال مردم سخت خراب است ،، فارغ از اینکه منافقین و مخالفین هم از موقعیت سواستفاده میکنند ، اما ما که از رای دادن به رییسی سخت پشیمانیم ،، عوامفریبی کار هر روز دولتمردان است
  • آرش IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    14 10
    مگه قبل از آشوب ها حال مردم مساعد بود ؟! این وضع ناخوش مربوط به مدیریت غلط دولت ها و سیاست بازی های آنهاست.
    • NL ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
      3 2
      اغتشاشات اخیر 14 هزار میلیارد تومان به اقتصاد کشور خسارت وارد کرد و باعث افزایش نرخ ارز شد.
    • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
      0 0
      خدا نگذره از لیبرالها که اینجوری اقتصاد مملکت رو ویران کردن
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    18 11
    درود سردار عزیز
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    31 16
    قاآنی مرد خدا
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    1 1
    چطوری
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    14 2
    حال ملت وقتی خوب میشه که اینهمه تفاوت زمین تا آسمان تو زندگی مسئولان ومردم مشاهده نشود وبه جایی ترین مسائل خصوصی مردم دخالت نشود
  • ایران IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    14 3
    حال ملت بد نیس؟
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    9 0
    اقا محسن همینکه شما و امثال شما نباشند حال مردم خوب خوب میشه
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    20 2
    وقتی رو را در زمین تقسیم میکردند 99درصد ان را خانواده ی هاشمی وافساد طلبان گرفتن پدر مردم باباشو داداشش خواهرش در اوردند بعد واسه مردم ومسولان تز میده
  • محمدی IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    12 2
    آخه این تیتر چه ربطی به سردار قاآنی داره که برخی دوستان دارند جواب سردار رو اینگونه میدند!
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    8 2
    سواره از پیاده خبر نداره
  • ناشناس IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    7 7
    بخدا اگه گرونی نباشه و دلار پایین باشه مردم راحت زندگی کنن مگه مرض دارند بیان خیابون اعتراض کنن. مردم نه اغتشاشگرن ونه تجزیه طلب. هیچ کشوری هم آنها تهدید نکرده. خوتون هم خوب میدونین
    • NL ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
      3 2
      شلوغ کردید دلار گران شد هرچی هرج و مرج و ناامنی بیشتر بشه اوضاع اقتصادی بدتر میشه.
    • IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
      0 1
      14:24بسه دیگه
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    12 6
    حال ملتی که هر روز دغدغه بی ارزش شدن پولش را ،رانت و فساد گسترده ، عزا ماتم هر روزه ، اخبار پر از تنش و درگیری را می بیند کی خوب خواهد شد ؟
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    8 6
    حال همه ما خوب است اما تو باور نکن
    • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
      2 5
      از همین شعرای مسخره خوندید و از چیزایی که داشتیم دفاع نکردین تا دلار شد 40 تومن. بازم به ناشکری ادامه بدین بدتر میشه و بهتر نمیشه.
    • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
      2 4
      از همین شعرای مسخره خوندید و از چیزایی که داشتیم دفاع نکردین تا دلار شد 40 تومن. بازم به ناشکری ادامه بدین بدتر میشه و بهتر نمیشه.
  • سهرابی IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    10 2
    سلام چراباید برادر هاشمی هرسال موعد حج یک هواپیما بدون نوبت ببره عربستان تاسال۸۸ که میبرد من کسی را میشناسم ۱۰سال حج واججب میرفت حالا ازمردم طلب کارند حسین هاشمی اینها مملکت ارث پدری میدانند بیچاره مردم
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    1 4
    لطفا مقاله ای در وصف حال خوش ماندن و انکار واقعیت چاپ کن
    • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
      1 0
      دقیقا مسئله همینست. که شادی های مردم مثلا از بابت پیروزی ایران بر ولز را نمی بینید و در این نابینایی مطلق از انکار واقعیت هم حرف می زنید.
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    8 2
    ما هم اگه به اندازه شما درآمد داشتیم حالمون خوب بود جناب هاشمیییییییی
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    4 3
    حال مردم
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    10 5
    رحمت خدا بر سردار قاآنی ان شالله به زودی پیروزی های جبهه حق بر باطل
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    1 1
    حال ملت خیلی بده آقای هاشمی رفسنحانی
  • اشرفی IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    1 2
    درود بر مشرق
  • NL ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    4 4
    حال ملت بد نیست؛ اگر کاسبان خود تحریمی بگذارند! اگر با دنیا تعامل داشته باشین. اگر به قانون عمل کنید . اگر شایسته سالاری در عمل حاکم باشد
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    0 1
    حال مون خیلی خرابه حال مون از زمانی خراب شد که واکسن که ناجوانمردانه واکسن اجباری و آزمایشی بهمون زدند
  • نیش فعال IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    2 0
    جناب هاشمی، بدون شک اگر دوستان اصلاحطلب شما بزارن حال مردم عالی میشه
    • یکی از مردم IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
      0 0
      دقیقا
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    0 0
    چطور هم چنین تفکری دارید
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    1 0
    کاش اختلاسگران و عارتگران حقوق های نجومی که سران آشوب هستن اعدام بشن اختلاس میلیاردی فولاد سرانشان باید اعدام سم وصع مملکت بخاطر همین غارت ها اینطوری شده
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    1 0
    حال مردم وقای خوب نیشه که هرچی لاشخور رو آمریکا وکانادا دیپورت کنه سرمایه های ایران که بالا کشیده اینارو دیپورت به سمت ایران ببنیم و اعدام اختلاسگران مخصوصا اختلاس میلیاردی و افرادی که در بیکاری جوانان وتورم وبی ارزشی پول دخالت داشتن اون موقع حال ملت خوب میشه وقتی اینارو اعدام کنن
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    2 0
    درود بر سردار
  • یکی از مردم IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    5 1
    باعث عزت مایی جناب سردار قاآنی
  • محمود ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    2 0
    حال ما وقتی خوب میشه که خانواده رفسنجانی برن از قدرت بیرون
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    2 0
    متاسفم برای هاشمی
  • نیش فعال IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    2 0
    جناب هاشمی آدرس غلط ندهید.
  • کاظم IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    3 0
    مردم که از گرانی و فساد و تبعیض گلایه دارند
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    20 1
    این خاصیت خاندان هاشمی و اطرافیان بهایی مسلک آنها و همه فرق ضاله هست که بنا بضرورت جبری و سیر قهری یکروز همه شعارهای تندی که سرمیدهند زیر پا گذاشته و فدای بقای خود میکنند،برای آنها فرقی ندارد که شعارهای افراط گرایانه شان فهم غلط از دین و احکام شرع باشد یا شعارهای بیمحتوا و پوچ مکاتب غربی.
  • م. IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    1 0
    تیتر اول حرف هاشمیه
  • تارا IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    3 0
    درود بر سردار قاآنی
  • علی افصحی IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    3 1
    یکی می شود سردار قاآنی که پس از چندین دهه در میدان بودن ارزیابی واقعی از جایگاه ایران اسلامی و انقلابیون ولایی و وسعت و عمق یافتن جبهه مقاومت با الگو گیری از حرکت پر شتاب انقلاب اسلامی با امامت امامین انقلاب ارائه می دهد و یکی هم اکرمی و هاشمی می شود که دور از میدان و حاضر در سفره و سفر انقلاب و از جمله اصحاب به قول قرآن «غیر اولی الضرر»! که غایب همیشه در میدان بوده و فقط کارشان اشغال سمت ها برای باند سازی و ابدی ساختن سلطنت!خویش. هاشمی و خاندانش پس از غرق شدن هاشمی در استخر فرح ، حالشان خراب است از آن همه بریز و بپاش شاهانه!آن وقت این بد حالی را به ملت نسبت می دهند.محسن هاشمی از متلاشی شدن باند هاشمیون در جای جای ادارات به ویژه در دانشگاه آزاد هاشمی! از جمله منع فائزه از حضور در دانشگاهی که می خواستند موروثی هاشمی باشد و نیز زندانی شدنش در کنار مهدی هاشمی و....حالشان خراب شده و حال خراب خود را می خواهد به جامعه سرایت دهند. محسن هاشمی از منزوی شدن خود ، بی آینده دیدن خویش و نامیدی از لفت و لیس و....دوران هاشمی، ناامیدی خاندانی را ناامیدی مردم و جوانان جا می زند. به محسن هاشمی و سایت جماران و همه هاشمیون حق می دهیم ناامید و مأیوس باشند چون آن بخشش های عثمانی وش دوره هاشمی مغروق هرگز تکرار نخواهد شد حتی بخشش القاب مثل این که به فرد گریزان از امنحان ساده مجلس خبرگان لقب «علامه داد»و به بچه ای که عمرش در گعده ها و دیدن برنامه نود تلف شده گفت «حسن آقا علامه است»! حالا این علامه های قلابی از دم مأیوس و ناامیدند !باشند.
    • رضا IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      1 0
      هاشمی هیچ اهمیتی برام نداره چون به نظر من همشون مثل هم هستن و اینا فقط دعوای زرگری هست و بس. ولی شما خوب گفتی : یعنی ایشون از لفت و لیس جا مونده و بقیه دارن به لیفت و لیسشون ادامه میدن؟!!! خخخ
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    4 0
    تو رو خدا برا گرانی فکری کنید
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    2 3
    دقیقا مسئله همینست. که شادی های مردم مثلا از بابت پیروزی ایران بر ولز را نمی بینید و در این نابینایی مطلق از انکار واقعیت هم حرف می زنید.
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    3 1
    کاملا مشخص است دیگر شما از مردم نیستید و در میان مردم زندگی نمی کنید.
  • mohseni IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    2 0
    درسته امثال آقای هاشمی حال مردم رابهترنکردند ولی خدایی حال مردم خیلی خیلی بدتر ان هست که بعضی بادمجان دور بشقاب چین ها دارندوارونه نشون می دهند این از ازدواج دختر پسرای ما که سن ازدواج رابه بالای سی سال رساندند این از قیمت مسکن و اقلام اولیه مصرفی . این از قیمت ماشین ها درکشورما .این از قیمت ارزهای خارجی. این از هزینه تحصیل وبهداشت کشورما و...
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    1 1
    بانی آشوب امثال شمایین آقای هاشمی
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    2 0
    آقای هاشمی حال ملت بدجور خرابه شما شکمتان سیره خودتان را با ملت مقایسه میکنید
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    2 1
    حال مردم خوبه؟؟؟؟
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    3 0
    حال مردم خوبه؟؟؟؟
  • حسن حبشی IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    2 2
    پیشرفت چیزی است که ملموس باشد نه اینکه وبلاگ مانند مشرق پیام آور آن باشد .واقعا مردم ایران پس رفت دارندحتی در رعایت قانون و فرهنگ
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    2 0
    تیتر اول حرف جناب هاشمیه
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    1 3
    درود بر سردار عزیز
  • سعید IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    1 1
    اقای محسن هاشمی ودار و دسته اصلاحات چنان مشت خودرا درین اختشاشات اخیر واکردند که اکر امثال استاد حسین شریعتمداری وامثال ایشان صد سال روشنگری می فرمودند بعید بود بتوانند اینقدر نقاب از چهره این گروه هزار چهره اصلاحاتی بردارند
    • IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
      0 0
      خب بعدش ؟ ، استاد نفرمودند چه‌کاری با اصلاحطلبها باید کرد ؟
  • مرادی IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    1 1
    حال مردم خوب است اگر اقتصاد لیبرالی از بین بره و اقتصاد اسلامی بشه
    • IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
      1 0
      یک اقتصاد غیر لیبرالی نام ببر تا بدونیم منطورت چه ؟
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    1 1
    حال ما بترازاونی که فکر میکنی هستش با دوتابچه باکلی حسرت پول شام ساده ای ندارم چه برسه شب یلداموندم جواب بچهارو چی بدم
  • فریبرز IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    1 1
    درود بر سردار عزیز
  • برات عباسی قرایی IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    3 1
    درودبرجانشین سردارسلیمانی جانم فدای مردان بزرگ
  • کاوه IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    0 0
    جناب هاشمی، تموم شد دیگه رییس نمیشی
  • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    1 2
    واقعا حال مردم خوب هست بالاخره مشکلات در هر کشوری هست اما در سایه امنیت زیر سایه امام زمان (عج) و رهبری بزرگوار با استقلال و آزادی و پیشرفت به پیش میریم به حول و قوه الهی. البته اگر اصلاح طلبان غربگرای ناامید کننده ملت بگذارند!
    • IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
      0 2
      دقیقا
  • من IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    1 1
    درود بر مشرق
  • حرف حق US ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    3 2
    حال ملت بد نیست اگر لیبرالها بگذارند
  • IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    0 0
    امان از دست فرزندان هاشمی
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    0 0
    اقای هاشمی مدام از شاه بیتهای که به پدر وصل میکنند میگویند .اما از نتیجه واثار ان هنرها که چیزی جز قدرت طلبی وسهمیه خواهی قوه اجراعیه بود وچیزی جز فتنه وتخریب ثمری نداشت وفقط باعث خوب شدن حال اندکی از همپیالگی های چون خود شد نمیگوید.
  • علی IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    3 3
    میخوایی تا ابد بندازید گردن این و اون؟
  • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    1 1
    حال همه زمانی خوب میشه که همه همکاری کنند و فقط بدنبال نفع شخصی نباشند.
  • جعفر تیموری IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    0 0
    پس هنوز اصلاح طلبان نمی دانند که قمه داشتن و جوانان را مجروح کردن یا حتی به شهادت رساندن جرم نیست چون مسئولان نگفته اند؟ یا بی حجابی مشکلی ندارد چون کسی از بدحجابی بعنوان ناهنجار چیزی نگفته؟ واقعا در عصر حجر زندگی می کنید ولی با پول بیت المال امروز.
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    2 0
    توروخدا ؟
  • NL ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    3 3
    ملت خيلى ساله كه از وضعيت موجود گرونى بيكارى غارت كشور بدست اختلاس گرها ونابود كردن آينده جوانان شكايتشون رو بعناوينى بيان كردن
  • IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
    1 0
    مشرق عکس سردار را گذاشتی و تیتر نامربوط زدی که خواننده را به اشتباه میندازد که سردار این حرف را زده. تیتر را عوض کن.
  • FR ۰۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
    3 0
    یک مشت عقیده منسوخ…
  • karim IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
    2 0
    اقتصاد افتضاح کشور را سر و سامان بده
  • IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
    0 0
    البته که باید اصلاح طلبان فاسد عاملان اصلی اغتشاشات حالشان بد باشد وان را به مردمی که انها را مثل زباله دورریختند تامیم دهندوپیرو کدخدا ومدافع اشوبگران باشند.انها بهتکلیفشان بهتر از ما پایبند هستن بقول مولا انها درباطل خود استوار ومادر حق خود....
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
    2 0
    مشرق ! چرا این جمله حال ملت را با عکس قانی گذاشتی کار منافقانه ای است حرف او نیست گرچه او با سردار دلها فاصله بسیار دارد این جمله نشانه آن است: فرمانده سپاه قدس:در بالا شهر تهران یک زن با شرف را نمی‌بینید که غیرمحجبه باشد نگاه سردار بسیار متفاوت بود
  • مصطفی IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
    2 0
    آره حال مردم ایران خیلی خوب است ولی نمیدونم چرا تو بازار که میریم بخاطر قیمت ها همه حالشون خراب است
  • رضا IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
    2 0
    واقعا حال ما خوب است و اینا نمیزارن. شما راست میگی. مگه میشه حقوقت 4 میل باشه و اجاره خونت هم 4 میل بعد حالت خوب نباشه؟!!! حتما حالمون خوبه. فقط خودمون هم نمی فهمیم. فقط شما می فهمی. البته که اجازه نداری این نظرات رو منتشر کنی.
  • رضا IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
    1 0
    خدایی خودت متوجه بی منطقی خودت نیستی؟!
  • DE ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
    0 1
    ارتش آمریکا یک هیولای آهنین است. مغز محرک این هیولا ۹۹% حافظه تجربیات و دستورالعمل های ژنرالها میباشد. سربازان نقش فرمانبرداری دارند و اراده و آزادی عمل ندارند.
  • تارا IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
    4 2
    درود بر سردار
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
    2 3
    سواره از پیاده خبر نداره
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
    0 0
    اصلاح طلبان اگر هیچی ندارن .ازپررویی چیزی کم ندارند درحاکمیتشان جز فسادو دزدی وسازش با دشمن .وچپاول وویرانی مملکت .وخراب کردن حال ملت نقش اصلی دارند .وقتی به زباله دان فرسااده میشوند مثل دزدی که فریاد .ایدزدرابگیرید سرمیدهند که حال مردم خراب است ویرانی است.
  • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
    0 1
    انگار همه خودشون رو به خواب زدن؟! دشمن به مرگ گرفت که به تب راضی بشین و خیلی هم خوب به هدفش که بی حجابی بود. تا فشار بعدی برای لختی بیشتر!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس