حناچی نمایه

"پیروز حناچی"، شهردار سابق تهران در حالی زمینه اصلی اعتراضات اخیر را مسائل اقتصادی عنوان کرده است که مردم کارنامه این شخص را با ناکارآمدی و گرانفروشی در شهرداری می‌شناسند...

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

نگاهی دوباره به پرونده گرانفروشی شهرداری تهران در دوران اصلاح‌طلبان

عاملان ناکارآمدی و گرانی از دلیل اقتصادی التهابات اخیر می‌گویند!

تصمیم قطعی "بانیان آشوب" برای تکرار آشوب/ عاملان ناکارآمدی و گرانی از دلیل التهابات اخیر می‌گویند!

پیروز حناچی، فعال اصلاح‌طلب و شهردار سابق تهران در بخشی از یک مصاحبه با شماره شنبه گذشته روزنامه آرمان ملی درباره اغتشاشات 70 روزه اظهار کرده است:

"من یکی از زمینه‌های اصلی اعتراضات اخیر در کشور را اقتصادی می‌دانم. دخل و خرج مردم با هم نمی‌خواند و تورم افسارگسیخته و کاهش ارزش پول ملی در بین اقشار مختلف مردم نارضایتی ایجاد کرده است. این وضعیت به خصوص درباره کسانی که درآمد ثابت دارند یا بازنشسته هستند وضعیت حادتری دارد. نکته مهم در این زمینه این است که مردم پالسی از اینکه قرار است مشکلات بنیادین به صورت ریشه‌ای حل شود دریافت نمی‌کنند. مردم باهوش هستند و به خوبی وضعیت کشور را درک می‌کنند. وضعیت بازار نیز به همین صورت است و به خوبی پیام‌ها را دریافت می‌کند. مردم به این نتیجه رسیده‌اند در کوتاه مدت و میان مدت این احتمال که مشکلات حل شود وجود ندارد. با توجه به شرایط موجود، این احتمال وجود دارد که نارضایتی‌ها انباشته‌تر هم بشود. اگر این هوشمندی وجود داشته باشد که قبل از اینکه این اتفاقات رخ بدهد اقدامات مناسب با بازخوردهای جامعه صورت گیرد شرایط متفاوت خواهد بود."[1]

*اظهارات حناچی درباره ماهیت اقتصادی اغتشاشات 70 روزه در حالی است که نمایه اغتشاشگران بلوای اخیر صرفا "کشتن و بردن و سوختن" بود نه طرح گفتمان و مطالبه اقتصادی.

چه اینکه در لابه‌لای همان فحاشی‌ها و فریادهای خشم‌آلودشان هم هیچ مطالبه اقتصادی به گوش کسی نرسید.

ضمن اینکه باید دانست بر اساس نظر کارشناسان و اسناد منتشره؛ عموم اغتشاشگران از طبقات متوسط و مرفه جامعه بوده‌اند نه از طبقه مستضعف!

دقت مهمتر در اقتفای اظهارات حناچی اینست که مردم بدانند کسی دارد این حرف‌ها را می‌زند که کارنامه ضعیف او در کسوت شهرداری تهران در دوران سیطره اصلاح‌طلبان بر شورای شهر پنجم تهران؛ اظهر من الشمس است.

و جالب‌تر آنکه شهرداری تهران در دوران همین فرد بود که به جرم گرانفروشی به مردم تهران؛ مورد پیگرد قانونی قرار گرفت.[2]

این سابقه از آنرو گفته شد که مردم و مخاطبان محترم بدانند انتخابات و رأی خوب یا بد آنها چگونه می‌تواند اسباب بروز مشکلات اقتصادی و "گرانی" را فراهم کند و راه رفع این مشکلات هم طبعا رأی خوب در دوره‌های بعدی انتخابات است نه آنطور که عده‌ای تصور می‌کنند در خیابان!

در اینجا بیان یک نکته ضروریست و آن اینکه منهای اظهارات حناچی که صدر و ساقه و سابقه آن شرح داده شد اما برخی محافل تحلیلی معتقدند مزاج اغتشاشات از سال 96 به این سو؛ به بهانه مشکلات اقتصادی محرومان و مستضعفین است (که همانطور که اشاره شد راه حل آنها در خیابان نیست!) و این فرایند که دست دشمن در طراحی آن مشهود است؛ می‌رود تا به "فتنه اقتصادی" منجر شود.

باید دانست که اگرچه مطالبه اغتشاشگران اخیر مطالبه اقتصادی نبود لکن می‌توان با بیان مثبتات اقتصادی کشور و تلاش دولت برای رفع مشکلات اقتصادی؛ بهانه را از بدخواهانی که جز کشتن و بردن و سوختن هنری ندارند و مایلند به هر بهانه‌ای به خیابان بیایند؛ سلب کرد.

***

تصمیم قطعی "بانیان آشوب" برای تکرار آشوب

تصمیم قطعی "بانیان آشوب" برای تکرار آشوب/ عاملان ناکارآمدی و گرانی از دلیل التهابات اخیر می‌گویند!

محمدرضا تاجیک، تئوریسین اصلاح‌طلب و از حامیان اغتشاشات 70 روزه به تازگی طی اظهاراتی که اعتمادآنلاین آنها را منتشر کرد درباره حوادث اخیر گفته است: در شرایط کنونی، شاهد نوعی بازار مکاره دیدن‌های ناجور در میان اصحاب قدرت و تحلیلگران ارگانیک هستیم که با نفس‌دودهای‌ تصویری و تحلیلی‌شان، آسمان نگاه مردمان را تیره کرده‌اند، تا جمله آدمیان درباره آنچه می‌بینند و تجربه می‌کنند، گمراه شوند و نشناسند گل از کرفس، آتش و آب، خوب از بد، واقعیت از ناواقعیت و دوست از دشمن و ندانند که در پس و پشت این پرده تاریک چه کس بر چه نقش است و همچون تماشاگران منفعل تئاتر سیاست، چشم‌شان خانه خیال و عدم شود و نیست‌ها را هست و هست‌ها نیست، ببینند.

او می‌افزاید: برخی دیگر، با بازنمایی‌ و ایماژسازی گسترده‌، تلاش دارند با ایجاد فضایی حاد-واقعیت hyperreality تصویری باژگونه از واقعه جاری و واقعیت آن ارایه کنند و با بیانی «دبور»ی، تصاویر مجعول را به‌ جای واقعیت بر در و دیوار نگاه و احساس و ذهن و ادراک مردمان نصب کنند. بعضی، تلاش دارند با کاریکاتوریزه ‌کردنِ تصویر این واقعه، قسمت‌هایی از آن را برجسته کنند تا ظرفِ نگاه و احساس آدمیان تماما از آن پر و لبریز شود و جایی برای دیدن و احساس سایر قسمت‌ها و اجزا باقی نماند. عده‌ای هم همچون همیشه از ورای شیشه کبود نگاه و فهم و تحلیل خود به واقعه می‌نگرند، لذا قبل از ورود به اندرونی و حریم واقعه و ایجاد رابطه شناختی با آن، تحلیل و قضاوت و تجویز خود را کرده‌اند.

تاجیک در بخش پایانی اظهارات خود نیز گفته است: تا زمانی که واقعیت‌ها و وقایع جامعه مصنوع و مصقول نگاه ناجور اصحاب قدرت هستند، نباید از علاج و دوای آنان، انتظاری جز رنج افزون و حاجت ناروا داشت.[3]

*منظور تاجیک از "تحلیلگران ارگانیک" کسانی هستند ماهیت حوادث اخیر را اغتشاش می‌دانند و تاجیک هم قبل‌تر، این متفکران مخالف خود را "کلبی مسلک" (سگ مسلک) خطاب کرده بود.[3]

دقت شود که تاجیک هنوز و با مشخص شدن حق و باطل هم دست از دشمنی برنمی‌دارد و به تحلیل‌هایی که خلاف حرف‌های او را اثبات کرده‌اند؛‌ اطلاق "نفس‌دودهای‌ تصویری و تحلیلی" دارد.

تصویری هم که تاجیک، حاکمیت را به ساختن آن متهم کرده در واقع تصویر واقعیت است. که در مقابل تصویر دروغین ستاد اصلاحات از وضعیت جامعه قد افراشته و نمی‌خواهد اجازه دهد فریب در ذهن مردم جای بگیرد.

فریبی که تنها در یک نتیجه آن شاهد بودیم عده‌ای فریب خورده و اراذل طی 70 روز نسخه کسانی را اجرا کردند که طی 12 سال گذشته دائما آدرس خیابان را به مردم دادند، ایران را به کشتی تایتانیک تشبیه کردند، صرفا از تباهی و نومیدی سرودند و تا می‌توانستند نازیبایی‌های دروغین به تصویر کشیدند.

طبیعیست که تاجیک بعنوان یک حامی اغتشاش، منتقد تند این واقعیت‌ها بشود و بصورتی غلاظ و شداد به آنها بتازد.

جملات آخر تاجیک البته سرّ درون او را بیشتر هویدا می‌کند...

آنجا که همچنان بر مسیر "القای ناامیدی" مدعی می‌شود آنچه حاکمیت می‌گوید و می‌شنود حقیقت نیست و "نباید از علاج و دوای آنان (حاکمیت)، انتظاری جز رنج افزون و حاجت ناروا داشت"!

ما این قضاوت را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم که چرا رجال ستادی اصلاحات که ما از برخی از آنان با عنوان "فرماندهان فتنه اقتصادی" یاد می‌کنیم بصورت روزانه بر تخریب ذهن مردم با دروغ‌های برساخته اصرار دارند؟

چرا یک روز مرعشی می‌گوید: "نظام خون به دل مردم می‌کند" و تاجیک روز بعد پاس گل را می‌گیرد و اظهار می‌کند: "انتظاری جز رنج افزون و حاجت ناروا نداشته باشید"؟!

مرعشی و تاجیک البته پیش از این اتحاد گفتمانی خود در پروژه شوم القای آفت‌زدگی نظام اسلامی نیز به نمایش گذاشته بودند.

در این القای ناامیدی و همسازی و یکسانی راز بزرگی به نام "تقلا برای ایجاد فتنه اقتصادی" و ادامه آشوب نهفته است.

راه مقابله نیز از دالان برخورد تبیینی و امنیتی با "بانیان آشوب" می‌گذرد.

***

نظر یک آخوند اصلاح‌طلب درباره حضور بی‌حجاب‌ها در خیابان

تصمیم قطعی "بانیان آشوب" برای تکرار آشوب/ عاملان ناکارآمدی و گرانی از دلیل التهابات اخیر می‌گویند!

حجت‌الاسلام محمد اشرفی‌اصفهانی، فعال چپ و از مقامات دولت روحانی اخیراً در بخشی از یک مصاحبه با سایت جماران پیرامون اغتشاشات اخیر، اگرچه صراحتا اعلام کرده است که با امر عقلانی گشت ارشاد مخالف است و ابهاماتش هم نسبت به درگذشت تصادفی مرحومه مهسا امینی رفع نشده اما در اشاره به معدود افرادی که طی روزهای اخیر بدون حجاب در خیابان‌های می‌گردند، گفته است:

"ما بیش از چهارده آیه در باب حجاب داریم. این آیات باید برای مردم تبیین شود. باید به این نکته اذعان داشت که حجاب و تعصب خانم‌های محجبه نسبت به حجاب بیشتر شده است. انسان‌های اصیل و ریشه‌دار پوشش خود را کاملاً رعایت کردند. عده‌ای با لج و لجبازی می‌خواهند در مقابل نظام دهن‌کجی کنند و این کارها را انجام می‌دهند و ممکن است بعدها پشیمان و خودشان را اصلاح کنند.”[4]

*ما توصیف این فعال اصلاح‌طلب در قبال افراد بی‌حجاب را به قضاوت مخاطبان محترم می‌گذاریم و در ادامه هم 2 سؤال فلسفی را از آقای اشرفی اصفهانی مطرح می‌کنیم:

1_ اگر هیچ تبیین و اقناعی برای این جماعت کارگر نیافتاد و آنها هرگز پشیمان و اصلاح نشدند؛ باید چکار کرد و این جماعت چگونه باید مجبور به رعایت قانون نظام اسلامی یعنی "حجاب در خیابان‌ها" شوند؟!

2_ فرض بر اینکه این افراد قلیل هرگز و با هیچ ابزار تبیینی اصلاح نشدند و با رفتارشان اعلام کردند که حجاب را رعایت نخواهند کرد؛ آنگاه نظام اسلامی باید در توجیه اجرا نشدن قانون حکومت اسلامی یعنی "حجاب" چه توجیهی در آزادگذاشتن این افراد بیاورد؟! از طرفی آیا رها کردن قانون حجاب به معنی اجبار برای رها کردن سایر احکام الهی نیست؟!

***

1_ https://www.armanmeli.ir/fa/main/detail/347288

2_ https://www.tasnimnews.com/fa/news/1399/02/15/2256683

3_ mshrgh.ir/1426396

4_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1577014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 159
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 37
  • IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    44 23
    وضعیت امروز تهران تفاوتی با زمان حناچی و نجفی نداره
    • قمی IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      42 18
      جناب اژه ای! وقتی قاتلان دارای شاکی خصوصی در این اغتشاشات اعدام نشدند و ناگهان خیر اعدام یک سد معبر کننده بهانه حمله به نظام و توقف اعدام لیدرهای قاتل میشود، نباید به چیزی شک کرد؟ سوءمدیریت یا نفوذ؟
    • قمی IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      21 7
      نباید به چیزی شک کرد؟ سوءمدیریت یا نفوذ؟
    • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      12 7
      اعدام لیدرهای قاتل، نباید به چیزی شک کرد؟
    • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      9 4
      باید به چیزی شک کرد؟ سوءمدیریت یا نفوذ؟
    • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      8 5
      سوءمدیریت یا نفوذ؟
    • ایرانی IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      18 6
      سرمایه های مردم و کشور بر باد می رود هر روز بدتر از دیروز
    • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      12 2
      سانسور چی تو فقط سانسور کن
    • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      13 5
      سلام برآقای اژه ای ،مرقانون را اجرا کنید وتمام اغتشاشگران لیدر را اجرا کنید. قانون را اجرا کنید وازهیاهو وهوچی گری ها نهراسید. کارتون درست باشه
    • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      15 5
      عزیزمن تهران امروز خیلی بهتر از زمان نجفی و حناچیه؟الکی مغرضانه حرف نزن انقدر باسیاه نمایی دروغ می گید بس کنید شما مگه وجدان ندارید انقدر بی شرفید
    • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      13 7
      حناچی منافق و نجفی قاتل
    • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      13 5
      آقای اژه ای هرچه سریعتر به اقدامات ضدامنیتی پاسخ گویید .شما مامور ومعذورید تا امنیت جامعه را با اجرای قانون مجازات تامین نمائید .قرارنیست با حیله گری اصلاح طلبان جامعه به چالش کشیده شود وافراد بیشتری آسیب ببیند . محارب را اعدام کنید
    • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      4 3
      هیچ سوء مدیریتی در کار نیست .اجرای قانون عین صواب است .اگر قراربراین نباشد که هر خط فکری برای خود ضریب امنیتی دراغتشاشات برای فرار ازقانون قرار دهد مملکت در آتش احساسات رقص وآواز موسیقی خواهدسوخت . این که فلانی سرشار ازشعر واحساس بوده ویکی از سازهای موسیقی رابلد بوده وحالا گیریم یک خبط وخطایی کرده وقمه ای هم درخیابان کشیده وشعله آتشی هم در وسط خیابان روشن نموده برای دست گرمی وسلاخی ماموری هم با چاقوی قصابی نموده .... قانون برای همه ...شاید یک جنایتکار برای یک بار جنایت کندقتل کند تجاوز کند سلاح بکشد راه ببندد وبه آتش بکشد اموال مردم را
    • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      7 7
      یک سری دهن گشاد بی سوادشون رو باز می کنند وحرف از وضعیت اقتصادی می زنند همونهایی که مسببش هستند کثافتهایی که مزدور سعودی اسرائیلی هستند .آشغالهایی که بعداز مرگشون بوی تعفن جسدشون روح کثیف خودشون رو آزار خواهد داد .شیطان صفتهایی که امیدوارم غرق در کثافات خودشون بمیرند
    • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      5 5
      اصلاح طلبان شهرداری تهران را با 80 هزار میلیارد تومان بدهی تحویل دادند از زاکانی انتظار معجزه نداریم.
    • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      1 2
      به گفته خود محسن هاشمی در 4 سال گذشته که اصلاح طلبان مدیریت کردند حتی یک کیلومتر خط مترو هم ساخته نشد.
    • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      1 1
      قمی من که شخصا به تو شک میکنم چون مثل خاجی قمی چوبشوری اسقاطیلی هستی، منافقین هزیان گووووو
    • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      1 2
      ۷:۴۱ برا تو فرقی ندارن چون در ایران نیستی که اگر بودی می‌فهمیدی نفهم منافق
    • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      1 3
      در یکسال گذشته 300 دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان عمومی شهر تهران اضافه شد حناچی و نجفی هفت تیرکش کل پروژه های عمرانی شهر را تعطیل کرده بودند و فقط به تغییر نام معابر مشغول بودند.
    • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      31 2
      در یکسال گذشته 300 دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان عمومی شهر تهران اضافه شد حناچی و نجفی هفت تیرکش کل پروژه های عمرانی شهر را تعطیل کرده بودند و فقط به تغییر نام معابر مشغول بودند.
    • CA ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      17 1
      در شبهای سرد بسیج از امنیت مردم حفاظت میکند....بسیاری از مداحان بالای منبر دم از ثار الله و امام حسین میزنند ولی عملا پنهان شده اند ! ندای هل من ناصر ینصرنی رهبری را به هیچ گرفته اند. خوب شد فتنه بر پا شد تا یاران وفادار نظام از منافقان مشخص شوند. منافق فقط میان سلبریتی ها و ورزشکاران نیست. میان به ظاهر قشر متشرع هم هست.
    • CA ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      4 1
      اگر عدالت واقعی بود جای حناچی زندان بود نه شهرداری. در آبان 98 با رصد دوربین های ترافیکی دقیق ترین اطلاعات حساس شهری را به رابط تیرانا میداد. بلافاصله شبکه شان مراکز درگیری را نشان میدادند و مردم را به آن سمت میکشاندند ! به بهانه های بسیار ساده افراد مشکوک استخدام نمیشدند ولی برادر فرمانده ارتش رجوی که مدافعان را سلاخی کرد با سلام و صلوات راهی شهرداری شد . الان هم از بیت المال حقوق کلان میگیرد و در رستورانهای گران قیمت برای خانواده اش سورچرانی راه می اندازد. برای مردم حنای حناچی از اول رنگ نداشت . ولی برای برخی همچنان پر رنگ است !
    • عبدالناصر IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      0 0
      به نظر من در دوران نجفی اوضاع به مراتب ارام تر بود حالا من کاری به اینکه یه کسی جرمش محاربه هست یانیست کاری ندارم ولی هرکس چه زن چه مرد چه پیر چه جون چه بسیجی چه دانشجو اگر باعث بشه نظام ضررببینه بازهم باید محاکمه بشه
    • IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      2 2
      همه اسهال طلبها و رسانه هاشونو بریزین توو دریا کشور بیمه مادام العمر میشه
    • IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      1 0
      چشم حسودان کور
    • منصور IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      3 0
      قمی راست میگه چون اولین اعدام بعد از ماهها تاخیر چرا از بین قاتلان نبوده و فردی انتخاب شد که اینقدر حاشیه درست شد؟
    • IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      1 2
      کارنامه حناچی!: ۱- دوچرخه سواری و شناسایی معابری که مزین به نام شهید است! ۲- حذف نام شهید کارنامه نجفی!: ۱- بدون شرح!! مرگ بر مریم رجوی
  • مثلا یک ایرانی IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    46 22
    ازتون خواهش میکنم کمتر از مردم رو ببرین بهشت
    • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      15 37
      باشد! پس آماده شو برای رفتن به جهنم! ان شاء اللّه!!!!
    • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      11 12
      حالا اگر بعد از مرگت به زور خواستند تو را به بهشت ببرند، لطفاً ناز نکن!!!!!
    • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      14 13
      چرت نگو. تو خواستی برو به جهنم. ولی بقیه امنیت روحی روانی میخوان
    • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      7 6
      بااین چرت وپرتا خودتو خفه نکن .به زور بهشت نبرید یعنی چی؟ مردم آرامش وامنیت می خوان ؟قرارنیست یه عده سیاسی منفعت طلب هرروز به یک بهانه یه عده رو به نام اعتراض بکشند بیرون ... من در زندگی شخصی وخانوادگی خودم دریافتم که اگر حق با من هم باشد با اعتراض وخشونت چیزی درست نمی شود فقط شیطان دراین میانه وساطت می کند . منطق اخلاقی داشته باشید . بی شعور نباشید .
    • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      5 6
      نگران نباش اصلاح طلبها راه جهنم رو بااین ایده واست باز کردند وقتی که عقل نداری .
    • مهدی IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      5 1
      اجرای قوانین اجتماعی اسلام اصلا ربطی به بهشت بردن اجباری ندارد. اتفاقا ما هیچ علاقه ای نداریم که افراد ضد دین و ولنگار به بهشت بروند. تنها دلیل اصرار ما بر رعایت قوانین اجتماعی اسلام حفظ افراد بی گناهیست که در آتش هرزگی یک عده می سوزند.
    • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      0 0
      صهیونیست نجس! ملائکة الله با یک اردنگی همه شما را به جهنم واصل کرده،از چه حرف میزنی!؟
  • مصطفی IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    30 24
    خدا لعنت شون کنه اون کسانی رو که آب به آسیاب دشمن مردم ایران و اسلام میریزه. خدا نگذره ازشون
    • IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      20 20
      مردم ایران دیگه آنقدر در تاریخ خود با شگرد آمریکا و انگلیس آشنا شدند که دیگه گول نمی خورند. شگرد اصلی آمریکا : (گنجشک را رنگ میکنه جای قناری میفروشه) . مهمترین اولویت جهاد تبیین برای شورای انقلاب فرهنگی ، صدا و سیما ، وزارت فرهنگ و ارشاد ،آموزش و پرورش و همه پدر و مادر ها : جوانان ما و مخصوصاً دانشجویان هم باید به این نگرش برسند.
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    51 8
    سکه شد ۱۸ میلیون پول ملی هم شد بی ارزش ترین پول دنیا
    • ایرانی IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      11 18
      چشم مزدوران بیشرف وطن فروش وحشی افسار پاره کرده شیطان بزرگ که در راستای کمک به جنایات اربابشون تا به حال فقط از لحاظ مادی 1700 میلیارد تومان به اقتصاد در حال تحریم کشور ضرر و زیان وارد کرده اند روشن!!!
    • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      6 7
      اخه اختشاش می کردن درست بشه بس چرا بدتر شد گرونی. من نمی دونم چرا یه دونه از فقیرا بخاطر معیشت کشف حجاب و اغتشاش نکردن . فقط یه عده فوتبالیست و هنر مند مفتخور هستن که پول مفت گیرشون اومده ادم شدن و حالا جفتک میندازن.
    • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      2 7
      ۸:۰۷ تا دیروز میخواستی انقلاب فواحشی کنی، امروز از پول و اعتبار زر میزنی و فردا از تحریم و چیزهای دیگه را قرقره می‌کنی و به رویت نمیاری که باعث و بانی اینها امثال تو بودند پس بزن زر منافقانه ....
    • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      1 3
      بدجور لال بودند زمانی که مردی با عبای ایتالیایی لاکچری و خانه چندصدمیلیاردی آمد که دلار و مسکن را هفتصد هشتصد درصد گران کرد و کارت سوخت را حذف کرده تا قاچاق بنزین افسار گسیخته و نرخ آن یک شبه سه برابر شود.
  • سپیده IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    8 14
    وقتی همه‌ی مسئولان کشور می‌گویند جنگ اقتصادی داریم با خارج از کشور دیگه تکذیب کردنش چیه؟ فساد در دوران اصلاح‌طلب‌ها مشخص شد اما اینکه در دوران اصولگراها مشخص نشد نشان از نبودنش ندارد. اصلاً از کجا معلوم این همه اصرار به ظواهر دین برای مخفی کردن اعمال ضد دین نیست؟ مگر ظاهر اختلاس‌گرها غیرمذهبی بوده است؟ چرا همه‌ی تلاش به جای نظارت روی عملکرد افراد روی ظاهر زندگی آنهاست؟ طرف جاسوس است و برای اینکه سوال کسی را جواب ندهد می‌گوید دائم الذکر هستم! حراست به همه‌چیز دسترسی دارد ولی توان تخصصی نگهداری ادله دیجیتال را ندارد و مدیری در کشور می‌آید و مدارک جرمش را پاک می‌کند و هر کسی غیر از این بگوید می‌شود تهمت زدن. شما چه اثباتی دارید که به این دلیل مردم اعتراض نمی‌کنند؟ هدفشان کاملاً دنبال نخودسیاه فرستادن است. بین پیش‌بینی نتیجه‌ی یک عمل با تشویق به آن عمل تفاوت هست. اینکه کسی به بقیه‌ی مردم اهمیت بدهد جرم نیست. دولت خودش اعلام کرده که مردم پول ندارند و به تنهایی و بدون حمایت دولت و حتی علیرغم مالیات‌های سنگین دولت دارند در جنگ اقتصادی مبارزه می‌کنند برای نجات جانشان. چرا نباید اعتراض کنند؟ مثال ساده‌اش همین که مجوزهایی که مدام از آنها حرف می‌زنند اصلاً تعریفشان نیامده است و محدوده‌ی درآمد کسب و کار خرد ۵۰ میلیون در ماه است که با خط فقر به‌روزرسانی نشده است. اما مبلغ قبض‌ها کاملاً به روز است.
    • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      20 1
      با دینتون را هم دیدیدم بی دینتون را هم دیدیم
  • فرزندایران IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    27 9
    با مطالب حناچی کامل موفقم دولتمردان باید صدای ملت را بشنوند چه آنهایی که به خیابان آمدند وچه آنهایی که سکوت کردند من کارمند اطلاع کامل دارم که تمام همکارانم از وضع اقتصادی ومعیشتی موجود به شدت ناراضی هستیم .مشکل مالی وزندگی داریم بچه هایمان بیکار هستند وامیدی به آینده ندارند حقوق خودمانم کفاف زندگی نمی دهد بااین وضع چه دلخوشی باقی می ماند؟!! اما پشتیبان نظام هستیم اگر دولت کارا خرابتر نکند...
    • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      3 8
      حناچی یک مزدور کثیف است
    • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      3 5
      بله در اینکه پشتیبان نظام هستید وهستیم شکی نیست اما در مورد کار در ادارات خدا وکیلی خودتان قضاوت کنید چقدر کار مفید در ادارات هست؟ چند درصد؟ چند ساعت؟
    • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      1 6
      ما چوب انتخاب غلط مون در سالهای 92 و 96 را می خوریم خود کرده را تدبیر نیست !
    • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      1 4
      فرزند چی از اسمت معلومه میخوای چی بگی، لیاقت شماها فلاکت زمان شاه پالانی هست که زیرلگد خود شاه و خانواده اش و خارجی ها دست و پا بزنی نه اینکه ویلا و مسافرت خارج از کشور و..... داشته باشی ولی باز از گشنگی و این پرت و پلاها بگی و در همون اداره کار مردم را هم انجام ندهی و زر روغنفکری هم بزنی
  • US ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    34 8
    چطور اینهمه گرانی را نمیبینی و همه را توجیه میکنی که برای دولت قبل هست؟
    • IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      20 21
      چرا اینقدر با وقاحت روی ۸ سال گند زدن به همه چیز مردم و کشور ماله می‌کشی
  • ایرانی IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    33 12
    جناب وبلاگ نویس که حتا از نوشتن نامت وحشت داری ، برای چندمین بار عرض میکنم سر از برف تکبری که خود را به ورطه هلاکت و نابودی میکشاند بردار.مثل اینکه خود را به نفهمی زده ای که اعتراضات 80روزه را درک نمیکنی!
    • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      3 13
      بهتره خفه شی اسم خودتم ایرانی نذار اسرائیلی،از چرت و پرت گفتن وآشوب هشتاد روزه معلومه چی می خوای؟ بروخدا نونتو یه جا دیگه بده حوصله توی احمق رو نداریم
    • محمد IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      1 4
      اگر یکی از بستگان تو در وقایع اخیر کشته می شد، آنوقت دیگر نمی گفتی اعتراض ، می گفتی اغتشاش
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    29 32
    در عفو لذتی است که‌در انتقام نیست
    • سید IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      15 18
      بعض اوقات هم در انتقام لذتی که در عفو نیست مانند انتقام از صهیونی ها و صدام و داعشی ها و قداره بندان و چاقوکشان!!!!
    • جیم IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      14 15
      عفو و گذشت در امور شخصی و فردی بسیار پسندیده و قابل احترامه ولی در خصوص امنیت جامعه و حق الناس حاکم اسلامی نمی تواند ببخشد از کیسه چه کسی باید بدهد ؟حق مظلوم و داغدیده را پایمال بکنه ؟
    • جیم IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      11 8
      عفو و گذشت در امور شخصی و فردی بسیار پسندیده و قابل احترامه ولی در خصوص امنیت جامعه و حق الناس حاکم اسلامی نمی تواند ببخشد از کیسه چه کسی باید بدهد ؟حق مظلوم و داغدیده را پایمال بکنه ؟
    • جیم IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      9 9
      عفو و گذشت در امور شخصی و فردی بسیار پسندیده و قابل احترامه ولی در خصوص امنیت جامعه و حق الناس حاکم اسلامی نمی تواند ببخشد از کیسه چه کسی باید بدهد ؟حق مظلوم و داغدیده را پایمال بکنه ؟
  • امیر IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    6 30
    آقایان مسئولین نظام ، آقایان مسئولین حاکمیت ، باید هم نه شما بلکه همه ما انتظار آشوب و بلوا دیگری هم داشته باشیم . باید هم منتظر آتش بازی و آتش سوزی هایی در آینده نزدیک و دور داشته باشیم . نماینده خانوادگی منافقین خوک صفت ( شهردار روحانی ، پیروز حناچی ) براحتی و پس از این همه خیانت هنوز سالم‌تر از همه و همانند هم پالانی هایشان سر جایشان تمرگیده اند . بدون محاکمه بدون هیچ چیزی . اراذل و اوباش اجاره‌ای بجای خود اما ، اینها گرداننده و تامین کننده و تجهیزات همین آشوبگران هستند که تا امروز چشم پوشی شده است . یا حواستان نیست و یا اهمیتی نمی‌دهید . اسامی بلند بالایی هست که با بستن قلاده بگردنشان آرامش و امنیت بازمیگردد ‌. در صورتی که این گله خبیث داخلی جمع شود ، نیرویی که دشمنان بیرونی روی آنها حساب باز کنند ، وجود نخواهد داشت .
    • شهروند IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      7 4
      جناب امیر کاری به نظرت که یکجانبه هم هست و چشم بر واقعیات جامعه بسته ای ندارم.این حجم از بی ادبی در گفتار شما فقط از افراد عقده ای و نادان بر می آید
    • رضا IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      2 2
      فعلا كه تو
    • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      3 0
      با این ادبیات معلومه رازل و اوباش کیه!
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    21 2
    پس از بیانیه مشترک امپراتور چین و پادشاه عربستان ؛ دولت چین با شورای شیوخ حاشیه ی خلیج فارس علیه حق حاکمیت ایران در جزایر سه گانه هم بیانیه صادر کرده است !آقای رئیسی که مدعی بودند با یک تلفن به رئیس جمهور چین مشکل واکسن کرونا را حل کرده است ، حالا باید یک تلفن دیگر به رئیس جمهور چین بزند و این مشکل را هم حل کند!البته تحریریه شبکه ایران اینترنشنال که در قرارداد بیست و پنج ساله ایران و چین راست و دروغ را به هم آمیختند حالا از فصل تازه روابط سرمایه گذار و کارفرمای سعودی شان با جمهوری خلق چین حرف می زنند . شاید هم از اول طراحی این بود که عربها جایگزین ایرانیها شوند! این همه بی وطنی واقعا دردناک است
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    17 6
    خیلی جالب است که محمدرضا تاجیک هر آنچه خودش هست را کامل توصیف میکند ولی فاعل دیگری برای آن قرار میدهد. تلاشی که تاجیک و امثالهم برای فریب مردم و جابجا کردن حق و باطل و ظالم و مظلوم میکنند در نوع خود جای شگفتی دارد. شیطان دیگر غیر از این چه میخواست؟
    • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      2 0
      تاجیک صحبتهای شکلات خوری اش بعد فتنه ۸۸ یادش رفته، دور نیست این بار با لباس راه راه صحبتهایش پخش بشه
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    13 10
    اونایی در حاکمیت جمهوری اسلامی که دل به شرق بسته بودند و موازنه با غرب را برهم زدند ، حالا باید پاسخگو باشند و اپوزیسون جمهوری اسلامی که گردش به شرق را برای ایران قبیح می دانستند حالا به استقبال امپریالیسم چین می روند .راهبرد ملی ایران اما همان است که سیاستمداران ملی اش از امیرکبیر تا دکتر مصدق در پیش گرفتند : "موازنه منفی میان شرق و غرب ". یعنی نه به "چین و روس" و نه به" اروپا و آمریکا " باج ندهیم .راهبرد عربستان البته موازنه مثبت است . یعنی هم به چین و هم به آمریکا، هم به روس و هم به اروپا امتیاز می‌دهد . اما هر چه هست از این همراهی ما با شرق و خیانت چین و روس بهتر است . ما با روس‌ها تا جایی رفته ایم که به غرب بهانه دهیم که ما را شریک روسیه در جنگ اوکراین بخواند و یکی هم از اپوزیسون به این بهانه از ناتو دعوت کند به ایران حمله کند . و در رابطه با چینی ها آن قدر از عضویت در پیمان شانگهای ذوق زده شدیم که فراموش کردیم از همان لحظه که چینی ها در شورای امنیت در پرونده هسته ای به ایران خیانت کردند همواره نشان داده اند که دوست ابدی ایران نیستند و البته در سیاست دوست و دشمن ابدی وجود ندارد . از وقتی به چین و روس اطمینان دادیم که با اروپا و آمریکا رابطه گرم نداریم، قدرت چانه زنی ما با چین و روس هم از دست رفت. فقط در توازن قدرت میان غرب و شرق است که ایران می تواند مستقل و مقتدر بماند . این راهبردی است که دولت رییسی آن را نقض کرده است و حال باید پاسخگو باشد.
  • سید IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    6 8
    منورالفکران به اصطلاح اصلاح طلب تهوع آورانی هستند که احتمالا امتداد تفکر فراماسونری وارداتی از فرنگ را ترویج می کنند! مانند تاجیک و حضرتی و حجاریان و تاجزاده و زیبا کلام و سریع القلم و ........ !
    • IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      1 2
      حضرتی ،حجاریان ، تاجزاده و زیبا کلام و سریع القلم روغنفکران اصلاح طلب یه ذره زیبا کلام به خاطر خانواده متدینش شرارتش کمتره
  • سید IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    16 15
    منورالفکران به اصطلاح اصلاح طلب تهوع آورانی هستند که امتداد تفکر فراماسونری وارداتی از فرنگ را ترویج می کنند! مانند تاجیک و حضرتی و حجاریان و تاجزاده و زیبا کلام و سریع القلم و ........ !
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    18 3
    شمایی که اینا رو نوشتی میگن خود گویی و خود خندی عجب مرد هنرمندی چرا نمی خواهید واقعیت های جامعه رو قبول کنید کی حتی به حرف معترضین گوش کردید ببینید دردشون چیه؟هر کس که خلاف رای و نطر و عقیده شما بنویسد و بگوید می شود عامل بیگانه جاسوس غرب. اغتشاشگر.چرا مفسدان اقتصادی که اقتصاد کشور رو فلج گردن اعدام نمی کنید؟
  • FR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    11 3
    وقتی میگی اغتشاش گلوتو بمال گیر نکنه تو گلوت! اینا فقط اعتراض بوده تا الان
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    10 10
    مگه ما قانون رسیدگی به جرائم رسانه ای و مصاحبه های با متن و‌محتوای تحریک کننده مردم برعلیه نظام نداریم. با جمع کنید این آدمکهای حراف و محرک اغتشاشگران و نوجوانان ووجوانان مظلوم کشور را ... عبدی ها و تاجوک ها و ....۶۹۸۴۲
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    10 3
    حناچی معلوم الحال است برادرش پیمان حناچی عضو سازمان منافقین است خود حناچی یعنی شهردار مادلن گفت: با برادرم هیچ ارتباطی ندارم و تایید حکم من نیز ربطی به این موضوع ندارد. چه توجیه جالبیییییییییییییی و گفته کسی را در قبر کس دیگر نمی‌گذارند و شما هم بروید برای آخرت‌تان کار کنید این یارو برای ما نسخه آخرتی می پیچه. کارمون به جایی رسیده که گرگ ها دارن برای ما نسخه می پیچند و درس اخلاق می دهند
  • عبدالله IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    8 1
    خدایا همه ما را به راه راست هدایت فرما.
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    3 1
    همدیگر را متهم نکنید!!!!
  • سعید IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    4 1
    تناقض موجود بین گفتار و رفتار مسئولین و موضوعات مختلف در اداره کشور بی اعتمادی ایجاد میکنه و تا زمانی که تناقض ها و بی عدالتی وجود داره این شکاف از بی نمیره، چطور از کسی که شاهد زندگی لاکچری فرزندان مسئولین و یا اختلاسگرها هستش و خودش حسرت یه پراید به دلش مونده انتظار دارید بشینه حرف های علم الهدی رو گوش کنه
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    4 5
    چرا با این افراد برخورد نمیشه؟هر چه امروز میکشیم از دست دولت اصلاحاته ،جامعه رو به گند کشیدین ک مردم از دینشون زده بشن و امثال شماها هر کاری میخواین انجام بدین ،به امید روزی ک دادگاه علنی این افسادطلبان برگزار بشه
  • علی IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    4 6
    بانیان وضع موجود چون هیچ برخوردی باهاشان نشد باید مدعی باشند چون منافقینی درپوست اصلاحات هستند
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    9 6
    همتون مجازات میشید جناب تاجیک. این بار نمیگذریم از فتنه گران
  • saeed IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    8 2
    یعنی احمق تر از شما وجود داره اخه دیگه همه میدونن هر کشوری دنبال منافع خودشه بعد شما دنبال منافع چین وروس واسرایل هستین ؟
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    5 2
    آقاي تاجيك كمي فارسي حرف بزن متوجه شيم چي ميگيد! منشآت قائم مقام هم به سختي حرف هاي شما نيست.
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    4 4
    همه مدیران اصلاح طلب فقط به فکر اوردن امریکا بودند.
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    4 5
    اغتشاشگران همان اصلاح طلبان هستند و با سروصدا در مورد اعدام برخی ارازل و اوباش نشان می دهند که از حذف نیروهای خود در کف خیابان نگران می باشند.
  • احمد IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    5 1
    راستی از چین چه خبر ؟ هیچکس هیچ تحلیلی نداره؟
  • علی افصحی IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    3 12
    امام خامنه‌ای با توان تبیینی مثال زدنی حضرتشان توانستند در چند آیین جهاد تبیین با حضورجمع های،عاشق ولایت فقیه،آشوب چند وجهی دشمن و دنباله های آن در داخل را مضمحل کنند. جریان رشوه گیر اصلاح طلبان فاسد از شیطان بزرگ که در جریان فتن و نیز پس از شکست آن‌هاوظایف تعیین شده ای از جانب شیطان بزرگ آمریکا و غرب وحشی دارد این بارنیز در انجام ماموریت شیطانی خود تلاش کرده و می کند تا پژواک خوبی از تحریف غرب وحشی و رسانه های مزدور فارسی زبان تحت مدیریت سازمان های جاسوسی باشند. جریان فاسد اصلاح طلب در آغازین روزهای فتنه ترکیبی ابتدا فرتوت های خود را از جهانگیری ، خاتمی گرفته تا جاسوس محقق داماد را با بیانیه های تشدید کننده روند آشوب یه میدان فرستاد در این میدانداری اصلاح طلبان، اراذل و اوباش ، زنان خیابانی، گروهک های تجزیه طلب تروریست با تقسیم کاری که شیطان کرده بود هر رذالتی که می توانستند انجام دادند اما امام خامنه‌ای با مشی علوی همیشگی اشان کمی فرصت داد تا غبار فتنه نشسته و صف ها جدا شود و اصلاح طلبان این مشی ولی فقیه را حاکی از ضعف نظام دانسته تا توانستند موج نفرت را در جامعه ویرانگرتر ساختند اما بالأخره با جهاد بیسیجیان مظلوم و مقتدر غبار فتنه خوابید و اراذل یکی بعد از دیگری دستگیر شده و برای مجازات جنایات داعش وارشان به دادگاه ها کشیده شدند. اصلاح طلبان فاسد در هماهنگی با اتاق فرمان شیطان بزرگ این بار در قامت دفاع از جانیان برآمده و آن ها را معترض به وضعیت اقتصادی جا زده و برای احیای فتنه سخن از بی آیندگی و حل نشدن مشکلات در چشم انداز آینده سخن رانده و شورش را بی پایان جلوه می دهند همه این خباثت ها را کمتر از بیست نفر که همگی از عاملان وصعیت نامناسب اجتماعی و اقتصادی بوده و خود مدیریت این همه را برعهده داشتندبا بی حیایی هرچه تمام تر در رسانه های زرد و بی هویت اصلاح طلبان اختلاس گر چون کرباسچی، الیاس حضرتی و...در سخن و نوشتار به شکل تشکیلاتی مطرح می سازند. این جماعت نسبت به اجرایی شدن احکام شریعت کاملا خنثی بوده و حتی معدود روحانیان همراه اصلاح طلب نسبت به حجاب و عدالت اجتماعی هیچ حساسیتی نداشته و هر دو را به عرف آلوده جمع محدود بی اعتنا به اسلام وا می گذارند ! اصلاح طلبان فاسد در تلاش بی سرانجام دولت جناب رئیسی را مفصرجلوه می دهند دولت با تلاش مضاعف آنها را مبهوت ساخته.
    • GB ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      1 5
      دقیقا
  • بوق IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    1 2
    یا حجاب باید اسلامی باشد یا اختیاری با این حجاب اجباری نصفه نیمه نه حدود شرع رعایت میشود نه کرامت انسانی
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    5 1
    انچنا ن از مشکلات حرف میزنند. که. انگار نه انگار خودشان و اقرباشان و گروه همفکرها شان. بیش از سی سال. در جا جای دولت. مسول نبوده اند
  • بوق IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    4 1
    ایا مدیران و مسئولانی که با بی خردی باعث ایجاد تورم و ضایع ثروت مردم مشوند نباید برخورد شود . تورم یک سرقت سیستماتیک است لطفا مسولین پاسخگوباشند
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    4 3
    وقتی باهاشون برخورد قاطع با هزینه سنگین صورت نمیگیره همینه
  • پدرام IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    2 3
    ممنون از مشرق
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    4 2
    بانیان آشوب خودشون میشینن تو کاخهاشون و جوونهای این مملکت رو میندازن به جون هم.
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    1 3
    بحث اغتشاشگران که همان تجزیه طلبی و ناآرامی و اخلال در نطام هست جدا از اعتراظات است لطفا شما مشرق هم این دو مقوله اعتراض برحق و اغتشاش را از هم جدا کن .... ملت مشکل اقتصادی و بی کاری و گرانی و غیره دادند ولی یه عده قلیل سواستفاده می کنند و به فکر بداندازی و تجزیه هستند بهر حال این اعتراضات به حق بازهم باقیست باید حل شود
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    5 3
    ننگ و مرگ بر آشوبگران و بانیانشان
  • من IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    3 2
    ۶ره بابا همه بد فقط شما خوبید . از وضع کنونی مملکت هم که مشخصه که چه گل و بلبلیه
  • ناشناس IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    2 0
    دست از حزب وجناح بازی بردارید
  • قاسم IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    3 1
    سلام شما آقایان نظریه پرداز اول آثار دو دوره دولت آقای روحانی را که خود در آن زمان مدیر ورئیس بوده‌اید در زمینه تورم .گرانی .رکود تولید .و... تحلیل کنید وآثار آن را که میراث بجا مانده برای این دولت است را برای وجدان خودتان ارزیابی نمایید وبپذیرید که تقصیر دارید بعد نمک به زخم کهنه مردم بپاشید واگ راست می‌گویید راه حل معقول وشدنی بدهید البته غیر از تسلیم غرب شدن.
  • حسینی IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    3 1
    آقای حناچی آیا شمادر زمان صدارتت در شهرداری تهران از وضعیت بد اقتصادی مردم اطلاع داشتی وهزینه های گزاف بیت المال را صرف خط ویژه دوچرخه سواری درتهران کردی؟ ویا هرسه شنبه باخانواده دربرج میلاد برای ناهار لاکچری از کجا هزینه میکردی؟ آیا این وضعیت بد اقتصادی نتیجه عملکرد گذشته شما نیست؟
  • حمید IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    1 1
    چرا مشرق
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    2 1
    لعنت به پول وقدرت که هر کسی به آن رسید انسانیت را فراموش کرد
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    3 2
    بنظرم اگر معترضان می خواهند به نتیجه برسند باید حساب آشوبگران را برسند به ویژه سلبریتی هایی که از اعتراضات سوء استفاده کردند و نامتناسب رفتار کردند. همچنین چند مجری و اپوزیسیون خارج نشین به حسابشان رسیده شود.
  • علی IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    3 3
    مماشات با قاتلین و حمایت کننده گان خیانت به شهدا و اسلام است روز حساب و کتاب باید جواب داده شود که با اعمال و چشم پوشی از رفتار مقصران اهمال شد
  • . IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    1 2
    تقابل تمام کفر مقابل تمام حق
    • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      1 0
      چرا اینقدر توهم حق بودن دارید؟؟چرا فکر میکنید عالم و آدم اشتباه میکنن الا شما؟
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    1 0
    چرا با این افراد برخورد نمی شود. نمیگم بگیرید و ببندید میگم چرا نمیاریدشون تو سیما و با منطق و دلیل قاطع رسواشون نمی کنید. این بهترین معامله با این جماعت ست. آقای تاجیک از این نوع نگارش می خوان بگن خیلی باسواد هستند یا اینکه خیلی سرشون میشه؟!! کلمات علمیه سلمبه مهجور از ذهن که مثلاً چی بشه؟ آدم یاد تاریخ وصاف می‌افته با دیدن نوشته های این فرد!!!
  • رضا IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    1 0
    یه جوری اول مطلب میزنن اصلاح طلب انگار این اصول گراهای سوپر انقلابی مردم رو الان به خاک سیاه نشاندند
  • محمود IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    2 1
    اصلا" دیگران بانی تورم گرانی فقر بیکاری بیچارگی و .. پس شما را میخواهیم چکار کنیم ؟ مترسک سر جالیز میخوایم ؟ خب مردم رای دادند که درستش کنید شما که بدتر از بدش کردید استاد .
    • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      0 1
      شما یا رای شما؟
  • ناشناس IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    0 1
    شما مگر از طرف خدا مبعوث شده اید که حتما مردم ایران را به بهشت بفرستید
  • ایرانی IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    0 0
    هر کسی حرف حق زد
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    1 1
    این آرزوی محال است که بخش بزرگی ازجامعه را پای صندوق های رای بکشانید.
  • هلی IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    1 1
    این حضرات اصلاح طلب خیلی پررو تشریف دارند این مشکلات و نارضایتی ها نتیجه ۸ سال خوردن و خوابیدن اینها در دوره روحانی ملعون است به جای شرم کردن دم درآورده اند
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    2 0
    یکی از کارهای بدی که در این کشور شدکلنگ زنی پروژه های زیرساختی عمرانی به اندازه50سال بعد بود بدون اینکه به الویت جهانی(نفع ملی) , الویت کشوری و نهایتا الویت منطقه ایی توجه شود یعنی یکهو یک نفری زورش زیاد بود برای پروژه سنگین شهرش,بودجه می گرفت پروژه ملی بدون بودجه می ماند! این رویه متاسفانه هنوز ادامه داردچنانکه مثلادر همین تهران خط6و7مترو موزه شده باقی مانده اند از احداث3خط دیگر صحبت می شود گویی که آقایان قرار است 3 تا آپارتمان 4 طبقه بسازن!یا خط پرند و اسلامشهر مانده از احداث خطوط حومه ایی دیگر صحبت می کنند ! این رویه "کی زورش بیشتره بودجه ببره بی خیال منطق و الویت ها" خیلی به کشور ما ضربه زده چنانکه وسط چهارراه جهانی هستیم اما هنوز نتوانستیم حتی 1 کریدور راه بندازیم که اگر حداقل 1 کریدور هم راه می انداختیم این هم تحریم شکن می بود هم درآمد خوبی نصیب کشور می کرد از آن طرف این رویه حال مردم را می گیرد 1 پروژه افتتاح شده خیلی بهتر از 100 پروژه افتتاح نشده و نیمه کارس حدود 20 ایستگاه نیمه کاره مترو در همین خط 6 و 7 داریم هر کدام از این ایستگاه ها افتتاح شوند یک جماعتی رو صورتشون لبخند رضایت می شینه و حالشون خوش می شه که زندگی براشون راحت تر شده یا مثلا در مورد بزرگراه سازی یکهو نباید احداث 3 بزرگراه استارت بخورد بودجه و امکانات باید روی یک پروژه متمرکز بشه تا مردم هر چه زودتر از یک امکان جدید بهره مند بشن باز این رویه داخل هر پروژه ایی هم جاریه مثلا پروژه احداث بزرگراه شمالی کرج که اگر روی احداث قطعه اول از انتهای همت تا بلوار طالقانی تمرکز می شد امروز این بزرگراه باز شده بود و چند میلیون نفر داشتن کیفشو می بردن یا این همه پروژه هزاران میلیاردی ریلی باز شده ریل به شهرهایی مثل اردبیل , سنندج , شهرکرد و بیرجند نمی تونه برسه درحالیکه ریل خیلی زودتر به یکی از این شهرها می رسید ارزشش خیلی بیشتر می بود تا کار به شکل موزه پروژه جلو بره حالا این ها را به کل کشور توسعه بدین ای کاش 4 نفر کارشناس امنیتی اجتماعی داشتیم که می رفتند با مسئولان این حوزه ها صحبت می کردند که انقدر پروژه باز نکنید 1 پروژه را تمام کنید تا مردم دسته دسته و هر چه زودتر بهره ببرند حالشون خوش بشه از خدمات و امکانات بهتر و بهتر و خیلی زود به زود بهره ببرند اتلاف هزاران میلیاردی سالانه به خاطرموزه شدن بماند .
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    1 0
    وقتی داعش فلوجه را گرفت چه کسانی سکوت کردند .ترک فعل آنها باعث شد داعش موصل را بگیرد و تقویت شود .لطفا بجای تهمت زدن به دیگران خودتان را در آیینه نگاه کنید ..
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    0 1
    نیوز شما با این ترویج ماتریالیستی اگر کسانی را جهنم نبرید به بهشت نمی برید . زیر ساخت گرایشات شما کمونیستی است و روزی مردم شیعه پا سوز گناهان شما می شوند . از خدا بترسید و مردم را دعوت به وحدت و دینداری کنید .
  • صادق IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    0 3
    پوشش مردم ربطی به حکومت ندارد . اقتصاد را درست کنید .
  • اﻳﺮاﻥ IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    0 1
    اﻭﻥ ﻣﻮﻗﻌﻪ ﻛﻪ ﻛﺸﻮﺭ اﻳﻦ ﻫﻤﻪ ﺗﺤﺮﻳﻢ ﻧﺪاﺷﺖ اﻭﺿﺎﻉ اﻗﺘﺼﺎﺩﻱ و ﺯﻧﺪﮔﻲ ﻣﺮﺩﻡ ﻫﻤﻴﻦ ﺑﻮﺩ ﺣﺎﻻ ﻫﻢ ﻫﻤﻪ ﺭا ﺑﻪ ﮔﺮﺩﻥ ﺗﺤﺮﻳﻤﻬﺎ ﻣﻲ اﻧﺪاﺯﻧﺪ
    • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      1 0
      اونموقع اوضاع بهتر بود. لکن ناشکری کردیم
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    2 0
    اولین واکنش ایران به بیانیه مشترک چین و عربستان / معاون سیاسی دفتر رییس جمهور: همکاران چینی به یاد داشته باشند که وقتی سعودی و آمریکا از داعش و القاعده حمایت کردند، این ایران بود که با تروریست ها جنگید تا تروریسم به شرق تسری نیابد...
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    3 1
    آقای تاجیک یکی از ایرادهای جمهوری اسلامی این است که به شما ماهی بیست سی میلیون حقوق تدریس در دانشگاه را می دهد تا شما مادام العمر در خزعبلات مدرنتیه و پست مدرن سیر و سلوک کنید و به خلسه و رویا فرو بروید.
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    2 1
    چقدر از حناچی بدم میاد
  • علیرضا IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    2 1
    باسلام،آنچه که بایدمردم بویژه جوانان فربیخورده بداننداینست که چشم بازکنیدوپیگیرحقایق باشیدچراکه دشمن غربی عبری عربی باکمک دستایاران بعضاًاصلاح طلبان وعوامل خودفروخته خائن ومتافق داخلی بابرنامه ای ازپیش طراحی شده مانندتحریمهای همه جانبه ظالمانه وخرابکاریهای داخلی بخصوص دردوران خیانت۸ساله حسن فریدون روحانی نماوهم پیاله هایش که گرانی وتورم چندصد درصدی و..،تعطیلی کارخانه ای بزرگ وکوچک مانندارج،هپکو،آزمایش،هفت تپه و...بیکاری که قصد ایجاداعتراضات وآشوبهاراداشتند که چنانچه مشاهده مینمایید همین هم شده،جزویرانی ایران وایرانیات رادرپی نخواهدداشت وبایدهوشیار،زیرک وپاک کارباشیم وباایستادگی درمیدان پیشرفت همه جانبه سرزمین عزیزمان راباقدرت ادامه دهیم.
    • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      0 0
      جوانان وطن فهمیدن
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    0 0
    نمی دونم چرا امروز صدای خر شنیدم که صدای خر بدترین اصوات هست به گفته قران سوره لقمان آیه 19 : وَاقْصِدْ فِي مَشْيِكَ وَاغْضُضْ مِنْ صَوْتِكَ ۚ إِنَّ أَنْكَرَ الْأَصْوَاتِ لَصَوْتُ الْحَمِيرِ (پسرم!) در راه‌رفتن، اعتدال را رعایت کن؛ از صدای خود بکاه (و هرگز فریاد مزن) که زشت‌ترین صداها صدای خران است امام علی ع درمورداینکه زشترین صدارا صدای خران می داند خدا بزرگوارتر است از آن كه موجودي را بيافريند بعد همان مخلوق را زشت بشمارد. بعد امام ادامه داد اين مثالي است براي آن دو نفر كه خودشان در جهالت و نفهمي مثل الاغ بوده و فرياد هاي گوش خراششان مثل فرياد الاغ بود. به گفته بعضی از معبران چون صداي الاغ شبيه ترين صداها به صداي اهل جهنم است زيرا اول آن زفير و آخر آن شهيق داشته و بسيار بلند است به گونه اي كه پرده گوش را مي آزارد، از اين رو زشت ترين شمرده شده است.فریاد فریاد مجریان شبکه های معاند همانند اینتر نیوز در کشور عر بستان یا صدای مصی علی نژاد فخرآور زالومه سیما ثابت ووووواز همین صدا خران هست
    • IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      0 0
      بیست و چهار ساعته
    • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      0 0
      اونا 24 ساعته و سه شیفت همینن
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    0 2
    اصلاحطلبان که ۳۲ سال با موسوی و هاشمی و خاتمی و روحانی اصل قدرت و حکومت دستشان بود، طاقت نداشتن حکومت رو ندارند. هم سال ۸۸ نشون دادند کاری به مردم ندارند و علاقه اصلی‌شان حکومت داشتن است و هم الان بعد از اخراج سرافکنده‌شان از حکومت به دست مردم در سال ۱۴۰۰ . علاج و دوای نداشتن حکومت و زیر دستشان نبودن حکومت چیست؟ این اصلاحطلب جواب واضحی میدهد: «نباید از علاج و دوای آنان، انتظاری جز رنج افزون و حاجت ناروا داشت.»
    • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      1 0
      تعداد آرای اخرین انتخابات مجلس و ریاست جمهوری را ببین بعد از این نظرات بده
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    1 1
    امیدوارم محاکمه سریع اصلاحطلبان
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    1 2
    اصلاحطلبان، منفوران ملت (۱۰ برابرکنندگان دلار و قحطی‌سازان واکسن و قطع‌کنندگان برق و ...)
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    0 0
    خدا کنه دولت مثل مختار با اغتشاشگران مماشات نکند هرچند دولت مستعجل باشد حق مردم و خانواده های شهید قابل مصالحه نیست
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    0 1
    یادتونه ؛ در یک روز دل انگیز بارانی ، حناچی ، چتر بر سر و آب پاش بدست ، درختان را آبیاری می کرد. دلتون تنگ آن دوران نشده؟کاش برای رفع دلتنگی حداقل ، دوچرخه و چتر و آب پاش را داخل حباب شیشه ای ، جلوی شهرداری می گذاشتند، کاش
    • IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      1 0
      وکلت زن کشی نجفی
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    5 2
    اگر اینها عامل ناکارآمدی و گرانی بودند چرا بعد از رفتن اینها ناکارآمدی و گرانی ادامه داره
    • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      0 1
      باید آواربرداری بشه اینها تا اخرین دقایق میگفتن ما داریم اواربرداری می کنیم حالا که یکسال و 3 ماه رفته
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    1 0
    آمریکا از چین خواسته به جای رابطه صمیمانه با دشمنان آمریکا با دوستان آمریکا رابطه برقرار کند .و چین هم همین کار را کرد .
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    1 0
    چرا فردی که اقدام به ترور حجاریان کرد اعدام نشد؟فرقش با محسن شکاری چی بود؟
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    0 0
    چه تحلیل آبکی
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    0 0
    حناچی که هیچ حنای شما ها هم رنگی نداره بیخودی اینهمه ننویسید و خودتان را خسته نکنید
  • IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    1 0
    سلام به همه مشرق نیوزی ها.کشور ما چند مشکل اساسی داره که بزرگترین مشکلش اینکه بعضی فکر میکنن چون کشور ما نفت و گاز و ثروت داره دیگه نیازی به روابط بین المللی نداره به هرحال درامد اصلی کشور ما ۷۰درصدش از فروش نفت هست ۱۵درصد فروش گاز ۱۰درصد محصولات پتروشیمی و ۵درصدهم فلزات و سیمان و میوه و وووو هستش حالا وقتیکه فروش نفت داشته باشیم اما نتونیم ازش استفاده کنیم و دایم به خاطر تحریم و روابط بین المللی ثروتهای ما بلوکه هستند درست مثل اینکه ثروتی نداریم .
  • IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    4 0
    یکککککک دونه خبر یک دونهههه راجب قیمت سکه و دلار بزاریننن.داریم بدبختتتتتت میشیممم.زندگبمون به فنا رفتتت.شما رو به امام حسیننن یه فکری کنیننن
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    1 2
    فعال اصطلاح طلب= مفسد فی الارض
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    1 1
    آقای حناچی باحنای خودتون سیوچند سال از مردم کلاه برداری کردید .اما بجز خیانت وفسادهای .‌‌‌‌‌...چیزی ندیدیم .دیگر حنای شما بیرنگ شده آلاینده آقای رئیسی چنان کند که مردم ازناچاری بشمار برای چندمین بار ماه بیارن.امیدوارم آقای رئیسی مواظب مدیران اصلاح طلبشون باشد .والا تا آخر زمان مسئوایتش هیچ کدوم ازوعدهاش جامه عمل نخواهد پوشید.خداکنه باورش بشه که چه خبره..
  • IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    1 1
    بخدا حناچی وتاجبک کشمیری های زمانه ما هستند مگه میشه داداش طرف عضو فعال منافقین باشه ودیگری شهردار افساد طلبان در نطام اسلامی این اشرفی هم از اول شیخ انگلییب بوده ونشانی از پدرش ارث نبرده
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    0 0
    جناب حناچی پربیراهم نمیگه فقط پشت ورو ایستاده ول انکه انقدر خصوصا دراین هشت سال گند زدهاند که به این زودیها پاک نمیشود .دوم باتخریب اقتصاد وفرمانبرداری از شیطان وضع معیشتی مردم را خراب کردهاند ودیگر اینکه انراثمره دولت جدید بنامند تا زمینه حضور دوباره فراهم شود .اشوب واغتشاش را که جرقه ان بدست خودشان زده شد توجیه وبا به میدان امدن میوه ازان بچینند
  • . IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    1 1
    این تاجیک ، مخالفان فکری خود را سگ مسلک خطاب می کند از بس که خودش ، سگ سیرت است !! سگ سیرت!
  • و IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    0 1
    لعنت خدا بر کرباسچی چرا عباس عبدی را نگرفتید
  • IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    0 0
    چی بگم
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    0 0
    جناب حناجی با احترام شما اشتباه میفرمایید. اغتشاشات اخیر اتفاقا به هیچ وجه ریشه در مشکلات اقتصادی نداشت لطفا از خواب بیدار شید. معترض به مشکلات اقتصادی قدر و قیمت اموال عمومی را خوب میفهمد و به آن آسیب نمیزند. جالبه که خود اغتشاشگران اعتراف کرده اند که قصدشان فقط و فقط تجزیه و نابودی نظام ایران بوده اما شما اصرار به نشنیدن این اعترافات دارید!
  • IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    0 0
    این افراد پادوهای گروهک رجوی هستند
  • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    0 0
    تصمیم قطعی "بانیان آشوب" برای تکرار آشوب بدلیل مصونیت دائمی از پیگیری و مجازات ایجاد فتنه های پی در پی در کشور شهیدان و مردم پیرو اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله و سلم .
  • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    0 0
    تصمیم قطعی "بانیان آشوب" برای تکرار آشوب بدلیل مصونیت دائمی از پیگیری و مجازات ایجاد فتنه های پی در پی در کشور شهیدان و مردم پیرو اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله و سلم .
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    0 0
    چی بگم
  • IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    0 1
    این خائن های اصلاح طلب خودشان مجری خیانت غرب در ایران بواسطه روحانی بودن ، همه چیز را ده برابر کردند ، هنگام تحویل دولت نامه زدند خزانه خالیست ،عامل گرانی ،بیکاری و ام الفساد ایران خود اصلاح طلبان بودند ، حالا که دکتر رییسی سعی دارد خیانت های اقتصادی و معیشتی اینان را از سر مردم کم کند ، اینان فتنه و اغتشاش میکنند و مدعی گرانی می شوند ، اینان چقدر پست و فرومایه اند که مزدم رادیروز با ده برابر کردن اجناس و امروز با اغتشاش و کشتار رنج می دهند و خودشان از توطئه گران دلار و ویزا میگیرن با انان و فالوده کوفت می کنن ، لعنت ابدی خداوند بر منافقان .و فتنه انگیزان
  • علی IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    1 1
    چگونه پیامبر اکرم مردم را به اسلام دعوت وراهنمایی کرد .با رفتار وکردار مناسب که آدم را به انسانیت میرساند مگر کسی را به زور به دیندار سوق داد ودر فتح مکه ابوسفیان را اعدام کرد یا خانه امان اعلان کرد یا حضرت علی(ع)چند نفر را اعلام کرد. احکام این زمان انسان را یاد زمان قبل از بعثت پیامبر اسلام پیامبر اخلاق می افتد که در این 42سال اگرخوب عمل کرده بودیم بایدسازمان های بین المللی منشور قرآن حاکم بود
    • CA ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      0 0
      وَلَكُمْ فِي الْقِصَاصِ حَيَاةٌ يَا أُولِي الْأَلْبَابِ،و اقتلوهم حيث ثقفتموهم و اخرجوهم من حيث اخرجوکم و الفتنة اشد من القتل. و قاتلوهم حتى لا تکون فتنة. مشکل اینجاست که رأفت بی حد و اندازه جمهوری اسلامی منافقین و داعش صفتها رو بدعادت کرده. در تمام کشورهای غربی اگه با نیت بد به پلیس نزدیک بشی گلوله بارونت میکنن. در همین اغتشاشات مدافع امنیت مظلوم و مردم عادی کوچه و خیابان مورد حملات وحشیانه ای کفتارهای داعشی/منافق کومله ای قرار گرفتن و برای امثال تو این همه کشتار کافی نیست حالا ادای فقها و دانشمندان دینی رو در میاری که جنایتکاران رو عفو کنن تا برن بیشتر آدم بکشن و نمک روی زخم خانواده داغدار شهدا بذارن؟ با عرض معذرت اسلام ناب محمدی «ص» این اجازه رو به ما نمیده. وَلَكُمْ فِي الْقِصَاصِ حَيَاةٌ يَا أُولِي الْأَلْبَابِ،دستور دینه و در اجرای آن رأفت جایز نیست.
  • DE ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    0 1
    اقای حناچی خواهشن ! برو بشین سرجات! وقتی که میز و مدیریت داشتی ازت ابی گرم نشد، بخاری بلند نشد ! بیشتر از این ابروی رفته اصلاحات رو نبر! مردم به اتون میخندن!
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
    0 1
    از این اظهار نظرها میتوان فهمید که لیدرهای این آشوبها شما ها هستید و باید شما را بازداشت و محاکمه کنند. گندی که شما زدید تا سالهای سال هیچ دولتی نمیتواند به آسانی آن را جمع کند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس