آیت الله کعبی

یک استاد درس خارج حوزه علمیه گفت: فردی که قتل نمی‌کند اما امنیت و آرامش را مختل می‌کند و مردم را به قصد جان، مال و ناموس می‌ترساند نیز شامل حکم محارب است.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

نظر رهبری درباره وضعیت اخلاق اسلامی در ایران

فیلسوفی که بدیهیات را نمی‌دانست

فیلسوفی که بدیهیات را نمی‌دانست/ گریه برای مردم ایران در هیئت CNN

آیت‌الله مصطفی محقق داماد، از چهره‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان که پیش از این در اظهاراتی حاشیه‌ساز تأکید کرده بود حوزه علمیه نباید سیاسی باشد؛ به تازگی در اظهاراتی که کانال تلگرامی امتداد آنها را منتشر کرد، با اشاره تلویحی به اغتشاشات 70 روزه گفته است: من به‌عنوان یک روحانی نسبتا سالخورده، از همه‌ی ملت ایران عذرخواهی می‌کنم. ما نتوانستیم اخلاق اسلامی را ارتقا ببخشیم و نسل امروز را مهربان و رحیم و بدون خشونت تربیت کنیم!

او در ادامه می‌افزاید: تمام جنگ‌های تاریخ ناشی از خشونت بوده است. هیچ خشونتی هم به تلخی خشونتِ مقدس نیست. ما نمونه‌های آن را در قرون وسطی دیده‌ایم که به نام خدا و دین چه کردند و متأسفانه هنوز هم ادامه دارد.[1]

*مردم و سپهر سیاست کشور کم‌کم به گاهنامه ستاد اصلاحات که تحت عنوان "از مردم ایران عذرخواهی می‌کنیم" منتشر می‌شود؛ عادت کرده‌اند!

تئاتری با یک منولوگ که تقلا می‌کند موقعیتی ابزورد را در ذهن مردم ایجاد کند و البته با هدایت برخی چهره‌های خاص؛ زمینه را برای ایجاد فتنه اقتصادی هموار می‌کند.

(فتنه‌ای به بهانه مشکلات اقتصادی که بازیگران و مسخ‌شدگانش باید صاحب ذهنی ناامید و منکسر باشند)

آقای محقق به جای احساس ابتهاج و افتخار از اینکه حکومتی اسلامی بر سر کار است که در مواجهه با خشن‌ترین اغتشاشگران نیز دست به اسلحه نبرد،‌ دادگاه‌های صالحه را برای اراذل و قاتلین تشکیل داد، اجازه شکستن امنیت عمومی را با شهادت و مجاهدت نداد و از اصول اسلامی خود در مقابل مشتی فریب خوره و اوباش عقب ننشست؛ اما تصمیم گرفته حقیقت را نبیند و روایتگر تاریکی باشد!

تاریکی تا آن اندازه که آقای محقق اینهمه جوان و نوجوان ایرانی که پای پیاده به زیارت سیدالشهدا(ع) می‌روند، در اردوهای جهادی شرکت می‌کنند و مظلومانه حافظ امنیت می‌شوند و بدون اسلحه زیر دست و پای اغتشاشگران شهید می‌شوند را نمی‌بیند و می‌خواهد که داغدار اخلاق شود!

به سخن دیگر اینکه آقای محقق با اینکه فلسفه می‌خواند اما در حالت خوشبینانه نمی‌داند که تمام این فرایندها معلول علتی بزرگ هستند و آن رعایت و ترویج اخلاق اسلامی در حاکمیت نظام اسلامی است.

گفتنیست، القای بی‌اخلاقی جامعه و حکومت ایران یکی از القائات جریان سیاسی خاص در کنار تأکید بر ناامیدی است.

چند سال قبل بود که مقام معظم رهبری در واکنش به این القائات سوء پیرامون اخلاق فرمودند:

"میشنویم گاهی اوقات راجع به اخلاق حرف زده میشود، انتقاد میکنند؛ بله؛ با آن اخلاق اسلامی مطلوب، امروز ما فاصله داریم، در این شکّی نیست؛ امّا ما خیلی پیش رفتیم، راه زیادی را ملّت ایران طی کردند، اینها را ندیده نگیرند."[2]

***

گریه برای مردم ایران در هیئت CNN

فیلسوفی که بدیهیات را نمی‌دانست/ گریه برای مردم ایران در هیئت CNN

حسین موسویان، دیپلمات سابق و از چهره‌های نزدیک به روحانی و اصلاح‌طلبان اخیراً در بخشی از یک مصاحبه با CNN که اعتمادآنلاین آنرا منتشر کرد، درباره اغتشاشات 70 روزه گفته است: این درست است که آمریکا و اسرائیل و دشمنان ایران، به هر اقدامی برای سقوط و تغییر نظام فعلی و ناامنی و تجزیه ایران دست می‌زنند. اما یک واقعیت مهم دیگر هم وجود دارد که نباید دست کم گرفت و آن این‌که مردم نسبت به اوضاع بد اقتصادی ناراضی و ناراحت هستند.

او می‌افزاید: تورم ، فساد و بیکاری در ایران از مشکلات جدی است. علاوه بر آن مردم توقع شرایط اجتماعی بهتری دارند. مردم مایلند که تنش‌های روابط خارجی خاتمه یابد. از این رو معتقدم حاکمیت ایران هم برای تامین رضایت‌مندی مردم، نیازمند تغییرات اساسی در سیاست‌های اقتصادی، اجتماعی و روابط خارجی است.[3]

*همه باید بدانند که بدتر از تحلیل غلط، "تحلیل مغرضانه" است.

البته ما نسبت به اظهارات موسویان طرح ظن غرض نمی‌کنیم لکن اینهمه ندانستن و ندیدن و به نفع ایجاد فتنه اقتصادی گام برداشتن؛ مایه تعجب است...

نکته بارز درباره اغتشاشات 70 روزه اینست که این اغتشاشات هرگز سویه اقتصادی نداشت و وجه بارز آن مخالفت با امنیت و نظام اسلامی بود. چیزی شبیه به تظاهرات مخالفان حجاب در سال 57.

آقای موسویان از آنجا که اغلب در ایران حضور ندارد؛ حکما نمی‌داند که در تمام طول این اغتشاشات ولو یک شعار محرز اقتصادی هم از جانب اراذل سر داده نشد و آنها یکسره طمع کشتن و بردن و سوختن داشتند.

آیا این بدیهی نیست که چسباندن اتیکت‌هایی مثل مطالبه و اعتراض و شعار اقتصادی به چنین تحرک پر اعوجاجی به معنی تقلا برای ساماندهی و هدایت آن است؟!

حتما اینگونه است که مردم ایران با مشکلات اقتصادی جدی بویژه در بحث گرانی مواجه‌اند و ما نیز مثل کثیری دیگر از کارشناسان نمی‌دانیم که چرا راه‌حل‌های حل مشکل گرانی از سوی دولت اجرا نمی‌شود. لکن چرا حسین موسویان حاضر نیست، بگوید که مردم ایران می‌دانند با به خیابان آمدن چیزی حل نمی‌شود و حل مشکل را باید از طریق صندوق رأی و "رأی خوب" پی گرفت نه از طریق اغتشاش!

موسویان چرا به CNN نگفته است که اغتشاشات اخیر به دلیل نبود همراهی اکثریت مردم به سردی گرایید؟

موسویان حاضر نشده است بگوید مطالبه اقتصادی مردم بر محمل عقلانیت قرار دارد نه بر محمل انتظار اغتشاش و فتنه اقتصادی...

ما همچنین اظهارات موسویان مبنی بر مطالبه خاتمه یافتن تنش‌های روابط خارجی یا همان کم‌رمق‌سازی محور مقاومت و پذیرش خرد بودن هژمونی ایران در عرصه قدرت‌های جهانی را به قضاوت عقول عمومی و البته به قضاوت تاریخی می‌گذاریم که تشییع میلیونی شهید سلیمانی، سردار جبهه مقاومت را بر دستان پر محبت مردم ایران نظاره کرد.

تکلیف این قضاوت که اظهارات موسویان در مصاحبه با CNN بیشتر مورد رضایت آمریکاست یا مورد رضایت مردم ایران نیز البته مشخص است...

***

درس خارج فقیه شجاع برای حکم محاربه

فیلسوفی که بدیهیات را نمی‌دانست/ گریه برای مردم ایران در هیئت CNN

آیت الله عباس کعبی اخیراً در جلسه درس خارج خود به بررسی فقهی محاربه وحکم افساد فی الارض پرداخت.

به گزارش رسا، وی با اشاره به تعاریف حق الله و حق الناس گفت: حق‌الناس 2 بعد عمومی و خصوصی دارد و نسبت به جرائم حق الناس عمومی حتی اگر شاکی وجود نداشته باشد، استیفاء و رسیدگی به آن از وظایف نظام اسلامی است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اسلام نسبت به امنیت و آرامش جامعه اهتمام ویژه ای دارد، ابراز کرد: اسلام برای دفاع عمومی جامعه در مقابل دشمنان بیرونی جهاد را تشریع کرده و در مقابل اخلالگران به امنیت و آرامش جامعه مجازات هایی از جمله مجازات محاربه را در نظر گرفته است.

وی افزود: محاربه و افساد فی الارض در قانون مجازات اسلامی سال 1392 مشخص است و تعریف دارد و آنچه که بایستی برای قاضی ملاک باشد، قانون مجازات اسلامی است نه بحث‌های فقهی؛ اگر چه قانون مجازات اسلامی براساس بحث های فقهی است.

آیت الله کعبی با اشاره به حکم محاربه در قانون مجازات اسلامی مصوب سال 1392 تصریح کرد: حکم محاربه شامل کسانی است که ارعاب و تخریب اموال عمومی را انجام می دهند و با اعمالشان امنیت جامعه را مختل می‌کنند؛ -این اقدامات- حتی اگر منجر به قتل هم نشوند اما به نفس اینکه امنیت و آرامش را مختل کنند و مردم را به قصد جان، مال و ناموس بترسانند نیز شامل این حکم می‌شوند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به روایاتی از امام پنجم(ع) و تصریح قانون مجازات ادامه داد: اغتشاشاتی که منجر به اخلال در امنیت عمومی و تخریب اموال عمومی و خصوصی شود حتی اگر منجر به کشتن فردی هم نگردد؛ تصمیم و حکم نهایی با قاضی، حاکم شرع و نظام اسلامی است که می توانند حکم اعدام را بر او جاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: براساس روایت امام پنجم(ع) حتی اگر خانواده مقتول محارب را بخشیده باشند اما باز بر امام جامعه است که فرد محارب را مجازات کند چرا که در امنیت عمومی اخلال ایجاد کرده و این دیگر حکم خصوصی نیست و متوقف بر شاکی خصوصی هم نیست.

نماینده مجلس خبرگان رهبری حکم محارب را شرعاً و قانوناً اعدام برشمرد و اذعان کرد: حکم کسانی که در جامعه قمه کشی می کنند، در اتوبان شیشه ماشین‌ها را می شکنند، خیابان را به آتش می کشند، قطعاً حکم محارب است و روایت به صراحت بر اعدام چنین افرادی صحه می گذارد.[4]

*جدای از اینکه اقدام آیت‌الله کعبی در بیان همه‌فهم، قانونی و عقلانی "محاربه" از مصادیق جهاد تبیین است اما نباید از شجاعت مثال‌زدنی آیت‌الله کعبی نیز تغافل کنیم.

شجاعتی که از لوازم بروز بصیرت در خواص است و با همین خصیصه است که می‌توان در وقت لازم و علیرغم همه فشارها اما از مردم و اسلام و انقلاب دفاع کرد.

توضیح مفهوم محاربه در درس خارج از سوی آیت‌الله کعبی در حالی است که فضای ذهنی جامعه در فضای مجازی به این توضیح نیاز دارد و انتظار بود که این عضو بصیر مجلس خبرگان رهبری؛ در اقامه استدلال برای مردم تنها نباشد و شاهد برپایی دروس دیگری نیز با پیوست رسانه‌ای در موضوعات مرتبط با مسایل روز کشور باشیم.

***

1_ https://www.entekhab.ir/002xwR

2_ mshrgh.ir/738073

3_ https://www.etemadonline.com/fa/tiny/news-587084

4_ rasanews.ir/0032ng

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 95
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 20
  • IR ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    47 15
    مدرک تحصیلی و عمامه و ریش سفید هرگز مساوی با بصیرت نیست.
    • IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      17 15
      ابوبصیر، تو بیفت جلو
    • زهرا IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      8 3
      اگر باعث ارعاب مردم و تخریب اموال شود حکم چیست؟؟؟
    • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      16 1
      مشکل این است که رسانه ما دست افراد نان به نرخ روز خور است پالایش در همه زمینه ها لازم است به قول زاکانی، باید انقلاب کرد تببین انجام نمیشود کار‌انجام نمیشود
    • پری مجرد 43 ساله IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      0 0
      احسنت به این هوش و فراست
    • وحید IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      0 0
      آقای محقق داماد از کدام دین حرف میزنی!؟ صدای احکام شرع هم بقدر صدای شستن ظرف چینی از تو بلند نشد! محقق داماد مدعی بود فلسفه اسلامی بر سفره مردم نمی نشیند! آخر سفره شما و نیلوفر ابتکار در آن شرکت خصوصی که در نیویورک تاسیس کردید پهن شده!
    • IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      0 0
      حالا کدام مردم مرعوب شدند ؟؟ لابد افراد مسلح از یک چاقو بدست ترسیدند ؟ دارید پرونده سازی می کنید .از خدا بترسید ؟ آخر چه کسی از یک جوان یک لا قبای پیزوری می ترسه ؟؟ آخر چه کسی از یک جوان یک لا قبای پیزوری می ترسه ؟؟ آخر چه کسی از یک جوان یک لا قبای پیزوری می ترسه ؟؟ آخر چه کسی از یک جوان یک لا قبای پیزوری می ترسه ؟؟ محارب با سیف یعنی شمشیر یک متری آدمها را می ترسونه . یا با یک تفنگ نه با چاقو .. بد بخت اون کسی که از یک چاقو بترسه.
    • IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      1 0
      1547دژمنان میشن دژخیمان
    • IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      0 0
      تقريبا درست فرموديد
  • علوی IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    28 14
    اینها با سواد هستند فیلسوفند اما عالم نیستند چون علم نوری است که خداوند در قلب هر کس که بخواهد جای می دهد و اینها لیاقتش را نداشته اند و خداوند نداده است. لذا می بینید بدیهیاتی را که یک مومن کم سواد هم درک می کند اینها درک نمی کنند.
  • سید IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    39 13
    به یاد دارم که امام راحل یک بار در یک سخنرانی پیرامون اخلاق و مؤمن و عالِم فرمودند که گاه می شود که علم یک عالم حجاب او می شود تا وی را به راه انحراف بکشد! کاش یکی این موضوع را به آقای محقق داماد یادآوری کند!
    • زهرا IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      6 2
      اگر باعث ارعاب مردم و تخریب اموال شود حکم چیست؟؟؟
  • IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    34 18
    اقای محقق داماد استاد عزیز بجای این که چهار تا ادم بی سرپای مشروب خوار بی نماز ادم کش را تبرئه کنی کمی هم انصاف داشته باشد واین تذهبون این چه عقده حقارتی که شما دارید . اگر این انقلاب اسیب ببیند انوقت شما دیگر این طور اقای نیستی این قدر احترام نداری .
    • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      3 0
      اینها بخاطر دیده شدن وطرفدار جمع کردن وعزیز شدن درچشم شیطان بزرگ وله امید درام دلاری وگرین کارت این حرفها و میزنن.دریک کلام .حب الدنیا راس کل خطیئه.رضای دشمنان خدا و بررضای خدا مقدم میدارند
  • مهدی IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    25 16
    این موسویان جاسوس سیا بوده و خودش را از حامیان ملت ایران جا میزند در حالی که ضد ایرانی هست و کاملا آمریکایی و هر کس به حرف ایشان اعتماد کند خودش را کاملا باخته و همه اصلاح طلبان خائن می باشند.
    • لطفا IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      24 6
      دوستان مشرق! وقتی نامی از سید حسین موسویان می اورید لطفا اشاره کنید که نامبرده جاسوس هسته ای و محکوم امنیتی تیم هسته ای به ریاست حسن روحانی بود که بعدها به خارج از کشور محترمانه گریخت کما اینکه مهاجرانی گریخت و اخیرا هم مشتی آشغال سلبریتی چون علی کریمی و حمید فرخ نژادو .... گریختند.
    • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      0 0
      منظور موسویان اینه تحریم های اقتصادی همان گرای خاتمی کارکرد خوبی داره برای نارضایتی مردم ادامه دهید
  • US ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    17 1
    حمک دزدی از بیت‌المال چیست؟! حکم حضرت علی علیه السلام چه بود؟! آن را ساری و جاری کنید
    • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      3 18
      این حرف ها فرا فکنی است. یک حکمی مال یه زمانی بوده، پویایی فقه شیعه بنا به مقتضیات زمان حکم صادر میکند.
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    11 15
    اینطور موضع گرفتن غیر منطقی و ندیدن و نشنیدن حرف دلسوزان، شما رو از چشم میندازه
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    13 3
    درباره فعالیت های اقتصادی گسترده محقق داماد در قم مثل تجارت کلان زمین در مناطق مرفه قم تحقیق کنید تا به مطالب جالبی برسید
    • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      4 0
      همه ما همین هستیم قانون یک طرفه، موجب استفاده بیش از حق یا سو استفاده ما میشه. دلسوزان خدا باور مسئول باید فکری به حال این بکنن. اگر فکری دارن البته
  • IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    6 12
    چرا هر کس چیزی را که به مذاق شما خوش نمی آید عنوان می کند
    • IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      0 0
      این خاصیت کیا است؟
  • مهدی IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    0 1
    یکی از نتایج این قیل وقال ها این است که هرکس ازمنطر رشته تخصصی خود می خواهد اظهار نظر کند 59965
  • US ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    11 8
    بنده حقير هم كه اصلا طلبه هم نيستم مرتب فرياد ميزنم كه آقايان مسؤلان دستگاه قضائى متوجه بشويد كه جرم آنهائيكه مردم عادى را تحريك نموده و با تبليغات دروغ آنهارا به خيابان كشانده و موجب قتل بيگناهان گرديده و امنيت جامعه را بخطر انداخته اند خيلى بيشتر از قاتلين واقعى است .و شرح داده ام كه قاتل فقط يكنفر يا مثلا دو نفر را بقتل ميرساند ولى  توطئه گر و محرك افراد و أراذل و أوباش موجب قتل و كشتار بسيارى ميگردد كه با چشم خود ديديم كه دروغ و تو طئه اين سلبريتى هاى معاند (البته نه همه آنان) چه فاجعه اى را در جامعه ببار آورد. دستگاه قضائى هنوز هم دارد با اين جرثومه هاى فساد مماشات ميكند و موجب عصباتيت مردم ميشود. اين مماشات موجب خواهد شد كه اغتشاش خيلى بزرگتر بوقوع پيوندد.
  • US ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    13 1
    بنده حقير هم كه اصلا طلبه هم نيستم مرتب فرياد ميزنم كه آقايان مسؤلان دستگاه قضائى متوجه بشويد كه جرم آنهائيكه مردم عادى را تحريك نموده و با تبليغات دروغ آنهارا به خيابان كشانده و موجب قتل بيگناهان گرديده و امنيت جامعه را بخطر انداخته اند خيلى بيشتر از قاتلين واقعى است .و شرح داده ام كه قاتل فقط يكنفر يا مثلا دو نفر را بقتل ميرساند ولى  توطئه گر و محرك افراد و أراذل و أوباش موجب قتل و كشتار بسيارى ميگردد كه با چشم خود ديديم كه دروغ و تو طئه اين سلبريتى هاى معاند (البته نه همه آنان) چه فاجعه اى را در جامعه ببار آورد. دستگاه قضائى هنوز هم دارد با اين جرثومه هاى فساد مماشات ميكند و موجب عصباتيت مردم ميشود. اين مماشات موجب خواهد شد كه اغتشاش خيلى بزرگتر بوقوع پيوندد.
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    14 1
    ما ایت الله نماهای زیادی داریم از جمله شیرازی! ملت خودشون باید عقل داشته باشند و فریب هر کسی را نخورند.
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    6 9
    آیا علمایی که برداشت فقهی خود را اعلام می کننند رواست که هرکسی در جامعه به این علمای عظام توهین نماید درحالیکه خودشان را بصیر می دانند؟ آنهایی که بدون دلیل به علمای دینی توهین و ناروا میدارند بدانند که خداوند آگاه است و از اعمال آنها خبر دارد.
    • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      5 2
      جمع کن بساط فریب‌کاریتو. از عالم انتظار می‌رود برداشتش علمی باشد. کسی که برداشتش با علم و منابع دینی ناسازگار است، اصلا عالم نیست و فقط نقابی زده برای بیان هوای نفسش. چنین کسی را باید توی دهنش زد. سکوت در برابر علمای قلابی افسادطلبان روا نیست نه رسواسازی این جماعت پادوی صهیونیستا
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    12 3
    افسادطلب در هر لباسی آیت الله نیست. آیت شیطان است. طرز حرف زدن رو ببینید! کاملا یک طرفه و غیراخلاقی. بعد به این میگید آیت الله؟! مرگ بر منافقین و کفار
  • علی IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    8 3
    امثال آقای محقق داماد که عنوان آیت الله را یدک میکشد از کمترین بهره هوشی سیاسی حتی از اشنایی با تاریخ سیاسی اسلام و نوع دشمنیهای کفار و منافقین و یهود با اسلام برخوردار نیست چه رسد به اینکه چشمان خود را در مقابل دشمنیهای بسیار دولت های استکباری و گروههای تجزیه طلب در 43 سال گذشته نیز بسته است براستی نام چنین افرادی در لباس روحانیت را چه باید نامید حداقل کار نگاهی به اخبار رسانه های بیگانه و معاند میباشد که علنا جوانان این ملت را به خشونت طلبی و کشتار و آتش زدن و تخریب اموال دولتی و عمومی تشویق میکنند تا لااقل در مواضع خود عدالت و انصاف را رعایت کرده باشند که نمیکنند نکند اینکه امثال او فکر میکنند رسانه های فارسی زبان معاند از جمهوری اسلامی خط میگیرندتا در کشور اشوب کنند و مردم و نیروهای امنیتی را به شهادت برسانند ؟ ضمنا انگار یادشان رفته که رئیس جمهور سابق که از قضا هم لباسی و هم دیدگاه سیاسی با خودشان بود از چه الفاظی برای منتقدین استفاده میکرد ولی امثال محقق داماد لب فروبسته و هیچ واکنشی به آن توهین ها نشان نمی دادند و نسبت به عملکرد غلط آن دولت در عرصه اقتصادی هیچ واکنشی نشان نمی دادند ولی حالا زبان به ملامت نظام و دولت جدید بازکرده و روی خوش بدشمنان این ملت نشان داده و در زمین آنها بازی میکنند این تذهبون ؟ یادشان باشد که اغتشاشگرانی که تیر برق را نشان , دار روحانیون اعلام کردند فرقی بین چپ و راست و اصلاح طلب و اصولگرا نکردند امثال ایشان باید بجای لجاجت و اصرار بر رفتار غلط گذشته همسوهای سیاسی خودش بفکر جبران اشتباهاتشان باشد تا همین نسل جوانی که براحتی فریب شعارها و تبلیغات دروغین دشمن را خورده و دست به اشوب میزند به اسلام واقعی روی بیاورد که بین حرف و عمل علمای آن فاصله ای وجود ندارد اقای محقق داماد آیا بین سخن و عمل شما و امثال شما تفاوتی وجود ندارد که دارد و مثال آن حضور فرزندان و بستگان برخی از همسوهای سیاسی شما در اروپا و امریکا با زندگی اشرافی میباشد نسل جوان چگونه این تناقض را حضم کند ؟ این تذهبون ؟
    • GB ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      1 0
      حضم و تذهبون ؟ نشون میده چند کلاس سواد داری با این کامنت طولانی ات ؟
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    17 2
    با احترامی که برای اقای محقق داماد قائل هستم چون از نزدیک و تقریبا از قدیم الایام به مراتب علمی و تحصیلی معظم له اگاهی دارم ایشان مطالعات و اطلاعاتی پراکنده در علوم اسلامی اعم از فقه و اصول و تاریخ فلسفه و عرفان دارند ولی در هیچیک از این علوم قدم راسخ نداشته و خدمت استاد زانو نزده اند و تحصیل دقیق و مستمر نکرده اند و صاحب تحقیق دقیق و نظریه و اثری فاخر نیستند . ایشان و بخشی دیگر از روحانیون متجدد بیشتر تحت تاثیر مکتبهای شبه فلسفی و عرفانی و کلامی مغرب زمین اند و در علوم اجتماعی و سیاسی کاملا مقلد مکتبهای رایج و چه بسا کهنه و نخ نمای غرب میباشند . لذا از این جهت نظرات ایشان بعنوان یک عالم متخصص حوزوی فاقد اعتبار است گرچه بعنوان یک اهل نظر و شهروندی که حق نظر دارد نظرشان محترم است .
    • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      0 0
      چی بگم
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    6 3
    دقیقا
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    6 6
    فقط فلاسفه مشرق همه چیز را خوب میفهند.
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    4 3
    گویا تصمیم بر این است که با یکدندگی حرف ناصحان گوش داده نشود.
  • عباس IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    5 2
    فیلسوف شارلاتان هم ممکنه بله.
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    6 0
    جناب استاد محقق داماد سلام علیکم / فهم و عمل به اخلاق اسلامی و اخلاقی کردن جامعه بواسطه فهم و عمل به کتاب خدا و کلمات و سیره معصومان علیهم السلام امکان پذیر است . متاسفانه بخشی از روحانیون از جمله حضرتعالی بیش از اینکه تحت تعالیم و اموزه های وحیانی قران و عترت ع باشید تحت اموزه های و گفتمان شبه مدرن غرب و احیانا عرفانهای انحرافی بودایی و هندی و... میباشید . همانطوری که جریان چپ مذهب در دهه 50 با اموزه های مارکسیستی دچار القاط شدند جریان راست مذهبی و شبه لیبرالهای اسلامی و دوستان شما بعد از انقلاب به اموزه های فرهنگی غرب الوده شده و با انها دچار التقاط گشتند . با پا فشاری و اصرا ر دوستان و همفکران شما قرار دادهای استعمارفرهنگی و فرهنگ استعماری وغیر اخلاقی و ضد اسلامی توصیه شده از کانون های فساد و تباهی غرب را در دستور کار خود قرار دادند از این جهت با اینکه تقریبا دوستان هم خط شما از نظر سیاسی و فکری بیش از سه دهه بر فرهنگ جامعه حاکم بودند نتوانستند و یا نخواستند جامعه را به سمت فرهنگ و اخلاق نبوی ص و علوی سوق بدهند . جناب اقای محقق خواهشمندم بدون اغراض سیاسی و جناحی به عملکرد فرهنگی و اقتصادی و سیاسی دوستان خود که به اصلاح طلبان و غربگرایان شهرت دارند و بیش از سی سال بر این کشور حاکمیت علی الاطلاق داشتند فکر کنید بخشهای قابل توجه از بحرانها و چالشهای امروز و فردای این کشور از نظر فرهنگی و اخلاقی و اقتصادی و اجتماعی مستقیم به عملکرد انان باز میگردد .مبارزه با سنتهای اسلامی و تمسخر اموزه های فرهنگی و اخلاقی و معنوی و عرفانی اسلام از بلند گوهای انان شنیده شده و میشود . همچنین سوق دادن به شبه عرفان های مادی و مخرب و اخلاق و معنویت عاری ازدین و تفکیک معنویت از دینداری و... از بلند گوهای بیشمار شما شنیده میشود !اری ! از این جهات کاملا با شما موافقم که عذر خواهی کنید که چرا نتوانستید جامعه را به سمت اخلاق و معنویت سوق دهید . در پایان جناب اقای محقق بیانیه های دوستان شما در حوادث اخیر کاملا جریان خشونت گرا و ضد اخلاق که شعار " بی ناموسی " سر میدادند و مردم کوچه و بازار و مدافعان بی سلاح امنیت را به قتل میرساندند و چادر از سر بانوان میکشیدند و شعار پایان انقلاب اسلامی و دین در جامعه را سر میدادند را تایید کردند و با داعشی های داخلی همنوا شدند و از انان دلجویی کردند !!
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    4 0
    جناب استاد محقق داماد سلام علیکم / فهم و عمل به اخلاق اسلامی و اخلاقی کردن جامعه بواسطه فهم و عمل به کتاب خدا و کلمات و سیره معصومان علیهم السلام امکان پذیر است . متاسفانه بخشی از روحانیون از جمله حضرتعالی بیش از اینکه تحت تعالیم و اموزه های وحیانی قران و عترت ع باشید تحت اموزه های و گفتمان شبه مدرن غرب و احیانا عرفانهای انحرافی بودایی و هندی و... میباشید . همانطوری که جریان چپ مذهب در دهه 50 با اموزه های مارکسیستی دچار القاط شدند جریان راست مذهبی و شبه لیبرالهای اسلامی و دوستان شما بعد از انقلاب به اموزه های فرهنگی غرب الوده شده و با انها دچار التقاط گشتند . با پا فشاری و اصرا ر دوستان و همفکران شما قرار دادهای استعمارفرهنگی و فرهنگ استعماری وغیر اخلاقی و ضد اسلامی توصیه شده از کانون های فساد و تباهی غرب را در دستور کار خود قرار دادند از این جهت با اینکه تقریبا دوستان هم خط شما از نظر سیاسی و فکری بیش از سه دهه بر فرهنگ جامعه حاکم بودند نتوانستند و یا نخواستند جامعه را به سمت فرهنگ و اخلاق نبوی ص و علوی سوق بدهند . جناب اقای محقق خواهشمندم بدون اغراض سیاسی و جناحی به عملکرد فرهنگی و اقتصادی و سیاسی دوستان خود که به اصلاح طلبان و غربگرایان شهرت دارند و بیش از سی سال بر این کشور حاکمیت علی الاطلاق داشتند فکر کنید بخشهای قابل توجه از بحرانها و چالشهای امروز و فردای این کشور از نظر فرهنگی و اخلاقی و اقتصادی و اجتماعی مستقیم به عملکرد انان باز میگردد .مبارزه با سنتهای اسلامی و تمسخر اموزه های فرهنگی و اخلاقی و معنوی و عرفانی اسلام از بلند گوهای انان شنیده شده و میشود . همچنین سوق دادن به شبه عرفان های مادی و مخرب و اخلاق و معنویت عاری ازدین و تفکیک معنویت از دینداری و... از بلند گوهای بیشمار شما شنیده میشود !اری ! از این جهات کاملا با شما موافقم که عذر خواهی کنید که چرا نتوانستید جامعه را به سمت اخلاق و معنویت سوق دهید . در پایان جناب اقای محقق بیانیه های دوستان شما در حوادث اخیر کاملا جریان خشونت گرا و ضد اخلاق که شعار " بی ناموسی " سر میدادند و مردم کوچه و بازار و مدافعان بی سلاح امنیت را به قتل میرساندند و چادر از سر بانوان میکشیدند و شعار پایان انقلاب اسلامی و دین در جامعه را سر میدادند را تایید کردند و با داعشی های داخلی همنوا شدند و از انان دلجویی کردند !!
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    6 0
    جناب استاد محقق داماد سلام علیکم / فهم و عمل به اخلاق اسلامی و اخلاقی کردن جامعه بواسطه فهم و عمل به کتاب خدا و کلمات و سیره معصومان علیهم السلام امکان پذیر است . متاسفانه بخشی از روحانیون از جمله حضرتعالی بیش از اینکه تحت تعالیم و اموزه های وحیانی قران و عترت ع باشید تحت اموزه های و گفتمان شبه مدرن غرب و احیانا عرفانهای انحرافی بودایی و هندی و... میباشید . همانطوری که جریان چپ مذهب در دهه 50 با اموزه های مارکسیستی دچار القاط شدند جریان راست مذهبی و شبه لیبرالهای اسلامی و دوستان شما بعد از انقلاب به اموزه های فرهنگی غرب الوده شده و با انها دچار التقاط گشتند . با پا فشاری و اصرا ر دوستان و همفکران شما قرار دادهای استعمارفرهنگی و فرهنگ استعماری وغیر اخلاقی و ضد اسلامی توصیه شده از کانون های فساد و تباهی غرب را در دستور کار خود قرار دادند از این جهت با اینکه تقریبا دوستان هم خط شما از نظر سیاسی و فکری بیش از سه دهه بر فرهنگ جامعه حاکم بودند نتوانستند و یا نخواستند جامعه را به سمت فرهنگ و اخلاق نبوی ص و علوی سوق بدهند . جناب اقای محقق خواهشمندم بدون اغراض سیاسی و جناحی به عملکرد فرهنگی و اقتصادی و سیاسی دوستان خود که به اصلاح طلبان و غربگرایان شهرت دارند و بیش از سی سال بر این کشور حاکمیت علی الاطلاق داشتند فکر کنید بخشهای قابل توجه از بحرانها و چالشهای امروز و فردای این کشور از نظر فرهنگی و اخلاقی و اقتصادی و اجتماعی مستقیم به عملکرد انان باز میگردد .مبارزه با سنتهای اسلامی و تمسخر اموزه های فرهنگی و اخلاقی و معنوی و عرفانی اسلام از بلند گوهای انان شنیده شده و میشود . همچنین سوق دادن به شبه عرفان های مادی و مخرب و اخلاق و معنویت عاری ازدین و تفکیک معنویت از دینداری و... از بلند گوهای بیشمار شما شنیده میشود !اری ! از این جهات کاملا با شما موافقم که عذر خواهی کنید که چرا نتوانستید جامعه را به سمت اخلاق و معنویت سوق دهید . در پایان جناب اقای محقق بیانیه های دوستان شما در حوادث اخیر کاملا جریان خشونت گرا و ضد اخلاق که شعار " بی ناموسی " سر میدادند و مردم کوچه و بازار و مدافعان بی سلاح امنیت را به قتل میرساندند و چادر از سر بانوان میکشیدند و شعار پایان انقلاب اسلامی و دین در جامعه را سر میدادند را تایید کردند و با داعشی های داخلی همنوا شدند و از انان دلجویی کردند !!
  • علی افصحی IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    14 1
    محقق اصلا آیه الله نیست فقه نخوانده! از او کتابچه و جزوه هایی که با سرمایه ثروت اندوزان سلطنت طلب و جاسوس چاپ شده در آن ها اصطلاح ولایت فقیه و نیز جمهوری اسلامی وجود ندارد.در هیچ یک از نوشته هایش نامی از امام خمینی و نیز امام خامنه‌ای وجود ندارد او تنها کسی است که از شهادت سردار دل ها حاج فاسم سلیمانی نه تنها ناراحت نشد بلکه خرسند هم بود. محقق در مرگ مهسا بیانیه داد اما در ترور شهید سلیمانی به دست اشقی الاشقیا هیچ سخن یا بیانیه ای نداد. محقق طرفدار ابوبکر بغدادی خلیفه خود خوانده داعش بوده و داعش را نه جریان تروریستی دست ساز امریکا بلکه حاصل مظالم نخست وزیر عراق ، ابراهیم جعفری ، علیه اهل تسنن می دانست! او ایران را آغاز گر جنگ هشت ساله تحمیلی می داند! او بارها از شکست فلسفه جمهوری اسلامی سخن گفته و در پاسخ به تعدادی از دانشجویان اصلاحاتی گفته بود با اصل جمهوری اسلامی مخالف است. او با خانواده حسبن نصر مقیم آمریکا ،رئیس دفتر فرح فاسد و کسی که پسرش علیه ایران اسلامی در وزارت خارجه آمریکا کارگزاری می کند ، ارتباط وثیقی داشته و در کاری مشترک قرآنی را به زبان انگلیسی در امریکا به چاپ رسانده اند که در آن آیات جهاد، شهادت، حکومت و اسلام سیاسی کاملا تحریف شده است. پسر و دخترش در امریکا بوده و خودش هر ساله به بهانه های مختلف عازم انگلیس و امریکا و...به دعوت کانون های تحت نظارت سازمان های جاسوسی شده و دیدگاه های مبتنی بر اسلام آمریکایی را در آن مراکز بسط می دهد با ابن همه از محقق داماد پیش از انقلاب هیچ نوشته ای نه چاپ شده و نه هیچ سخنی در همراهی با انقلاب و یا علیه شاه جلاد داشته است اما او فعال در فتنه ها بوده و در فتنه هستاد و هشت از هیچ خباثتی فرو گدار نکرده و در فتنه اخیر هم در اولین روز به خیابان آمدن اراذل و اوباش به همراه خاتمی جاهل بیانیه علیه نظام داده و آن را متهم به قتل مهسا کرد.البته محقق داماد ثروت اندوز قهاری است و در زمان ریاست صادق لاریجانی بر قوه قضائیه، با دلالی برای بهائی ها، سلطنت طلب ها، اختلاسگران ...بر ثروت خود تا توانسته افزوده و حتی در جریان مبارزه با حقوق های نجومی او از صدقی و سایر نجومی بگیران حمایت نمود. محقق داماد از طریق لاریجانی ها به ثروت قارونی دست یافته و برای رد گم کنی مثل اختلاسگران اصلاح طلب فاسد آمریکایی ادای مصلح در می آورد.
    • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      1 12
      خدا وکلی خیلی تعطیل هستی این حرف ها رو جای دیگه نگو بهت میخندن یا دور از جون فکر می کنن شیرین عقل هستی
    • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      0 0
      به شیرین عقلی محقق داماد نمیرسد تو مثلا آدم دانای این همه گند کاری را مفت خوررا منکر باشی از هر آدمی سفیه وابله تری
    • IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      0 0
      البته اين عمامه به سرهاي منحرف در حوزه كم نبوده و نيستند و همين ها تيشه به ريشه إسلام و دين زده و مي زنند أما توضيحات شما دوست گرامي روشنگرانه است ، ممنون
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    15 0
    اقای محقق گقته متاسفم که نتوانستیم اخلاق اسلامی را ارتقاء بخشیم . گرچه به این قضاوت اقای محقق اشکال جدی وارد است چون در حال حاضر علیرغم هجوم مغولی غرب و ناتوی فرهنگی علیه اخلاق و معنویت در سطح جهان و مخصوصا ایران عزیز شاهد معنویت گرایی گسترده در سطح جوانان عزیز کشور اعم از بانوان و اقایان هستیم . نباید این صحنه های درخشان معنوی نادیده گرفته شده و حذف شوند . البته ما با شبه معنویت سکولار و به قول علامه طباطبایی"عرفان مادی "صلا موافق نیستیم . تعالی اخلاق و معنویت فقط در پرتو اموزه های وحیانی و سنت معصومان ع امکان پذیر است . جناب محقق دوستان جنابعالی بیش از سی سال بر فرهنگ کشور حاکمیت داشتند ده ها وزیر اموزش و پرورش علوم و ارشاد و صدها مرکز فرهنگی و هنری و اموزشی در اختیار جریان اصلاح طلبی بوده و هست که جنابعالی به سمت انان گرایش دارید صد ها میلیارد بودجه را در اختیار داشته اند و... با این اختیارات چه قدمی در راه اخلاقی کردن جامعه و سوق بطرف معنویت و تلطیف فضای جامعه انجام داده ند ؟ جناب محقق یکی از مدیران ارشد فرهنگی شما که مدتها وزیر اموزش و پرورش بود اقای محمد علی نجفی بود که با خشونت حداکثری زن جوان صیغه ای خود را با سلاح گرم به قتل رساند از اینگونه افراد چگونه میتوان انتظار داشت که فضای اخلاقی جامعه را تلطیف کنند ؟!جناب اقای محقق که بااصطلاحات فلسفی اشنایی دارید " فاقد شیء که نمیتواند معطی شیء باشد "
  • ایران IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    3 1
    فیلسوف هیچی نمی‌داند
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    8 1
    اینگونه قضاوت و تحلیل از جناب حاج اقای محقق بعید نیست چون ایشان نماینده و نمونه بخشی از روحانیتی هستند که از سر تا بپا گرایش شدید به فرهنگ و سبک زندگی غربی دارند مثل سید حسن تقی زاده ها .یعنی با ان نگاه و منطق به اخلاق و جامعه و... نگاه میکنند . ملیونها نوجوان وجوان اعم از دختر و پسر را در اعتکافها و اعیاد مذهبی و مانور معنوی اربعین و شرکت در مراسم شب های قدرو مراسم غدیر و عاشورا و ... در مساجد و دانشگاه ها و مراقد ادمه و امام زادگان ع و کمک رسانی و امداد محرومین و مستضعفین در اقصی نقاط کشور و مدافعین حرم که یکپارچا شور و شعور معنوی هستند را نمیبینند . !! فیلمها و سخنانی که از شهید عارف و مجاهد پارسا و کم نظیر شهید سلیمانی از رسانه ملی پخش میشود یکپارچه معنویت و اخلاق و انسان دوستی و احترام و تکریم و تواضع در برابر همه انسانهاست این حجم گسترده از معنویت و اخلاق در ایران عزیز و اقصی نقاط ان مولود مبارک انقلاب معنوی بزرگ پرچمدار اخلاق و معنویت وامام خمینی کبیر ره و خلف صالح ایشان رهبر معظم انقلاب است .
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    11 2
    اقای محقق درست مثل دوقلوی خود سید محمد خاتمی رییس جمهور اسبق یک اخوند " مستفرنگ " است . مثل بعضی اخوندهای دوران مشروطه به بعد که شیفته غرب بودند . اینها بیش از انکه به سنتهای نظام اموزشی و تربیتی حوزه های علمیه تعلق داشته باشند و در این سنتها تربیت شده و اموزش دیده باشند به سنتهاو اموزه های مغرب زمین تعلق خاطر دارند .طیف اینها طیف برقعی / گنجه ای / تقی زاده / ابراهیم زنجانی / کسروی / حسین نصر / عبدالکریم سروش / مهدی بازرگان /حبیب اشوری و... است . ملغمه ای از چپ و راست و...
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    9 2
    محقق خودت رو به نفهمی نزن .
  • چی بگم IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    3 3
    کاری ندارم به این ها، حدیث های مولا علی رو بخوانید
  • کارمند ساده IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    4 0
    آقای داماد ؛ فقط با عذرخواهی درست نمی شود همانطوریکه حضرت علی ( ع ) افراد نزدیک اش را هم تنبیه می کرد شما هم باید تنبیه بشوید ؛ با این حرکات نمی تواند پیرو پیدا کنید دیگر عصر انفجار اطلاعات است نمی شود لب گود بنشینید و لنگش کن لنگش کن بگویید بایدبا تمام قدرت برای نمونه حکومتی که امام زمان( ع) و پدرشان ( ع) در غیبت صغری( 4 ولی فقیه ) و کبری( به فقیهایمان مراجعه کنید) برایمان گذاشته اند را یاری می کردید و .... تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل....
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    0 0
    در این فتنه عظمی چرا با کسانی که همه هستی و دارایی و موقعیت و عناوین اونها از جمهوری اسلامی ایران ست ولی عافیت طلبی پیشه کردند و خاموش نشستند و یقین به سقوط نظام مقدس اسلامی کردند و برای بعد از فروپاشی نظام برای خود در برابر حکومت جدید بهانه عافیت تراشیدند برخورد نمیشود؟!! حقیقتا منافق تر و ریاکارتر از این جماعت ایران به خود ندیده ست!!!
  • مسعود IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    0 0
    اتفاقا باید اعدام کرد ، حداقل این یک کار را باید درست انجام بدهند , چرا که آقایان در هرچه تبحر نداشته باشند در این یکی استادند.
  • طاها IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    6 0
    من به این محقق داماد اصلا حس خوبی ندارم ، ایشون قبلا درباره قتل مهدورالدم هم اعتراض داشتن که البته از منافقین این حرفا بعید نیست
  • رضا IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    3 0
    ارعاب مردم ؟؟؟؟ فکر کنم منظورش قمه کشانی باشند ک به قصد سرقت ب مردم حمله میکنند
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    19 0
    اقای محقق داماد خدا روزیت کند یک بار بزنن عمامه مبارک بیفتد بازهم ببینم همینطور نظر می دهی یا نظر فقهی که هیچ نظر دینی خودت کلا عوض می شود
    • علی اقا IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      0 0
      این وطن فروش هایی که هراز گاهی خودی در cnn نشون میدن و علیه منافع ملی خودشان حرف مفت میزننداکثرا مفت گویی میکنن. امیدواریم که با همت دولت انقلابی اقای رئیسی هیچ اغتشاش اقتصادی در آینده پیش نیاید. ولی اگر اوضاع معیشت مردم بدتر شود وقتی که دولت انقلابی رئیسی نتوانسته کاری کند دو چیز پیش میاد. اول نا امیدی مردم از دولت انقلابی و دوم آبروریزی برای دولت انقلابی ... یادم هست چندتا شعار انتخاباتی رو روش خیلی تاکید میکردن: سالی یک میلیون مسکن همسان سازی حقوق ها در دولت اولی که منابع زیادی میخواد و نشد و لی دومی که کاری نداره همه ی اطلاعاتش رو هم درآوردین چرا هیچ حرکتی انجام نمیشه؟؟؟؟؟؟؟؟
    • علی اقا IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      0 0
      این وطن فروش هایی که هراز گاهی خودی در cnn نشون میدن و علیه منافع ملی خودشان حرف مفت میزننداکثرا مفت گویی میکنن.
    • علی اقا IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      0 0
      این وطن فروش هایی که هراز گاهی خودی در cnn نشون میدن و علیه منافع ملی خودشان حرف مفت میزننداکثرا مفت گویی میکنن. امیدواریم که با همت دولت انقلابی اقای رئیسی هیچ اغتشاش اقتصادی در آینده پیش نیاید. ولی اگر اوضاع معیشت مردم بدتر شود وقتی که دولت انقلابی رئیسی نتوانسته کاری کند دو چیز پیش میاد. اول نا امیدی مردم از دولت انقلابی و دوم آبروریزی برای دولت انقلابی ... یادم هست چندتا شعار انتخاباتی رو روش خیلی تاکید میکردن: سالی یک میلیون مسکن همسان سازی حقوق ها در دولت اولی که منابع زیادی میخواد و نشد و لی دومی که کاری نداره همه ی اطلاعاتش رو هم درآوردین چرا هیچ حرکتی انجام نمیشه؟؟؟؟؟؟؟؟
    • علی اقا IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      0 0
      حرف حساب جواب نداره! انشالله خدا روزیش کند
  • محمود IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    0 0
    جناب استاد محقق داماد بهتر از هرکسی میدانند محاربه چیست و محارب کیست چون در دهه شصت بهمراه صانعی و موسوی خوئینی ها و ... عهده دار پست های عالی قضایی این کشور بودند و صدها نفر را باتهام محاربه اعدام کرده اند اما چرا امروز مردم را ساده لوح فرض میکنند جای تعجب است.
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    0 0
    از هر چی افساد طلبه حالم به هم می خوره مردک پر رو چرا اون موقع که خودتون سر کار بودین غلطی نکردین اقتصاد مملکت رو با خاک یکسان کردین فقط خوشحالم از این که اون دنیا ببینم خدا چنان به سزای عملتون برسونتون که ارزو کنید کاش از مادر زاده نمیشدین حال این دو روز دنیا هر غلطی می خواین بکنید تمام بدبختی جوامع اسلامی از شما بنده های پول وثروت وقدرت هست
  • SE ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    1 0
    در اوایل انقلاب 57 که همپالکی های محقق داماد و شیخ حسن روحانی به زور حجاب بر سر زنان ستاد مشترک ارتش کردند و به بقیه جامعه بسط دادند اعمالشان قرون وسطی ای نبود؟
  • رستم ایرانی IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    0 0
    همین محقق داماد که دم از اخلاق میزنه ثروتش بگه چقدره و از کدوم راه بدست اورده من همین رو میدونم هر چه خائن دزد ضد انقلاب رانت خوار جاسوس وجود داره بیشتر از 90 درصد از همین طیف به اصطلاح اصلاح طلب مغرور خائن است
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    0 0
    تمام مشکلات کشور از ناحیه غرب گدایان واربابان غربگدایان بوده است.
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    1 2
    کلا ادعای مذهبیتون در همین حده که هر آخوندی از سر اجتهادش موضع متفاوت بگیره و تملق و مجیز شماها و روسای مملکتو نگه تکفیرش میکنید
    • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      1 0
      بحث فلسفی با تکفیر فرق داره
  • مهتاب IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    1 0
    آقا جری دانشگاه های امروز نمایش سریال تهران من رژیم صهیونسیتی است که در مورد جنبش دانشجویی ایران بود یک مشت آدم معتاد هرزه ... دانشگاه الان متاسفانه با این جور افراد دوپینگی حتاک با کسب دانش سنخیتی ندارد بلکه ز باله دانی بیش نیست این گروه خاص از مالیات ما استفاده می کنند تا با دادن رزومه بلیط پرواز برای کشور های غربی و ... دریافت کنند حالا هر چی هر چه داعشی تر و فواخشی تر و فیلم های ارسالی بیشتر پرواز به آمال آرزوها زودتر آقا جمع کن بساطتون رو خوبه فیلم های فحاشی های پایین تنه دختر و پسر معتادشان پر شد همه جا تو از این گروه فشار فاشیستی و آنارشیستی که دانشگاه و چهارراه و محلات رابه آتش می کشیدن دفاع می کنی واقعا ما چه سیاسیون احمقی داریم
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    0 0
    آقای محقق داماد با کسانی که آدم کشته اند چکار باید بکنند؟ با اون دکتری که با همسرش به جنازه در حال جان دادن اون مامور لگد می زده اند و فیلمبرداری می کرده اند برای ارسال به فضای مجازی و شبکه خارجی با ایشان چکار باید بکنند ؟ با کسانی به اموال عمومی و خصوصی خسارت زده و به آتش کشیده اند چکار باید بکنند؟ با قمه بدستان چه کنند ؟ با گردن کلفت هایی که در روزهای اخیر مغازه داران و کامیون داران را تهدید می کردند که اگه اعتصاب نکنند آتیش شون می زنند چکار باید بکنند ؟ لطفا شما بگید چکار باید بکنند ؟
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    4 0
    آقای محقق داماد با کسانی که آدم کشته اند چکار باید بکنند؟ با اون دکتری که با همسرش به جنازه در حال جان دادن اون مامور لگد می زده اند و فیلمبرداری می کرده اند برای ارسال به فضای مجازی و شبکه خارجی با ایشان چکار باید بکنند ؟ با کسانی به اموال عمومی و خصوصی خسارت زده و به آتش کشیده اند چکار باید بکنند؟ با قمه بدستان چه کنند ؟ با گردن کلفت هایی که در روزهای اخیر مغازه داران و کامیون داران را تهدید می کردند که اگه اعتصاب نکنند آتیش شون می زنند چکار باید بکنند ؟ لطفا شما بگید چکار باید بکنند ؟
  • عبدالله IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    1 0
    اشخاصی مانند محقق داماد برای دلخوشی و طرفدار پیدا کردن آخرت خود را فدای دنیای فانی میکنند. و در آخرت خداوند همچی اشخاصی رو با طرفداران فاسدشان واگذار میکند.
  • ح IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    0 0
    از وقتی اصلاح طلبان مشاهده کردند که اغتشاشات خوابید شروع کردند به حمایت و تنفس مصنوعی . اونا کنار نشسته بودند که ماهی گیری کنند. وقتی دیدند خبری از ماهی نبود سعی می کنند دوباره گل آلود کنند. وقتی دیدند مسئله مهسا امینی که مرگ طبیعی یک زن بود داره تموم می شه و اثری نداره و کشته سازی های دروغین هم تبدیل به تئاتر کمدی شده و اثری نداره سعی می کنند با مطرح کردند مسائل اقتصادی که خودشان بزرگ ترین دلیل آن هستند کاری کنند بلکه جماعتی که با اغتشاش گرد همراهی نکردند به زعم اینا بیدار بشن و بریزن بیرون
    • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      0 0
      پروفسور ، ینی الان همه چیز مملکت و دنیا ، برگشته به حالت اول و عادی قبلیش در تابستان ؟ بیشتر تبیین میکنید ؟
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    0 0
    عذرخواهیش بجا بود ولی نمیپدیریم
  • IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    1 0
    از این فیلسوف بپرسید . نظرشان درمورد ازدواج با دختر یهودی که ادعا می کند مسلمان هست، چیست؟ و همچنین در مورد مال شبه ناک و حرام ،نظرشان چیست
  • NL ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    1 1
    آقای محقق داماد نویسنده و فیلسوف دانایی است شما را نمی دونم
  • DE ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    0 0
    آتش افروزانی فکری نرم افزاری همین زامبی ها هستند.و از این رو دقیقاً اینها محارب اند.
  • معلم IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    0 0
    بدبخت مردم ایران
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    0 0
    پس بیش از 300 کشته اگر با سلاح کشته نشده اند با چه بوده
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    1 0
    لعنت بر قلم بدستان مزدور...
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    1 0
    نویسنده مشرق نیوز اگر سواد علمی دارد جواب علمی بدهد . اگر ندارد اجازه دهد علما صحبت کنند.
  • IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    0 0
    آشوبهای اخیر، امتداد فتنه ۸۸ است. ورژن جدید.
  • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    0 0
    حالا کدام مردم مرعوب شدند ؟؟ لابد افراد مسلح از یک چاقو بدست ترسیدند ؟
  • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    2 0
    یک روحانی هم از مردم درست و حسابی عذر خواهی میکند بعضیها بر نمیتابند
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    0 0
    دوره آخر الزمان شده
  • IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    0 0
    اگر دادگاه اسلامی است آیا کسی می تواند از مقامات کشور را بخاطر گرانی و ترک فعل و عدم اجرای قانون اساسی شکایت کند ؟؟؟؟؟
  • IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    0 0
    محقق سواد ندارد فقط پز دارد از صدقه سر نظام و خون شهدا و شهرت پدرش موقعیت و مقامی و اموال مفت بهم زده و از روی شکم سیری آروق می زند یک صفحه مجاهدت برای خدا در زندگیش ندارد لای پنبه بزرگ شده و خاک جبهه نخورده تا آدم شود گاهی پارازیت می دهد که در خارج از کشور او را به حساب بیاورند اما چندانی از عمرش نمانده به زودی در برابر خداوند قهار حساب پس خواهد داد
  • رضا ~ IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    0 0
    سلام منظور این آقای محقق داماد چیه؟؟؟ یعنی باید به یک سری شهروند که به اسم اعتراض سه ماه کشور را به آشوب کشیدند و آدم کشتند نشان شجاعت و لیاقت و مدال طلا داد؟؟؟ تعریف این آقایون از اخلاق چیه؟
  • یاسر IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    0 0
    رانت خواران و زالوصفتان، در گیر ودار این روزها همچنان در حاشیه امن برقرارند شجاعت حوزه و خواص، همچنان نثارشان نشد
  • mohebi IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    0 0
    ظاهرا این بیانات آقای محقق داماد مربوط به چند سال قبل است و ارتباطی به اوضاع کنونی ندارد
  • عبدالله IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    1 0
    کسی مثل محقق داماد بنده دنیاست. و آخرت خودشو برای خوشحالی و طرفدار پیدا کردن از بین مطرودین و فاسدین نابود کرد. ان شاءالله خداوند رحمان و رحیم همچی افرادی که خصوصا با لباس مقدس روحانی ضربه به نظام میزنند رو نخواهد بخشید. و تاوان سنگینی پس خواهند داد. مطمئن هستم.
  • seyed IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    1 0
    از گفته های آقای محقق داماد بوی ابو موسی اشعری به مشام میرسد!!! شیخ بی تدبیر یا بنده دنیا .والسلام
  • پویا IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    0 0
    جناب آقای محقق داماد که به عنوان یک روحانی تقریباً سالخورده ، از کل مردم ایران معذرت خواهی کردی ؛ اینجانب به عنوان یکی از مردم ایران ، معذرت خواهی جنابعالی را نمی پذیرم ! خب اگر سخنان شما فقط بازی با کلمات نیست ؛ برای این معذرت خواهی ساختگی تان چکار می خواهید کنید ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس