حاج علی اکبری

خطیب جمعه تهران در خطبه های این هفته از وضعیت مسکن و گرانی انتقاد و تصریح کرد که گرانی بی منطق توجیهی ندارد.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

اعتراض پزشکیان به برخوردهای بد با نیروی انتظامی

آینده جدید مردم ایران بسته به نظر اروپاست! / اعتراض پزشکیان به برخوردهای بد با نیروی انتظامی

مسعود پزشکیان، فعال اصلاح طلب و نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی اخیراً در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا پیرامون حوادث اخیر، با اشاره به برخوردها میان برخی اغتشاشگران و نیروی انتظامی، با غلط دانستن این اتفاق، تصریح کرد: در هیچ جای دنیا نیروی انتظامی را نمی‌زنند، حتی اگر نیروی انتظامی بد عمل کند؛ چون نیروی انتظامی نباشد امنیت در کشور نیست.

او می افزاید: پلیس تامین کننده نظم و امنیت عمومی است که اگر نباشد انضباط جامعه بر هم می‌خورد و نباید با نیروی انتظامی برخوردهای این چنینی داشت که در این چند وقت شاهد بودیم.

وی تاکید کرد: کسانی که در خیابان اعتراض می‌کنند اگر واقعا مدبرانه عمل کنند به هیچ وجه نباید با نیروی انتظامی برخورد داشته باشند. [1]

*صحبت های پزشکیان صحیح و دقیق است لکن برخورد وحشیانه با پلیسی که ضامن امنیت است تعجب انگیز نبود وقتی همین آقای پزشکیان مدعی بود که مرحومه مهسا امینی به مرگ طبیعی نمرده است!

در واقع پر بیراه نیست اگر بگوییم چراغ اول در هدف قرار دادن پلیس را امثال آقای پزشکیان در ابتدای اغتشاشات اخیر روشن کردند.

هرگز نباید و نمیتوان که نقش عملکرد غلط برخی خواص در بروز اغتشاشات 70 روزه و سهم اصلی آنان در شعله کشیدن هرچه بیشتر خشونت در این اغتشاشات را منکر شد.

و البته خود آنها نیز باید متوجه این حقیقت باشند و در کنار خطاب قرار دادن هر روزه نظام یا مردم؛ یک سوزن هم به خود بزنند و از سهم خود در این قضایا حرف بزنند!

بدیهیست که اگر کسانی از خواص به ماهیت اغتشاشات اخیر اشراف می داشتند، اهل بیان حقیقت بودند و درباره رفتارهای سوء به حاملان خیابانی حوادث اخیر هشدار می دادند؛ هرگز شاهد اینهمه اتفاق بد و هزینه های گزاف در اغتشاشات 70 روزه نمی بودیم.

جای این سوال دیگر از پزشکیان نیز هست که او چگونه از جماعتی که با یک دروغ به خیابان آمدند و جز کشتن و بردن و سوختن؛ هنری و حرفی نداشتند؛ انتظار تدبیر دارد و یا این جماعت اغتشاشگر را با لفظ "معترض" خطاب می کند!

***

آینده جدید مردم ایران بسته به نظر اروپاست!

آینده جدید مردم ایران بسته به نظر اروپاست! / اعتراض پزشکیان به برخوردهای بد با نیروی انتظامی

محمدرضا خبّاز، فعال چپ و از مقامات دولت روحانی در بخشی از یک یادداشت که در شماره پنجشنبه گذشته روزنامه آرمان ملی منتشر کرد، ضمن دخیل دانستن "نبود برجام" در مشکلات اقتصادی می نویسد: اگر بخواهید اقتصاد کشور را درست کنید، سه راه وجود دارد و سه قدم باید بردارید. قدم اول اینکه رابطه‌ را با دنیا غیر از رژیم صهیونیستی اصلاح کنیم و فقط به شرق نگاه نداشته باشیم. دوم اینکه به معنی واقعی جلوی اختلاس‌ها را بگیرد و با کسانی که شرکت‌های فراوانی در تصمیم سازان و تصمیم گیران کشور دارند و از تحریم دارند سودهای فراوان می‌برند، برخورد کنید. قدم سوم که شاید مهم‌تر از دو قدم قبلی است اینکه جلوی کارخانه چاپ اسکناس را در بانک مرکزی بگیرید.

او پس از ارائه این راهکارها همچنین در بخش پایانی یادداشت خود نیز تصریح می کند:

"به نظر می‌رسد جای امیدواری وجود دارد هرچند مواضع اروپایی‌ها بیانگر این است که روی خوش نشان نمی‌دهند ولی اگر اطمینان پیدا کنند ایران درصدد ساخت بمب اتم نیست که بارها توسط مسئولان اعلام شده است و بازرسی‌ها آزاد شود، جمهوری اسلامی با یک افق جدید روبه روست"!

خباز می افزاید: افق گذشته را رها کنیم و با تغییر برخی سیاست‌های وزارت خارجه نشان دهیم که ایران قصد مذاکره جدی‌تر دارد. باید منتظر عملکرد باشیم که آیا همچنان فرصت سوزی می‌شود یا فرصت سازی را در دستور کار قرارمی دهیم؟ [2]

*اینکه چرا برخی جریانات سیاسی در کشور ما از گذشته عبرت نمی گیرند، از تجربه درس نمی آموزند و همچنان اصرار بر "تکرار اشتباه" دارند سبب تأسف است.

آقای خبّاز حکما فراموش کرده است که نظیر همین حرفهای به ظاهر نخبگانی در ایام دولت اعتدال نیز زده می شد و چه نطق های پر طمطمراقی که در این زمینه نشنیدیم. و دست آخر که برجام در زمان اوباما امضا شد؛ دستاوردش تقریبا هیچ بود بعلاوه تحریم های بیشتر!

امثال خبّاز گویا نمی خواهند، بپذیرند که از جمله مشکلات امروز ایران در بخش اقتصاد یک "گرانی بیقاعده" است که از هیچ قاعده دلاری، تحریمی، تورمی و بازاری پیروی نمی کند و به برجام و توافق هم هیچ ربطی ندارد.

بلکه با یک نظارت ساده اما کارا بر بازار رفع خواهد شد.

لکن وقتی پای اصرار بر منافع گروهی و نفهمیدن تحلیل صحیح باشد؛ طبعا شاهد امیدواری های برساخته ای از قبیل امید به لبخند اروپا و وابستگی افق پیش روی ایران به نظر مثبت اروپاییان است خواهیم بود! ننگی بر پیشانی فعالیت های سیاسی و تحلیلی ایران که حتما بایستی با اقامه جهاد تبیین در مقابلش؛ آنرا زدود و به مردم گفت که آینده و افق پیش رو صرفا زمانی به شکل مطلوب خواهد آمد که خواص در ذیل عقلانیت عمل کنند، نخبگان در انزوا نباشند و مردم هم رأی خوب بدهند. در این حالت صد البته رفع مشکلات نیز سرعت بیشتری خواهد گرفت.

***

انتقاد امام جمعه تهران از وضعیت مسکن و گرانی بیقاعده

آینده جدید مردم ایران بسته به نظر اروپاست! / اعتراض پزشکیان به برخوردهای بد با نیروی انتظامی

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری، خطیب جمعه تهران، در خطبه های این هفته نماز جمعه طی سخنانی گفته است: در هیاهوی این فتنه انگیزی‌ها صدای صاحبان اصلی انقلاب کمتر شنیده شد و کسانی که در این چند ماه زیر چرخ سنگین فشارهای زندگی قرار داشتند و گرانی های افسارگسیخته را تجربه می کردند. در موضوع مسکن وعده هایی داده شد ولی شرایط جور دیگر شد و ظلم مضاعفی در هیاهوی اخیر به جامعه ما شد.

به گزارش ایسنا، او تأکید می کند: دولت محترم برای حل مسایل کشور مصمم است، ولی برخی از این مشکلات کاملا وابسته به تدابیر داخلی است والا گرانی‌های بی‌منطق توجیهی ندارد و ان‌شاءالله در این زمینه فکری شود. [3]

*بدون توجیه بودن گرانی ها در اقتصاد ایران، تحلیلی صحیحی است که شاهد ورود آرام فضای تحلیلی، نخبگانی و انتقادی کشور به سمت آن هستیم.

به این معنی که در کنار آن ورود نخبگانی، شاهد شکل گیری یک فهم عمومی از بیقاعده بودن گرانی ها هستیم و می بینیم که قشرها و صنوف مختلف جامعه دارند به این حقیقت پی می برند که این گرانی ها هیچ منشأ خارجی ندارد و ایضا از هیچ قاعده دلاری، تحریمی، بازاری و حتی تورمی هم پیروی نمی کند.

همانطور که بارها در وبلاگ مشرق بیان شده است؛ ریشه بروز این گرانی ها در نبود نظارت کارا بر بازار است. زیرا در حالت نبود نظارت و احساس نشدن نقش حاکمیتی دولت در بازار؛ این "طمع محوری" و سود پرستی است که نرخ ها را تعیین می کند و فی النتیجه کار بر مردم و معیشت آنها سخت می شود.

دقت شود که ما همانند بخش های خرد اقتصاد، در بخش های کلان از جمله در فولاد، خودروسازی، مسکن و حتی در مقطعی در یک نهاد کلان مثل شهرداری نیز با معضل گرانفروشی مواجه هستیم. و این همه صرفا به دلیل نبود نظارت کارا بر بازار است.

این در حالی است که مدعیان اقتصاد آزاد و کسانی که ابزار می کنند مخالف نظارت و قیمت گذاری اصولی هستند؛ بدیهیات عقلانی اقتصاد را نمی دانند و حتی از رویدادهای روز جهان نظیر جریمه شدن 47 میلیون دلاری شرکت سامسونگ در کشور هلند به دلیل گرانفروشی نیز بی‌خبرند. [4]

ندانستن و بی خبری آزاردهنده ای که جلوی انتقاد اصولی را می گیرد و مردم را با گرانی بیقاعده دست به گریبان کرده است.

ورود سرنوشت‌ساز دولت به عرصه نظارت کارا بر بازار؛ نوشداروی این دردِ گران است.

***

1_https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1311726

2_https://www.armanmeli.ir/fa/main/print/348069

3_isna.ir/xdMZnV

4_mshrgh.ir/1278537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 32
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 25
  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    35 20
    چرا جرات ندارین اصلاح طلب های خائن و وطن فروش رو محاکمه کنین؟ محاکمه که پیشکش، حتی نمی تونین اونا رو از مناصبی که دارن برکنار کنید!
    • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
      25 2
      جناب خباز اگر موافق باشند بگوییم حسنک وزیر دوباره به مدت هشت سال زمام امور را در دست بگیرد تا اصلاحات مد نظر ایشان را مانند هشت سال قبل به منصّه ظهور برساند! گلی به جمال سنگ پا !!!!!
    • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
      15 3
      عهه جناب مسعود پزشکیان، با خاموش شدن اغتشاش، رنگ عوض کرد و حامی نیروی انتظامی شد. چطوری مارماهی؟
    • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
      6 2
      علت مشکلات اقتصادی،امنیتی،فرهنگی و... در همه دنیا بخاطر اینه که محمدرضا خبّاز در مراسم رونمایی از پلاک منزل پدری حسن فریدون خوب پاچه خواری نکرد!
    • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
      1 0
      جوانان را دریابید ــ حنای آمریکا ؛ برای بزرگسالان ایران زمین ؛ دیگه رنگ نداره ــ مردم ایران(بزرگسالان) دیگه آنقدر در تاریخ خود با شگرد آمریکا و انگلیس آشنا شدند که دیگه فریب نمی خورند. ـــ از اولین آن : کودتای 28 مرداد ؛ تا آخرین آن : نارو زدن در برجام ـــ شگرد اصلی آمریکا : (گنجشک را رنگ میکنه جای قناری میفروشه) . اما اکنون جوانان را دریابید ـ اولین اولویت امنیت ملی ایران : آگاه نمودن جوانان ؛ مخصوصاً دانشجویان و دانش آموزان از شگرد ها و شعبده بازی های آمریکا در طول تاریخ ـــ
  • علی IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    11 3
    امثال خبّاز گویا نمی خواهند، بپذیرند که از جمله مشکلات امروز ایران در بخش اقتصاد یک "گرانی بیقاعده" است که از هیچ قاعده دلاری، تحریمی، تورمی و بازاری پیروی نمی کند و به برجام و توافق هم هیچ ربطی ندارد. بلکه با یک نظارت ساده اما کارا بر بازار رفع خواهد شد.//////////// پاسخ: خوب برادر الان که همه با همند ، بفرما یه نظارت ساده کار را درست کنید!
    • IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
      4 1
      حرف حساب......خب نمیخوان درست کنند!واضحه...
    • حاجی ازجوبشور قم IR ۰۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      0 1
      نمیتوانن درست کنن کار هر بز نیست خرمن کوبیدن گاو نر میخواهد و مرد کهن
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    21 3
    مشرق عزیز حالا که مجلس از خودمان قوه قضائیه از خودمان دولت از خودمان است و همه می گویند نظارت کارا و قاطع ما که بالاخره نفهمیدیم این وسط پرتقال فروش کیست چه کسی باید نظارت کند؟؟؟؟؟
  • US ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    8 8
    متاسفانه برخورد نیروی انتظامی با ملت ایران بر اساس تکریم که نیست!براساس قلدری و سربالا و ....واقعا خیلی بد هست ،شما قیاس کنید با رفتار سپاه در فرودگاه ها که واقعا مودبانه و خوب . نیاز به آموزش دارد نیروی انتظامی، البته بهترین دوران طلایی نیروی انتظامی دوران قالیباف بود
  • فیروزاسماعیلی IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    5 2
    این جماعت به جای اعتراف به اشتباه خودازهرفرصتی تاختن به رقیب هستنددربه وجودامدن مشکلات تمام دولتهامقصرندولی اعدادارقام دولت فعلی رامقصرترنشان می دهد.
  • US ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    4 6
    امنیت رو با ایجاد رعب و وحشت ایجاد نمی کنند بلکه با تشریح قوانین و مجازات بازدارندگی ایجاد می کنند.
  • بهرام IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    1 4
    یه عاقل بین اصلاح طلبان باشه، همین پزشکیان است. اصلاح طلبان اکثرا از دستگیری و اعدام اعتشاشگران ناراحتن. انگار نمیدانند در نطام جمهوری اسلامی شریک هستن و سالیان سال روسای جمهور ما اصلاح طلب بودن و در بوجود امدن این وصع سهیم بودن. انگار نمی دانن اگر نطام سقوط کند و دست مخالفان بیفته اصلاح طلبان اولین نفراتی هستن که سرشون بریده میشه یا بالای دار خواهد رفت. اصلاح طلبان در این روزهای اغتشاشات خودشون رو تافته جدا بافته میدانند.نه خیر اقا شما هم مسئول هستین و به همراه اصولگراها از بانیان وضع موجود هستین.همه تون در یک کشتی نشستین. هر اتفاقی بیوفته شما هم شریک هستین. پس لطفا با چنگ و دندون از نطام جمهوری اسلامی حراست و حمایت کنین. که اگر خدای ناکرده سقوط کنه شما اولین نفراتی هستین که سرتون توسط داعش و طالبان و سلطنت طلبان و تجزیه طلبان و مجاهدین خلق بریده خواهد شد
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    0 6
    نیروی انتظامی؟
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    5 4
    مشرق! جای سوال دارد شما هم هیزم آور یک طرف معرکه هستید فقط از یک گروه انتقاد داری این همه گران فروشی ، گران کردن خودرو هفته ایی و ... هزاران اجناس دیگر نکند هنوز اونها سرکار باشند و متاسفهم.
    • US ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
      1 0
      از فارس نیوز یادگرفتن
    • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
      3 0
      مشرق کشت خودشو بس که گفت رای خوب بدین. ندادین که
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    4 0
    در مملکتی که دوبال پروازش اصولگرایان و اصلاح‌طلبان باشند نتیجه اش سقوط آزاد است...
  • عبدالله IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    2 2
    اصلاح طلبهای منفور و مطرود می دانند که با وجود اغتشاشات و فتنه هست که می توانند به زندگی سیاسی خود ادامه دهند.چون سابقه بسیار فاسدی دارند.و در جامعه منفور و مطرود هستند.
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    1 2
    اصلاح طلبان یکی از عوامل موثر در گرانی ارز و سکه. بعدا معلوم خواهد شد...
  • مهران GB ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    1 1
    با سلام عاقلی گفت: ما استعمار سرزمینی نشده ایم اما بشدت دچار استعمار فکری غرب هستیم. وقتی آقای خباز تنها راه برون رفت از شرایط بد اقتصادی فعلی را، بله گویی به غرب بداند، این یعنی یعنی استعمار فکری.
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    2 0
    خباز مشکل غرب با ایران رژیم جعلی صهیونیستی است اینکه می گویی ما با جهان غرب رابطه داشته باشیم آنان این را منوط به رابطه با رژیم صهیونیستی کرده اند.
  • مصطفی IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    2 0
    این اصلاح طلب هایی که انقدر راهکار بلدن چرا زمان آقای روحانی کاری نکردن. مرده بودن؟ خواب تشریف داشتن؟ چرا بلدم بلدمشون الانه؟صد سال طول می کشه که مردم فراموش کنند در دوران روحانی چه فجایع اقتصادی روی داد
  • محمد IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    2 0
    سلام داستان صحبهای جدید پزشکیان از سراعتقاد نیست داستان شکایت نیروی انتظامی از پزشکیان بابت تهمت کشتن مهسا امینی است که پزشکیان بدجور گیر کرده و با این صحبتها خواسته دست از سرش بردارند همین
  • علی افصحی IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    0 0
    امثال خباز که در تمام دوران پس از انقلاب صرفا جایگاه غصب مناصب با دستاویز قبیله گرایی راداشته صلاحیت درک مشکلات و راه برون رفت از آن را ندارند. خباز کی فرصت کرده جز شنیده هاو ادبیات شفاهی اصلاح طلبان فاسد ،زانو زده و بخواند و بفهمد!خباز سخن از اختلاس می گوید اما هرگز ما نمی بینیم که او در برابر اختلاسذگران در قامت وزارا و خانواده هایشان در دوره خاتمی و روحانی جهانگیری خطی نوشته و یا حتی جمله ای گفته باشد!چگونه است در دهه شصت مهدی جهانگیری با پر کردن درخواست واحد مسکونی به عنوان مستضعف از زمین شهری وزارت مسکن ارائه می دهد اما پس از وزارت برادرش در دولت های هاشمی ، خاتمی و روحانی جهانگیری به ناگهان سر از مالکیت ده ها شرکت و هلدینگ و فولاد بناب و بانک گردشگری و... درآورده و تبدیل به یکی از قارون های اصلاح طلب می شود یا کرباسچی که با بی چیزی مطلق همسرش در دولت هاشمی به تهران منتقل شده و با استقرار در شهرداری به ناگهان زنش صاحب ده ها شرکت شده که معروفترینش همان ماجرای شرم آور شرکت رشت الکتریک بود و....و خباز این ماجراهای شنیع را از هم حزبی هایش می بیند و همچنان لال می ماند تا دولت جناب رئیسی با رأی مردم در قامت رئیس جمهور ادامه خدمت می دهد که مشخصه ضد فساد ، ضداختلاس ، ضد ظلم و ضد بی عدالتی و نیز ارتباط با کشورهای جهان از آسیا تا آفریقا تا آمریکای لاتین و قدرت های بزرگی چون هند ، چین، روسیه و..را مورد نظر قرار داده و عضو یت پیمان های بزرگی چون شانگهای، اوراسیا ، بریکس و...را وجهه همت خود داشته ، با این حال حباز خود را به نادانی زده و دولت جهانی جناب رئیسی را با ادبیات وزارت خارجه آمریکا ، دعوت به ارتباط با جهان می خواند!خباز و امثال او که به جای حق ، قبیله اختلاس چیان اصلاحات آمریکایی را پذیرفته قطعا توفیق درک عظمت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عزیز را نخواهد داشته و در کوری همانند همقطارانش روزگار خود را به پایان خواهد رساند.
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    1 0
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    1 0
    زمان روحانی هم میگفتیم حالا هم میگیم دولتها در شرایط تحریم نقش زیادی در کنترل تورم نمیتونن داشته باشن. بانکها رو خصوصی یا خصولتی کردین نتیجه رو میبینین. از اون گذشته سرمایه دارها، حتی به آلارمهای کوچکی مثل تحریم چند شخص ایرانی هم توجه میکنن و با بردن پول به سمت دلار و طلا همه بازارهای دیگه تلاطم پیدا میکنه. من خود برای رای دادن بدنبال شخصی بودم که بدون ملاحظه خاص و فقط به نفع اکثر قریب به اتفاق ملت، بکوبه دوباره بسازه اما نه اون شخص وجود داره و نه شرایط تحریم اقتصادی اجازه میده.
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    0 0
    آن مزدور اجنبی که آینده نامشروع خودش بسته به آخورهای جاسوسی اروپا است به ملت ایران نسبت نارواندهند - ملت ایران آزاد آزاد هستند
  • سیف IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    0 0
    یه‌نفر به جناب خباز بگه مسلمون مگر برجامی که ازش دم میزنید در دوره حسن به نتیجه رسیده بود؟! مگر خود حسن و جواد از بدعهدی‌های آمریکا و غرب ننالیدن؟! چرا به شعور مردم توهین می‌کنید؟!
  • IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    0 0
    اصلاح طلبان شبیه به پسرانی می مانند که به خواستگاری دختری می روند و جواب منفی می شنوند و می گویند ما با هیچ دختری ازدواج نمی کنیم و مجرد می مانیم و فقط همین دختر را میخواهیم
  • علی IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    1 0
    پزشکیان وقتی صحبت های شما ا در مورد مرگ عمدی مهسا و تحریک شدید مردم به آشوب را در پی دارد ، با سخنان امروز شما ، کنار هم قرار می هم ، فقط می توانم بگم ؛ سما هیچی ندارید ، نه شرف نه انسانیت. شما و باقی سران اصلاحات حتی یک بار به دروغ های بی بی سی و اینترنشنال ، اعتراض نکردید ، اما بارها به نظام مظلوم اسلامی ، اعتراض کردید. #بی شرف ها
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    1 0
    شما اگر یک جو غیرت در وجود رسانه‌ای‌تان باشد ، نظرات مخالفان طیف فکری مسمومتون رو هم پوشش میدادید ولی ذاتا از این موهبت الهی بی‌بهره‌اید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس