علی‌محمد نمازی

منفعت چپ‌های ستادی از اصرار بر "توافق به هر قیمتی" چیست و آنها چرا از عبرت‌های تلخ اصرار بر مذاکره غیر عقلانی عبرت نمی‌گیرند!؟

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

منفعت چپ‌های ستادی از اصرار بر "توافق به هر قیمتی" چیست!؟

رهامی: ضرب و جرح در حین اعتراض جایز است! / "دانشجویان فحاش یا گرانی" کدامیک مهم‌تر است؟

علی‌محمد نمازی، فعال اصلاح طلب و از اعضای حزب کارگزاران، در بخشی از یک یادداشت در شماره چهارشنبه گذشته روزنامه آرمان ملی نوشته است: مذاکره تنها راه برای عبور از شرایط تحریمی است. هیچ توجیهی از نظر عقلی، عرفی و تاریخی وجود ندارد که مذاکره را نپذیریم. بهترین شیوه و ابزار برای رفع اختلافات و رسیدن به توافق و فراهم آوردن زمینه همکاری بین ملت‌ها گفت‌وگوست. گفت‌وگو تنها راه مقابله با جنگ است. ایران تجربیات خوبی در این زمینه دارد. سال‌ها کشورما با جنگ روبه‌رو بود و هزینه‌های زیادی در زمان جنگ تحمیلی دادیم اما در نهایت با توسل به مذاکراتی که صورت گرفت، جنگ پایان یافت و توسعه کشور آغاز شد.

او همچنین تأکید می کند: در حال حاضر اقشار مختلف مردم در انتظار هستند که دولت تکلیف مذاکرات را مشخص کرده و با لغو تحریم‌ها شاهد بهبود وضعیت جامعه و معیشت مردم و ایجاد امید در کشور باشند به طوری که آینده بهتری در انتظار مردم و ایران باشد و مشکلات مردم حل و فصل شود. [1]

*در حالت خوشبینانه بر ما پوشیده است که این سطح از اصرار بر اشتباه و ندیدن تجربیات تلخ گذشته از کجا نشأت می گیرد!؟

آیا آقای نمازی و امثال او شاهد تجربیات تلخ دولت اعتدال در ترسیم "لوبیای سحرآمیز" از توافق و "اصرار بر مذاکره به هر قیمتی" نبودند!؟

البته که بوده اند و این از بد روزگار است که مردم مظلوم ایران گرفتار چنین خواص پر اشتباهی شده اند...

نظیر حرف های نمازی در دوران دولت اعتدال نیز زده می شد و مردم هم قطعا نتیجه این حرف های باطل را فراموش نکرده اند.

البته که مذاکره عقلانی و تأمین کننده منافع ملت امر حرامی نیست اما دشمن هرگز تنها اسلحه روانی خود در مقابل ایران یعنی "تحریم ها" را کنار نخواهد گذاشت.

فلذا مردم به چشم خود دیدند که از پس توافق موقت و توافق نهایی و برجام و تفاهم لوزان؛ نه تنها هیچ چیزی عاید سفره هایشان نشد بلکه تحریم و گرانی بیشتر هم به ارمغان آمد!

در بحث جنگ هم آقای نمازی گویا در آن سالها در ایران نبوده و نمی داند که مادام که ایران اسلامی به مدد ایثار مردم و رزمندگان در جبهه های نبرد نتوانست حقوق حقه خود استیفا کند؛ هیچ خبری از مذاکره عقلانی نبود و دشمن صرفا موقعی حاضر به پذیرش شرایط ایران شد که دست متجاوزش در جبهه ها قطع شده بود.

ماجرای بهبود اوضاع اقتصادی با برجام یا هر توافق دیگری نیز همانطور که اشاره و اثبات کردیم؛ بنیاد بر آب است.

مردم و هر کس دیگری که بدنبال گشایش اقتصادی است؛ باید با "رأی خوب"، با حمایت از تولید ملی و با رویت مثبتات اقتصادی کشور در کنار همه مشکلات؛ به استقبال گشایش برود و همواره با خود یادآوری کند که مشکل و گرانی در همه کشورهای دیگر جهان نیز هست و مردم ممالک دیگر نه به امید توافق خارجی بلکه با "رأی خوب و انتخاب یک رئیس جمهور کارآمد" است که برای مشکلاتشان تلاش می کنند.

***

"دانشجویان فحاش یا گرانی" کدامیک مهم‌تر است؟

رهامی: ضرب و جرح در حین اعتراض جایز است! / "دانشجویان فحاش یا گرانی" کدامیک مهم‌تر است؟

فرشاد مؤمنی، از اقتصاددانان نزدیک به جریان چپ اخیراً در اظهاراتی که سایت جماران آنها را منتشر کرد، گفته است:

"گزارش های رسمی می گوید در 15 سال گذشته حدود 10 هزار واحد صنعتی در ایران ورشکسته شده و 61 درصد ظرفیت های صنعتی در ایران بلااستفاده است. آنهایی که برای ما ژست اسلامی می‌گیرند چطور می توانند به این همه اسراف حساس نشوند؟ این بلااسفاده ماندن یعنی دولت انسان تربیت کرده است، همه چیز را فراهم کرده و ماشین آلات را وارد کرده اما به خاطر شوک درمانی 61 درصد ظرفیت هایش بلااستفاده شده است. چرا برای مسببین این ماجراها تنبیهی در نظر گرفته نمی شود؟ قانون فقط برای زلف خانم ها وجود دارد؟ این همه تخطی از قانون مجازات ندارد یا فقط یک دانشجویی که می‌گوید این چه بساطی است، باید تنبیه شود؟ "[2]

*از حقیقت‌یابی و تحلیل پیرامون ادعای آقای مومنی مبنی بر تعطیلی 61 درصد ظرفیت صنعتی ایران بگذریم! (دقت شود که این ادعای عجیب درباره کشوری مطرح می‌شود که تبدیل به یک هژمون جهانی شده و در مقابل هیچ تحریم کلانی هم سر خم نکرده است)

لکن نمی‌توان از عوامانگی طعنه مومنی مبنی بر اینکه "قانون فقط برای زلف خانم ها وجود دارد؟ " گذشت.

این گزاره عوامانه در مقابل اصل عقلانی "هر چیز به جای خود" قرار دارد.

پر واضح است که یک جامعه و یک اجتماع انسانی همانطور که باید نسبت به تاریخ انقضای مواد غذایی خود حساس باشد؛ البته که باید نسبت به امنیت روانی و فساد و رعایت قانون نیز حساس باشد.

یعنی رعایت همه این موارد در عرض یکدیگر قرار دارد و سلسله مراتبی نیست.

یعنی در رعایت بایسته‌های اجتماعی و قانونی؛ اولویت و سلسله مراتب نداریم و همه موارد را در همه لحظات باید پیگیری کرد.

کاهلی در رعایت برخی اقدامات نیز اگرچه موجب شماتت است اما اسباب طعنه نیست و فعالان سیاسی و اجتماعی و فرهنگی باید بدانند که مطالبه درست هنگامی شکل می‌گیرد که اسلوب طرح مسئله و مطالبه؛ صحیح و عقلانی باشد.

چه اینکه مثلا با طعنه غلطی که آقای مؤمنی مطرح کرده است؛ نه تنها اصل مطالبه اقتصادی او تحت الشعاع قرار گرفته بلکه فضا برای مجرمان نیز مشتبه خواهد شد. اگر نگوییم زمینه خودبرحق‌پنداری برای مجرمان فراهم شده است.

***

فتوای حلّیت آشوب و اخافه برای "فتنه آینده"

حجت‌الاسلام رهامی: ضرب و جرح در حین اعتراض جایز است!

رهامی: ضرب و جرح در حین اعتراض جایز است! / "دانشجویان فحاش یا گرانی" کدامیک مهم‌تر است؟

محسن رهامی، از فعالان اصلاح‌طلب، اخیراً در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا اظهار کرده است: به نظرم دولت باید تلاش کند زمینه‌های قانونی اعتراضات را فراهم کند تا مردم بتوانند در چارچوب قانون، خواسته‌ها و اعتراضات خود را نسبت به مسائل مختلف کشور بیان کنند؛ حال اگر فردی در حین تظاهرات، خدایی نکرده مرتکب قتل و ضرب و جرح کسی هم شده باشد، تنها از بُعد حق‌الناسی با مطالبه اولیای دم و صاحبان حق می‌توان نسبت به مجازات آنها اقدام کرد و اولیای دم می‌توانند مثلا تقاضای قصاص یا دیه کنند، ولی حاکمیت نمی‌تواند این افراد را از مصادیق محاربه‌ای که در آیه 33 سوره مائده آمده است، تلقی کند و حکم محارب نسبت به آنها صادر کند.

او می‌افزاید: فقهای ما اصطلاحی در این خصوص دارند:《یجوز فیه مالا یجوز فی غیره 》به این معنا که برخی اعمال که در شرایط عادی جایز نیستند، ممکن است در زمان اعتراضات و تظاهرات جایز باشد، این موضوع در سایر کشورها هم مرسوم است و هیچ‌گاه این افراد را به‌عنوان محارب، اغتشاش‌گر و عوامل بیگانه تلقی نمی‌کنند! [3]

*با این اظهارات رهامی عملا باب وقوع هر جنایت و اخافه‌ای به بهانه اعتراض گشوده می‌شود و احکام اسلامی محاربه و اخافه عملا غیر عقلانی فرض شده است.

این در حالی است که اعتراض قانونی در جوامع مدنی؛ نمادی از مدنیت است نه توحّش و از همین روست که پلیس و قانون؛ سخت‌ترین برخوردها را برای هرگونه تخطی از قانون در حین اعتراض در نظر می‌گیرند. چه آنها می‌دانند اعتراضی که نماد مدنیت است اگر با اخافه و آشوب همراه شود؛ عملا موجب اضرار قانون و جامعه خواهد شد فلذا بایستی با مشت آهنین آنرا سرکوب کرد.

تبعید عقلانیت در اظهارات رهامی همچنین آنجا بیشتر نمایان می‌شود که او عقلانیت متبلور در فقه شیعه و اصطلاحات فقهی را ندیده می‌گیرد و پس از این ندیده گرفتن نیز حکمی را روا می‌دارد که زمینه ساز ناامنی و آشوب است.

آشوبی که تمام فقهای شیعه بر دور کردن آن با ابزارهای عقلانی اجماع دارند و هیچ بهانه‌ای را برای بروز آن روا نمی‌دانند.

جالب است که مخاطبان محترم بدانند بحث ناامنی و حفظ دماء برای فقهای شیعه در حدی از اهمیت قرار دارد که برخی از آنان حتی حرکات انقلابی و جهاد علیه حاکم جائر را نیز به این دلیل که موجب ریخته شدن خون عده‌ای از مسلمانان می‌شود؛ به آسانی روا نمی‌دانند و در این باب در اشدّ احتیاط قرار دارند.

اما می‌بینیم که رهامی در حرکتی عجیب؛ حکمی را به فقه شیعه منتصب می‌کند که نه تنها با عقلانیت و بلکه با تاریخ حوزه‌های علمیه در تناقض است.

بدانیم که آشوب و اغتشاش در وهله اول بر بستر "بی‌عقلی" شکل خواهد گرفت و آن هنگام که افراد عوامزده و منعزل از عقل از منابر جامعه بالا بروند و عزمی عمومی برای پاسخگویی به آنها در "جهاد تبیین" شکل نگیرد؛ آنگاه باید منتظر فتنه بود.

جدای از مسئله جهاد تبیین؛ اظهارات رهامی اگر با پیگرد قضایی و امنیتی مواجه نشود؛ خون‌های بیشتری بر زمین ریخته خواهد شد.

***

1_https://www.armanmeli.ir/fa/main/detail/348851

2_https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1580208

3_https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1314440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 52
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    22 20
    طبق استدلال آقای رهامی اعمال منافی عفت مانند زنا و لواط هم در اضطرار جایز می شوند
    • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
      9 2
      سعید حجاریان: همجنس بازی در کشور ما باید آزاد باشد!! | روزنامه صبح امروز، ۷۸/۸/۱۲، ص۸
    • تک سوار DE ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
      11 1
      پس چی فکر کردی! مشکل از اونها نیست. مشکل از شماست که حرف های دسته دهمشون رو بازنشر می دید ولی حرف های امثال رسایی رو سانسور می کنید.
    • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
      17 1
      متاسفانه رهامی هنوز فرق اعتراض و اغتشاش را نمی داند !
    • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
      10 1
      اغتشاشگران به اقتصاد حمله کردند بارها عرض شد اگر نظارت و برخورد با اخلالگران یومیه و مستمر نباشد تلاطم ارزی تکرارمیشود متاسفانه از دیروز با سفته بازی و سلف خری دلالان مجددا ارز و سکه شدیدا صعودی شدند لطفا اقدام قاطع و مستمر!
    • اغتشاشگر تشنه خون ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
      7 3
      اغتشاش همراه با قتل و جنایت آزاد باید گردد قاتلین مردم رها باید گردند اغتشاش همراه با میگساری و مواد مخدر جایز باید گردد !!! رهامی رهامی حمایتت می کنیم !!
    • IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
      13 1
      با این نظر بی عقلانه اقای رها می سنگ روی سنگ بنا نمیشه و جامعه میشود جامعه وحوش یا قانون جنگل
    • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      12 0
      بخاطر این نظرات شاذشان است که هرچه مشکل دار و از صراط مستقیم دور شده که دنبال گناه و لذت های دنیایی هستند ، طرفدار شان شده اند و برایشان سوت و کف و هورا می کشند .
  • سید IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    12 2
    چرا هر آخوندی کم سواد است، اصلاح طلب می شود!؟ به یاد اوایل پیروزی انقلاب که هرکس بی دین بود برای آن که مورد شماتت قرار نگیرد، خود را طرفدار گروهک های مارکسیستی می خواند!
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    1 5
    سلام چه کسی گفته تحت هر شرایطی باید توافق شود یا از منفعت حرف میزنید حالا چرا هر گرانی ومشکلات وووو را به تحریم که ظاهرا اثر هم نداره وصل میکنید همین سود بانکی چند دهه طول کشید تا به زیر بیست درصد برسد گفتید بنگاداری وووچه شده الان باید بشه بیست وسه درصد مجلس هم که درگیر ماده وتبصره وحروف الفبا هست خروجی چه شده وقت تمام شده تا فردا ورویا
    • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
      3 1
      درس عبرت برجام این بود که هرگز نباید به مذاکره و توافق با دولت های بدعهد و خبیث دلخوش کنیم.
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    19 2
    اقای رهامی ! ایا از نظر جنابعالی فحاشی + چادر از سر زنان کشیدن + اتش زدن قران و مسجد و حسینیه + توهین به مقدسات دینی + عمامه از سر روحانیان برداشتن + قمه و غداره کشی + ربودن و شکنجه کردن و کشتن + سلب امنیت و اسایش از مردم + اتش زدن و غارت اموال عمومی + زنده زنده سوزاندن ماموران حفظ امنیت + برهنه شدن مردان و زنان در میان مردم و...+ شرب خمر و مصرف مواد مخدر روان گردان + شعار تجزیه طلبی + فیلم برداری از جنایات و فرستادن ان برای رسانه های امریکایی و انگلیسی و سعودی + دریافت دلار در مقابل اینگونه فعالیتها از دشمنان ایران و اسلام و... مشمول قاعده " یجوز فیه ما لا یجوز فی غیره " است ؟!لطفا نظر فقهی خود را بفرمایید تا هم دست اغتشاشگران و باغیان در فتنه های احتمالی اینده باز تر شود و حجت شرعی ! داشته باشند و هم به مریدان و مقلدان جنابعالی و افرادی مثل شما اضافه گردد . فتاوای الوده به جهل و هوای نفس شما روی شریح قاضی را سفید میکند . و یاد اور فتوای ملای کثیف زنجانی در بدار اویختن ایت الله شهید شیخ فضل الله نوری ره است .
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    3 2
    بین جریانهای فکری و تاریخی حق و باطل هیچگاه گسست نمی افتد . وقتی اظهارات بی پایه و اساس شیخ رهامی را خواندم یاد قاضی اموی بنام شریح قاضی افتادم که فتوای ریختن خون حضرت سید الشهدا ء علیه السلام را صادر کرد .
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    6 23
    حق با رهامی است....اگر شما را خفه می کنند شما نیز حق دارید از خود دفاع کنید....
    • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
      3 1
      این شیخ اصلاحطلب باید خلع لباس کنند وبه خاطر اراجیفش زندانی شود
    • ارسلان IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
      3 1
      یعنی به بنده هم حق می دهد خانه وی در را آتش بزنم؟ به هر حال من هم به وی اعتراض دارم.
    • بهروز IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
      3 1
      الان تو خفه شدی یا زبونت دازتر ازاین نمیشه
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    8 5
    رهامی یک قاتل در لباس روحانیت است او خشونت و مرگ و .. را تجویز می کند.
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    7 2
    اقای دکتر رهامی این قاعده ای را که مطرح کردید خیلی راهگشا است ادم برای انجام هر کاری دلیل شرعی یا وجدانی و روانی پیدا میکند . انسان در حال عصبانیت و مستی و مصرف مواد مخدر و احساساتی شدن و سرکشی امیال و غرایز و... از حال عادی خارج میشود و از نظر شما از طرفی مشمول قاعده یجوز فیه مالا یجوز فی غیره میشود و از طرفی لابد حکمی و حدی بر او جاری نمیشود و معذور است . !!و اینگونه هرگونه جنایت و خلاف شرع و خروج بر حاکمیت و ایجاد هرج و مرج و هرگونه تخلف اخلاقی و... مجاز شمرده میشود . بعد از انجام عملیات بسار خشونت امیز سربازان امریکایی در فلوجه عراق وقتی نظامیان امریکایی به خود امده بودند و اثار وحشتناک جنایات خود را ملاحظه کردند و دچار عذاب وجدان شدند تازه متوجه وشدند که قبل از عملیات مسئولین انان سربازان را وادار به استفاده نوعی خطرناک از مواد مخدر کرده بودند تا انان بتوانند با خیال راحت جنایت کنند . !!ین هم شکلی از تئوریزه کردن و مشروعیت بخشیدن به خشونت امریکایی - داعشی است که اقای رهامی توصیه میکنند .قاعده فقهی باید توسط فقیه و در چهار چوب علم شریف فقه و هزار اما و اگر و ان قلت علمی مطرح شود نه از روی هوای نفس و جهل و عصبیت ." کلمه حق یراد بها الباطل ". در روایات امده است که بوی گند عالم الوده به دنیا در جهنم حتی اهل دوزخ را ازرده میکند .
  • علیرضا IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    5 2
    پیامبر اکرم (ص) فرمودند دو طایفه کمر مرا شکستند عالم هایى که [متهتک] هستند و جاهل هایى که[ متنسک] هستند.یعنی یک آدم بی دین مثل ترامپ یا مسیح علی نژاد یا شازده پهلوی اگر بیست و چهار ساعته و بی وقفه علیه اسلام فعالیت کنند میزان موفقیت آنها به اندازه این علمای اصلاح طلب که سعی دارن قرآن و سنت را براساس منویات خودشان تحریف کنند نیست. اگر همین آدم فرزندش را خدای ناکرده در خیابان اراذل و اوباش بکشند و یا متعرض او بشوند بالا و پایین نظام اسلامی را فحش می دهد و این طرف و آن طرف می نویسند در دوره حکومت حضرت امیر علیه السلام خلخال از پای زن یهودیه درآورند و حضرت فرمود اگر انسان از غصه بمیرد جا دارد و همین مسئله را به بهانه ای برای اثبات ناکارآمدی نظام اسلامی در تأمین امنیت تبدیل می کنند ولی همین حضرات اکنون برای اغتشاشات بعدی به اغتشاشگران برای قتل اقدامات ضد امنیتی چراغ سبز می دهند و در بخش قضایی آن نیز ارائه راهکار می کنه. آخه بزرگوار اعتراض اگه مسالمت آمیز باشه امید برای شنیدنش بیشتره یا اعتراضی که عملا با جرح و قتل و تخریب همراه بشه که در واقع اغتشاشه و طبیعتا با جو امنیتی که بوجود می آید دیگه مجالی برای گفت و شنود به شیوه قبل وجود نداره ؟ بخش مهمی از شرایط هرج و مرج کنونی چه در حوزه اقتصاد و چه در حوزه فرهنگی همین اظهار نظرهای سطحی و غیر دقیق است که جامعه را دچار گسل های اجتماعی کرده است. وقتی همین افراد خودرو که در حال تردد در اجتماع و داخل آن قابل رویت و در انظار مردم است را در اقدامی بحث برانگیز حریم خصوصی تلقی کردند بصورت دقیق و حساب شده زمینه کشف حجاب در اجتماع و انجام اعمال منافی عفت در انظار عمومی را فراهم کردند. الان هم با این نوع اظهار نظرهای سخیف مجوز قتل و غارت صادر می کنند.
  • SE ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    1 8
    ببینید یک سوال مهم است که از پاسخ بهش فرار میکنید همیشه, قشری که مخالف افکارمنفعت طلبانه، قبیله ای و ضد توسعه شماست و از طرفی از شیادان اصلاح طلب هم متنفره چجوری میتونه در این کشور نماینده ای داشته باشه و صداش به جایی برسه؟ حرف از انتخابات که خنده داره
  • طلبه IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    5 1
    اي رهامي نفهم تو اگر توانستي به چند نفر از اغتشاشگران اجازه بده تا در يك شب چند نفر از آنان بتوانند در ميان افراد خانواده ات بيتوته كنند و شب را به صبح برسانند و كمي هم به اوضاع خانه شما اعتراض كنند.
    • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
      0 5
      طلبه جان کجا تربیت و درس آموخته ای که با هم لباس خودت چنین گفتاری داری،
  • عبدالله IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    5 1
    آخرالزمان است دیگر ؛ فقها کم شود و فقهای گمراه کننده زیاد می شود!!!
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    1 3
    مشرق....خدا می داند با نادیده گرفتن حقایق و عدم انشار مطالب منتقدین به انتقلاب ضربه می زنید....همین شوه در جاهای دیگر نیز خاکم است
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    1 2
    یاران حسن روحانی ‌‌دوستان خاتمی و رفسنجانی به راحتی با وعده «برداشتن فیلتر اینستاگرام» در تمام انتخابات ریاست جمهوری و مجلس آینده تا سالها برنده میشن و تا سالها فیلتر‌اینستاگرام را به یاد مردم می آورند.
    • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
      2 0
      حسن فریدون میخ اخر را بر تابوت اصلاحات کوبید افساد طلبان تا سالهای دور دیگه هیچ شانسی در انتخابات ها ندارند.
  • شریف زاده IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    5 0
    حال اگر فردی در حین تظاهرات، خدایی نکرده مرتکب قتل و ضرب و جرح کسی هم شده باشد، تنها از بُعد حق‌الناسی با مطالبه اولیای دم و صاحبان حق می‌توان نسبت به مجازات آنها اقدام کرد و اولیای دم می‌توانند مثلا تقاضای قصاص یا دیه کنند، ولی حاکمیت نمی‌تواند این افراد را از مصادیق محاربه‌ای که در آیه 33 سوره مائده آمده است، تلقی کند و حکم محارب نسبت به آنها صادر کند. این را می گویند طرف از روی شکم سیری یک خزعبلاتی نشخوار می کند. آخر ابله اول بروی قانون را دقیقا مطلعه نما بعد افاضات عرضه دار. چرا شما همه چیز را میل و باب دید و نوک بینی خود تفسیر می کنید. یک مقدار عمق نگر باش. داش
  • ظهور تدریجی یک رویا IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    1 2
    الان چجوری میشه به شکل مدنی به سیاستها اعتراض کرد؟ مثلا از طریق صندوق رای؟
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    2 3
    نظرهای مخالف تون را حذف میکنید، و فقط نظرات ....ها تون را میزارید، دیگه ابری نمونده براتون که ماه پشتش بمونه، ملت ماه را میبینن، کم دری وری غرغره کنید،
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    3 0
    تئوریزه کردن قتل و غارت و تجاوز و خشونت حداکثری و عملیات داعشی توسط یه اصلاحاتی !!
  • حسین IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    2 0
    متاسفانه یک جناح سیاسی بدلیل سرخوردگی و کنار گذاشته شدن از قدرت راه خیانت رو در پیش گرفته و سخنگویان این حزب همچون حشمت الله فلاحت پیشه،پزشکیان،مطهری،جواد ظریف،همتی،صادق زیبا کلام به همراه بسیاری از هنرپیشه ها،سلبریتی ها و ورزشکاران تبدیل به پیاده نظام امریکا در کشور شده اند ،برجام برای کشور خسارت محض بود و ادامه ان نیز با شرایطی که امریکا تعیین میکنه خطرات بسیار زیادی برای کشور داره ،تنها راه پیش رو مقاومت و در هین حال اشتی ملی هست ،مردم باید احساس کنند که در تعیین سرنوشت کشور و انتخاب مسئولان نقش واقعی دارند .
  • رضا IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    3 0
    راه چاره اینه که در یک اعتراض کاملا قانونی بزنیم خود رهامی رو از حیث انتفاع خارج کنیم
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    3 0
    اصلاحاتچی کارش به جایی رسیده است که فتوای قتل و جنایت می دهد و فقط اولیای دم را مجاز به مطالبه حق می داند. یعنی اعتراض به نطام قانونی و شرعی را تا حد ارتکاب قتل و شکنجه و جنایت و تجاوز در سطح ملت و مردم مجاز می شمارد. از نظر اصلاتحاتچی مهم نیست که اعتراض چه هست و آن چه که به آن اعتراض وارد می شود چه. همین قدر که که قاتل و متجاوز اعلام کنند که به جمهوری اسلامی ایران معترضند یا همین قدر که اصلاحتچی اسم متعرض به حاکمیت جمهوری اسلامی ایران را روی آنها بگذارد قتل و تجاوز توسط این جانیان و آدمکش ها مجاز است. این جاست که اگر محمد خاتمی سر اصلاحات است به این رهامی باید گفت ته اصلاحات. البته از آنجایی که رهامی شناعت خود به شرع و اسلام را با توسل به احکام فقهی شیعه توجیه و به خیال خود مستدل می کند بدک نیست که علمای عظام و جناب حجت السلام و المسلمین اژه ای تکیلف خودشان و فقه شیعه و مردم مسلمان ایران را با این جناب حجت اسلام رهامی روشن کنند.
  • SE ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    3 0
    راهامی کجایی که میخواهم طبق اسول خودت بهت اعتراض کنم
  • علی افصحی IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    1 0
    حضرت امام عسکری(بعضیها عمدا عسگری میگویند. عسگر یعنی بی هسته و دانه مثل انگور عسگری و به منظور اینکه بگویند امام حسن عسکری فرزندی نداشته بی دانه بوده نعوذ باالله پس درست بگوییم امام حسن عسکری ) در تبیین اصل ولایت فقیه فرمودند از بین افرادی که مدعی دین فهمیند از او که خصلت های بارز اخلاقی و حرفه ای داشته باضافه مطعیا لامر مولاه مطیع و سرسپرده امر الله باشد نبعیت کنید ، نه فبیله ، باند، گروه !امام به علم غیبی می دانستند امثال رهامی از اردوگاه اصلاح طلبان فاسد مأمور در وهن دین و اوامر الله می آیند که هر انسان عاقل را از دین بیزار و متنفر می کنند.اگر تمسک به اصل ولایت فقیه نکنیم و از ولی فقیه واجبات اجتماعی و حاکمیتی را نگیریم دیری نمی گذرد که شیطان بزرگ آمریکا و انگلیس خبیث که در دین تراشی استادندجمهوری اسلامی ایران عزیز را به دست امثال رهامی که از دین جز آبادی دنیای حقیر خود را بهره ای نبرده، به نیستی سوق داده و بار دیگر سلطه شیاطین بر کشور عزیز مستولی می یابد. امام خمینی جفظ نظام را از اوجب واجبات اعلام کرده و حتی از حفظ جان امام زمان هم مهم تر دانسته و توصیح فرموده اند اصلا امام زمان هم که ظهور می فرمایند برای برپایی و حفظ نظام اسلامی است وهمین طور امام خامنه‌ای دفاع از نظام اسلامی را وظیفه نه تنها انقلابیون ولایی بلکه هرایرانی اعلام فرموده و بی اعتنایی به نظام را همواره تقبیح فرموده و معارضان و معاندان را به مجازات تهدید کرده و می کنند.یعنی از منظر اصل فقهی و عقلی ولایت فقیه اصل حفظ نظام یک اصل عام و تکلیف همگانی است چه انقلابی و چه ایرانی. حالا در مقابل این فتاوای امامین انقلاب به امثال رهامی برخورد می کنیم که از روی سفاهت و حماقت اصل «من درآوردی» و البته دسمن خواه « جواز ضرب و جرح در اعتراض به حکومت اسلامی »را صورت بندی می کند!تا ولایت فقیه را ریشه کن نماید تا حفظ نظام از اوجب واجبات است را مخدوش سازد!رهامی احمق پیش از آن که خود را به در و دیوار زده و چند اصطلاح بچه طلبه ها را به مصاف فقیه مؤسس امام خمینی و خلف صالحش امام خامنه‌ای بر آید حداقل به اصل معهود اصلاح طلبی آمریکایی خود یعنی عقلانیت و تجربه بشری توجهی کند از خود بپرسد چراماکرون فقط در حمله به یک پلیس گفت «این حمله به جمهوریت است؟» چرا صدر اعظم آلمان با بستن فقط یک خیابان از پلیس سرکوب این افراد را خواست که ضرر به دیگران می رسانند؟ چرا آشوب های سال نو سرکوب شد!چرا پریشان گویی های امثال رهامی با «سکوت در برابر احمق»که مبتنی بر حدیث «السکوت علی الاحمق افضل و جوابه» جواب ندهیم!
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    3 0
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    2 0
    این ابو موسی اشعری از اعضای ابو موسی اشعری اشغال طلبها معلوم چه نشخوار می کند خود گوید خوب خندد خوب مرد هنرمند است اصلا خودش هم فهمید چی می گویدآخه مردک نادان نفهم این آغتشاش گران و به قول جناب معترضین یک بار در شعارهایشان از گرانی بی کاری جوانان بیخانگی مردم حرف زدند تنها شعارشان آزادی حیوانی به سبک غربی هابود شعارشان زن زندگی فاحشگی هرزگی یاآن داعشجونما ها که تمام شعار هایشان شعارها ی رکیک کمر به پائین بود یا نشان دادن انگشت وسطشن به نشانه اعتراض جناب می دانی انگشت وسط نشانه چیست مطلب دیگر اگر فرزندان خودتان را که لای پرقو وزرورق بزرگ کردین اینگونه وحشیانه 16 نفر گزگ کفتار دنبالش می کردند بر سرش می ریختن و می کشتن باز همینطور اوردناشتا می دادید تقصیر خودتان نیست از بس شکمهایتان از لقمه های حرام و آتش آن پر شده است فرق میکند که سر سفره ه علی ع بنشینی ونان جو وآب بخوری و یا بر سرسفره معاویه بنشینی و گوسفند بریان بخوری چه تفکری داشته باشی حالا شما ابوموسی اشعری ها لقمه ها و دلار های روحانی هاشمی .....راخوردید وهار شدید زر می زنید سوره النور آیه 19 : إِنَّ الَّذِينَ يُحِبُّونَ أَنْ تَشِيعَ الْفَاحِشَةُ فِي الَّذِينَ آمَنُوا لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ ۚ وَاللَّهُ يَعْلَمُ وَأَنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ کسانی که دوست دارند زشتیها در میان مردم با ایمان شیوع یابد، عذاب دردناکی برای آنان در دنیا و آخرت است؛ و خداوند می‌داند و شما نمی‌دانید! سوره النور آیه 57 : لَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا مُعْجِزِينَ فِي الْأَرْضِ ۚ وَگمَأْوَاهُمُ النَّارُ ۖ وَلَبِئْسَ الْمَصِيرُ گمان مبر کافران می‌توانند از چنگال مجازات الهی در زمین فرار کنند! جایگاه آنان آتش است، و چه بد جایگاهی است!
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    2 0
    تازمانی که خوارجی نادان جاهل مانند شما اسلاح طلب ها در کشور هست این حیوانات وحشی داعشی هم هستند باید با شما اینگونه برخورد کرد خوارج از جاهل ترین، متعصب ترین، پرخاشگرترین و خشن ترین افراد نسبت به حضرت علی(علیه السلام) بودند، که به هیچ وجه حاضر به پذیرش و تسلیم در مقابل سخنان حق امام علی(علیه السلام) نشدند. آنها اشکالاتی به حضرت علی(علیه السلام) وارد می کردند و امام(علیه السلام) با دقت به تمام اشکالات آنها پاسخ می داد. اعتراضات خوارج حدود شش ماه طول کشید و حضرت در مقابل آنها فقط به ارشاد و هدایت آنان می پرداخت. آنها در اعتراضهای خود به هیچ وجه رعایت ادب را نمی کردند و از ناسزاگویی، هتاکی و ... نسبت به امام(علیه السلام) خودداری نمی کردند. با این حال حضرت علی(علیه السلام) در مقابل آنان در نهایت بردباری و تحمل رفتار می کرد و از هر گونه اقدام خشونت باری که به تحریک احساسات آنها بیانجامد، به شدت پرهیز می نمود و تنها زمانی به نبرد با آنها پرداخت که در مقابل حضرت به جنگ و خونریزی و حرکت مسلحانه اقدام کردند. امیر مؤمنان(علیه السلام )در مقابل آنها همانند پدری مهربان در نهایت عطوفت، مهربانی و رحمت رفتار می کرد تا در حدّ امکان آنان را هدایت کند و از گمراهی نجات بخشد و با همین روش توانست دو سوم آنها را جدا کند و تنها با یک سوم باقیمانده مجبور به نبرد شد. مُحَمَّدٌ رَسولُ اللَّهِ ۚ وَالَّذينَ مَعَهُ أَشِدّاءُ عَلَى الكُفّارِ رُحَماءُ بَينَهُم محمّد (ص) فرستاده خداست؛ و کسانی که با او هستند در برابر کفّار سرسخت و شدید، و در میان خود مهربانن
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    5 1
    آقای رهامی در اروپا در حین اعتراضات از سلاح سرد و گرم استفاده می کنن تا ارعاب کنن؟ اگر این کار رو بکنن در محل به حسابشون میرسن البته ممکنه اموال عمومی رو آتش بزنن که در اینجا هم کسی به این خاطر اعدام نشده ولی به جای توجیه وندالیسم دنبال تربیت دنباله روان خودتون باشید
  • محمد IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    2 0
    چرا اصلاح طلبان اصرار دارند فرهنگ غربی را در جامعه رواج دهند؟ مگر فرهنگ اسلامی چه مشکلی دارد؟
  • سید فروزان CH ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    3 0
    امریکا و اروپا مایوس شوند از اغتشاشات این طیف کماکان در تکاپوی بنزین روی آتش ریختن
  • سید فروزان CH ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    2 0
    اینکه امثال وهامی و روحانی و خاتمی چگونه لباس روحانیت به تن کردهاند بماند‌ اما حوزه علمیه باید هر سه سال یکبار از کسانی که لباس روحانیت به تن میکنند یک بازنگری در پرونده آنها بنماید ، خطر وهامی و امثال او از منافقین فرقه رحوی بسیار بالاتر است ،
  • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    1 0
    مطمئنا اگر با تک تک کسانیکه با فشار آوردن بر نظام برای مذاکره با به قول خودشان کدخدای عالم و سپس بدون رعایت کردن خط قرمزهای وضع شده در آن خصوص و سپس امضاء و تسویب چند دقیقه ای آن در مجلس و اجرای کامل و بی کم و کاست تعهدات آنچنانی و پلمپ و تخریب تاسیسات هسته ای مان با دستپاچگی کامل و بصورت یکطرفه در حالیکه طرف های غربی به کوچکترین تعهدات خودشان عمل نکردند و کشور و نظام و ملت ایران را با خسارات متعدد و فراوانی مواجه کردند برخورد قاطع و عبرت آموز میشد امروز دیگر شاهد گستاخی و پررویی و مدعی شدن و به پرتگاه مرگ آور مذاکره و تسویب مجدد آن سند منحوس کشاندن کشور و ملت توسط این جماعتی که زندگی یک ملت نجیب و فداکار را با سوء مدیریتها و غرض ورزی ها و نفع طلبیهایشان به بازی گرفتند نبودیم.
  • نرگس مهاجر IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    5 0
    منزل آقای رهامی کجاست؟ من به این حرفشان اعتراض دارم!
    • مهدی IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
      1 0
      کمی ضرب و کمی جرح برای اینکه عقل ایشان سر جایش بیاید، کافی است.
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    0 0
    این ضرری که جریان عوضی چپ و افراطی اوایل انقلاب و تفریطی اکنون به انقلاب زده صدام و ترامپ نزدند از بس منافق و دودره بازند.... بیشتر دولتها دست اینها بوده و الان زبانشان درازتر از همه است
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    0 0
    اپوزسیون دنبال توافق نیستند بلکه دنبال مخالفت با نظام هستند. خاطرتان باشد از دول غربی درخواست تحریم قطع ارتباط و حمله نظامی علیه ایران را داشتند. این که میگویند توافق از جهت جنگ روانی علیه نظام هست تا قدرت مذاکره را از طرف ایرانی بگیرند و خلع سلاحش کنند.
  • IR ۰۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    1 0
    آقای رهایی هر عملی را برای افراد جایز می کند . ظاهرا آنچه را که به پیروان خود در خفا می آموزید به غفلت به زبان آورده و عیان نموده اید ! نکند لقمه مشکوک ........! ولله اعلم .
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    1 0
    رسولخدا ص در باره بعضی از فقهاء در اخرالزمان میفرماید : " ...فقهاء ذالک الزمان شر فقهاء تحت ظل السماء منهم خرجت الفتنه و الیهم یعود " اصول کافی ج8 ص 307 . فقهاء این زمان یعنی اخر الزمان شریرترین فقهاء زیر اسمان اند . از انان فتنه برمیخیزد و به انان فتنه باز میگردد . صدق رسول الله
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    1 0
    به فرض اگر جمهوری اسلامی شمر و یزید و معاویه و حجاج بن یوسف سقفی وحارث بن زیاد و.... را اعدام کند فقهاء سوء حس انسان دوستی و حقوق بشرشان شان تحریک شده و خواهند گفت در حق انها اجحاف شده است . چون اولا انها در حال ارتکاب جرم از خود بیخود شده بودند و در حال عادی نبودند و بعدا هم اظهار پشیمانی کردند .
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    0 0
    جواز فقهی اعمال خشونت و ضرب وجرح و قتل و غارت توسط فقیه نمای اصلاح طلب ! مثل فتواهای مفتیان تکفیری داعش .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس