رئیس سازمان تعزیرات حکومتی از محکومیت ۵۳ میلیارد تومانی ۳ شرکت لبنی خبر داد

ادعای سخنگوی سازمان تعزیرات درباره تأثیرگذاری برخوردهای این سازمان دولتی با گرانی در حالی است که واقعیت‌های صحنه و معیشت مردم چیز دیگری می‌گوید.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

جایگاه بانوان کم‌حجاب در نظام اسلامی؛ مصادره این قشر کار کیست؟

جایگاه بانوان کم‌حجاب در نظام اسلامی/ خط و نشان یک متهم امنیتی برای نظام اسلامی

اعتمادآنلاین اخیراً در گزارشی با عنوان "سیاست اجتماعی جدید اصولگرایان؛ مصادره سیاسی زنان کم‌حجاب" نوشت: «سلام» غلامعلی حدادعادل در برنامه زنده تلویزیونی به زنان «با حجاب ضعیف» که پای نظام ایستاده‌اند، در نوع خود سلامی بی‌مانند در تاریخ اصولگرایی و شاید جمهوری اسلامی است؛ یک سلام برای جذب زنان کم‌حجاب که نشان از این دارد که برای نخستین‌بار این قشر از زنان به رسمیت شناخته شده و مخاطب قرار گرفتند و یک خداحافظی، با دوران پر فراز و فرود چالش‌های اصولگرایی با مقوله «حجاب صفر و صدی».

این گزارش می‌افزاید: برای نخستین‌بار در طول تاریخ جمهوری اسلامی طبقه زنان «کم‌حجاب» یا با «حجاب ضعیف» تعریف و به رسمیت شناخته شدند. گویا راهبرد استراتژیک بخشی از جریان اصولگرایی این شده که با توجه به رشد طبقه زنان «با حجاب ضعیف» باید به دنبال مصادره یا جذب سیاسی این گروه رفت. گروهی که تا به امروز بر اساس سلیقه یا بی‌حجاب تعریف می‌شدند یا در قبال‌شان سکوت می‌شد، اما هرگز تایید نمی‌شدند، چه رسد به اینکه از جانب چهره محافظه‌کاری همچون حدادعادل، نویسنده کتاب فرهنگ برهنگی و برهنگی فرهنگی، آن هم در رسانه ملی، خطاب سلام و درود قرار گیرند.[1]

*این ادعا که بانوان کم‌حجاب به تازگی و به نشانه عقب‌نشینی در مقابل اغتشاشات 70 روزه به رسمیت شناخته شده‌اند در حالی است که اتفاقا این جریان چپ و عمده رجال و رسانه‌های آن هستند که به دنبال چنین مصادره غلطی هستند...

اولا باید دانست کم‌حجابی در نظام جمهوری اسلامی ایران هرگز شامل اطلاق جرم نبوده و صرفا در مواعظ اخلاقی به رفع آن توصیه شده است. چیزی که در ایران تحت عنوان قانون حجاب وجود دارد؛ منع برهنگی و بدن‌نمایی در رابطه با زن و مرد است که باید در خیابان و منصه عمومی جامعه اجرا شود.

گشت معروف به ارشاد نیز صرفا مأمور برخورد با موارد اشاره شده است و بانوان کم‌حجاب یا محجبه علی‌الرویه شامل این قضیه نبوده‌اند.

ثانیا این نکته فلسفی محرز است که آنکه کم‌حجاب است بسا که توان یا تصمیمی برای رعایت همه شعائر مذهبی ندارد اما این به معنی معارضه او نیست. لکن آنکه عامدانه کشف حجاب می‌کند یا اصرار بر بدن‌نمایی دارد؛ بصورتی کاملا واضح قصد معارضه با شعائر و قانون کشور را دارد.

ثالثا این نظام جمهوری اسلامی بود که در رسانه رسمی خود بانوان کم‌حجاب را همانند بانوان باحجاب به رسمیت می‌شناخت و با آنها مصاحبه و گفتگو می‌کرد. این سردار علی‌فضلی بود که در فتنه 88 از یک بانوی کم‌حجاب به دلیل نجات یک بسیجی تشکر کرد، این بانوان کم‌حجاب بودند که در کنار دیگران در مراسم تشییع سردار بزرگ اسلام و نظام اسلامی یعنی شهید سلیمانی شرکت کردند، اشک ریختند و پرچم مقدس نظام اسلامی را حمل کردند و این دکتر حداد عادل، چهره مبرّز اصولگرایان است که به بانوان کم‌حجاب نیز همانند بانوان محجبه (به دلیل همراهی‌شان با نظام و قانون)‌ سلام می‌فرستد.

و جالب آنکه تمام این رفتارها همواره در معرض طعنه و نیش و کنایه اصلاح‌طلبانی بوده است قصد کاسبی از حجاب و کم‌حجابی را دارند.

ما این قضاوت را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم که عقلانیت نظام اسلامی در قبال بانوان معتقد اما کم‌حجاب و رویه همیشگی در قبال کم‌حجابی؛ غیر عقلانی و مصادره است یا عزم برخی اصلاح‌طلبان و رسانه‌های آنها برای کشیدن روسری از سر بانوان بدحجاب و مصادره آنها برای براندازی علیه اعتقادات اسلامی؟!

***

خط و نشان یک متهم امنیتی برای نظام اسلامی

جایگاه بانوان کم‌حجاب در نظام اسلامی/ خط و نشان یک متهم امنیتی برای نظام اسلامی

یکی از مجرمان امنیتی به نام مصطفی نیلی که گفته شده وکیل است؛ اخیراً و پس از احضار قضایی، از حضور در دادگاه امتناع کرده است.

به گزارش کانال تلگرامی امتداد، این فرد در کنار این اقدام غیر قانونی و غیر مدنی خود بیانیه‌ای هم صادر کرده و در بخشی از آن نوشته است:

"در اعتراض به نقض گسترده حقوق بازداشت شدگان اعتراضات اخیر در دادسرای امنیت و دادگاه انقلاب تهران و دیگر مراجع قضایی در سراسر کشور، در جلسه‌ای که از سوی شعبه 28 دادگاه انقلاب تهران برای اینجانب تشکیل شده شرکت نمی‌کنم. طبق قانون اساسی، دادخواهی و دادرسی عادلانه، حق ملت ایران است و روز پاسخگویی آمران و عاملان نقص حقوق اساسی هم نزدیک است"!

*معترضی که از "عقلانیت" دور است؛ هرچه هست اما معترض نیست.

چه اینکه معترض اصیل می‌داند در پی بی‌قانونی و رفتارهایی غیر مدنی مثل حضور نیافتن در دادگاه پس از فراخوان؛ هیچ نفعی برای "مردم" وجود ندارد و در ادامه نیز حمام خون به راه می‌افتد.

بدتر آنکه چنین معترض بی‌قانونی مدعی وکالت و پیگیری حق مردم نیز باشد!

یعنی در این شرایط مشخص می‌شود که آن معترض نه تنها قصدی برای حفظ منافع مردم ندارد بلکه در حال نمایش بازی کردن هم هست و به دنبال منافع مردم نیست.

آقای نیلی همچنین در بیانیه خود نوشته است:‌"روز پاسخگویی آمران و عاملان نقص حقوق اساسی هم نزدیک است"!

دقت شود که این قدرت‌نمایی و این خط و نشان کشیدن آشکار برای یک نظام سیاسی هم از آنروست که چنین فردی ایمان دارد با یک نظام جائر مواجه نیست و مطمئن است که در پی رفتارهایی مثل خط و نشان کشیدن یا استنکاف از حضور در دادگاه قرار نیست با "اتاق گاز و شکنجه‌های شدید ساواک و جشن سپاس شاهنشاه" مواجه شود.

و جالب‌تر آنکه او حاضر نیست از این اطمینان خود با مردم حرف بزند زیرا مطمئن است که بازار فریادهایش کساد خواهد شد و دیگر قادر به کاسبی نیست.

اخیرا یک زندانی زن امنیتی هم یک فایل صوتی را از داخل زندان منتشر کرد که طی آن از صرف عصرانه نوستالژیک در یک دورهمی زنانه در زندان سخن گفته بود.

***

دنیای متفاوت سازمان تعزیرات در مواجهه با "گرانی بیقاعده"

جایگاه بانوان کم‌حجاب در نظام اسلامی/ خط و نشان یک متهم امنیتی برای نظام اسلامی

محمدعلی اسفنانی، سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی اخیراً در مصاحبه با خبرگزاری ایلنا اظهار کرده است: در گذشته خیلی از افراد مدعی بودند، بازار به لحاظ اینکه با افراد متخلف برخورد شدید نمی‌شود دچار مشکل است. –فلذا- طبیعتا با درخواستی که صورت گرفت سران قوا مجوزی را صادر کردند که بتوانیم جرائم را تا ۵ برابر افزایش دهیم.

او می‌افزاید: در برخی از موارد این افزایش باعث رقم قابل توجهی می‌شود. به طور مثال در تخلف گران‌فروشی اگر قیمت مابه‌التفاوتِ قیمت کالایی را که گران فروخته شده است در نظر بگیریم و در کل کالایی که فروخته شده است ضرب کنیم قانون می‌گوید باید فرد مختلف دو برابر قیمت فروخته شده، جریمه شود. براساس دستورالعمل تشدید مجازات، این دو برابر باید ضرب در ۵ شود چرا که قانون مورد اجرا این دستورالعمل است و برهمین اساس جریمه فرد متخلف ۱۰ برابر می‌شود و این رقم قابل توجهی خواهد شد.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی تصریح می‌کند: در بحث احتکار کالا نیز براساس قانون علاوه بر اینکه محتکر مکلف است که کالای احتکار شده را عرضه کند؛ ۷۰ درصد ارزش کالا را باید به عنوان جریمه به خزانه واریز کند. این ۷۰ درصد وقتی در ۵ ضرب شود و ۵ برابر شود میزان جریمه فرد متخلف می‌شود ۳۵۰ درصد قیمت کالایی که احتکار شده و این رقم بسیار بالا و قابل توجه است و قطعا اثرگذار خواهد بود.[2]

*دقت شود که اثر تدابیر و آمار و ارقام باید در سفره‌ها و معیشت مردم دیده شود نه صرفا در گزارش‌ها و پاور پوینت‌ها و مصاحبه‌ها.

سخنان آقای اسفنانی اگرچه از لحاظ اشاره به تدابیر و اجرای آنها حمل بر صحت می‌شود لکن اتفاقی که در بازار کالا و خدمات رخ داده اینست که "گرانی بیقاعده" هر روز بیشتر می‌شود و نگاهی به بازار کالا و قیمت‌ها عملا این تصور را در ذهن تداعی می‌کند که خبری از ناظر و نظارت نیست یا اگر هست؛ با یک نمایش مواجهیم.

مقامات سازمان محترم تعزیرات گویا خبر ندارند که اخیرا رسما اعلام شد میزان جرایم مربوط به گرانفروشی تنها در یک استان کشور 55 درصد رشد داشته است![3]

اکنون مردم و کارشناسان وقوع این امر سوء که البته فراگیر هم هست را چطور آنالیز کنند؟!

اگر بگوییم برخوردی نیست که به سخنان آقای اسفنانی بعنوان سند رسمی از یک مقام رسمی اجحاف کرده‌ایم.

اگر بگوییم هست اما کارا نیست که ادعای آقای اسفنانی آن را رد می‌کند و مدعی تأثیرگذاری است!

و اگر بگوییم عملا با نمایش مواجه هستیم که قضیه ابعاد دردناک دیگری پیدا می‌کند...

پس این واقعیت صحنه و این گرانی بی‌مهابا از چیست که علیرغم برخوردهای ادعا شده از سوی سازمان تعزیرات؛ مردم را با هزینه‌های گران خانه و غذا و پوشاک و اجاره و ماشین و... دست به گریبان کرده است و کسی هم از قوه اجرایی مملکت که مسئولیت اصلی را بر عهده دارد پاسخگوی عملی آنها نیست!

آقای اسفنانی و سایر مقامات سازمان دولتی تعزیرات باید بدانند صبر مردم و رهبری حدی دارد و سازمان تعزیرات باید اینبار برای نهیبی که از مردم و رهبری خواهد شنید؛‌ به فکر راه حل دیگری غیر از "بیانیه لبیک" که چند سال قبل در پاسخ به انتقاد رهبر معظم انقلاب از نبود برخورد با گرانی منتشر کرد، باشد.

گفتنیست، پیش از این وزیر کشور نیز در اظهاراتی با اظهار گلایه از گرانی گفته بود: در بحث خودرو، دولت تلاش زیادی برای ساماندهی قیمت ها می کند اما بخش عمده ای از این افزایش ها توسط دلالان رقم می خورد.

***

1_ https://www.etemadonline.com/fa/tiny/news-590868

2_ https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1318212

3_ mshrgh.ir/1453768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 52
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 17
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
    9 12
    اصلاح طلب و اصولگرا معنایی نداره.در واقع آنچه هست انقلابی بودن و طرفدار اسلام و امت اسلامی بودن هست یا طرفدار غرب و فرهنگ و تمدن غرب.جریانی که خودشو اصلاح طلب میخونه در واقع همون غرب گرا ها و غرب زده هایی هستن که در دوران قاجار و بعد از اون به روشنفکران معروف بودن‌.این جماعت با اسلام و حاکمیت دین بر جامعه مخالف هستن و حرفشون اینه که اسلام باید بره تو خونه.ظاهرشون اسلامیه اما باطن غربی اینم به دلیل این هست که بعد از انقلاب اونجا مجبور شدن ظاهرشون رو اسلامی کنن تا بتونن قدرت کسب کنن.این جماعت اقلیت بعد انقلاب بیشترین سهم حکومت رو داشتن و دولت ها در دستشکن بوده.و انقلابی ها و مردم رو با حزب و دسته یاد میکنن.این جریان هم همچون ملی گرایان و سلطنت طلبان و سایر جریان های ضد اسلامی به تاریخ خواهند پیوست و آنچه باقی خواهد ماند اسلام خواهد بود.
    • حسن روحانی IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
      7 8
      برخورد با بی حجابی دیگه محلی از اعراب ندارد
    • IR ۰۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
      3 3
      اقلیت !!! ملی گرا ، سلطنت طلب ، اصلاحطلب ، غربگرا ، سایر جریانهای ضد اسلامی ! چطور مطمینی ؟
    • IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
      2 3
      فرمایش رهبری دقیق بود. ایشان نفرمودند بیحجاب ها مومن و انقلابی اند.بلکه گفتند کسانیکه قدری حجابشان ضعیف است الزاما بمعنای بیدینی نیست.
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
    9 15
    همه دعواها سر علی (ع) است. بعد از قرن ها یک امپراطوری (ایران) به نام علی (ع) تشکیل شده و شیاطین نمی توانند تحمل کنند. حدود ۴۰ ساله همه کفر بر ضد ایران جمع شده اند. پس ای همه کفر و ای همه فاشیسم! به سمت مادرمان ایران هجوم بیاورید تا تک تک تان را زیر خاک کنیم.
    • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
      0 2
      ممکن است هنوز باشد. که در تورات آمده
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
    1 1
    یعنی؟
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
    48 4
    چه رقابتی شده برای ترویج بی حجابی و به به کردن آخرالزمان دقیقا در ایران دارد رخ میدهد
  • DE ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
    8 5
    اعتماد انلاین منافق صفت! حنات دیگه رنگی نداره ! هفت تیر کشی اقای نجفی تون هنوز از یادمون نرفته!
    • IR ۰۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
      2 4
      چه ربطی داره ؟
    • IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
      0 0
      ربطش افشا ی ماهیت دار ودسته است نفهمیدی؟
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
    5 5
    جوانان را دریابید ــ حنای آمریکا ؛ برای بزرگسالان ایران زمین ؛ دیگه رنگ نداره ــ مردم ایران(بزرگسالان) دیگه آنقدر در تاریخ خود با شگرد آمریکا و انگلیس آشنا شدند که دیگه فریب نمی خورند. ـــ از اولین آن : کودتای 28 مرداد ؛ تا آخرین آن : نارو زدن در برجام ـــ شگرد اصلی آمریکا : (گنجشک را رنگ میکنه جای قناری میفروشه) . اما اکنون جوانان را دریابید ـ اولین اولویت امنیت ملی ایران : آگاه نمودن جوانان ؛ مخصوصاً دانشجویان و دانش آموزان از شگرد ها و شعبده بازی های آمریکا در طول تاریخ ـــ
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
    20 7
    از رئیسی چه خبر
    • پری مجرد 43 ساله IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
      13 19
      از شیخ بنفش انگلیسی چه خبر؟
    • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
      6 3
      شیخ بنفش داره فکر میکنه دلار تا 2 سال دیگه میشه صد تومن. تا 6 سال دیگه سیصدتومن. تو چی فکر میکنی پری جون؟
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
    4 2
    قصه وقتی جالب تر میشه که آقایون اعتماد آنلاینی و رفقاشون بودند که از شروع انقلاب شروع به برخوردهای افراطی و غیر معقول با زنان و مردانی که پوشش متناسب با تعریف اونها رو نداشتند میکردند و حالا از این طرف بام افتاده اند. شخص اول مملکت در خاطراتش داره که کار احمقانه ی این جماعت رو در دانشگاه درباره دیوارکشی بین دختران و پسران دانشجو به امام گزارش کردند و امام دستور جمع کردن دیوارها رو دادند.
    • IR ۰۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
      0 0
      این ایده ها به هیچ شکل نباید تکرار بشه
  • علی افصحی IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
    2 0
    عدم حضور متهم در محاکم قضایی ، آن هم فردی که مدعی وکیل بودن باشد و اقدام به نشر بیانیه در زیر سؤال بردن محاکم قضایی نماید این موارد از جمله علل مشدده مجا استنکاف از حضور دادگاه است. البته این تنها نیلی نیست که از رفتن به دادسرا خود داری می کند معمولا در طیف ضدانقلاب اصلاح طلب هر از گاهی وقتی برخی احضار می شوند از حضور در محاکم خودداری کرده اند همانند نرگس محمدی منافق و...اما بلا استثنا این گردنکشی در برابر قانون نتیجه اش بازداشت و مجازات مشدده بوده و هست.البته این استنکاف اگر در مرحله دادگاه باشد قاصی می تواند حکم غیابی صادر کند و در مرحله دادسرا هم جلب متهم خواهد بود. نیلی در بیانیه اش از نقض حقوق بازداشت کنندگان اغتشاشات قلم فرسایی کرده اما به عنوان کسی که مدعی حقوق خوانی است سخن از جنایت، قتل، تخریب اموال عمومی، آتش زدن اماکن خصوصی و عمومی، شهادت حافظان امنیت ، ایجاد رعب و وحشت ، انسداد معابر عمومی ، توهین به مقدسات دینی و...به میان نیاورده ! نه تنها سخن نگفته بلکه اعتراض به بازداشت اراذل و اوباش آشوب گر کرده است! این همه خباثت و کپسول نفرت شدن در اجرای عدالت فقط از امثال نیلی بر می آید که هم مدعی وکالت و حقوق خوانی باشد و هم مبانی اولیه حقوق و قانون را نادیده انگاشته و معرکه گیری کند.
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
    14 6
    با با جان از گرانی پدرمان در آمد
    • پری مجرد 43 ساله IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
      5 6
      اشتباه کردی به روحانی رأی دادی
    • بسیجی IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
      9 3
      چرا دوره حسن روحانی از گرانی پدر تون در نمی امد. صبح ها می رفتید صف مرغ و گوشت تو میادین میوه و تره بار. تا بعد از گرفتن مرغ و گوشت مصوب بفرشید.
    • IR ۰۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
      1 3
      بسیجی // تو که باید بیشتر خبر داشته باشی سر بنزین و مرغ روحانی
    • IR ۰۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
      0 3
      بسیجی ، اهل مطالعه و تاریخ نیستی ، فراموشی که نگرفتی؟ ، ۹۶ و ۹۸ دوره کی بود و چه خبر بود تو مملکت ؟
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
    روحانی و رئیسی دو روی یک سکه هستند... خیلی باهم دعوا نکنید جفتتون یه ماهیت دارید و اون ماهیت فعلا خیلی خراب کرده
    • پری مجرد 43 ساله IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
      7 7
      خاک بر سرت با این قیاس بی مورد
    • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
      4 2
      لابد بزرگترین شباهتشونم اینه که در دوره روحانی روزی ۷۰۰ تا فوتی کرونایی میدادیم و واسه کرونا نیاز بود fatfتصویب بشه اما در دولت رییسی کلا کرونا مگه داریم؟کنترل کرونا در دوره رییسی اونم در اوج تحریم های اقتصادی و در حالی که تو آمریکا و اروپا کرونا داره جولان میده کم دستاوردی نیست.قبول کنیم بهبود اوضاع وخیم اقتصادی و حاصل ۸ سال اشتباه غرب گرایان کار یک روز و دو روز نیست.
    • IR ۰۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
      4 1
      ریسی به سرعت داره جبران مافات میکنه 😅
    • IR ۰۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
      4 1
      ریسی هنوز وقت داره 😅
    • IR ۰۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
      3 2
      پری مگه حکایت دیگه تمومه ماجرا رو نگفتن بهت ؟
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
    7 1
    همتون دروغگویید چرخش قهرمانانه کردین؟
  • جوجه تیغی بدنساز FR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
    3 1
    کاش انقدر که به بانوان کم حجاب بها میدید، به کچلا هم بها میدادید
  • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
    18 0
    بیحجابها حمایت از بدحجابهارا دراین شرایط عقب نشینی از موضع حجاب تلقی میکنند
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
    7 9
    اگر نگاهی به وضعیت پوشش کارمندان خانم دولت و پزشکان و پرستاران و خلاصه بانوان شاغل از انواع مختلف چه بازیگر چه ورزشکار چه فرهنگی و استاد و ... و وضعیت حجاب اکثریت این بانوان محترم داشته باشید می بینید که اغلب جزو کم حجاب یا اصطلاحا شل حجاب هستند پس نتیجه میگیریم که اتفاقا این بانوان محجبه هستند که خیلی به رسمیت شناخته نشدند و حتی در کشور اسلامی خودمون هم غریب هستن این رو به عنوان یک خانم شاغل نوشتم که بدونید واقعا بانوان شاغل محجبه مظلوم و غریب هستند
    • IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
      22 2
      در کشور اسلامی چه تشویق و قانونی یرای تشویق بانوان به حجاب وجود دارد؟؟ چه برتری برای بانویی که حجاب زهرایی را با چنگ و دندان حفظ کرده، فحش وگوشه کنایه می شنود و این اواخر لگد میخورد؟؟؟
    • IR ۰۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
      5 0
      جالب بود
  • IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
    3 0
    به نام خدا بهتره اعتماد آنلاین، ساکت باشه و به نظام تهمت نزنه، مردم هنوز فراموش نکردن هفت تیر کشی نجفی حزب اصلاح طلب، که زن با حجاب ضعیف رو کشت، و اعضای حزب اصلاح طلب به این زن تهمت زدند و او را مهدورالدم خواندند. اکبر پونز هم که پونز در پیشانی زنان با حجاب ضعیف می کرد. پس لطفا ساکت شو و به نظام تهمت نزن.
  • یک دوست IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
    8 2
    مواظب باشیم هر جا و هر زمانی که اصول اساسی انقلاب و اسلام رو زیر پا گذاشتیم. نسبت به حفظ اون ها مصالحه و مسامحه کردیم، نسبت به حفظ شعائر اسلامی کوتاهی کردیم .... قطعا و یقینا ضد ارزشی رو جایگزین کردیم...
    • IR ۰۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
      0 1
      مملکته
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
    1 14
    دختران هیچ جایگاهی در ایران ندارن
  • علوی IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
    1 0
    بعنوان وکیل دادگستری عرض میکنم ! قوه قضاییه ! آیا مدیریت و رصد آماری و نظارت موردی روی سیر پرونده ها و طیف خبر ساز و خبر رسان آن دارید؟ آیا رصد و بازی خوانی موردی و کلان جریان را از حیث دشمن شناسی و تصمیمات لازمه متخذه قضایی بعمل می‌آورید؟! آیا رصد و بازی خوانی دشمن هم باید بر دوش امت حزب الله باشد تا مطالبه و قبل و قال که تصمیمی اتخاذ شود ؟! مصادیقی که رصد و بازی خوانی ندارید ؟! ترانه علیدوستی با سیر پرونده های متعدد که دقیقا کیس به کیس از دهه نود رصد داشته ام و همیشه با پیروزی بیرون از پرونده خارج شده! حتی اکنون کشف حجاب بعد از آزادی و ارتکاب جرم مشهود مرتکب میشود اما اقدامی صورت نمی‌گیرد # آقای وکیل با این بیانیه علیرغم بازی با کلمات به زعم خود اما مرتکب جرم جدید نشر اکاذیب علیه قوا شده و پرونده جدید در دادسرا جهت اعلام جرم باید تشکیل شود ؛#پدر متهم به مامان چیزی نگو ؟!!!@طنز جبهه انقلاب میشود اما پرونده ای تشکیل نمیشود ! چرا باید تکلیف جهاد تبیین را ضعف رصد و سخنگویی قوای سه گانه برای حزب الله سنگین تر کنتد؟ لطفا افراد ناتوان را خلع سمت و از جوانان حزب اللهی توانا و بدون توصیه گر به سمت ها منصوب کنید ‌.چقدر ضعف شما خون دل بخوریم؟!!
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
    2 0
    مگر اعتماد آنلاین برای جذب بعضی عمامه دارهای فریب خورده از تشیع و تسنن سر و دست نمی شکند. کافر همه را به کیش خود پندارد
  • ارش DE ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
    25 6
    بر خورد بابیحجابی باید تشدید و مجازات سنگین داشته باشد .چادر به عنوان حجاب برتر و ادارات فقط با چادر و کم حجابی هم جرم داشته و مجازات شوند .مردم هم باید خودشان با افراد کم حجاب برخورد کنند خدمات ندن و همچنین برخورد شدید داشته باشند .زن جایگاهش در خانه و خانه داری و فرزند اوری و شوهر داری هست این باید ملاک ود که زنان از ادارات و سرکارهایشان به خانه بروند. و همچنین برای فرزند اوری زنان 5 سال مرخصی و حقوق برای زنان تایین شود تا در خانه به کارهایشان برسند.
  • ارش DE ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
    4 3
    بر خورد بابیحجابی باید تشدید و مجازات سنگین داشته باشد .چادر به عنوان حجاب برتر و ادارات فقط با چادر و کم حجابی هم جرم داشته و مجازات شوند .مردم هم باید خودشان با افراد کم حجاب برخورد کنند خدمات ندن و همچنین برخورد شدید داشته باشند .زن جایگاهش در خانه و خانه داری و فرزند اوری و شوهر داری هست این باید ملاک ود که زنان از ادارات و سرکارهایشان به خانه بروند. و همچنین برای فرزند اوری زنان 5 سال مرخصی و حقوق برای زنان تایین شود تا در خانه به کارهایشان برسند.
    • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
      2 1
      باشه بهش میگم
    • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
      1 0
      خب ، پس تو خونه ، بابا باید با زن و بچش بجنگه
    • IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
      1 0
      هیچکجا نمیشه به زور بچه رو به کاری وا داشت ، یه پدر و مادر یا متخصص روانشناس میفهمه چی میگم
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
    0 1
    ما عمدا ازروحانی حمایت وتبلیغ میکردیم
  • IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
    1 0
    دشمن به اشتباه فکر میکند هر کجا شکاف اجتماعی وجود دارد یعنی طرفدار آمریکا. در صورتی که همین زنان بی حجاب سال ۵۷ آمریکا را از کشور بیرون پرت کردند
  • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
    0 5
    دست نفوذی ها و جاسوس ها و اصلاح طلب ها قطع بشه اقتصاد مملکت درست بشه حجاب هم برمیگرده وگرنه همگی با هم می چرخیم و گیج می خوریم
  • علوی IR ۰۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
    1 0
    لعنت
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
    11 0
    مواظب باشید در مورد زنان از چاله به چاه نیفتید از راه راست بیراهه نروید .
  • ایران IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
    0 0
    چه جالب.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس