تحریم ایران

برخی افراد در حالی پیرامون عبارت "اثرات مثبت تحریم‌ها برای ایران" شبهه‌افکنی می‌کنند که این اثرات قابل کتمان نیست و حتی تأثیرات مثبت آن در زندگی مردم نیز قابل مشاهده است.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

اروپا باید ادب شود

خدمات سپاه برای اروپای ناسپاس

خدمات سپاه برای اروپای ناسپاس/ خطبه محیط زیستی "آیت‌الله عاملی" علیه مسئولان متخلف

اقدام اخیر پارلمان اروپا در تصویب لایحه‌ای که به موجب آن سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران در فهرست گروه‌های تروریستی قرار می‌گیرد؛ اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آنرا در مقابل تناقضات بیشماری قرار داد.[1]

تناقضاتی که نسل‌های امروز و فردای اروپا قطعا بواسطه آن مسئولان خود را استنطاق خواهند کرد و از آنان خواهند پرسید چگونه توانسته‌اند اینهمه عداوت و بی‌عقلی را علیه نیرویی تربیتی و دفاعی به خرج دهند که جدای از اینکه اصلی‌ترین نیروی جهانی در مبارزه با تروریسم است؛ اروپا را هم از برخی خدمات بزرگ خود منتفع کرده است.

این گزارش نگاهیست به برخی اقدامات سپاه پاسداران طی 4 دهه گذشته که اروپا مستقیما از نتایج آن بهره‌مند شده است اما به جای تشکر؛ سپاه را در فهرست گروه‌های تروریستی قلمداد و ناسپاسی کرد!

*"سپاه پاسداران انقلاب اسلامی" در طول 4 دهه گذشته اگرچه منشأ خدمات بسیاری برای انقلاب و ایران و مردم بوده است لکن نتایج بخشی از این خدمات؛ فراتر از ایران و ایرانی را در بر گرفت.

بخشی از خدمات سپاه پاسداران که اروپا طی 4 دهه گذشته از آنها منتفع شده؛ بدین قرار است:

1_ از جمله خدمات سپاه پاسداران در طول 40 سال گذشته که اروپا بصورت مستقیمی از آن منتفع شد، بحث "مبارزه با مواد مخدر" است.

دوست و دشمن می‌دانند که ایران اسلامی خط مقدم همه کشورهای جهان در مقابله با کاروان‌های مواد مخدری است که از افغانستان و پاکستان بارگیری می‌کنند و مقصد اصلی‌شان اروپا و آمریکاست.

ایران اسلامی برای مبارزه با مواد مخدر در وهله اول به منافع مردم خود توجه دارد و می‌داند که مبارزه نکردن با مواد مخدر چه تبعات بزرگی دارد. اما این نکته هم پر واضح است که بخش زیادی از کاروان‌های مواد مخدری که از ایران می‌گذرند در مرز ترکیه و آذربایجان وعده دارند و هدفشان هم بازار اروپاست نه بازار ایران.

ولی سپاه پاسداران طی 4 دهه گذشته در کنار سایر نیروهای امنیتی ایران با همه کاروان‌های مواد مخدر، از جمله آنها که هدفشان بارانداز در اروپا بوده برخورد کرد، شهید داد و هزینه‌های زیادی را نیز متحمل شد.

جالب است بدانیم برخی نهادهای بین‌المللی نیز تاکنون به منظور یاری رساندن به جبهه مبارزه با مواد مخدر کمک‌هایی را از روی سپاسگذاری تقدیم ایران اسلامی کرده‌اند. لکن اقدام اخیر اروپا در تروریستی نامیدن سپاه پاسداران نهایت ناسپاسی و حماقت علیه نیرویی دفاعی است که اروپا را از بخش بزرگی از اثرات مهلک مواد مخدر رهایی بخشیده است.

2_ حضور مقتدرانه سپاه پاسداران در عرصه جنگ بوسنی و هرزگوین در قلب اروپا؛ رخدادی است که هرگز نباید فراموش شود.

اگر تصمیم ایران و حضور مستشاران نظامی سپاه در بوسنی و هرزگوین نبود؛ یک نسل‌کشی بزرگ در قلب اروپا به راه می‌افتاد که تا نسل‌ها و سال‌ها فراموش نمی‌شد.

و این حضور سپاه و کمک‌های ایران اسلامی بود که اجازه چنین کاری را نداد.

اروپائیان در مقابل یک تناقض بزرگ قرار دارند و آن اینکه یا از بابت جلوگیری از این نسل‌کشی و فاجعه انسانی خشنودند یا احیانا خوناشام‌اند و ابراز تأسف می‌کنند که چرا خون‌های بیشتری در قلب اروپا بر زمین نریخت! لذا منطقا می‌توان گفت که گزینه قراردادن سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی به معنی تأیید خوناشامی سران کشورهای اروپایی است.

3_ "داعش" گروهی تروریستی بود که در مقطعی توانست کشوری بزرگتر از سوریه و عراق را شکل دهد و مانیفستش "کشتن بدون قاعده" در تمام نقاط جهان بود.

گروهی که اگرچه در منطقه غرب آسیا فعالیت می‌کرد اما عملیات‌های مختلفی را هم در خاک اروپا انجام داد و می‌رفت که عملیات‌های بیشتری نیز در قاره سبز انجام دهد.

اما این سپاه پاسداران بود که بدون کمک اروپا در مقابل این گروه تروریستی ایستاد، جنگید، شهید داد و دست آخر هم آنرا مضمحل کرد.

اروپا اگر از نابودی داعش مسرور است باید ممنون سپاه پاسداران و سپاسگذار شهید سلیمانی باشد. و اگر ناراحت است (که لایحه تروریستی نامیدن سپاه نشان می‌دهد سران اروپا از نابودی داعش ناراحت‌اند!) که باید در کنار تروریست نامیدن سپاه رسما حمایت خود را از تروریست‌ها نیز علنی کند تا مردم اروپا و ایضا مردم جهان بهتر با ماهیت سران اروپایی آشنا شوند.

***

بله! سپاه در داخل ایران فعالیت کرد اما اروپا هم از خدمات سپاه استفاده کرده است و ناسپاسی بزرگ "قرار دادن نام سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی" اروپا را با زوال عقلانیت و بحران ناکارکردگرایی بیشتری مواجه خواهد کرد.

قبلا تأکید کرده بودیم که باید با تصمیم آمریکا در قبال تروریستی نامیدن سپاه مقابله کارکردی داشت وگرنه این اقدام ابعاد بیشتری پیدا خواهد کرد.

اقدام متقابل دولت وقت ایران در تروریستی نامیدن سنتکام یک اقدام ناقص و اخته است و مسئله اجبار آمریکا برای خارج کردن سپاه از لیست تروریستی باید فی‌الفور و با تمام ابزارهای لازم انجام شود.[2]

هم‌اکنون نیز تأکید می‌کنیم که اگر اقدام پارلمان اروپا (و یا تصویب احتمالی لایحه در اتحادیه اروپا) با پاسخ هم‌اندازه و البته تأثیرگذار همراه نشود؛ این مسئله ابعاد بزرگتری پیدا خواهد کرد.

ایران اسلامی بر اساس تجربه "دادگاه میکونوس" از ابزار و قدرت لازم برای ادب کردن کشورهای اروپایی برخوردار است.[3]

***

اثرات فرصت‌های تحریم در زندگی مردم

خدمات سپاه برای اروپای ناسپاس/ خطبه محیط زیستی "آیت‌الله عاملی" علیه مسئولان متخلف

سورنا ستاری، مسئول کمیسیون علم و فناوری شورای راهبردی روابط خارجی و معاون سابق علمی و فناوری ریاست جمهوری در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا پیرامون اثر تحریم‌ها گفته است: تحریم نیز هم اثر مثبت دارد هم اثر منفی. ما باید سعی کنیم تمرکز خودمان را معطوف به بخش‌های مثبت تحریم کنیم. این بخش‌ها عمدتا موجب توسعه شرکت‌ها می‌شود، اما باید یادمان باشد که اثرات منفی آن هم وجود دارد و تاجایی که می‌توانیم باید این اثرات را کم کنیم.

او می‌افزاید: تحریم قطعا چرخه علم را متوقف نمی‌کند، اما می‌تواند مشکلات زیادی را در بخش‌های فناوری و علمی کشور ایجاد کند که در این سال‌ها شاهد این مشکلات بوده ایم. یک بخش عمده‌ای از این مشکلات ناشی از تحریم، به مسائل اقتصادی که ایجاد می‌کند برمی گردد که در نهایت می‌تواند در بودجه‌ها به عنوان نمونه در بودجه‌های مربوط به پژوهش در کشور تاثیر بگذارد، اما از طرف دیگر موجب می‌شود حس خودباوری و توان توسعه در ما رشد پیدا کند و برای همین در این سال‌ها این دو موضع با یکدیگر رقابت کرده اند؛ جایی که تحریم‌ها کم شده، برخی عوامل هم کاهش یافته و در ازای آن به دستاوردهای تازه‌ای رسیده ایم. بنابراین اگر بتوان سیاست‌هایی اعمال کرد که تحریم کمتر در این حوزه اثر بگذارد، وضعیت بهتری خواهیم داشت و تلاش ما در این سال‌ها همین بوده است.[4]

*سخنان راهبردی دکتر ستاری در بحث اثرات مثبت تحریم در کنار اثرات منفی آن در حالی است که این نگاه واقع‌بینانه همواره در معرض طعنه و تمسخر کسانی در اردوگاه اصلاحات قرار داشته است.

طعنه و تمسخرهایی که با میل برای افلیج نشان دادن ایران اسلامی در مقابل تحریم‌ها و انکار پیشرفت‌های کشور در قبال تحریم‌ها همواره سعی در بزرگنمایی ابزارهای روانی دشمن علیه ایران داشته‌اند و در حالت خوشبینانه متوجه نبوده‌اند که با این کار مرتکب چه جنایتی می‌شوند؟!

و آیا جنایتی بالاتر از انکار قدرت ملی، انکار دستاوردهای انقلاب اسلامی و انکار کم شدن اثر تحریم‌ها بر اقتصاد و معیشت ایران؟!

کارشناسان معتقدند اثر تحریم‌ها بر اقتصاد ایران به کمتر از 20 درصد رسیده است. بماند که در 20 درصد باقیمانده هم بخش زیادی متوجه اثرات روانی تحریم است نه اثرات واقعی. چون تحریم در ذات خود یک مسئله روانی است نه واقعی.

در این میان البته تحریم سبب ایجاد فرصت‌هایی برای مردم و حاکمیت ایران نیز شده است که بواسطه آن به سمت اقتصاد مقاومتی حرکت کنند، خودباوری را به منصه ظهور برسانند و پیشرفت‌هایی را محقق کنند که اگر تحریم نبود؛ هرگز دستمان به آنها نمی‌رسید و خوداتکا نمی‌شدیم.

در بحث فرصت‌های تحریم برای ایران باید به این نکته جالب اشاره کرد که به سبب دانش‌بنیان بودن و داخلی بودن بسیاری از پیشرفت‌هایی که در دوران تحریم‌ها و برای پر کردن جای تحریم‌ها در ایران رخ نمودند؛ شاهد ارزان بودن اثرات این پیشرفت‌ها برای مردم ایران از قبیل ارزانی انرژی، ارزانی خدمات پزشکی و ارزانی برخی فناوری‌ها در ایران هستیم که البته در سایر نقاط جهان چنین چیزی وجود ندارد و مردم باید بخش بزرگی از درآمدهای خود را به این مقولات اختصاص بدهند.

***

"حالا موسم آن است که مسئولین بدانند که مردم بی پناه و بی صاحب نیستند"

خیزش محیط زیستی "آیت‌الله عاملی" علیه مسئولان متخلف

خدمات سپاه برای اروپای ناسپاس/ خطبه محیط زیستی "آیت‌الله عاملی" علیه مسئولان متخلف

آیت‌الله سیدحسن عاملی، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان اردبیل که عضو افتخاری یگان حفاظت محیط زیست استان نیز هست؛ ضمن انتقاد از اقدام پارلمان اروپا برای تروریستی نامیدن سپاه پاسداران؛ بخشی از خطبه‌های این هفته نماز جمعه اردبیل را به انتقاد و صحبت‌های کارشناسی پیرامون تخریب محیط زیست در منطقه عنبران بواسطه معدن‌کاری اختصاص داد.

به گزارش ایرنا، وی با انتقاد از صدور مجوزهای بی رویه معدن در شهر عنبران و تاثیرات معدن کاری بر محیط زیست این منطقه گفت: کره زمین نعمت بزرگ الهی و سفره پذیرایی خداوند از انسان است. همه ما وظیفه داریم از آن محافظت کنیم. هرگونه اتلاف منابع، دستکاری غیرعلمی در طبیعت و باز گذاشتن دست سودجویان برای تخریب طبیعت گناه کبیره و بزرگترین اضاعه حق الناس است.

آیت‌الله عاملی کرد: متاسفانه این گناه کبیره در بعضی از نقاط استان ما اتفاق افتاده است و این نشان می‌دهد که ما در حفظ محیط زیست خیلی عقب مانده هستیم.

وی صدور بی ‌رویه مجوز معدن در عنبران را یک فاجعه ارزیابی کرد و گفت: تنها در یک روستا ۱۷ مجوز معدن صادر شده که این معادن علاوه بر تخریب طبیعت؛ اهالی را در معرض بن‌بست و مهاجرت قرار داده است.

آیت‌الله عاملی با اشاره به آثار مخرب انفجار معادن و تخریب کوه‌ها بر سلامت مردم و محصولات کشاورزان گفت: شب‌ها شبنم ساقه گندم را می‌گیرد و روز –به دلیل فعالیت بی‌رویه معادن- گرد و غبار حجیم روی ساقه‌ها می نشیند و به گِل و ماده سفت تبدیل می‌شود که ساقه را خفه می‌کند. ساقه بالا می آید ولی وقتی کمباین کار –و محصول را درو- می‌کند از دانه خبری نیست.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل اضافه کرد: کسی که 10 هکتار زمین زراعی دارد می گوید قبل از معادن از طریق ده هکتار 50 تن گندم برداشت می‌کردم اما الان برداشت محصول به 2 تن هم نمی‌رسد. باغات منطقه هم به همین دلیل از بین رفته است چون گرد و غبار در موسم گل‌دهی روی غنچه می‌نشیند و قابلیت آن را از بین می‌برد.

آیت‌الله عاملی با ابراز نگرانی از اثرات مخرب فعالیت بخش معدن بر صنعت زنبور عسل در عنبران نیز گفت: قبلاً یک نفر ۴۳۰۰ کندو داشت اما الان از زنبور عسل اصلاً خبری نیست چون در اثر انفجار –در معادن- خواب زمستانی کندوها و نظم رفتاری زنبورها به هم می‌ریزد و تلف می‌شوند.

وی با اشاره به آثار مخرب فعالیت معادن بر صنعت دامداری هم گفت: توسعه معادن باعث از بین رفتن مراتع شده به طوری که دیگر از تعدد گونه‌های گیاهی دیگر خبری نیست.

امام جمعه اردبیل اضافه کرد: در شرایطی که ساعت ۱۱ ظهر در فاصله سه متری نتوان چهره افراد را تشخیص داد، قطعاً در این غبار شدید امکان رشد گیاه و مرتع هم نخواهد بود. نتیجه این شده که روستایی که زمانی ۱۲۰۰ دام سبک و سنگین داشت الان ۶۰۰ راس دام هم ندارد.

آیت‌الله عاملی ادامه داد: یکی دیگر از مصائب صدور مجوز معادن به صورت بی حساب این است که در این منطقه تمام پرنده‌های بومی از بین رفتند.

وی گفت: یک کبک سالانه چند کیلو سن گندم و سایر آفت‌ها را می‌خورد اما دیگر از صدای کبک، باقرقره، بلدرچین و قرقی محلی خبری نیست. در چنین شرایطی وقتی کبک ریشه کن شد باید برای دفع آفت سم آورده شود و وقتی سم و کود زده می‌شود انسان‌ها سرطان می‌گیرند.

خطیب جمعه اردبیل، خشک شدن چشمه‌ها را از دیگر اثرات فعالیت معادن ذکر و خاطرنشان کرد: در اثر انفجار، مبدأ چشمه‌ها در زیرزمین ترک برمی‌دارد و راه آب مسدود می‌گردد. این منطقه چشمه‌های قدیمی و برکه‌های ذخیره آب داشت اما حالا همه آنها یک رویا و در حد خاطره شده است.

امام جمعه اردبیل با اشاره به مشکلات تنفسی برای اهالی و ساکنین منطقه گفت: ۹۸ درصد ساختمان‌های جدید که با حمایت بنیاد مسکن درست شده در اثر انفجارات –در معادن- ترک خورده است.

آیت‌الله عاملی آخرین مصیبت معادن در منطقه را خرابی جاده‌ها در اثر عبور و مرور ماشین‌های سنگین ذکر کرد و گفت: حجم تخریب آنقدر زیاد است که یک کوه را از بیخ و بن برداشته‌اند و دیگر از آن خبری نیست. یک بومی می گوید دو کوه کوچک و بزرگ در منطقه بود از قدیم، اهل محل آنها را به نام پدر و پسر می شناختند اما دیگر از فرزند خبری نیست .

وی ضمن تاکید بر لزوم ورود مستقیم دستگاه قضایی به تخریب‌هایی که در محیط زیست صورت گرفته گفت: در چند سال گذشته اهالی به طور مکرر به مسئولین نامه نوشته‌اند و با کمال تعجب جوابی نگرفته‌اند. حالا موسم آن است که مسئولین بدانند که مردم بی پناه و بی صاحب نیستند.

امام جمعه اردبیل گفت: مدیران صنعت و معدن، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، محیط زیست و فرماندار منطقه که در گذشته مجوز دادند یا تماشا کردند باید مواخذه شوند و اگر مدیران فعلی هم قصور کردند باید مواخذه شوند. ثانیاً از دادستان محترم می‌خواهم حالا که مسئولین اجرایی به وظیفه خود عمل نکرده‌اند مستقیماً وارد ماجرا شود و امید به زندگی را به اهالی منطقه برگرداند.[5]

*خطبه‌های آیت‌الله عاملی از مصادیق جهاد تبیین است. جهادی که لزوما نباید مسئله سیاست را در بر بگیرد و در هر بعدی که منافع دین، نظام اسلامی و مردم به چشم می‌خورد بایستی وارد شود و همانند یک اکسیر عمل کند.

اکسیری که البته حرف مردم باشد، دقیق و درست باشد و ایضا مسئولانه باشد.

خطبه‌های ارزشمند امام جمعه اردبیل همچنین از مصادیق مفاهیمی است که می‌تواند مردم و قشرها و صنوف مختلف را بیش از گذشته به نماز جمعه علاقمند کند و جنبه کارکردی دین و حکومت اسلامی را برای جامعه بیشتر اثبات کند.

***

1_ https://www.etemadonline.com/tiny/news-592312

2_ mshrgh.ir/1388020

3_ https://irdc.ir/fa/news/4576

4_ https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1321392

5_ https://irna.ir/xjLxGN

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    12 1
    به جای مبارزه با مواد مخدر و هزینه و تلفات و خسارت و شهید شدن نیروها، اسکورت بشه به اون ور مرز تا بره اروپا قششششنگ همه شون برن فضا
    • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
      3 0
      بله، حالا تروریستی اعلام کردن سنتکام و فلان بهمان چه ارزشی داره!؟
    • US ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
      0 2
      چشم شهرام یاکوزا
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    11 13
    به جای چرت و پرت ها اینترنت بین الملل را وصل کنید
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    12 7
    چی بگم که از برخی مردممون دلمون خونه که هنوز این اروپای ملعون رو باور دارند
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    9 5
    اروپا نفهمتر از این حرفهاست
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    8 6
    درود بر سپاه
  • US ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    7 6
    خوبی چو از حد بگذرد، احمق خیال بد کند.
  • محمد جواد IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    6 3
    براي اصلاحات امور كشور از جمله محيط زيست ، فرهنگ ، اقتصاد و ساير موارد در مباني دين اسلام نياز به يك عزم جدي و انقلابي است و الان دوران عمل است چرا كه با گفتن ها كاري درست نشده براي اين مهم حاضرم از جان مايه بگذارم و امثال من هم كم نيستند.
  • سهراب IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    0 3
    امید آنکه سپاه وسایر نیروهای انتظامی، جوانان رشید کشور را بیشتر درجهت سازندگی کشور به خدمت بگیرد
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    0 1
    تا زمانیکه انرژی در ایران ارزان هستش آلودگی هوا خواهیم داشت و حتی میتونه بدتر هم بشه.ما باید به فکر نسل‌های آینده هم باشیم و گاز و بنزین رو اسراف نکنیم
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    5 1
    شکم مردمت رو سیر کن
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    0 3
    همه پاسدارها و بسیجی ها عشقند
  • یزدان IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    0 4
    تنها نیروی ضد تروریسم
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    1 4
    انشاالله در یک حرکت تلافی جویانه سپاه هم داعشی های اروپایی زندانی در سوریه را جهت خدمت به اروپا آزاد می کند.
    • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
      0 0
      سلام ان شاءالله اصله و تروریست‌نیستیم
  • علی افصحی IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    4 0
    تلقی آسیب به محیط زیست به عنوان «گناه کبیره» فتوایی درخشان و قابل تقدیس ازیک فقیه و امام جمعه یکی از استان های مهم، استان اردبیل است. استانی که در تولید عسل ، فراورده های کشاورزی و نیز گردشگری جایگاه مهمی دارد . مجموعه آب های گرم سرعین ، جنگل بی نظیر فندقلو و گردنه حیران ، دشت معجزگون مغان که ظرفیت عجیبی در تولید محصولات کشاورزی و دامی و لبنی دارد و...استان را نگین ایران اسلامی به لحاظ تولید مواد غذایی ساخته. امام جمعه محترم اردبیل جناب آیه الله عاملی به مهمترین غفلت مدیران دولت فاسد روحانی جهانگیری انگشت گذاشته و نشان می دهد این غربگرایان مدعی محیط زیستی که معاونت آن را کاوه مدنی جاسوس فراری داشته چه خباثت هایی را برای در هم کوبیدن بافت تولیدی و جانوری غنی استان اردبیل روا داشته اند همان دولتی که مجتمع بزرگ کشاورزی -دامی دشت مغان را که ده ها هزار میلیارد ارزش داشته را در یک تقلب بزرگ بایک هزارم قیمت به فردی واگذار کرده بودند که بهیچ وجه اهلیت کشاورزی و دامپروری نداشته و فقط بیسگویت می ساخته است! اما فاجعه محیط زیستی در صدور مجوزهای بی رویه معادن به بهای از بین رفتن روستاهای مولد و نابودی زنبور عسل معجزه خلقت و کبک و...که نقش بی نظیری در تعادل طبیعت و زیست بوم کشاورزی و دامی دارند . مطالبه جناب عاملی مطالبه همه انقلابیون ولایی است حتمآ مدعی العموم باید به این بی مبالاتی های غیر قابل چشم پوشی دولت فاسد روحانی جهانگیری ورود کرده و این جنایتکاران به طبیعت و انسان را به سزای اعمالشان برسانند. این است نماز جمعه ای که قرآن دستور می دهد که «یا ایهالذین امنوا اذا نودی للصلوة من یوم الجمعه فاسعوا الی ذکرالله و ذروالبیع ذلکم خیر لکم ان کنتم تعلمون وقتی صلای نماز جمعه داده شود به سرعت خود را به نماز رسانده و خرید و فروش را تعطیل کنید این برایتان خیر بوده اگر بفهمید و جناب عاملی با این خطبه مؤمنان را آگاه ساختند که مفهوم خیر بودن نماز جمعه برای مومنان یعنی چه.چرا که اگر تعادل طبیعت به خاطر بی مبالانی مدیران جاسوس مآب غرب گرا به هم ریخته و از بین برود دیگر تجارتی برای انسان باقی نخواهد ماند. سلسله جنبان راه انداختن نماز جمعه های راهگشا امام خمینی بوده و خطیب بی نظیر نماز جمعه هم امام خامنه‌ای . هدیه به روان روح مطهر امام خمینی و سلامتی و طول عمر امام خامنه‌ای صلوات.
  • کیایی IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    0 0
    صحبتهای آقای عاملی در مورد محیط زیست خیلی کارشناسانه و مصداق بارز قول سدید بود. خدا به مردم ما کمک کنه.
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    0 0
    داعش وطالبان برای.مقابله بااسلام ایران درست شد ومورد حمایت اروپا قرار گرفت ولی انجا که بین خود و دست پرورد اختلاف بیفتد شر ان دامن حامیان بوجوداورنده را میگیرد .نابودی داعش توسط ایران سپاس حامیان را بدنبال ندارد اگرچه ازشرشان راحت میشوند انها دنبال منافع ودشمنی با ایران هستند بهتر است مااز هزینه مبارزه با مواد مخدر کهبرای اروپا وامریکا پرداخت میکنیم ازان دست کشیده واعلام کنیم باقاچاقچیانی که قصد ترانزیت انرا غیر از ایران داشته باشند برخوردی نخواهد شد فقط عوارض دریافت شودواز به قدرت رسیدن غربزدهها جلوگیری خواهد شد
  • IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    0 0
    صحبت ها آقای عاملی!!! چرا باید به اینجا میرسید
  • علی IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    0 0
    سلام لطفا بعنوان یک خواسته مردمی به گوش مسئولین برسانید که بعنوان یک اقدام متقابل در یک قرارداد بزرگ با قاچاقچیان بزرگ اصلی مواد مخدر قرارداد ببندند به شرط : 1- عدم توزیع مواد در ایران و کشورهای اسلامی 2- مبارزه و معرفی توزیع کنند گان داخل کشور در یک قرارداد فعلا یکساله ،ترانزیت مواد مخدر به اروپا از خاک ایران را تضمین کنند. تا بقول سعدی: یکی نغز بازی کند روزگـــار که بنشاندت پیش آموزگار
  • عادل IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    0 0
    خداشاهده اگر جای مسولین بودم راه ترانزیت مواد مخدر به اروپا را باز می گذاشتم تا درس عبرت بشه براشون۹۵۷۸۲

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس