کد خبر 1517356
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۰
کودک

چاقی دوران کودکی به دلایل زیادی نگران کننده است، از جمله اینکه شدت اختلال خواب معروف به آپنه انسدادی خواب با افزایش سطح چاقی و افزایش سن افزایش می یابد.

به گزارش مشرق، یک مطالعه جدید به نقش چاقی در بروز آپنه خواب در کودکان پرداخت. این مسئله به آگاهی فزاینده ای در مورد نقش چاقی در این بیماری و اثرات مرتبط با آن بر تفکر و حافظه، اختلال در عملکرد تحصیلی و مشکلات رفتاری، خواب آلودگی بیش از حد در طول روز و سلامت طولانی مدت قلب می‌افزاید.

دکتر «رومین جانسون»، متخصص گوش و حلق و بینی کودکان در دانشگاه تکزاس، می‌گوید: «اختلال آپنه خواب به طور معمول یک بیماری در نظر گرفته می‌شود که بزرگسالان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. اما با افزایش نرخ چاقی کودکان، ما شاهد افزایش تعداد بیماران کودکان مبتلا به این اختلال هستیم.»

جانسون در ادامه افزود: «مطالعه ما نشان می‌دهد که سطوح بالاتر چاقی و افزایش سن عوامل کلیدی در این موضوع هستند و تلاش‌ها برای مقابله با چاقی کودکان می‌تواند تأثیر مثبتی در بهبود کیفیت خواب و کاهش اثرات نامطلوب آپنه خواب داشته باشد».

اختلال آپنه انسدادی خواب شامل انسداد راه هوایی فوقانی است که تنفس و خواب را مختل می‌کند.

درمان سنتی برای کودکان برداشتن آدنوئیدها و لوزه‌ها با جراحی است. با این حال، نویسندگان مطالعه خاطرنشان کردند، برخی از کودکان پس از جراحی همچنان به آپنه خواب مبتلا هستند.

در این مطالعه، محققان سوابق پزشکی ۲۴۹ کودک ۱۸ ساله یا کمتر را بررسی کردند. آنها ارتباطی بین آپنه خواب شدید و چاقی پیدا کردند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    0 0
    لوزه ها را بردارید/ ورزش هوازی مانند ایروبیک داشته باشید/ دندانها را عصب کشی کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس