هدایت آقایی

یکی از بازداشتی‌های فتنه 88 به تازگی سخنانی در تأیید "تحریم انتخابات" مطرح و اینطور القا کرده است که مردم هم مایل به مشارکت نیستند!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

"ملکه تحریم" کار خودش را کرد؛ انتخابات فعلا تحریم!

نکته کلیدی محمدباقر قالیباف برای مدیریت جهادی/ "ملکه تحریم" کار خودش را کرد؛ انتخابات فعلا تحریم!

محمد خاتمی، لیدر جریان چپ به تازگی در دیدار با اعضای جبهه اصلاحات پیرامون انتخابات امسال گفته است: اصلاح طلبان و بسیاری از مردم حق دارند و می خواهند در انتخابات شرکت کنند اما باید روزنه ای وجود داشته باشد که بتوان شرکت کرد. البته این که اصلاح طلبان بخواهند در انتخابات شرکت کنند یا نه، بستگی به تصمیم جبهه اصلاحات دارد؛ اما بالاخره حکومت باید راه ها را باز کند، حتی راههای حداقلی و نمی شود همه راهها را بست و باز هم انتظار شرکت گسترده داشت!

به گزارش جماران، او همچنین با بیان اینکه ما هم با براندازی مخالفیم و هم با نحوه حکمرانی که وجود دارد، تصریح می‌کند: بنابراین به اینجا رسیدیم که خود اصلاحی شاید کم هزینه ترین و بهترین راه باشد. البته به شرطی که حاکمیت نظرات خیرخواهانه دیگران را تحمل کند و دست به اصلاح خود چه در ساختار، چه رویکرد و چه رفتار بزند. ولی به نظر می رسد حاکمیت این پیشنهاد خود اصلاحی را هم یک نوع انحراف می داند و با آن نیز برخورد می کند و با شیوه و روشی که ما گفتیم نظام اصلاح شود و بماند و به هم نخورد، موافق نیست. در حالی که اگر خود اصلاحی صورت نگیرد به این معناست که حکومت در میان مدت به سمت خود براندازی پیش خواهد رفت. چرا که این روال حکمرانی، روالی نیست که بتواند تداوم داشته باشد!

در این جلسه، آذر منصوری، رئیس جبهه اصلاحات نیز در اظهاراتی گفته است: تصویب و ابلاغ قانون جدید انتخابات که به نظر یک نوع خودتحریمی در راستای خودبراندازی است و نیز اعلام زود هنگام زمان ثبت نام ها موجب شد جبهه وارد فاز جدید و ناگزیری از اعلام موضع و صدور بیانیه شود...حالا در چنین شرایطی و با توجه به روندی که در جریان است، باید ببینیم آیا می‌توانیم تاثیر گذار باشیم یا نه؟ به این ترتیب که بتوانیم از یک سو سرمایه اجتماعی اصلاح طلبان را احیا کنیم و از سوی دیگر نهاد انتخابات و صندوق رای را به صاحبان اصلی آن بازگردانیم.[1]

*با اتمام مهلت قانونی پیش ثبت‌نام در یکشنبه گذشته؛‌ باید به این قضاوت رسید که جبهه اصلاحات تا این لحظه دست به تحریم انتخابات زده است. چه اینکه بر اساس "بیانیه سکوت" جبهه اصلاحات که چندی قبل منتشر شد و ایضا با اظهارات بالا که عملا تشویق خاتمی برای خوش‌رقصی چپ‌های تحریمی و گزارش کار آذر منصوری درباره تحریم انتخابات است؛ به روشنی می‌توان فهمید که چپ‌های تحریمی تا اینجا رأی به تحریم انتخابات داده‌اند و با سکوت در قبال تشویق به ثبت نام داوطلبان، بخش مهمی از راه تحریم را رفته‌اند.

می‌ماند ماه‌های پیش رو که البته چپ‌های تحریمی با نام نبردن صریح از کلمه تحریم در بیانیه سکوت، منتظر مانده‌اند تا فارغ از برخورد امنیتی نظام با حرکت خیانت‌بار تحریم؛ تصمیم جدی‌تری بگیرند.

امر واضح آن است که چپ‌های تحریمی شمشیر خود را از رو بسته‌اند به امید بهانه‌هایی مثل مشارکت پایین یا اغتشاشات خیابانی نشسته‌اند.

اما برخورد امنیتی نظام با حرکت شریرانه تحریم انتخابات نیز چیزی نیست که بتوان به راحتی از آن عبور کرد.

فی‌الجمله اینکه همه باید بدانیم که جبهه اصلاحات بصورت رسمی و علنی تا این لحظه اقدام به "تحریم انتخابات" کرده است و اگرچه "چپ‌های نجیب" در احزابی مثل کارگزاران، اعتدال و توسعه و ندای ایرانیان به این حرکت شریرانه نپیوسته‌اند اما در صورت و عنوان کلی؛ جبهه اصلاحات تا این لحظه دست به تحریم انتخابات زده و قصد دارد از میزان مشارکت کسانی از مردم در انتخابات بکاهد.

راه مقابله با این فتنه شرارت‌بار نیز برخورد تبیینی_امنیتی است.

جامعه اطلاعاتی کشورمان باید بداند که روا نیست کسانی از بام تا شام روی ذهن مردم علیه نظام اسلامی و قامت قانون و انتخابات عملیات کنند و هیچکس مانع آنها نشود!

چه اگر مانعی نباشد؛ توطئه‌ها به ثمر خواهد نشست!

درباره اظهارات خاتمی و منصوری بعنوان سران تحریم؛ بیان این نکته ضروریست که در حالت فرضی و حتی اگر حاکمیت همه داوطلبان اصلاح‌طلب را نیز رد صلاحیت کند اما تکلیف حضور در انتخابات از احزاب و رجال سیاسی سلب نمی‌شود و آنها مکلف به حمایت از نامزد نزدیک هستند.

جالب آنکه خاتمی و منصوری در یک دروغ هماهنگ شده به مردم نمی‌گویند که در انتخابات سال 92 و در حالی که نامزد اصلی اصلاح‌طلبان در انتخابات رد صلاحیت شد اما چپ‌ها در انتخابات حضور یافتند و از نامزد نزدیک (روحانی) حمایت کردند.

اینکه چرا "سران تحریم" حاضر به تکرار این رفتار عقلانی نیستند را شاید بایستی در نسخه‌های فرا متنی و چه‌بسا فرا مرزی جستجو کرد!

***

فعال شدن بازداشتی‌های فتنه 88 علیه نظام

نکته کلیدی محمدباقر قالیباف برای مدیریت جهادی/ "ملکه تحریم" کار خودش را کرد؛ انتخابات فعلا تحریم!

هدایت‌ا... آقایی، فعال اصلاح‌طلب و از دستگیرشدگان فتنه 88 اخیراً در اظهاراتی پیرامون انتخابات امسال و رفتار تحریمی جبهه اصلاحات گفته است: همیشه این اختلاف نظر وجود داشته؛ به ویژه در دو انتخابات آخر یعنی مجلس98 و ریاست‌جمهوری1400. دیدگاه اول مبتنی بر این است که همچنان امید به اصلاح وجود دارد و اصلاح‌طلبان باید در انتخابات شرکت تا با حضور در قدرت بتوانند مشکلات را رفع کنند. آنها می‌گویند این مسیر در نهایت به نفع مردم است زیرا بدون درگیری و خشونت می‌شود مشکلات را از سر راه برداشت؛ در واقع این نگاه مبتنی بر اصلاح از بالاست؛ یعنی باید قدرت وجود داشته باشد تا اصلاح صورت بگیرد.

به گزارش سایت روزنامه آرمان ملی، او می‌افزاید: دیدگاه دوم می‌گوید اگر مجلس به صورت کامل هم در دست اصلاح‌طلبان باشد مانند آنچه در مجلس ششم دیدیم باز هم کاری از پیش نمی‌رود. من فکر می‌کنم جامعه در مقطع کنونی بیشتر به نگاه دوم گرایش دارد و این واقعیتی است که دیگر اصلاح‌طلبان طبقه متوسط و آرای خاکستری را پشت خود ندارند و دیدگاه اول در اقلیت است!

آقایی تصریح می‌کند: من چندسالی هست که از حزب کارگزاران بیرون آمده‌ام اما تصور می‌کنم این حزب هم بدون نظر جمعی اصلاح‌طلبان حرکت نمی‌کند و دچار تک‌روی نمی‌شود. در مقطع کنونی فقط آقای عارف و تیمش می‌خواهند به هر صورتی که هست وارد انتخابات شوند.

او می‌افزاید: اکنون دایره انتخابات با تصویب قانون جدید انتخابات تنگ‌تر از گذشته هم شده است و اگر در گذشته ذره‌ای امید وجود داشت که برخی نامزدهای شناخته‌شده اصلاح‌طلبان تأیید صلاحیت شوند امروز آن میزان امید هم وجود ندارد. مساله این است که اجازه نمی‌دهند که اصلاح‌طلبان به طور کامل در انتخابات شرکت کنند و تا وقتی شرایط اینگونه است، شرکت در انتخابات نمی‌تواند مورد اجماع اصلاح‌طلبان قرار بگیرد. من باور دارم شرکت پایین مردم در انتخابات ناشی از تصمیم آنها مبنی بر تحریم انتخابات نیست؛ مساله این است که نامزدهای خود را نمی‌بینند که مایل به شرکت در انتخابات شوند.[2]

*ما در حالت خوشبینانه این فرض را در نظر نمی‌گیریم که آقایی و امثال او با تأکید بر تز تحریم انتخابات قصد دارند کار ناتمام خود در فتنه 88 را تمام کنند!

اما این مسئله روشن است که نظام اسلامی و مردم نجیب ایران با توطئه شریرانه "چپ‌های تحریمی" مواجه شده‌اند که قصد دارد میثاق ملی یعنی انتخابات را به مذبح ببرد و از مشارکت عمومی در انتخابات بکاهد.

در قبال اظهارات آقایی باید این توضیح را داد که مسئله تحریم انتخابات هرگز در دستور کار اصلاح‌طلبان نبوده و آنها حتی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 92 که نامزدی نداشتند هم از نامزد نزدیک (روحانی) حمایت کردند.

اما طیف تحریمی و نانجیب این جریان از انتخابات 98 به این سو تصمیم به ساختارشکنی و عبور از انتخابات گرفته است و عملا وارد کلید زدن فاز مسلحانه علیه مردم و نظام اسلامی شده است. (زیرا ذبح صندوق رأی به معنی برداشتن سلاح است)

در عین حال اما "چپ‌های نجیب" با این مسیر شریرانه همراه نیستند و مثلا حزب کارگزاران هم در انتخابات سال 98 و هم در انتخابات 1400 علنا و رسما وارد انتخابات شد. ضمن اینکه بر خلاف نظری آقایی، در انتخابات امسال هم شاهد مواضع ضد تحریمی رجال حزب کارگزاران هستیم.

به نظر می‌رسد انتخابات امسال نیز به همین منوال باشد و چپ‌های نجیب در گستره‌ای وسیع‌تر با حرکت چپ‌های تحریمی همراهی نکنند.

فرجام این توطئه البته به سطح مواجهه مردم و نظام در 2 رویکرد برخورد تبیینی و برخورد امنیتی بستگی دارد.

***

نکته کلیدی محمدباقر قالیباف برای مدیریت جهادی

نکته کلیدی محمدباقر قالیباف برای مدیریت جهادی/ "ملکه تحریم" کار خودش را کرد؛ انتخابات فعلا تحریم!

ایسنا گزارش داد: محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، روز دوشنبه گذشته طی سخنانی در کنفرانس بهینه‌سازی مصرف و بهره‌وری انرژی ایران گفته است:

"من چون کار اجرایی کرده‌ام با جرات می‌گویم هر مدیری که گفت به من پول و اختیار بدهید، بدانید که این مدیر کار نابلد است و او نمی‌تواند تشخیص علمی و تصمیم سیاسی که منجر به حکمرانی می‌شود را انجام دهد. هر کاری که به ما هو کار باشد در ذات خود دو گوهر گرانبهای پول و اعتبار و اختیار دارد. اگر فعالیتی را شروع کردید که در آن پول و اختیار نبود، آن فعالیت است، اما کار محسوب نمی‌شود. بهینه سازی انرژی کاری است که در خود هم اعتبار دارد و هم پول دارد پولش هم روزی ۳.۵ میلیون بشکه نفت است."[3]

*این سخن قالیباف از آن حیث حاوی اهمیت ویژه است که او منبعث از یک کارنامه و یک راه طی شده مدیریتی با معدل خوب چنین حرفی را بیان می‌کند.

یعنی کارنامه قالیباف در یگان هوافضای سپاه، در فرماندهی نیروی انتظامی، در دوران جنگ و در کسوت شهرداری تهران؛ از تمام ناظرین داخلی و حتی خارجی نمره مثبت گرفته فلذا هم‌اکنون باید با دیده عقلانیت و تأمل به سخن راهبردی او در باب مدیریت نگریست و اگر نقدی هم هست آن نقد را عالمانه و نخبگانی مطرح کرد.

مشکلات اصلی در اجرائیات کشور ما جملگی بر اثر سوء مدیریت هستند و به نظر می‌رسد بایستی یک اجماع نخبگانی در میان عقلا شکل بگیرد تا عزیمت جامعه به سمت افراد صاحب کارنامه مدیریت جهادی باشد. چه اگر اینگونه نباشد همچنان شاهد گرانی بیقاعده، بر زمین ماندن اجرای قوانین و سایر مشکلات هستیم.

در این زمینه البته "رأی خوب" مردم نیز یک تعیین‌کننده اصلی است و می‌تواند با گزینش نخبگان صاحب کارنامه؛ وضعیت مدیریت اجرایی در کشور را بهینه‌سازی کند.

***

1_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1603903

2_https://www.armanmeli.ir/fa/tiny/news-1064857

3_isna.ir/xdPq7j

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 58
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    23 14
    انتخابات چیه
    • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
      9 8
      زیاد به مخت فشار نیار!
    • FR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
      7 8
      هیچی دلاره ! بگیر بخواب !
    • فاطمه IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
      1 1
      خود باهوش بین.
    • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
      0 5
      اصلاح طلبا بیاین از میر سلیم حمایت کنین.شاید فرجی شد
  • IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    14 15
    ملکه !!!! چرا آذر منصوری عفریته ای بیش نیست اهریمن و ابلیس و عفریته واژه های کمترین هستند که قبل از نام نحس و نجس آذرک منصوری پلید باید بکار برد.
    • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
      10 10
      تند نرو ! تسمه تايم پاره ميكنيا
    • IT ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
      3 7
      بعد سوختین
    • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
      12 3
      دوست ندارم شرکت کنه مگه شما فضولید
  • سید IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    11 7
    اصلاح طلبان تهوع آور آن انتخاباتی را صحیح و قانونی می دانند که پیروزش باشند! بنابراین اگر احتمال شکست خوردن بدهند سعی در عدم شرکت دارند و اگر احتمال شکست ندهند و شرکت کنند اما پیروز نشوند، ادعای شبهه و تقلب در انتخابات می کنند و خواهان آشوب و بلوا از طرف خس و خاشاک ها تازه اگر هم پیروز شوند دغدغه شان جلب رضایت کدخدایشان و ثروت اندوزی و ویژه خواری تجارت است و نه مسائل کشور و ملت! پس چه نفعی برای کشور می توانند اشته باشند؟! همان بهتر که از اول در انتخاات شرکت نکنند با آن هواداران بزمچه شان !!!
  • قریشی بوکانی IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    11 7
    منظور جناب خاتمی و سایر مزدوران اصلاحات از روزنه حضور افراد صهیونیست مئاب اصلاح طلب در جریان انتخابات است تا پس از برگزاری و شمارش آراء بتوانند به بهانه تقلب در شمارش بانک و اتوبوس و سطل زباله آتش بزنند! جناب خاتمی اگر در ایران مشکل شما تا اینحد عظیم است که نمی توانید تحمل شرایط را بنمائید بهتر است تشریف برید همخانه مصی علینژاد و ربع پهلوی و خاله مهناز افشار و علی کریمی شوید اونجا صداتون رو بهتر می شنوند و دلارها رو مستقیم دریافت می کنید جاتون هم راحت تره ملت ایران رو هم به حال خودش رها بفرمائید
    • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
      11 2
      خاتمی مزدور بود که تورم رو 10درصد؟
    • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
      6 9
      جناب خاتمی نه! سوروس خاتمی!
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    1 11
    امپراطوری ایران دوباره زنده شده است
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    13 1
    نه عزيزم همه مقامات رو خودتون منصوب كردين همه تقصيرها رهم انداختين گردن روباه بنفش ..
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    3 2
    اگر مسیر مشهد به شمال را همه اش را سلفی ها بگیرند عجیب نیست چرا که مراکز پر تعداد گردشگری تفریحی کنار جاده ای برا توقف امن وجود ندارد و خودروهای مشکوک و آزارگر زیادی در مسیر ها جولان داده و با حرکات سریع و خطرناک و نور بالا مزاحمت ایجاد کرده
    • علی IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
      10 2
      دولت سرمایه مردم در بورس را بر باد داد چرا گزارشی تهیه نمی کنی
  • مسیحا IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    16 2
    آخه چرا همش دنبال بهانه برای لاپوشانی بی کفایتی مسئولین میگردید
  • مهرداد IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    18 4
    در هیچ انتخاباتی نه من و نه خانواده ام نه فامیل و آشنایان
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    6 2
    رایتون رو از سلبریتی ها و بیحجابها بگیرید.
    • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
      1 3
      اگر فرصت بهشون بدید انقلاب و نظام که هیچ حق حیات رو هم این خودفروختگان از ملت می گیرن!
  • فرصت اخر IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    8 1
    نیازی نیست ملکه تحریم انتخابات رو تحریم کنه.
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    24 3
    چرا به اعتراض مردم میگین فتنه یا اغتشاش ؟
    • سعید IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
      3 13
      عزیزم اعتراض هدایت شده توسط امریکا فتنه است
    • سعید IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
      3 16
      عزیزم اعتراض هدایت شده توسط امریکا فتنه است
    • سعید IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
      3 12
      عزیزم اعتراض هدایت شده توسط امریکا فتنه است
    • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
      10 4
      برای اینکه مزدور روسیه هر اعتراضی را فتنه و اغتشاش می نامند تا شاید مدت بیشتری فرصت وطن فروشی داشته باشد
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    3 15
    قالیباف رای میدیم!
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    4 3
    به چه حقی جلوی ورود لیسانسه ها به کاندیدای انتخابات رو گرفته اید ، با پوشش حذف دو تابعیتی ها مردم را فریب داده اید
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    2 3
    انشالله به امید خدا و مدد اهل بیت
  • کارشناس IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    7 6
    انتخابات یعنی بیعت و ما ملت امام حسینیم
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    6 2
    جالبه ! شما و شرکای اصلاح خوارتان توی رینگ مشغول زد و خورد هستید اما مردم حتی حوصله تماشای این مسابقه ملال آور را ندارند
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    3 2
    جالبه ! شما و شرکای اصلاح خوارتان توی رینگ مشغول زد و خورد هستید اما مردم حتی حوصله تماشای این مسابقه ملال آور را ندارند چون میدانند قهرمانشان میان هیچکدامتان نیست! 4 میلیون مسکن، تنها یک فقره کوچک از خدمت او به مردم است و عبادت و خلوص و راستی هم حز خدمت به خلق نیست.
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    6 2
    یک بار میگی چپ های تحریمی عددی نیستن یکبار میگی چرا نمیای نماینده بدی این یک بام و دو هوا ی شما کی قرار تموم بشه ؟ همه اتون سر و ته یک کرباس هستین
  • سید فروزان CH ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    3 4
    خاتمی و منصوری بدنبال خود اصلاحی باشند بهتر است تا اصلاح نظام ، انجه از دهان کثیف این افراد بیرون میریزند سرچشمه از خاتمی یار و رفیق سورس صهیونیست دارد
    • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
      0 5
      خفه شو بابا فروزان !
  • FR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    0 3
    باج گیری و گروگانگیری رای مردم توسط اصلاح طلبان فقط با خنثی کردن این جماعت انجام میشود و علت اینکه با کار شکنی نمیگذارند مشکلات داخلی علیرغم فعالیت های کم نظیر دولت سیزدهم در امر سیاست خارجی با تحریف به نتیجه ملموس برسد هم همین است انشالله دولت حاکمیت و نیروهای امنیتی کشور با اقدامات عاجل این افراد خیانت کار و ضد ملی را رسوا کنند در انصورت تحریم انتخابات یا مشارکت آنها در نتیجه آن بی تاثیر خواهد بود
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    1 1
    واقعا چرا اين قدر راجع به حضور اصلاح طلبان مطلب ميذارين ر
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    7 0
    مرده شور همشون رو ببرد
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    3 1
    حیف که انتخابات را ملکه تحریم کرد وگرنه مردم نشان می دادند که ........
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    0 1
    کار بدون پول و جهادی
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    1 1
    نیازی به تحریم این و اون نیست
  • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    3 1
    فساد رو باید ریشه کن کرد
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    1 1
    چقدرخوبی میشودکهاصلاح طلبان به زعم خودشان اما از نظر ما فتنه گران از انتخابات قهر کنند
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    4 2
    ما هرگز فراموش نمی کنیم که خاتمی نام یهودی خزر را به خواست خاندان خزری علی اف بر دریای کاسپین نهاد ولی ما وطن مان را دوست داریم هر چند خاتمی سورس را بخواهد
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    2 1
    ملکه مهد علیا بود فرح دیبا عروس پالانی ها ملکه نبود تا این سگ باز پادوی انگلیس
  • IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    2 4
    محمد سورس محل تولد :تل اوویو رشته تحصیلی :جعل نام های تاریخی پروژه :جعل نام دریای کاسپین کارفرما :حیدر علی اف خزری
  • IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    0 2
    مشرق خیالت راحت مردم حالشون بهم میخوره جفتشون کارنامه سیاهی دارن
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    0 1
    رسانه های اصلاح طلب از وابستگان خاتمی تا حسن روحانی دارن زیر پرچم سینه میزنند و اخمدی نژاد را تخریب میکنند، آیا دیده عبرت بینی هست؟!!!
  • IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    1 0
    فورا تمام استخدام های مرتبط با نمایندگان مجلس و خانوادهایشان را تحت نظر و بازرسی قرار دهید . فورا تمام وام ها و پاداش های مرتبط با نمایندگان و خانوادهایشان را تحت بازرسی قرار دهید و قبل از ثبت نام نهایی مجلس اعلام کنید
  • IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    3 1
    خاتمی جز چند سگ باز تحویل این جامعه نداده علینژاد، حقیقت جو،شیرین عبادی آذر منصوری جنبش فواجع
  • حسین IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    1 0
    حسابی در تناقض افتادی و دست و پای الکی میزنی.
  • حسن IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    1 1
    هر انتخاباتی که انجام شد وضع مردم بد و بدتر شد
  • Karim IR ۰۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    1 0
    مشکل اساسی کشور در این است که اصلاح‌طلبان هیچ اعتقاد و اراده ای به انقلاب اسلامی و اسلام ندارند هیچ ارزشی به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی وتولید ندارند.همه آنها رانت‌خواری بزرگ وصاحب پول ورسانه هستند که رودروی انقلاب اسلامی ایستاده اند. از منظر امنیت ملی باید این طیف ممنوع فعالیت بشوند و بازخواست.وگرنه جنگ داخلی و تجزیه کشور را در دامن مردم ایران می‌گذارند.
  • سامان IR ۰۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    5 2
    مردم فقط خواهان رفراندوم هستن
  • سود سوز آور IR ۰۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    0 0
    کثرت نشان عقل نیست همان افرادی که در دفعه قبل رای دادند همین دوره هم رای دهند
  • راهب IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    0 0
    یک کیلو گوشت یخ زده دست مردم بدید حداقل! تا جون داشته باشن بیان رای بدن! شما دیگه کی هستین؟!
  • م IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    0 0
    هیچگاه رای حداکثر مردم را ندارد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس