انگلیس با اعزام جنگنده، بمب‌افکن‌های روسی را رهگیری کرد

انگلیس اعلام کرد جنگنده‌هایش را امروز دوشنبه برای رهگیری دو فروند بمب‌افکن روسیه در حریم هوایی بین‌المللی در شمال اسکاتلند اعزام کرده است.

به گزارش مشرق، انگلیس اعلام کرد، جنگنده‌های تایفون این کشور امروز دوشنبه دو فروند بمب‌افکن مخصوص گشت‌زنی دریایی روسیه را در حریم هوایی بین‌المللی در شمال اسکاتلند در محدوده منطقه امنیت هوایی شمال ناتو رهگیری کردند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «جیمز هیپی»، وزیر نیروهای مسلح بریتانیا اظهار کرد: «خلبان‌های ارتش انگلیس صبح امروز (دوشنبه) با جنگنده های تایفون عازم ماموریت رهگیری دو فروند بمب‌افکن دوربرد روسی شده و آنها را حین گذر از شمال جزایر شتلند زیر نظر گرفتند تا آماده مقابله با هر گونه تهدید بالقوه برای خاک بریتانیا باشند.»

دولت انگلیس ادعا کرد، جنگنده های تایفون خود را به طور معمول در چنین مواردی برای تامین امنیت و حفاظت از آسمان خود اعزام می‌کند. این دولت همچنین اظهار کرد، خلبان‌های انگلیسی اخیرا در یک ماموریت امنیت هوایی ناتو در استونی شرکت کردند و در جریان این ماموریت بیش از ۵۰ ماموریت مشابه رهگیری را اجرا کردند.

دولت روسیه امروز دوشنبه اعلام کرد، بمب‌افکن‌های استراتژیک این کشور پروازهایی عادی را بر فراز آب‌های بین‌المللی در حوزه قطب شمال اجرا کردند.

روسیه همچنین امروز اعلام کرد، یک فروند جنگنده میگ-۲۹ خود را به ماموریت جلوگیری از نقض مرزهای این کشور توسط یک هواپیمای گشت‌زنی ارتش نروژ بر فراز دریای بارنتس اعزام کرده است.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه ‌ای تصریح کرد: «با نزدیک شدن جنگنده روسی، هواپیمای نظامی خارجی با چرخش ۱۸۰ درجه ‌ای از مرزهای روسیه دور شد.»

در ادامه این بیانیه این هواپیما از مدل پوزایدون P-۸A نروژ شناسایی و نوشته شد: «مرز روسیه توسط این هواپیما نقض نشد»

نروژ که عضو ائتلاف ناتو است، با روسیه هم دارای مرز زمینی و هم مرز دریایی در دریای بارنتس است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عمیر IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    0 0
    ایول

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس