کد خبر 1517790
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳
نشست اتحادیه عرب در خصوص توسعه روابط با سوریه

وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب امروز برای بررسی راههای توسعه روابط با سوریه و حل مسائل باقی مانده در مصر حضور می‌یابند.

به گزارش مشرق، وزرای خارجه اتحادیه عرب امروز (سه شنبه) در قاهره برای حضور در اولین نشست «کمیته‌ تماس اتحادیه عرب در سطح وزرای خارجه» گرد هم می‌آیند؛ کمیته‌ای که سه ماه پیش برای بررسی راههای گسترش روابط با سوریه تشکیل شد.

به نوشته وبگاه روزنامه الیوم السابع، «فیصل مقداد» وزیر خارجه سوریه نیز که روز گذشته وارد قاهره شد، قرار است امروز با وزرای خارجه پنج کشور عربستان سعودی، عراق، مصر، اردن و لبنان دیدار کند.

روزنامه الوطن سوریه نیز نوشته است که «ایمن سوسان» پیش از این در روز یکشنبه به اردن رفته بود بود تا فضای نشست را برای حصول نتایج هرچه بهتر آماده کند؛ در این گزارش به جزئیات این سفر اشاره‌ای نشده است.

این روزنامه همچنین به نقل از یک منبع دیپلماتیک عربی که نامش را فاش نکرد، نوشت: «پیش از این نشست فضای مثبتی وجود دارد، زیرا کشورهای عربی شرکت‌کننده می‌خواهند اقدام‌شان جمعی باشد و نه فردی و بتوانند پیام شفافی برای کشورهای غربی در خصوص لزوم تسریع در رسیدگی به بحران سوریه و لغو تحریم‌ها برسانند».

بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه در تاریخ ۲۹ اردیبهشت پس از ۱۲ سال در میان استقبال گرم مقامات عربی وارد جده شد تا در نشست سران اتحادیه عرب حضور یابد و اینگونه کرسی سوریه در این سازمان به شکل رسمی به دمشق بازگردانده شد.

با این حال بشار اسد چندی پیش در گفت‌وگو با شبکه اسکای نیوز گفت که اتحادیه عرب هنوز به سازمانی به معنای واقعی خود تبدیل نشده است و روابط با کشورهای عربی به شکل روتین باقی خواهد ماند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس