اظهارنظر تازه قطر درباره مبادله زندانیان بین ایران و آمریکا

سخنگوی وزارت امور خارجه قطر درباره تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا گفت که دوحه نقشی محوری در این مذاکرات ایفا کرده است.

به گزارش مشرق، «ماجد الانصاری» سخنگوی وزارت امور خارجه قطر، بعدازظهر امروز (سه‌شنبه)، در نشست هفتگی با خبرنگاران به مبادله زندانیان بین ایران و آمریکا اشاره کرد.

طبق گزارش روزنامه قطری «الرایه»، سخنگوی وزارت خارخه این کشور گفت کشور قطر به عنوان یک میانجی بین‌المللی مورداعتماد در مذاکرات ایران و آمریکا نقش بسزایی ایفا کرده و دوحه همواره به لزوم حل اختلافات با شیوه‌های مسالمت‌آمیز باور داشته است.

ماجد الانصاری در ادامه اضافه کرد که به فرمان «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر، دوحه «نقشی محوری در تسهیل مذکرات و گفت‌وگوهای بین طرفین آمریکایی و ایرانی داشته است».

«محمد عبدالعزیز الخلیفی» وزیر مشاور دولت قطر در امور خارجه نیز، روز جمعه هفته گذشته، در گفت‌وگو با شبکه «الجزیره» به این مسئله پرداخته بود.

الخلیفی گفته بود: «قطر نقش مهمی در تسهیل گفت‌وگو بین واشنگتن و تهران داشت. امیدواریم توافق واشنگتن و تهران منجر به توافق در پرونده هسته‌ای شود. پیش از توافق واشنگتن و تهران سفرهای گسترده‌ای از سوی مقامات قطری به واشنگتن و تهران انجام شده بود».

علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران پنجشنبه (۱۹ مرداد ماه)، در پی انتشار اخباری مبنی بر آزادسازی پول‌های بلوکه‌شده ایران در کره جنوبی اعلام کرد که فرآیند آزادسازی چند میلیارد دلار از دارایی‌های ایران که چند سال است به‌ طور غیرقانونی توسط آمریکا توقیف شده، آغاز شد. ایران تضمین‌ لازم برای پایبندی آمریکا به تعهدات خود را دریافت کرده‌است. آزادی چند ایرانی که به‌طور غیرقانونی در آمریکا بازداشت شده بودند در این چارچوب است».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    0 0
    صدقه سر ایران شما کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس در رسانه های دنیا مطرح میشید
  • IR ۰۶:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    0 0
    دست تون درد نکنه، پولها کی میرسه ب ایران؟ پول هائیکه در عراق بنا بود برگردانده بشه چه وضعیتی داره؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس