کد خبر 1518088
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰
صحرایی: تمام کاغذ کتاب‌های درسی از داخل تامین می‌شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: رتبه بندی معلمان و موضوع صدور احکام جدید مبتنی بر نتایج اعتراضات از هفته آینده آغاز می‌شود و کسانی که اعتراض شان وارد شده است، رتبه شان ارتقاء می‌یابد و رتبه جدید می‌گیرند.

به گزارش مشرق، رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش پیش از ظهر امروز (چهارشنبه، ۲۵ مردادماه) در حاشیه برگزاری جلسه هیات دولت،‌ گفت:‌ میزان شهریه مدارس روی سایت مدارس غیردولتی قرار گرفته و اگر  از آن شهریه  بیشتر دریافت می کنند، شهروندان  شکایت کنند تا ما پیگیری کنیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره اخذ  شهریه به دلار، افزود: چند مرکز در دولت پیش مجوز داشتند که با دلار شهریه بگیرند، زیرا مدارس تطبیقی هستند و دانش آموزان آن خارجی اند ولی آن را تسری دادند و این کار غیرقانونی است. ما به طور جد دنبال این هستیم که اولا آنرا  برگردانیم و اگر تخلف کردند پلمب کنیم.

صحرایی گفت: در این دولت بالغ بر هزار مدرسه را یا لغو مجوز کردیم و یا دستور تعطیل موقتشان را صادر کردیم.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوالی درباره اینکه  با مصوبه کمیسیون تلفیق سند جامع سرمایه انسانی آموزش و پرورش تهیه می‌شود، گفت: کمیسیون تلفیق مصوبات خوبی را دیروز و امروز داشته و دارد و هنوز هم تمام نشده است. تدوین جامع منابع انسانی از جذب پذیرش تا نگهداشت و بازنشستگی و سایر موارد آموزش و پرورش است. تدوین سند جامع کار ضروری است و برنامه ریزی را راحت تر می کند  و آینده را نشان می دهد.

وی در پاسخ به این سوال که این سند چقدر کمبودها را  جبران می کند؟ گفت: سند، کمبودی را جبران نمی کند.

صحرایی درباره اینکه چقدر خوش‌بینی هستید برنامه هفتم اجرایی شود؟ تصریح کرد: ان شاءالله برخلاف برنامه های قبلی اجرایی تر می شود. 

وی درباره ثبت نام  اتباع افاغنه گفت: اتباع همانطور که تا الان مشکلشان حل شده، از الان به بعد هم در چارچوب قوانین  مشکلشان حل می شود.آن دسته از اتباعی که شناسه  مهاجر و کد مخصوص را از وزارت کشور نگرفتند، باید آن را اخذ کنند، زیرا  شرط ثبت نام است و  محدودیتی برای ثبت نام آنها  وجود ندارد.

وزیر آموزش و پرورش درباره اینکه در مورد کودکان زیر ۱۸ سال(محصلین) هم در لایحه عفاف و حجاب جرم انگاری شده است؟ یادآورشد: این موضوع را نه شنیده ام و نه خبر دارم.در لایحه دولت چنین چیزی نیست و لایحه دولت بحث جرم انگاری نداشت، بلکه تخلف بود. موضوع برخورد با دانش آموزان نه در لایحه بوده و نه اطلاعی دارم.

وی درباره اینکه در صورت تصویب واکنش شما نسبت به جرم انگاری از کودکان زیر ۱۸ سال در لایحه عفاف و حجاب چیست؟ گفت: باید آن را بررسی کنیم و واکنش ما متناسب با اطلاعات است.

صحرایی بیان کرد: دو هفته دیگر اجلاس بزرگ مدیران مدارس در سراسر کشور را داریم. در تهران هم  چهار هزار مدیر مدرسه دور هم جمع می شوند و برای آمادگی  برای سال جدید فعالیت هایشان را آغاز می کنند. 

وی ادامه داد: رتبه بندی(معلمان) و موضوع صدور احکام جدید مبتنی بر نتایج اعتراضات از هفته آینده آغاز می شود. کسانی که اعتراض شان وارد شده است، رتبه شان ارتقاء می یابد و رتبه جدید می گیرند.

وزیر آموزش پرورش در ادامه با اعلام اینکه در کشور ۷۰ هزار تن کاغذ مصرف می‌شود، که ۵۰ هزار تن آن را آموزش و پرورش مصرف می‌کند.  به اینکه دو روز قبل درخصوص کاغذ تصویب شد که از کاغذ داخلی مصرف کنیم اشاره کرد.

صحرایی در پایان با بیان اینکه سالیانه ۱۵۵ میلیون جلد کتاب چاپ می‌کنیم، خاطرنشان کرد: برای اولین بار است که در این دولت تمام کاغذمان را از داخل تامین کنیم و امید است بتوانیم این مسیر را ادامه دهیم. این کار بزرگی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس