«چادر نپوشید»نسخه اربعینی حجاب‌استایل‌ها برای زائران !

حجاب‌استایل‌ها برای دنبال‌ کننده‌هایشان نسخه جدیدی دارند و سعی دارند عباهای چین و واچین دارشان را جایگزین چادر و پوشش زنان مسلمان در پیاده‌روی اربعین کنند!

به گزارش مشرق، حجاب‌استایل‌ها چندسالی است که با سواستفاده از حجاب تبدیل شده‌اند به فعالان و اثرگذاران فضای مجازی. فعالینی که در نگاه اول قرار است مروج حجاب و پوشش‌های اسلامی باشند. سبک زندگی اسلامی را تبلیغ کنند و جامعه مذهبی را هدف قرار داده‌اند. اما آن روی سکه حجاب‌استایل‌ها چیز دیگری را نشان می‌دهد. آرایش‌های غلیظ و فیلترهایی که صورت‌شان بیشتر در آن خودنمایی می‌کند. لباس‌های بدن‌نما و عباهای پر زرق و برق‌شان، ژست‌های عجیب و غریب و رفتارهای دور از شان زنان مسلمانی که دارند نشان می‌دهد اکثر حجاب‌استایل‌ها از آن حجابی که نامش را یدک می‌کشند فقط پوشیدگی موی سر را دارند که البته گاهی هم برای جذب مخاطب بیشتر عیبی در دین ساختگی‌شان پیش نمی‌آید اگر گره روسری‌شان را شل‌تر کنند!

گرچه سبک زندگی حجاب‌استایل‌ها با مصرف‌گرایی و لاکچری‌بازی‌هایشان دارد زندگی ایرانی_ اسلامیِ دنبال‌کنندگان شان را به سمت و سوی دیگری می‌برد و حجابی که هر روز کوتاه‌تر و کمترش می‌کنند دارد درحال غارت پوشش زن مسلمان است. اما فتواهایی که صادر می‌کنند و نسخه‌های مخالف دستورات دینی که برای دنبال‌کنندگان‌شان می‌پیچند معظل بزرگی است که این روزها شاهدش هستیم. حالا با نزدیک شدن به ایام اربعین، حجاب‌استایل‌ها فتوای جدیدی برای زائران اربعین اباعبدالله صادر کرده‌اند.

چادر را بگذارید کنار بفرمایید عبا!

رقابت در هر حرفه‌ای عضو جدایی ناپذیر آن حرفه‌ است. دنیای مد و لباس هم از این قاعده مستثنی نیست. طراحان لباس اسلامی و مزون‌های شخصی که اغلب با مدیریت حجاب‌استایل‌ها اداره می‌شوند. بعد از طراحی کالکشن‌های پر زرق و برق محرم که فلسفه لباس عزا را به کلی تغییر داد. حالا دست به خلاقیت زده‌اند و برای اربعین عباهای مختلفی طراحی کرده‌اند. البته تولید عبا تا اینجا موضوع قابل نقدی نیست اما مشکل آنجاست که حجاب‌استایل‌ها سعی دارند این عبا را جایگزین چادر کنند و برای دنبال‌کننده‌هایشان اینطور نسخه پیچیدند که با عبا حجاب‌تان بیشتر حفظ می‌شود. راحت‌تر هستید، کمتر اذیت می‌شوید و گرم‌تان نمی‌شود! چادر را بگذارید کنار و برای پیاده‌روی اربعین عبا بپوشید!
اصلا ساده‌تر بگوییم حجاب‌استایل‌ها سعی دارند عباهای پر زرق و برق و چین و واچین دارشان را جایگزین چادر ساده‌تان کنند. از پول تبلیغات و سود فروش عباهایی که در مقابل به جیب می‌زنند که بگذریم موضوع اصلی، چادر و حجابی است که سعی در کم‌رنگ کردنش دارند.

«چادر نپوشید»نسخه اربعینی حجاب‌استایل‌ها برای زائران !


عبای پیشنهادی حجاب استایل‌ها که بیشتر شبیه بلوز و شلوار است

الگوی ما حضرت زینب «س» است یا حجاب استایل‌ها؟!

شاید برای آنها که حجاب‌استایل‌ها را الگوی خود قرار دادند و بی‌چون و چرا نسخه تازه آنها را پذیرفته‌اند یادآوری این موضوع کافی باشد که این حجاب ارثیه زنان بزرگوار خاندان اهل‌بیت(ع) است و باید از آنها سرمشق گرفت. مخصوصا آنکه در این مسیر هم‌قدم حضرت زینب «س» هستیم و قرار است گوشه‌ای از مصائب ایشان را درک کنیم!
حضرت زینب سلام الله علیها و خاندان اهل‌بیت (ع) در زمان اسارت و با تمام مصائبی که دیده بودند تنها دغدغه‌شان حجاب و پوشش بیشتر بود. با اینکه خاندان اهل بیت اسیر شده بودند، اگر کسی به آن‌ها غذا یا صدقه‌ای می‌داد، با اینکه تشنه و گرسنه بودند، قبول نمی‌کردند.(بحار،ج۴۵ ،۱۱۴) اما با این وجود برای حفظ حجاب بیش‌تر به یک زن گفتند می‌شود از مردم یک مقدار چادر، مقنعه و روسری برایمان جمع‌کنی! و تنها این ملزومات حجاب را قبول کردند.

در جای دیگری از تاریخ آمده که موقعی که کاروان اسرا وارد جلسه ابن زیاد شدند، حضرت زینب (س) به خاطر اینکه صورتش دیده نشود با آستین جلوی صورتشان را گرفته بودند ـ‌ البته پوشاندن صورت واجب نیست ـ آن زمان حضرت زینب (س) یک بانوی ۵۲ ساله بودند.(خصائص زینبیه، ص ۱۵۶)

«چادر نپوشید»نسخه اربعینی حجاب‌استایل‌ها برای زائران !


تولید عبا به تنهایی موضوع قابل نقدی نیست مشکل آنجاست که حجاب‌استایل‌ها سعی دارند عباهای چین و واچین دارشان را جایگزین چادر کنند

این کار دشمن نیست؟!

تلاش برای عادی سازی کنار گذاشتن چادر و تبلیغات حجاب استایل‌ها برای کم‌رنگ کردن این ارثیه حضرت زهرا سلام‌الله در پیاده‌روی اربعین واکنش‌های زیادی را از سمت بانوان شیعه داشت. «زینب فروتن» همسر شهید مدافع حرم روح‌الله قربانی در اعتراض به نسخه جدیدی که حجاب‌استایل‌ها برای زائران اربعین پیچیده‌اند در فضای مجازی واکنش نشان داده و اینطور نوشته:
«مگر نه اینکه حضرت زهرا سلام الله علیها و حضرت زینب سلام الله علیها در سخت‌ترین شرایط در نگه داشتن چادرشان کوتاهی نمی‌کردند و آن را حفظ می‌کردند. مگر نمی‌گوییم که این چادر را از حضرت زهرا «س»به ارث برده‌ایم و در همه حال از آن حمایت می‌کنیم. فقط چیزی که نمی‌توانم هضم کنم این است که چرا متاسفانه دارد باب می‌شود که به جای چادر که حضرت زینب«س» برای حفظ کردنش چه سختی‌ها کشید و در سخت‌ترین شرایط حاضر نشد لحظه‌ای از خودش جدا کند. بعضی از خانم‌ها برای راحت بودن، دارند از عبا در این مسیر نورانی که منتهی می‌شود به حرم اباعبدالله «ع» استفاده می‌کنند.

جالب‌تر اینکه مشاغل مذهبی هم پوشیدن عبا به جای چادر را تبلیغ و عادی‌سازی می‌کنند. به نظرشما این کار دشمن نیست؟ دشمن از هر راهی که فکرش را بکنید وارد می‌شود تا مقدسات دین را از ما جدا کند. البته نه با خشم و خشونت بلکه با نرمی و آرام آرام. الان بهترین راه برای اینکه چادر را از سر زنان در بیاورند این است که از واژه‌هایی مثل« این‌جوری حجابت بهتر حفظ می‌شود»، « اینطوری راحت‌تری»،«با بچه اذیت می‌شوی» استفاده می‌کنند تا نظر ما را عوض کنند. در حال حاضر وظیفه ما خانم‌هاست که به دشمن یا هر کس دیگری که فکر می‌کند چادر سخت است و با چادر نمی‌شود نشان دهیم که اتفاقا آسان است و شدنی! مخصوصا در این مسیر.»

«چادر نپوشید»نسخه اربعینی حجاب‌استایل‌ها برای زائران !


دشمن از هر راهی که فکرش را بکنید وارد می‌شود تا مقدسات دین را از ما جدا کند. البته نه با خشم و خشونت بلکه با نرمی و آرام آرام.

درخواست همسر شهید مدافع حرم از بانوان!

همسر این شهید مدافع حرم در بخشی دیگری از صحبت‌هایش می‌گوید:«علاوه بر این راهپیمایی یک مجمع جهانی است چرا ما افراد مذهبی و متدین نباید در این شرایط فرهنگ جامعه اسلامی را به نمایش بگذاریم تا همه جهانیان ببینند. کاش گاهی عمیق‌تر فکر کنیم. در این مسیر نورانی و پر خیر و برکت با حفظ ارزش های اصیل ایرانی فرهنگ جامعه اسلامی را به جهانیان نشان دهیم. متاسفانه چندی است این فرهنگ عبا پوشی توانسته با بهانه‌های مختلف چادر را از سر بانوان با حیای سرزمین در بیاورد. خواهش می‌کنم در مسیر پیاده روی اربعین از بودن و نگه داشتن چادرتان تا رسیدن به حرم کوتاهی نکنید . افتخار کنید به خودتان که در سخت‌ترین لحظه‌ها هم هیچ چیز بین شما و چادرتان نمی‌تواند جدایی بیاندازد.»

شیطان را دست کم نگیرید حتی در پیاده‌روی اربعین!

البته کاربران فضای مجازی واکنش‌های جالبی را نسبت به نسخه عباپوشی حجاب استایل‌ها داشته‌اند. یکی از کاربران نوشته:«وقتی یک فرد شل‌حجاب عبا می‌پوشد. می‌گویم چقدر خوب یک پله حجابش بهتر شد اما برای خانمی که چادر را می‌گذارد زمین و عبا می‌پوشد شکل درستی ندارد.من پارسال که برای اربعین عازم شدم. می‌گفتند چادر سخت است و ها گرم و اذیت‌کننده. زیربار نرفتم که عبا را کنار بگذارم. فکر کنید بروی خدمت ارباب و آن وقت چادر مادرش را کنار بگذاری؟! در مسیر خانم‌هایی را دیدم که عبا می‌پوشیدند وقتی باد می‌خورد به لباس‌شان تمام اندامشان مشخص می‌شد!»

یکی دیگر از کاربران در واکنش به صحبت‌های همسر شهید نوشته: «امسال عبا خریده بودم که اگر امام حسین علیه‌السلام طلبیدن برای اربعین با چادر بروم. ولی وقتی صحبت‌های همسر شهید قربانی را دیدم نظرم عوض شد. مخصوصا وقتی که چشمم خورد به عکس شهید. شهدا رفتند که چادر از سر ما نیفتد!»

کاربر دیگری به بانوان محجبه اینطور درباره حیله و مکر شیطان هشدار داده است: «در خانواده ما هرکسی چادرش را گذاشته کنار و عبا پوشیده. کم‌کم و یواش یواش کارش رسیده به مانتو و بلوز! باور کنید این‌ها شوخی نیست کلمه خطوات شیطان در قرآن آمده. شیطان کم‌کم آدم را به بی‌راهه می‌کشاند.»

«چادر نپوشید»نسخه اربعینی حجاب‌استایل‌ها برای زائران !


یکی از کاربران نوشته : زنان عرب زیر چادر، عبا می‌پوشند که اگر چادرشان به هردلیلی کنار رفت لباس‌شان پوشیده باشد.

یادمان باشد سفر اربعین را با علم بر آنکه در این مسیر قرار سختی بکشیم و مثل سفرهای سیاحتی و زیارتی دیگر نیست انتخاب می‌کنیم و راهی می‌شویم. از طرفی قرار نیست عمل به دستورات خدا را محدود به شرایط آسان کنیم و هر جا پای سختی درمیان بود به آن پشت پا بزنیم. این با آنچه در سیره ائمه و معصومین ما علیهم السلام است هم‌خوانی ندارد. قرار نیست به بهانه سختی و گرما چادر را در مسیری که قرار است به اهل‌بیت و امام حسین(ع) نزدیک شویم در بیاوریم. آن هم امام حسینی که حتی در گودی قتلگاه حواسش به حجاب زنان خیمه بود.

هنگامی که بانوان اهل حرم به بالای سر امام حسین (ع) در گودی قتلگاه آمدند، امام (ع) فرمود: برگردید! مبادا دشمن صدای گریه شما را بشنوند و نامحرم شما را ببیند. در جایی دیگر امام حسین(ع) خطاب به اهل حرم فرمود:‌ «اُنظُرنَ إذا أنا قُتِلتُ فَلا تَشقِفَنَّ عَلَیَّ جَیبا وَلا تَخمِشنَّ عَلَیَّ وَجها»! مراقب باشید که وقتی من کشته شدم، گریبان خود را چاک مدهید و صورت خویش را مخراشید! (دانشنامه امام حسین (ع)، ج۶،ص ۵۷)

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 102
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 31
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
    70 51
    حالم از هر چی مذهبی صورتیه بهم میخوره حداقل بیحجاب چهره واقعی خودش نشون میده
    • DE ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
      70 39
      به نظرم یه صندوق اختراع کنید خانوما برن توش. یه جای تنفس و ۴تا جای دست و پا هم بزارید براش. این افراط قضیه ی و واقعا بی مزه و حال بهم زن کرده. ممکنه نتیجه معکوس بده.
    • DE ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
      38 5
      لطفا نفوذ مافیای واردات پارچه چادر در مشرق و ....بررسی شود.
    • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
      42 24
      مگه هرکی مذهبی است باید چادر سرش کنه آخه .یکم منطق داشته باش .هیچ جا حرف از چادر اجباری نشده .منطق تو حتی حجاب اجباری نیست بلکه چادر اجباری است
    • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
      12 23
      عبای عربی برای زیر چادر هست عبا سینه زنان را کاملا مشخص میکند باید روی آن چادر پوشیده شود تا پوشیدگی داشته باشد این عبای تنها الان در امارات و قطر و بعضی کشورهای عربی مد شده و بیشتر جلب توجه میکند تا اینکه پوشیدگی داشته باشد و منظور هم فعلا همینست تا مراحل بعدی .......
    • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
      14 24
      اینها به دنبال باحجاب کردن بی حجابها نیستند بلکه دنبال کشیدن چادر از سر چادری ها هستند.
    • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
      9 0
      اصل اساسی که سردمداران و مدیران فرهنگی غافل و بی تخصص بهش توجه ندارند گسترش و تقویت شدید خودنمایی و نیاز بیمارگونه افراد به جلب توجه است ، مذهبی و لامذهب و کافر و مسلمان هم ندارد ، هرکسی در جامعه ما به نوعی گرفتارش شده است .از تیپهای عجیب و غریب تا ریش های بلند و نحوه غیرمتعارف مراسم مذهبی گرفته تا بدحجابی و بی حجابی و پست و کامنت گذاشتن بشدت عجیب در فضای مجازی ، از اسم گذاشتن عجیب و خاص روی کودکان تا رفتارهای با هدف جلب توجه
    • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
      7 2
      حجاب به معنای پوشاندن تمام بدن و برجستگیهای بدن زن است که کمتر کسی اصل آن را رعایت می کند.
    • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
      8 0
      خداوند همه مارو هدایت بفرمایند الهی آمین
    • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
      3 18
      میخواید اربعین حسینی را هم به گند بکشید ؟؟
    • ali IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
      11 2
      در باره یک انسان حرف می زنید! خدایی خودتان حاضرید اینطور توی گرما اینچنین کفن پیچ شوید!؟؟؟// بس کنید کم الکی به مردم گیر دهید
    • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
      0 0
      شما راحت بگوئید دشمن امام حسین هستید چون امام حسین صریحا گفته ما از این قبیل افراد متنفریم و انها نیز دشمن ما هستند شما یک کافر ملحد هستید
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
    18 11
    اینا همشون نسخه هایی برای گرمازده شدنه.
    • IR ۰۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
      0 1
      از اکیپ فیلم برداریشون مشخصه توسط کسانی حمایت میشن
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
    47 19
    پوشیدن لباس سیاه رنگ در دمای 55 درجه!!
    • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
      5 3
      ای بابا زنای عراقی و خو زستانی سالهاست حجابشون همینه.خوب هرکیگرمش میشه نره.
    • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
      10 23
      تا حالا چادر پوشیدند و هیچ مشکلی هم نداشتند بعد از این هم بانوان شریف و نجیب چادر خواهند پوشید هر کسی هم مشکل دارد و نمی پسندد به فکر کرم های ضدآفتاب برای خودش باشد
    • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
      6 7
      خود عراقیا لباس سیاه میپوشن زنانشون همیشه سیاه میپوشن
    • فرشید IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
      12 26
      دما نهایتا ۵۱ در ضمن اون دمای بالا مال ظهر که هیچ کسی پیاده روی نمیکنه مردم غروب یا شب یا صبح پیاده روی می کنند
    • ونوس IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
      0 1
      رعابت حجاب کامل واجبه، ولی این سفر مستحبه. هر کی توان رعابت حجاب توو این گرما رو نداره، اجباری به شرکت در این پیاده روی نیست. نباید هدف این مسیر و پیاده روی، با اهمال کاری برخی ، به گند کشیده بشه به بهانه گرما. زنان اعراب چرا از گرما نمردن پس تا حالا...
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
    30 33
    شما دیگه کی هستید .خوبه این بندگان خدا دارن حجاب را تبلیغ میکنند .بازم فوحش شون میدید .چقدر دیگه لی منطق هستید شما ها .حجاب هم افراد می خواند داشته باشند چه اشکال داره شیک بپوشند ؟؟؟!!
    • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
      8 5
      دوست عزیز اولا بستگی داره به اینکه تعریفمون از شیک‌چی باشه... ،دوما این حجاب استایل مقصودش شیک بودن نیست ،کوتاه کردن لباس زنان زائر اباعبدالله علیه السلام و جلوه گری بین مردان زائر هست که خودش عین فساده!کسی که داره می‌ره حرم امام حسین علیه السلام باید حدودی رو رعایت بکنه یا خیر؟چادر ندوشن ولی با همین استایل یک مانتو بلند و گشاد بپوشن ،چه اشکالی داره؟یعنی صرفا کوتاه بودن یک لباس موجب شیک شدنش میشه؟!این تفکر یک زائر اباعبدالله علیه السلام نیست،بلکه تفکر یک فتنه گر و فسادگر در لباس زائره، این مکان احترام داره و جای جلوه‌گری نیست.......
    • IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
      1 1
      این از بی حجابی چیزی کم نداره
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
    45 30
    ای مسئولین ایرانی ، از پیغمبر که پیغمبرتر شده اید ولی از خدا ، خداتر نشوید .
    • علیرضا IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
      31 17
      خودشون با خودشون درگیرن به خدا میگن حجاب نباید باعث زحمت بشه عبا رو باب کردن حالا میگن عبا خوب نیست همون چادر بپوشین. تندروهای ...
    • لنگی IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
      0 0
      علیرضای احمق ! داره میگه حجاب استایلها ، بعد تو میگی خودشون !!! شما بهتره دنبال همون هرزگی باشی کاری به حجاب خانمها نداشته باش
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
    35 30
    بهتربن پوشش چادر هست، که لباس حضرت فاطمه سلام الله علیها و حضرت زینب کبری سلام الله علیها بوده.
    • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
      7 13
      درسته ،درود بر شما
    • IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
      1 1
      خود عربا هم دیگه از این پوشش عربی استفاده نمیکنن.کبری صغری هم مال فرهنگ اون زمان عربا بودن مثلا انتظار داشتی بیان پوشش غربیا رو تنشون کنن؟ قرار نیست هر هر چی اونزمان فلانی میپوشیده دو هزار سال بعد هم بپوشید
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
    33 30
    این افراد هم کاملا حجاب اسلامی را رعایت کردند .یکم منطق داشته باشید .مشکل تون با شیک و مرتب پوشیدن لباس برای خانم های محجبه است آیا؟؟!!! چه اشکال داره کسی که میخواد محجبه باشه هم لباس مرتب و زیبا و تمیز بپوشه ؟؟!!
    • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
      28 39
      طرف برآمدگی fبدنش از 20 متری واضحه! این میشه پوشش؟! داغونید به خدا :))
    • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
      9 2
      مرتب و زیبا و تمیز!!من در بی حجابی نه مرتب بودن میبینم نه تمیزی و نه زیبایی!، میشه با چادر که حجاب برتر اسلامیه، هم مرتب بود هم زیبا و هم تمیز!خب ایراد بنی اسرائیلی بعدی....؟
    • عبدالله IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
      9 1
      تو معلومه یا معنی حجاب رو نمیدونی یا خودتو به نادونی زدی. حجاب اونه که برجستگیهای بدن زن رو بپوشونه. چرا که تحریک آمیزه. حالا به تصاویر خوب نگاه کن ببین رعایت شده.؟ و یا عمدا یا سهوا طراح اون کاری کرده که باعث تحریک جنس مخالف بشه؟
    • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
      0 0
      ۱۶:۵۵ تعارف که نداریم. کاملا عمدا
  • عباسم IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
    43 27
    چرا اینطور به قضیه نگاه نمیکنید که این لباس ها جایگزین مانتوهای جلوباز و شلوار های تنگ بشن چرا میخواین حجاب رو فقط تو چادر خلاصه کنید همین زیاده روی های شما اوضاع رو به این جا رسونده کسی دوست داشت چادر دوست نداشت این نوع پوشش چرا همش قفلی میزنید رو یک چیز
    • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
      23 22
      چادری های دیدم که به خاطر حجاب لستابل ها مانتویی شدن ولی هیچ بی حجابی ندیدم که به خاطر اینا مانتویی بشه
    • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
      35 21
      از طالبان چه توقعی داری
    • محمد IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
      25 26
      چقدر ساده ای تو. اینها نمیخوان که مانتو های تنگ جلوباز رو به عبا تبدیل کنن. میخوان چادری ها رو به عبا تبدیل کنن.
    • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
      11 22
      خودتان را به نفهمی نزنید لطفا!!! مسئله اینه که این نوع حجاب قراره جایگزین چادر سنتی و حجاب کامل بشه! و اتفاقا آن کسی هم که مانتو جلو باز و شلوار کوتاه میپوشه قبلا شاید حتی چادری بوده که گذاشته کنار و یواش یواش مانتو تبدیل این شده که میبینی!
    • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
      7 21
      زیاد داری زیر کامنتا طالبان طالبان می‌کنی ؟طالبان بودن همونم شرف داره به داعشی بودن، جوان مردم رو به اسم جمبش نحس مزخرف ززا با چاقو پاره کردن
    • IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
      2 1
      عجب،مگه حجاب استایل تازه مال اربعین امساله ؟الان مدت‌هاست حجاب استایل ها توی اینستا فعالیت دارن، توی این مدت کدوم بی حجابی رو دیدی بلوز جلو بازش رو تبدیل به مانتو کرده باشه؟بجای بی حجابی ،کلاه حجاب سرش گذاشته باشه !؟ اینا کارشون اینه که اونایی رو که چادر میپوشن رو به مانتویی تبدیل کنند تا آماده کنند برای مرحله بعد!,اینجور حجاب استایل چه خیری داره؟؟!
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
    15 22
    کمتر چرند بگید ، فقط شما مسلمونید و بقیه هیچی حالیشون نیست؟
    • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
      1 4
      تو خوبی!!
  • نیما IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
    17 6
    السلام علیک یا ابا عبدالله عزیزان حسینی عبا چادر نبست مانتو گشاد ست . خیلیا رو دیدم اول عبا یا مانتو گشاد می پوشند بعد چادر رو کنار می ذارن
    • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
      7 11
      خوب بذارن.به تو چه ربطی دارد .حجاب چه فقط چادر نیست .
  • ارژنگ IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
    13 8
    سالهاست همین بلاگرها برای عموم جامعه فرهنگ را تعریف میکنند. و سالهاست وزارت فرهنگ خواب می باشند. انگار ۴ سال هر دوره ریاست جمهوری برای وزارت فرهنگی ها فقط حقوق بگیر و کار نکن هستش
  • mohammad IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
    13 14
    قشنگ و شیک
    • IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
      3 2
      نه قشنگ هست و نه شیک و نه شرعی! مگر اینکه برای کسی بغیر از اباعبدالله رفته باشن(!؟) که در اینصورت خب نره خیلی سنگین تره تا در بین زوار مفسده ایجاد کنه،کسانی که می‌رن کربلا و زائر امام مهربان میشن می‌رن تا با نم اشک بر مظلومیت اباعبدالله وجودشون از گناه پاک‌کنن، کاروان امام احترام داره جای تن نمایی نیست.....
  • رضا IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
    3 10
    ایجوری میرین عراق عراقیان کیف میکنن
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
    5 2
    در این مقاله، عبا بد معنا شده است. عبا همان چادری است که بانوان عرب ا آن استفاده می کنند و اینطور نیست که روی عبا چادر بپوشند بلکه یک روسری بلندی دارند که هم سرشان را می پوشاند و هم تمام قامت آنها را که به آن "شِلِه" می گویند. عبا بسیار پوشاننده است و بسیار ساده است و بسیاری از بانوان علمای بزرگ حتی در ایران از آن استفاده می کنند و آن کاملا با عبائی که شما تعریف کردید از حجاب استایل ها و لاکچری ها کاملا متفاوت است لطفا ابتدا تحقیق کنید و بعد مطلبی را بنویسید.
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
    5 4
    کارداره جایی دیگه انجام میشه،اینجانوشتن چه فایده ای داره؟درزمان ومکان مناسب اقدام کنیم تامثل همیشه میدان رانبازیم
  • BE ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
    3 6
    حالشون خوب نیست که نیست
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
    13 8
    هر پوششی که باعث تبرج و نمایش بانوان شود از نظر اسلام جایز نیست !!! موضوع هم فقط رنگ لباس نیست بلکه موضوع پوشاندن حجم اندام و نداشتن آرایش برای غیر شوهر است . حالا هی برخی افراد خودشان را گول بزنند !!! روز قیامت همه ما با نیات و دلهایمان محشور میشویم. خداوندا توبه
    • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
      1 0
      خودت داری میگی از نظر اسلام
    • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
      4 2
      تو از کجا میدونی که گناه کار نیستی و این جوری برای بنده خدا نسخه می‌پیچید .خودت اول توبه کن که داری بنده خدا را قضاوت می‌کنی .
    • IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
      2 3
      آفرین بر نگاهت و کلامت.....
  • 🧚‍♀️ IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
    10 8
    خود تحقیر نباش مسلمان! شیک بپوش.
  • حبیبی IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
    4 8
    چرا وزارت فرهنگ در این مواقع یا در خواب هستند یا منفعل و کمرنگ و فقط میگن نه خوب نیست
    • IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
      1 0
      حرف الکی نزن، اصلا خواب و یا منفعل نیست
  • مجید IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
    3 10
    متاسفانه اربعین سال گذشته خانمهایی آمده بودند که نه حجاب را رعایت می کردند و نه مسائل شرعی دیگر از جمله استفاده از سرویس های مخصوص آقایان و محل استراحت آقایان که صحنه های ناخوشایندی را رقم می زد
  • رضا IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
    8 10
    سلام خواهش میکنم نماینده ها به وضع فجیع حجاب رسیدگی کنند
  • مجید AT ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
    10 13
    واقعا این حجاب جدید زیباست چادر سیاه یکی از نمادهای یهودی های ارتودوکس است و اکثر ایرانیها این را نمی‌دانند و فارس و مشرق و غیره هم این مطلب را عمدا به زنان ایرانی نمی گویند.شاید آنها هم مانند افراطی های یهودی هستند.
    • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
      1 1
      مشکی از رنگ های عبا بوده رنگ چادر مشکی هم از روی همون گرفته شده چادر رسمی مشکی هست چون مشکی رنگ خنثی هست وتوجهات رو جلب نمیکنه
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
    14 7
    پیشنهاد به بعضی ها که آنقدر حرف از اندام زنان میزنند اینه که ازدواج کنید و خودتون را تخلیه کنید و ندارید آنقدر نفس اماره بهتون چیره بشه.
    • IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
      2 6
      آدم سالم میفهمه که نباید حجم بدن خانم ها در دید باشه. چه بسا دختری مانتو بپوشه اما از برخی عکس های حجاب استایل ها پوشیده تر و با حیاتر باشه لباسش. بفهمیم، مرد اگه با دیدن حجم بدن زنها تحریک نشه یعنی "سالم نیست". درسته که نباید نگاه رو ادامه بده، اما بحث سر اون نیست.
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
    4 1
    ادم باشید.
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
    16 9
    اینا با هدف نفوذ و تخریب حجاب دارن فعالیت می کنند یا دنبال منفعت شخصی هستند یا مستقیما عامل جریانهای خاص ضد دینی ... گرگ در لباس میش
    • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
      9 8
      دقیقا
  • شیما IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
    4 5
    باسلام ودرود بهتراست دراین زمان به فکر جلب نظر اقشار مختلف مردم برای پوشش مناسب وپوشیدگی دینی باشیم تا دامن زدن به اختلاف چادر یاعبا.این حساسیت ها به اصل موضوع ضرر میزند.به نظرمن عبا یاچادر یامانتوی منلسب با نگهداری حریم اهل بیت تفاوتی نمیکند و به این مسائل حساسیت نداشته و درپی خوبی یا بدی هرکدام نباشیم بهتراست.
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
    7 8
    عبا و چاور فرقی نمی کند، هر دو حجاب کامل را تعریف می کنند. قرار نیست که همه یک دست لباس بپوشند. استایل حجاب هم مهم است.
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
    12 8
    باتشکر وقدردانی اززحمت کشان عزیز مشرق بنده هم چنین حجابی را اصلا نمی پسند:
    • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
      10 4
      خب نپسندچی میشه مگه!!!
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
    5 1
    به راه های اتصالی یکدیگر به خدا دست نزنیم. اجازه بدهیم هرکسی به گونه ی خودش به خدایش وصل شود، نه به شیوه ی ما و تعریف شده. خداوند عارف عاشق می خواهد نه مشتری بهشت. عبا و چادر، چه فرقی می کند؟ هر دو حجاب را به شیوه ی خودشان معرفی می کنند. از ایجاد فضای دو قطبی جلوگیری کنیم.
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
    0 0
    اگرچه چادر و عبا هر دو حجاب اسلامی محسوب میشه، اما چادر پوشش ایرانی است و عبا پوشش عربی. اما ما برای استفاده از پوشش ایرانی نداریم. زنان پوشش مناسب داشته باشند، چه چادر چه عبا
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
    2 5
    اینکه عذه ای اخمق متوجه نیستن که حجاب استایلها اولش موج ایحاد میکنند و بعدش بصورت خیلی نرم موج رو با خودشون به طرف دلخواه خودشون میبرن رو نباید با فشل بودن دستگاههای نظارتی که اتفاقا توشون مذبی نماهای موجه هم نفوذ کرده اند یکی بدونیم.دسته اول روی خریت شون به بقیه وصله طالبانی نیزنن ولی دومیها دارند جامعه رو به گند میکشن.
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
    16 4
    خود اسلام چیزی به اسم چادر نداره،جلباب دارن که همون مقنعه و عبای بلنده افکار تندروی خودتون رو به اسم اسلام به خورد ملت ندین همین حرفارو میزنین که جوونارو دینگریز میکنین
    • IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
      1 10
      ببند صورتی حال بهم زن
  • سید محمد حسین IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
    12 4
    هر لباس گشادی که بدن رو کامل بپوشونه حجابه. چادر سنتی که کلا چیز مزخرفیه. همین چادر سنتی در زمانی که رایج شد نشون دهنده بیحجابی بود اما امروز مشتی احمق متحجر اون رو جزو دین خودشون میدونن
    • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
      0 0
      ۱۴:۳۲ چادر در تعریف خودت قرار میگیره و برچسب مزخرف به اون می زنی مارموز شارلاتان؟
    • IR ۰۶:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
      3 15
      مزخرف خودتی جدت بزنه کمرت سیدقلابی!!!
  • کمال IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
    9 2
    مگه زور اینان با کارشون کاری کردن اونی که حجاب میکرد اونم دیگه حجاب رو کنار گذاشته مگه میشه یه تعداد برای ۹۰ میلیون تصمیم بگیرند
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
    2 11
    اینا دارن بدعت می ذارن تو دین و دور زدن قانون نذارین از در مساجد و تکیه ها بیان داخل
  • محسن IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
    7 6
    نظرات مختلف رو خوندم پراز افراط و تفریط . حجاب شرعی می گوید گردی صورت دومچ دست وپا . زینت زن باید محفوظ باشد چه آنچه در بدن اوست و چه آنچه به او ملحق است . لباس تبرج و اصطلاحا تابلو ممنوع . حضرت آقا و اکثر مراجع محترم هم چادر را حجاب برتر میدانند . بنابراین هم خانم های چادری و هم غیر چادری با رعایت ضوابط شرعی محجبه هستند . فرق عبا یا ماتنو با چادر خوب و خوب تر است .
  • کاوه IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
    7 2
    این قدر سخت نگیرید. تو رو به خدا این قدر سخت نگیرید .پوشیده باشه هرچی می خواهد باشد. . تو را به خدا سخت نگیرید. بگذارید هرچه می خواهند بپوشند و فقط پوشیده باشند. چادر هیچ تقدسی ندارد. هیچ .
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
    8 5
    اتفاقا پارسال هم میگفتند عبا از نظر عراقی ها حجاب کامل نیست و حتما رویش چادر بپوشید وگرنه باعث کدورت میزبان میشه .
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
    5 10
    خوبی چادر سنتی اینه که به بدن نمیچسبه وخنک تر از عبا وچادر ملی هست جلوش بازه وباد راحت به بدن آدم میرسه
    • IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
      0 2
      شما که منفی دادید اصلا چادر پوشیدین؟؟؟که فرق بین چادر معمولی با عبا وچادر ملی بدونین همینجوری منفی دادین؟
  • عبدالله IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
    4 8
    این باصطلاح پوشش ها اگر چه ظاهرا به معنای حجابه ولی بسیار تحریک آمیز است. وقتی قراره برجستگی ها عمدا نشون داده بشه این دیگه حجاب نیست.
  • IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
    6 2
    چادرتبدیل یک پوشش سیاسی شده است
  • IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
    3 9
    سرسخت ترین مخالفین حجاب مردان بی بندوبار و هوسران هستن که برای لذت نامشروع خودشون کاسه داغ تر از آش میشن
  • ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
    0 0
    لاکچری یعنی اشرافیت بازی؛ شما وقتی مینویسی لاکچری خب قبحش رو میبری چونکه خواننده ارتباط بین این دو واژه رو در فرهنگ لغتش نداره. شما که دقیقاً دارین در زمین هالیوود بازی میکنین.
  • IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
    2 11
    لباس تیرج و خودنمایی ، حجاب هست یا نیست؟
  • IR ۰۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    19 3
    خجالت باید اون کسی بکشه که با یه همچین پوششی تحریک بشه
    • IR ۰۶:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
      1 2
      خجالت باید کسانی بکشن که بخوان در دستور خدا تقلب و حقه بازی و چیزی رو بعنوان حجاب کامل قالب کنن که جلباب قران نیست و بیشتر از اون کسانی باید خجالت بکشن که بخوان حجابهای قلابی رو با برچسب زدن به منتقدان بعنوان حجاب واقعی باب کنند.
    • بنده خدا IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
      0 0
      ۵۰ سال پیش برنامه ریزی کردن مانتو گشاد وبلند بجای چادر بعد کم کم مانتو هابه سلیقه کوتاه وتنگ ورنگی و ..بعدهم کت والان هم تاپ وشلوارک بنظرتون این پذیرش نظرات اونها که خطوات شیطانه سادگی وحماقته یا محکم روی اصل خود موندن ...لعنت برانگلیس لعنت برال سعود
  • IR ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    0 0
    کسانی که طعمه خناسان قرار می گیرند به این فکر کنند که نمیشه همزمان خدا و شیطان رو راضی نگه داشت. در هر حال باید کلاه خودتو قاضی کنی ببینی قصد رضایت خدا رو داری یا رضایت هوای نفس و شیطان رو؟
  • ناشناس IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    0 0
    لطفا لباس مجلسی مشکی که همه برجستگی ها رو نشون میده بعنوان لباس و حجاب اربعین معرفی نکنید که اگر آقام ابوالفضل بزنه کمرتون دیگه از زمین بلند نمیشین
  • آرش US ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
    0 1
    چرا از بی بی زینب خرج میکنید شما که ندید حجاب ایشان چطور بوده ! اگر حجاب خاصی داشتند براساس فرهنگ و آداب و رسوم آنزمان بوده و نه تفکرات خیال پردازنده ما هر چه باشد ایشان یک عرب بودند و پوشش عربی همان قرن رو داشتند .
  • سامانی IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
    0 1
    بلید جلوی کار حجاب استایل ها گرفته شود، علاوه بر تبلیغ لباس های نامتعارف به جای چادر، آرایش غلیظ با چادر را هم باب کرده اند.
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
    0 1
    اصلا زنان نروند کاروانی بروند
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    0 1
    کاش این صورتی بازی ها پایان داشت
  • یازهرا IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    0 1
    هر کی گرمشه نره راهپیمایی اربعین. اونایی که میرن رفتنشون برای چشیدن مصیبت اهل بیت هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس