موعد دقیق حمله نظامی به نیجر مشخص شد

کمیسر اکوواس در امور سیاسی در تازه‌ترین موضع این سازمان درباره جدول زمانی دخالت نظامی احتمالی در نیجر برای بازگرداندن «بازوم» به قدرت گفت: امروز موعد مداخله نظامی ضد نیجر تعیین شد.

به گزارش مشرق، کمیسر امور سیاسی و امنیتی جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا (اکوواس) بدون اشاره به موعد حمله نظامی ضد نیامی گفت: امروز (جمعه) سران عضو اکوواس درباره «زمان» مداخله نظامی علیه نیجر به توافق رسیدند؛ اما زمان مداخله نظامی را اعلام نمی‌کنیم.

خبرگزاری اسپوتنیک شامگاه جمعه گزارش داد که «عبدالفتاح موسی» کمیسر امور سیاسی و امنیتی گروه اکوواس گفت: آماده‌ایم تا هر زمان که دستور داده شود در نیجر مداخله کنیم.

این موضع گیری رسمی از سوی کشورهای عضو جامعه اقتصادی غرب آفریقا، پس از پایان نشست سران اکوواس در «آکرا»، پایتخت غنا طی دو روز گذشته اعلام شد.

عبدالفتاح موسی با اشاره به اینکه گزینه نظامی، مطلوب ما نیست، اما به دلیل ناسازگاری حکومت نظامی در نیجر مجبور به اجرای آن هستیم، اظهار کرد: ما وارد یک جنگ قابل اجتناب نخواهیم شد و می‌توانیم گزینه نظامی را پس بگیریم.

به گفته وی، هر گونه مداخله در نیجر کوتاه مدت و با هدف احیای قانون اساسی خواهد بود.

اعضای بلوک غرب آفریقا پیشتر خواستار آزادی محمد بازوم، رئیس جمهور نیجر و خانواده او شدند.

هم‌زمان با وقوع کودتا در نیجر و سرنگونی دولت محمد بازوم، ۱۵ کشور عضو اکوواس ۷ روز به کودتاگران در نیجر فرصت دادند که محمد بازوم، رئیس‌جمهور مخلوع این کشور را آزاد کنند، در غیراین‌صورت حمله نظامی علیه شورای نظامی نیجر را آغاز خواهند کرد. با پایان این فرصت یک هفته‌ای، کودتاگران از مردم نیجر خواسته‌اند که برای دفاع از کشور آماده باشند. بنابر گزارش‌ها آموزش نیروهای امنیتی در نیجر آغاز شده و نیروهای نظامی بیشتری در مرزهای نیجر با نیجریه و بنین مستقر شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ایرانی IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    38 8
    روش این اروپاییهای استعمارگر عوض نشده افریقایی برده وفرمانبر رو به جون افریقایی استقلال طلب میندازن. دوره استعمار سرنیومده. دنیا همون دنیای برده داری قرن18 و19 میلادیه منتها بارنگ ولعاب مدرن
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    21 5
    هرمزدوری روبایدکشت ،نه زندانی کرد،نه حبس خانگی،نه هرقرتی بازی دیگه ای
  • فرزند ایران IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    13 7
    اصلا این آفریقایی ها عشق جنگ هستن. یک جا هم که کودتا شده و اوضاع آرام پیش رفته میخوان جنگ به راه بیاندازن تا صد سال این جنگ تموم نشه
    • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
      15 0
      کرم اروپا آروم نمیشینه
  • هادی IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    0 0
    چرا این کشورها در مورد کودتای السیسی علیه مرسی رییس جمهور مصر و زندانی کردنش هیچ واکنشی نشان ندادند . معلومه فرمان کار جای دیگری است.
  • FR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    0 0
    جرات نمیکنید چون اربابی که باید اجازه دهد جرات ندارد
  • IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
    0 0
    باید ایران و روسیه و چین هر چه سریعتر سلاح های ضد تانک و ضدهوایی دوش پرتاب به همراه پهبادهای نظارتی وانتحاری به نیجر در گام اول بفرستند و این کشور را مثل ونزوئلا زیر چتر امنیتی خود بیاورند سقوط نیجر سقوط دومینووار ونزوئلا سوریه و عراق و دیگر کشورهای حامی مقاومت و ضد استعمار خواهد شد
  • IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
    0 0
    سه سلاح اصلی برای ارتش نیجر موشک های ضد زره و ضدهوایی دوش پرتاب و پهبادهای شناسایی و اتحاری می باشد که این سه بایدسریعا در اختیار ارتش نیجر باید قرار بگیرد البته باید فکری نیز برای سنگال نمود
  • IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
    0 0
    ایران باید موشک های کروز و بالستیک ضد کشتی و زمین به زمین را در اختیار الجزایر قرار دهد
    • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
      0 0
      حالا چهارتا موشک داریم و اینم بدیم به نیجر که اونور دنیاست وبه ما هیچ ربطی نداره؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس