اسرائیل

اعتراضات علیه دولت نتانیاهو در سرزمین های اشغالی به سی و سومین هفته خود رسیده است و اختلافات داخلی صهیونیست ها کماکان ادامه دارد.

سرویس جهان مشرق - سی و سومین هفته اعتراضی علیه طرح اصلاحات قضائی با حضور صدها هزار صهیونیست معترض در خیابان کاپلان، مرکز تل آویو و همچنین در سراسر سرزمین های اشغالی برگزار شد. معترضان قبل از شروع تظاهرات بزرگراه ایالون را مسدود و اقدام به روشن کردن آتش کردند. ساعاتی قبل از برگزاری تظاهرات، طی یک حمله استشهادی، دو صهیونیست نیز به هلاکت رسیدند.

سی و سومین هفته اعتراضات در سرزمین‌های اشغالی/ لاپید: دولت نتانیاهو سقوط خواهد کرد + عکس

ستاد مبارزه تصریح کرد: بسیاری از شهروندانی که در این هفته برای مخالفت با دیکتاتوری، علیرغم تعطیلات تابستانی و گرمای شدید هوا بیرون آمدند، گواهی بر عزم عظیم مبارزان دموکراسی برای نجات کشورشان از دست نتانیاهو و شرکای خطرناک او هستند. در حالی که آنها تهدید به نادیده گرفتن قانون و احکام دیوان عالی، توهین و تهدید به رؤسای نهادهای امنیتی می کنند، همه ما مانند یک دیوار پشت سر رئیس ستاد ارتش، رئیس پلیس، روسای موساد و شین بت ایستاده ایم و می دانیم که در در زمان آزمون، آنها پشت سر حاکمیت قانون خواهند ایستاد، به قانون احترام می گذارند و از اسرائیل در برابر نابودی آن محافظت می کنند.

سی و سومین هفته اعتراضات در سرزمین‌های اشغالی/ لاپید: دولت نتانیاهو سقوط خواهد کرد + عکس

رهبر اپوزیسیون دولت نتانیاهو، یائیر لاپید گفت: این دولت به رئیس ستاد حمله کرد، زیرا از حقیقت متنفر است. نمی خواهد آن را بشنود، اما چاره ای نخواهد داشت. مشکل صلاحیت ارتش اسرائیل نیست. مشکل صلاحیت نتانیاهو است. مشکل این است که دارند ما را از درون نابود می کنند. نتانیاهو کنترلی بر هیچ چیز ندارد. این یک دولت ناکارآمد است و باید به خانه خود برگردد. این دولت سقوط می کند و ما به سمت برگزاری انتخابات می رویم و با یک دولت وحدت واقعی باز می گردیم. یک دولت شایسته، بدون فساد و غیر مسموم که شروع به التیام زخم های مردم اسرائیل خواهد کرد.

جوانان دروزی برای راهپیمایی در کنار فعالان معترض دانشجویی به کاپلان آمدند. معترضان دانشجویی اعلام کردند: ما امشب با افتخار در کنار برادران دروزی خود راهپیمایی می کنیم. در مواجهه با حکومتی که می خواهد جامعه را متلاشی کند، تنها پاسخ می تواند اتحاد و همبستگی باشد.

هاگای لوین، پروفسور صهیونیست اظهار داشت: دولت اسرائیل توسط عناصر افراطی و خطرناکی کنترل می شود که از تبعیض علیه زنان، علیه افراد مسن، علیه سکولارها حمایت می کنند.

لازم به ذکر است که جدیدترین نتایج نظرسنجی منتشر شده در رسانه‌های عبری زبان از افزایش جایگاه بنی گانتس و همچنین کاهش مقبولیت حزب «لیکود» به ریاست نتانیاهو نخست وزیر فعلی رژیم صهیونیستی است.

سی و سومین هفته اعتراضات در سرزمین‌های اشغالی/ لاپید: دولت نتانیاهو سقوط خواهد کرد + عکس

بحران در سرزمین های اشغالی در پی تنش بر سر قانون اصلاحات قضائی و محدود کردن دیوان عالی، به اوج خود رسیده و به رابطه و تعامل مقامات امنیتی و نظامی با دولت نتانیاهو کشیده شده است، تا جایی که این سؤال به وفور در محافل صهیونیستی مطرح می‌شود که در صورت تقابل سخت، نیروهای نظامی و امنیتی تابع نتانیاهو خواهند بود یا دیوان عالی. وضعیت داخلی دولت نتانیاهو نیز چندان مطلوب نیست، به گفته وب سایت صهیونسیتی اخبار ۱۲ نتانیاهو یک پیام مشکل ساز از رهبران جناح های حریدی دریافت کرده است: آنها اصرار دارند که دولت قانون سربازی را در نشست زمستانی کست پیش ببرد و در غیر این صورت به قوانین اصلاحات قضائی رای نخواهند داد.

سی و سومین هفته اعتراضات در سرزمین‌های اشغالی/ لاپید: دولت نتانیاهو سقوط خواهد کرد + عکس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
    1 2
    کوبیدن کنکور برای کشاندن کار دانشجو به امثال امتحان جامع دکتری است که دانشجو برود دست به دامن یک مشت استاد طمع کار و فاسد شود ، کنکور تنها راه درست است. به بهانه دکتری، دانشجویان لیسانس و ارشد را بی مایه و رسیدگی می گذارند اساتید. دکتری شده است کالای لوکس اساتید که بفروشند?
    • بختیاری IR ۰۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
      0 0
      چاهی که برای ملت آماده کردند نصب نژادپرستان سدومی شد
    • IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
      1 0
      وجدانا بگو چی مصرف کردی؟؟؟
    • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
      1 0
      برو تا ارشد رو بگیر . بی منت و بی مصالحبه فقط با کنکور سنجش .
  • بابک IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
    8 9
    شب های زیبای آشوب در تل‌آویو. جوووووووووووون
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
    0 0
    چه کسی مسبب وضعیت اقتصادی سوریه است حتما سکوت دربرابر تبعیض و زیاده خواهی مقامات فاسد و بدون شفافیت تاثیر دارد ، تبعیض و فساد فرصت نفوذ آمریکا و جنگ را فراهم می کند تا خوبان روزگار از دست بروند ، شفافیت شرکت های دولتی نفتی و بانکی را برقرار کنید مستند بی‌بی‌سی در سال 2010 درباره سوریه که بیان می‌کند کافی بود پدر یک خانواده سوری برای تامین هزینه های کل خانواده کار کند. برای نقل مکان به یک آپارتمان بزرگتر نیز پول خود را پس انداز کنید سوریه قبل از جنگ: 7 ساعت روز کاری بدون بدهی آموزش رایگان مراقبت های بهداشتی رایگان حقوق مناسب سوریه حالا 90% مردم زیر خط فقر
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
    0 0
    چه کسی مسبب وضعیت اقتصادی سوریه است غیر از سکوت دربرابر تبعیض و زیاده خواهی مقامات فاسد و بدون شفافیت ، تبعیض و فساد فرصت نفوذ و جنگ را فراهم می کند تا خوبان روزگار از دست بروند ، شفافیت شرکت های دولتی نفتی و بانکی را برقرار کنید مستند بی‌بی‌سی در سال 2010 درباره سوریه که بیان می‌کند کافی بود پدر یک خانواده سوری برای تامین هزینه های کل خانواده کار کند. برای نقل مکان به یک آپارتمان بزرگتر نیز پول خود را پس انداز کنید سوریه قبل از جنگ: 7 ساعت روز کاری بدون بدهی آموزش رایگان مراقبت های بهداشتی رایگان حقوق مناسب سوریه حالا 90% مردم زیر خط فقر حالا که امریکا دارد نفت توقیفی ایران در نفتکش را خالی می کند ناوگانش وارد خلیج فارس شد برای تحریک
  • GB ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
    1 0
    ۳۳ هفته علیه دولتشان اعتراض و آشوب کردند
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
    2 2
    اغتشاشگران اسراییلی
  • علی IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
    1 0
    اسرائیل فاقد مؤلفه‌های سرزمینی ازقبیل تاریخ وملت واحد وزبان مشترک بوده و ساکنان آن ازاقصی نقاط گیتی با وعده وعیدبی اساس مهاجرت به سرزمین موهوم کشور فلسطین را اشغال ومردم آن آواره نموده لذا بعلت عدم تعلق خاطر ساکنان سرزمین های اشغالی و فساد سیستماتیک هیت حاکمه تل آویو و مبارزات جوانان برومند فلسطینی وحمایت همه جانبه محور مقاومت به تعبیر حکیم فرزانه انقلاب انشالله این رژیم منحوس ۲۵سال آينده را نخواهددید،
  • IR ۰۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
    1 0
    جون میده یه موشک بزنی وسط جمعیت.
  • حامد US ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
    1 0
    مشکل نهایی آنست که هیچ کشور غربی حاضر نیست جمعیت یهودی فلسطین اشغالی را بپذیرد که به خاک آن مهاجرت معکوس کنند. چه کشوری حاضر است نتان یابو را بپذیرد؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس