رشته های پزشکی که متقاضی ندارند/ از بیهوشی تا جراحی قلب

معاون درمان وزارت بهداشت، ضمن تاکید بر ضرورت توجه به رشته های پایه علوم پزشکی، اصلاح تعرفه ها را مهم ترین خواسته انجمن های علمی گروه پزشکی اعلام کرد.

به گزارش مشرق، سعید کریمی، در حاشیه جلسه با رؤسای انجمن‌های علمی گروه پزشکی، گفت: در این جلسه که تقریباً اکثر رؤسای انجمن‌های علمی علوم پزشکی کشور حضور داشتند، چالش‌هایی که هر انجمن با آن مواجه است، مطرح شد.

وی افزود: مطابق صورتجلسه قرار شد هر کدام از انجمن‌های علمی گروه پزشکی ۱۰ چالش حوزه خود و راهکارهای مربوط به آن را به صورت مکتوب به معاونت درمان اعلام کنند.

معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که مطرح شد بحث تعرفه‌های پزشکی است که با تعرفه‌های واقعی و قیمت تمام شده فاصله دارد و متأسفانه تا حدودی انگیزه‌های کار را کم کرده است و این مسئله به ویژه برای پزشکان جوان که تازه وارد این حرفه شده اند و دغدغه‌های معیشتی دارند، مهم است.

کریمی با بیان اینکه عدالتِ بین رشته‌ای، بحث‌های نظارتی، صلاحیت‌های رشته‌ای، اهمیت رشته‌های مادر و پایه، سایر مباحث مطرح شده از سوی رؤسای انجمن‌های علمی بود، گفت: متأسفانه بعضی از رشته‌های علوم پزشکی مورد بی اقبالی واقع شده است در حالی که این رشته‌ها مثل بیهوشی، جراحی‌های اطفال، جراحی‌های قلب، جراحی عمومی و داخلی، خیلی حیاتی هستند. در این نشست راهکارهایی برای افزایش انگیزه جهت اقبال از این رشته‌ها مطرح شد.

معاون درمان وزارت بهداشت با اعلام اینکه مقرر شد نشست با رؤسای انجمن‌های علمی هر سه ماه یکبار برگزار شود، اظهار داشت: در مورد اقدامات جراحی نیز که بعضی نیاز به تعرفه گذاری یا تغییر تعرفه دارد، قرار شد هر انجمنی اولویت‌هایش را تعیین و به ما اراسال کند تا در اسرع وقت درباره آنها تصمیم گیری شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 10
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حمید IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    0 0
    دندانپزشکان به مردم مستضعف ظلم می کنند. از سوریه لبنان عراق روسیه هندوستان دندانپزشک به ایران بیاورید تا دندانپزشکان ایران سیلی محکمی بخورند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس