بیمه

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: دریافت مبالغ هنگفت برای ارائه خدمات ناباروری خلاف قانون است و دستگاه‌های نظارتی باید این موضوع را مورد بررسی قرار دهند.

به گزارش مشرق، محمد مهدی ناصحی در خصوص هزینه‌های سنگین برخی خدمات درمان ناباروری با وجود سیاست‌های جوانی جمعیت گفت: بیمه خدمات ناباروری در بخش دولتی ۹۰ درصد تعرفه دولتی و در بخش خصوصی، خیریه و عمومی غیردولتی ۹۰ درصد تعرفه عمومی غیر دولتی را تحت پوشش قرار می‌دهد، کار افرادی که برای ارائه این خدمات مبالغ هنگفتی دریافت می‌کنند و قیمت تمام شده را حتی خارج از تعرفه خصوصی حساب می‌کنند خلاف قانون است، این افراد این است که اگر این مبالغ دریافت نشود نمی‌توانیم به فعالیت ادامه دهیم اما دستگاه‌های نظارتی باید این موضوع را مورد بررسی قرار دهند.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران در رابطه با افرادی که در این خصوص تخلف می‌کنند، افزود: نهادهای دیگری باید در این مورد ورود کنند و ما اجازه ورود در این زمینه را نداریم و تنها می‌توانیم قراردادمان را لغو کنیم که به نفع بیمه شده نیست.

ناصحی در رابطه با این مسئله که از طرفی پزشکان از تعرفه‌های پزشکی راضی نیستند و از طرفی دیگر مردم توان پرداخت بیش از این تعرفه‌ها را ندارند، اظهار کرد: ما سال‌های قبل هم به این مسئله کمک و سعی کردیم تعرفه‌های پزشکی افزایش پیدا کند و بتوانیم پوشش بیشتری دهیم تا پزشکان راضی باشند و این اقدامات تا حدی موثر بودند، اما به اندازه‌ای نبود که بتواند قیمت تمام شده را جبران کنند.

وی با بیان اینکه برای سال‌های آینده توسعه و تثبیت این اقدامات را در برنامه داریم، عنوان کرد: به طور کلی برای ایجاد تعادل کمک می‌کنیم، اما در این رابطه تصمیم‌گیرنده نیستیم.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران در خصوص تحت پوشش قرار دادن خدمات زیبایی توضیح داد: خدمات زیبایی تحت پوشش بیمه پایه نیستند مگر در شرایطی نظیر سوختگی که آن هم زیبایی نیست و برای ترمیم انجام می‌شود.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس