کد خبر 1519913
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶
رئیس واگنر، ویدئویی جدید از خود منتشر کرد

رئیس شرکت نظامی خصوصی واگنر روسیه برای نخستین بار از زمان شورش کوتاه مدت نیروهایش در اواخر ژوئن علیه کرملین، ویدیویی جدید از خود منتشر کرد.

به گزارش مشرق، «یوگنی پریگوژین» رئیس شرکت پیمانکاری نظامی خصوصی واگنر برای نخستین بار از زمان رهبری کردن شورش نیروهایش در اواخر ژوئن علیه کرملین، ویدئویی از خود که احتمالا در آفریقا ضبط شده در کانال های تلگرامی مربوط به این شرکت منتشر کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، در این ویدیو پریگوژین در لباس استتار نظامی و مسلسل به دست در یک منطقه بیابانی ایستاده است. پشت سر پریگوژین در فاصله کمی دورتر افراد مسلح دیگری به همراه یک وانت پیکاپ نظامی به چشم می‌خورند.

خبرگزاری رویترز نوشت، قادر به تعیین مکان و تاریخ ضبط این پیام ویدیویی نشده اما صحبت‌های پریگوژین و برخی پست‌های منتشر شده در کانالهای تلگرامی حامی واگنر حاکی از ضبط شدن آن در آفریقا هستند.

پریگوژین در این ویدیو می‌گوید: «دمای هوا بالای ۵۰ درجه است. همه چیز همانطور که ما می خواهیم است. شرکت نظامی واگنر، روسیه را حتی در کل قاره‌ها با عظمت‌تر ساخته و آفریقا را آزادتر می‌کند. عدالت و خوشحالی برای مردم آفریقا. ما زندگی را برای داعش و القاعده و دیگر تبهکاران تبدیل به کابوس می‌کنیم».

پریگوژین در ادامه این ویدیو بیان می‌کند، گروه واگنر مشغول استخدام نیرو است و «ماموریت‌های تعیین شده را اجرا خواهد کرد». در این ویدیو یک شماره تلفن نیز برای کسانی که بخواهند به این گروه ملحق شوند درج شد.

به نوشته رویترز، آینده گروه واگنر و پریگوژین از زمانی که او در اواخر ماه ژوئن شورش مسلحانه کوتاه مدتی را علیه تشکیلات نظامی روسیه و کرملین رهبری کرده نامشخص شده است. کرملین پس از این شورش اعلام کرد، او و برخی از نیروهایش – که در تعدادی از شدیدترین نبردها در اوکراین مشارکت داشتند – به بلاروس نقل مکان می‌کنند.

از زمان اجرای شورش واگنرها علیه کرملین، تعدادی از نیروهای این شرکت به بلاروس نقل مکان کرده‌ و شروع به دادن آموزش به ارتش این کشور کرده‌اند.

رئیس گروه نظامی واگنر همچنین در پیامی صوتی که دوشنبه (۹ مرداد) منتشر کرد، گفته بود که گروه تحت امرش فعلا نیرو جذب نمی‌کند اما ممکن است در آینده این کار را انجام دهد.

رئیس گروه واگنر در ادامه این سخنانش گفت: «تا زمانی که با کمبود پرسنل مواجه نشویم برنامه‌ای برای استخدام جدید نداریم. با این حال، اگر با ما در تماس باشید، از شما بینهایت ممنون خواهیم بود و به محض آن که سرزمین مادری نیاز به ایجاد یک گروه جدید داشته باشد که بتواند از منافع کشور ما محافظت کند، قطعا جذب نیرو را آغاز می‌کنیم».

پریگوژین همچنین گفته بود، گروه واگنر آمادگی دارد حضورش در آفریقا را افزایش دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عمیر IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
    0 0
    نه شرقی نه واگنر زنده باد اوکراین !
  • عمیر IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
    0 0
    زیادی صحبت کنی لهستان میادو یه کشیده ابدار میزنه و از پوتین سواری میفتی پایین !
  • عمیر IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    0 0
    افتاد مرد 😂😂😂😂😂
  • IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    0 0
    سورویکین شورش چچن را خوابانید و جلوی تجزیه آ نرا گرفت و در حالی که قبل او هیچکس نمی توانستند این کار را بکنند دوما روسیه را در سوریه نجات داد حق او برکناری نیست باید برکنار شوند کسانی که نمی توانند بعد 2 سال شورش زلنسکی را بخوابانندبه مقامات براسنید دستهایی در روسیه دارند یاران تزار را نابود می کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس