ترامپ

شبکه خبری ABC ادعا کرد طرح حمله به ایران ماه‌ها روی یکی از کاناپه‌های ویلای ترامپ در ایالت نیوجرسی رها شده بود.

به گزارش مشرق، تارنمای شبکه خبری ABC ادعا کرد به پیش نویس کتاب خاطرات مارک میدوز، رئیس دفتر ماه های پایانی ریاست جمهوری ترامپ دست یافته که بر اساس آن طرح طبقه بندی شده حمله به ایران ماه ها پس از پایان دوره ریاست جمهوری وی، روی کاناپه دفتر ترامپ در ویلای بِدمینستر واقع در ایالت نیوجرسی رها شده و اشاره به این موضوع قبل از چاپ نسخه نهایی از این کتاب حذف شده است.

میدوز به بازرسان پرونده ترامپ گفته که از نویسنده کتاب خاطراتش خواسته بود که پاراگراف مزبور را تغییر دهد چرا که اگر ترامپ چنین سندی را در اختیار داشته باشد، مشکل‌ ساز خواهد شد.

به گفته منابع آگاه، نویسنده خاطرات میدوز ژوئیه ۲۰۲۱ با ترامپ در بدمینستر دیدار کرد و البته شخص میدوز در این دیدار حضور نداشت. چند ماه پیش انتشار فایل صوتی بخشی از این ملاقات جنجال فراوانی به پا کرد.

در مقدمه نسخه نهایی کتاب میدوز، رئیس دفتر رئیس جمهور ، که اواخر سال ۲۰۲۱ منتشر شد، گفت و گو در بدمینستر ذکر شده که بر اساس آن ترامپ یک گزارش چهار صفحه ای را به خاطر می آورد که توسط شخص (مارک) میلی (فرمانده سنتکام) تایپ شده بود.

در کتاب میدوز آمده است: این چهار برگ شامل طرح شخص ژنرال برای حمله به ایران و اعزام تعداد زیادی نیرو بود. او بیش از یک بار از رئیس جمهور ترامپ درخواست (حمله به ایران) را کرده بود.

از زمانی که اف‌بی‌آی بیش از ۱۰۰ سند محرمانه را از ویلای مارالاگو در ایالت فلوریدا کشف و توقیف کرد، ترامپ بر این نکته پافشاری می کند که قبل از ترک قدرت، همه این اسناد را از طبقه ‌بندی خارج کرده است. رئیس جمهوری سابق آمریکا اکنون با ۴۰ فقره اتهام کیفری در ارتباط با در اختیار داشتن این اسناد روبرو است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
    0 1
    سردار محبوب یانکی ها
  • فدائی رهبر معظم جهان اسلام امام سید علی خامنه ای IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    0 0
    باز خدا پدرش را بیامرزد روی کاناپه رها کرده و نبرده روی تشک رها کند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس