بانک‌های اماراتی از فرصت تحریم‌های غرب علیه روسیه استفاده می‌کند

روزنامه وال‌استریک ژورنال گزارش داد که بانک‌های اماراتی در تلاش هستند تا در سایه تحریم‌های غرب علیه روسیه سرمایه‌داران بزرگ این کشور را جذب کنند.

‌به گزارش مشرق، منابع آگاه می‌گویند که بانک‌های اماراتی در تلاش هستند تا در سایه فرصت پیش‌آمده در قالب تحریم‌های غرب علیه روسیه سرمایه ثروتمندان روس را جذب کنند.

به گفته یکی از کارشناسان بانک NBD امارات که متعلق به دولت دبی است، مقرر شده بانک‌های روسی در امارات زیر مجموعه‌هایی برای تراکنش‌های مالی مشتریان ثروتمند خود ایجاد کنند.

گفته می‌شود؛ بانک فرست ابوظبی که بزرگ‌ترین بانک این شیخ‌نشین به‌شمار می‌رود، یک واحد مجزا برای تمرکز روی ثروتمندان روس ایجاد کره است.

بانک‌های اماراتی از فرصت تحریم‌های غرب علیه روسیه استفاده می‌کند

طی ماه‌های اخیر بانک‌های امارات چندین هزار حساب برای شهروندان ثروتمند روس باز کرده‌اند و این در حالی است که معمولاً چندین هفته طول می‌کشد که کارهای اداری افتتاح حساب برای خارجی‌ها در امارات انجام شود.

در حالی که مقامات اماراتی می‌گویند بانک‌های این کشور برای حفظ رابطه خود با نظام مالی آمریکا و دلار باید از ارائه خدمات شهروندان تحریم‌شده روسی خودداری می‌کنند، اما گفته می‌شود حتی اشخاص تحریم‌شده روس هم مورد استقبال بانک‌های اماراتی قرار گرفته‌اند.

طی سال گذشته ده‌ها هزار شهروند روسی به امارات مهاجرت کرده‌اند و این مسئله باعث شده تا اقلیت روسی‌زبان حاضر در جمعیت ۹ میلیون نفری امارات، بیشتر به چشم بیاید.

وال استریت ژورنال می‌گوید: روس‌ها همچنین به یکی از بزرگ‌ترین خریداران ملک در امارات تبدیل شده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
    0 0
    کشورداری همینه از فرصت باید استفاده کرد پدرسوخته های ما فقط درخرابکاری از این فرصت ها استفاده می‌کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس