بایدن

مقایسه آتش‌سوزی‌ مرگبار هاوایی با۱۱۴ کشته با آتش‌سوزی کوچکی در خانه بایدن که سال‌ها پیش رخ داده، واکنش‌های منفی و خشم زیادی را نسبت به اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا برانگیخت.

به گزارش مشرق، سخنان «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در سفر به منطقه آتش‌سوزی‌های مرگبار در هاوایی که این فاجعه را با آتش‌سوزی قدیمی در خانه خود مقایسه کرد، خشم زیادی را برانگیخته است.

آتش‌سوزی‌های ویرانگر هشتم اوت (۱۷ مرداد) که شهرستان «مائویی» هاوایی را درنوریدد و شهر تاریخی و توریستی «لاهاینا» را تقریباً به طور کامل خاکستر کرد، ۱۱۴ کشته برجا گذاشته، در حالی که حدود ۸۵۰ نفر همچنان مفقود هستند و به گفته مقام‌های آمریکایی امید به زنده یافتن آن‌ها اندک است.

بعد از فشارهای زیاد برای بازدید از این منطقه در هفته گذشته، بایدن سرانجام دیروز دوشنبه به هاوایی سفر کرد. بایدن و همسرش قبل از دیدار با مقام‌های محلی، با بالگرد از مناطق آسیب دیده دیدن کردند.

او در سخنرانی برای جمعیت در لاهاینا گفت می‌داند از دست دادن خانه چه حسی دارد و ادامه داد: نمی‌خواهم سختی‌ها را مقایسه کنم اما من و جیل کمی درک می‌کنیم که از دست دادن خانه چگونه است.

بایدن سپس در تعریف حادثه‌ای که در خانه او رخ داد، گفت: سال‌ها پیش، ۱۵ سال پیش، من در واشنگتن در حال دیدار با مطبوعات بودم. یکشنبه‌ای آفتابی بود. رعدوبرق به خانه ما اصابت کرد، به دریاچه کوچکی بیرون خانه ما--نه دریاچه، یک حوض بزرگ--و به سیمی برخورد کرد که از زیر خانه ما بالا آمده و به کانال‌های گرمایش و کانال‌های تهویه هوا می‌رسید. خلاصه بگویم، نزدیک بود همسرم، (شورلت) کوروت (مدل) ۶۷ و گربه‌ام را از دست بدهم.

بسیاری بایدن را بعد از این اظهارات به بی‌احساسی متهم کردند. «واشنگتن اگزمینر» در سال ۲۰۲۲ در مقاله‌ای گزارش داد بایدن در همان سال در حین سفر به کلرادو پس از این که این ایالت دچار آتش‌سوزی نادر زمستانی شد، در اشاره به حادثه رخ داده در خانه‌اش اغراق کرد.

در آن زمان هم توییتر کمیته ملی جمهوری‌خواهان بایدن را به اغراق در ماجرا متهم کرد و به گزارش «آسوشیتد پرس» استناد کرد که در آن گفته شده بود آتش‌سوزی خانه بایدن کوچک بود و در همان آشپزخانه مهار و در ۲۰ دقیقه کنترل شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس