عراق

رئیس جمهور عراق گفت: ترکیه باید حق‌آبه عراق را به صورت عادلانه پرداخت کند، و عراق باید به سهم عادلانه و کافی خود از آب‌ها دست یابد.

به گزارش مشرق، هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه که از روز گذشته برای یک سفر رسمی عازم عراق شده است، امروز چهارشنبه یکم شهریورماه با عبداللطیف رشید، رئیس جمهور این کشور در بغداد دیدار و گفتگو کرد.

فیدان در دیدار با عبداللطیف رشید گفت: ترکیه تمایل زیادی دارد که مشکل آب به صورت ریشه‌ای حل شود و دولت ترکیه درباره حل مشکل آب پیگیری‌های مستمری انجام می‌دهد.

وزیر امور خارجه ترکیه در ادامه اظهار کرد: ترکیه متعهد به حمایت از تلاش‌های عراق برای تثبیت امنیت و ثبات این کشور است و همچنین خواهان تثبیت روابطی است که از قدیم‌الایام دو کشور را به هم پیوند داده است، به گونه‌ای که منافع هر دو کشور تامین شود.

وزیر امور خارجه ترکیه خاطرنشان کرد: رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در نظر دارد برای پیگیری مسائل موجود و پرونده‌های دیگر به عراق سفر کند.

همچنین عبداللطیف رشید رئیس جمهور عراق در این دیدار با تاکید بر اینکه ترکیه باید حق‌آبه عراق را به صورت عادلانه پرداخت کند، گفت: عراق باید به سهم عادلانه و کافی خود از آب‌ها (که منشاء آن از خاک ترکیه است) دست یابد.

محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق، ماه مارس گذشته (اسفندماه) در رأس یک هیئت بزرگ وزارتی و امنیتی به آنکارا، پایتخت ترکیه سفری رسمی کرد و در جریان این دیدار چندین پرونده از جمله امنیت، مرزها، آب، انرژی و گسترش مبادلات تجاری بین دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • TR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    1 8
    یک ایرانی هر زبان را که به کارش بیاید را می اموزد گاه فارسی، گاه عربی، گاه ترکی، گاه ارمنی، گاه انگلیسی، گاه المانی، ___ ایرانی انقدر کوتاه فکر نیست که گیرِ زبان باشد.
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    4 3
    بشین تارجب اردوغان سهم عراق بده ترکیه هیچ قانونی پایبند نیست
    • احمد IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
      0 0
      شمشیر حلال مشکلات هست
  • ناشناس IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    2 0
    آره حتما عمو رجب حق آبه رو پرداخت میکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس