کد خبر 1520359
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی امریکانا مطلبی را با عنوان دولت بایدن به ایران باج داده است را منتشر کرد که به بیانیه صادر شده از سوی برخی مقامات آمریکایی درباره موضوع ارتباط این کشور با آمریکا پرداخته است:

جان کندی، تیم اسکات، تام تیلیس و جیم ریش، چهار سناتور جمهوری خواه، از طریق نامه‌ای به بایدن، بیانیه‌ای صریح درباره خطرات و نگرانی‌های خودشان از بابت ادامه رابطه دولت آمریکا با ایران صادر کردند.

این سناتورهای جمهوری خواه گمان می‌کنند که رابرت مالی، مسئول سابق میز ایران در وزارت خارجه آمریکا، مذاکره مخفیانه درباره توافق هسته‌ای با ایران انجام داده است و طی این نامه خواستار پاسخ دادن دولت بایدن درباره ابهامات این موضوع شدند.

از طرفی بخش جدی نگرانی این 4 سناتور از این بابت است که دولت بایدن اعلام کرد که 6 میلیارد دلار از دارایی‌های مسدود شده ایران را در ازای آزادی پنج زندانی آمریکایی در اختیار ایرانیان قرار می‌دهد و جمهوری خواهان می‌خواهند بدانند آیا این اقدام، بخشی از مذاکره مجدد برای توافق هسته‌ای است با ایران یا خیر؟!

در این نامه تاکید شده زمانی که دولت اوباما در سال 2016، مبلغ 400 میلیون دلار دارایی نقد به ایران داد، ما هشدار دادیم که این اقدام خطرناک، به بهای جان آمریکایی‌ها همراه خواهد شد و هفت سال بعد، دولت بایدن به بزرگترین دولت حامی تروریسم در جهان، باج پرداخت می‌کند که ارزش آن حداقل پانزده برابر بیشتر از پول آزادشده در دولت اوباماست و این اقدام، نقض دیگری از سیاست دیرینه «عدم امتیاز دادن» ایالات متحده است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • FR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    0 0
    عجب پرروهایی هستند انگار ارث پدرشان ست ار میلیاردها ذخایر بلوکه شده ایران که غیر قانونی و ناجوانمردانه توقیف شدت مقدار کمی با ضرر برگشته مرگ بر امریکای دزد
  • رضا IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    0 0
    حرف مفته جون دائی ، اصولگراهای خودمون چطور نزدیک انتخابات چند تا حال اساسی به اصلاح طلب ها میدن اونا هم قصد دارند یه حال اصولی به دموکرات ها و جو بایدن بدن ! شنونده باید عاقل باشه !
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    1 2
    علت برگرداندن مقداری از پول های ایران سخاوت آمریکایی نیست. این دولت می‌داند زمان توافق با ایران نرسیده، زیرا توافق یعنی کلاه برداری ماشه ای. از طرفی توافق موقتی در این موقعیت برای ایران مطلوب است. فقط باید از روی کار آمدن دولت مطلوب آمریکا جلوگیری کرد
  • IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    0 0
    حرومی ها انگار سالها کشت وکار کردن وپول جمع کردن وحالا بعنوان باج به ایران دادن.
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    0 0
    ایالات متحده غلط میکنه امتیاز نده ... به لطف الهی و به دست جمهوری اسلامی ایران دوران هیمنه یانکی ها تمام شده و میشه ... امتیازهای بسیاری باید بدهند ان شاءالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس