کد خبر 1520530
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۴
1

شاید لازم است سردیسی از لاجوردی را روبروی دادستانی تهران نصب کرد، تا  نسل جدیدی از قضات و دادستان‌ها لاجوردی همان‌گونه ببینند که آقا روایت کرد.

به گزارش مشرق، مرتضی سیمیاری در یادداشتی به مناسبت سالگرد شهادت دادستان سابق تهران شهید اسدالله لاجوردی به دست منافقین در روزنامه جوان نوشت:

اول شهریور سال ۱۳۷۷ یک خبر مهم مثل بمب وسط شهر ترکید، ناگهان شایعه شد که لاجوردی را وسط بازار تهران زده‌اند، دقایقی بعد رادیو مجاهد که اخبار مرتبط با منافقین را به‌صورت شبانه‌روزی پخش می‌کرد اعلام کرد که لاجوردی «جلاد رژیم» توسط یکی از هسته‌های نفاق کشته‌شده است. این خبر برای گروهکی تروریستی که داغ ضربه عملیات زعفرانیه و به درک واصل شدن موسی خیابانی، اشرف ربیعی و خسرو جنگلی را به دل داشت خبری مسرت‌بخش با علامتی امنیتی بود، اما برای بقیه چطور؟

یک ساعت پس‌ازآنکه خبر ترور شهید لاجوردی به‌صورت رسمی تائید شد، خبرگزاری دولت وقت با تیتری بزرگ نوشت که لاجوردی کشته شد! درهیچ کجای آن خبر به شهادت اسدالله لاجوردی اشاره نشده بود، روزنامه همشهری نیز که آن روزها پاتوق لیبرال‌ها شده بود فردایش در یک ستون کوچک نوشت که اسدالله لاجوردی توسط اعضای گروه مجاهدین خلق کشته‌شده است، این خبر از روی خروجی رادیو فرانسه کپی شده بود.

در میان این اخبار منتشرشده توسط چپی‌ها در روزنامه‌های زنجیره‌ای حتی یک‌بار هم اشاره به این موضوع نشده بود که جوخه‌های ترور در تهران یک انقلابی تمام‌عیار را درست وسط شهر به شهادت رسانده‌اند. بعدها یک روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب که مدتی نیز مدیر یکی از بخش‌های مهم مطبوعاتی وزارت ارشاد دوران خاتمی بود در جلسه‌ای خصوصی گفته بود که افتخارم آن است که اجازه ندادم آن روز از لاجوردی قهرمان بسازند، گویی کینه‌ای که چپی‌ها از اسدالله لاجوردی داشتند کمتر از کینه رجوی از او نبود.

همه آن‌هایی که حاج اسدالله را می‌شناختند و از زندان اوین تا بازار تهران پای مجلس درس اخلاق او بودند خوب می‌دانستند که آقا اسدالله هرروز قبل اذان صبح غسل شهادت کرده و هر شب آرزوی شهادت را در میان دعاهایش زمزمه می‌کند. برای آن‌ها تیر خوردن اسدالله لاجوردی توسط جنایتکارترین تروریست‌های تاریخ آن‌هم وسط شهر و در میان همهمه و هیاهو چیز عجیبی نبود، زیرا آقا اسدالله مرد شهادت بود و از مرگ هراسی نداشت اما تیری که آن روز خودی‌ها به شهید لاجوردی زدند دردناک‌تر از گلوله‌هایی بود که علی‌اکبر اکبری ده‌بالایی به پیکر مبارک آن شهید زد.

حاج اسدالله بچه جنوب شهر تهران بود که همیشه هم جنوب شهری باقی ماند و دغدغه مستضعفین داشت اما مورد کینه چپی، طرفدار منتظری، لیبرال و منافق بود، عمق این کینه چنان بود بعدها وقتی جریانی خاص فیلمی درباره نیم روز منافقین در سی خرداد سال ۶۰ ساختند، چهره‌ای لجوج و دگماتیستی از لاجوردی به نمایش گذاشتند.

یکی از اعضای گروهک ملی- مذهبی‌ها که در دهه شصت عضو کادرهای گروهک آرمان مستضعفین بود درباره شهید لاجوردی در صدای آمریکا گفته بود که از لاجوردی کینه داشتیم چون بین بچه‌های تشکیلاتی نفوذ می‌کرد و چنان زلزله‌ای در دل آن‌ها می‌انداخت که آن فرد به جبهه رفته و شهید می‌شد، آن‌هایی که در حسینیه اوین با لاجوردی سرود می‌خواندند تواب نبودند عاشق مرام لاجوردی شده بودند، زیرا او زندانیان را بازسازی می‌کرد نه بازپروری!

لاجوردی مخالف اشرافی‌گری بود، او چه زمانی که از دادستانی تهران مستقیماً به صنف روسری فروش‌های بازار تهران رفت چنان زیست که پیش از آن در دفتر کوچکش کنار بند آموزشگاه زندان اوین بود؛ این مسلک عیاری و ساده زیستی دشمنان زیادی داشت که زخمشان بر دل لاجوردی سوزناک‌تر از تیری بود که منافقین در بازار به او شلیک کردندزیرا او به تعبیر امروزی‌ها او اهل زد و بند و رفیق‌بازی در لواسان نبود.

چه مطبوعاتی‌ها که به او لقب آقای دادستان داده بودند و چه میان زندانیان چپی و منافق که به ایشان «آقا اسد» می‌گفتند همه خوب می‌دانستند که اسدالله لاجوردی نه زخمی سال‌ها مبارزه که زخم خورده زخم‌زبان دیگران است، او اهل پذیرش سفارش این‌وآن نبود، حتی زمانی که منتظری با فشار نفوذی‌ها در دفترش سعی داشتند اعدام نوشین نفیسی عضو پیکار را لغو کند. لاجوردی در برابر این سفارش‌های بیرونی مقاومت کرد؛ چنان اوضاع بالا گرفت که یوسف صانعی دادستان کل هر جا نشست علیه لاجوردی بدگویی کرد.

لاجوردی برای صانعی پیام فرستاد که فقط حکم امام (ره) را اجرا می‌کنم ولا غیر، این سربالا جواب دادن که خاصیت بچه‌های جنوب شهر است برایش گران تمام شد تا جایی که روزنامه توس نزدیک به حزب مشارکت، پس از شهادتش نوشت که برای دومی خردادی‌ها دستگیری عاملان کتک زدن عبدالله نوری در نماز جمعه مهم‌تر از دستگیری قاتلان لاجوردی است. روایت است که آقا اسدالله گفته بود که مرام برخی گروهکی‌ها از خودی‌ها و انقلابی‌نماها بیشتر است، فدایی و پیکاری از روبرو زخم می‌زند، برخی از پشت سر!

حاج اسدالله دو بار شهید شد، یک بارزمانی که چپی‌ها و طرفداران منتظری او را ترور شخصیتی کردند و بار دوم زمانی که منافقین کوردل او را در مقابل حجره‌اش ناجوانمردانه ترور کردند، البته ترور اولی به‌مراتب تلخ‌تر از دومی بود، زیرا هدف بقایای باند مهدی هاشمی معدوم خراب کردن تصویر لاجوردی بود.

اما تصویر واقعی از شهید لاجوردی را چه زمانی می‌توان به خوبی دید؟ پاسخ به این سوال در پیام آقا در صبح فردای شهادت آقا اسدالله است، جایی که ایشان حاج اسدالله را مجاهد فی سبیل الله، چهره منور انقلاب، پیشروی جهاددر راه خدا و سربازان دیرین اسلام خواند، به‌راستی او برازنده هر آنچه بود که آقا برایش توصیف کرده بود، شاید لازم است سردیسی از لاجوردی را روبروی دادستانی تهران نصب کرد، تا نسل جدیدی از قضات و دادستان‌ها لاجوردی همان‌گونه ببینند که آقا روایت کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 46
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    19 13
    تعداد بیشماری ازین دست عوض کردن جای جلاد و شهید توسط مطبوعات وابسته و نفوذی دیده ایم ، آنها که با شهید لاجوردی از نزدیک نشست و برخاست داشته اند می دانند که او خالص و مخلص در راه خدا و حقیقت کار می کرده است .
    • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
      5 7
      چرادرباره ی ربا وحمله به عراق ساکت بود چرادرباره ی پس زدن مراجع مثل شریعتمداری ساکت بود اگه چمران بو داونم اعدام میکرد چون نهضت ازادی بود ومخالف اشغال سفارت بود وجنگ تانابودی ایران باتکفیری بینی حضرا ت ادامه داشت ازمعتاد ومعترض همه روبه یه چوب روندن کاردین وانسانی نیست هرکی باشه وقتی دین منطق ومماشات تا حدی داره
    • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
      8 4
      منفی دهندگان از کمپ آلبانی نیستند؟
    • وطن پرست DE ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
      6 1
      چقدر جای این عزیز برای دهه پیش رو خالیه. مظلوم زیست و مظلوم شهید شد. از پس نسل ها بهت عرض احترام می کنم ای شهید تاریخ
    • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
      6 3
      حمله به عراق؟ پس زدن مراجع؟ ربط چمران به ملی مذهبی ها؟ خیلی پرت به نظر میرسد حرفهایت. ربط چمران به انقلاب خمینی عزیز خیلی قشنگتر است.
  • غلی IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    4 4
    کثافتها همیشه و همه جا هستند انگل صفت باز سازی انها سخت است
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    10 10
    سلام بر روح بلند ،انقلابی و مخلص نظام که به کینه نفاق شهید شد لعنت خداوند بر منافقینی که از شهادت این مرد بی ادعا نقاره زدند روحش شاد
  • حمیدرضا IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    12 10
    *** پرستویی که مقصد را در کوچ ببیند از خرابی لاته اش نمی هراسد ... این جمله زیبا از استاد شهید آوینی در دفتر بازپرس دادسرای اوین نصب بود ... -- چه زیبا شهید چمران در اوج حمله و محاصره کومله و دمکرات شنیدن صدای اذان را بابی از امید و فتح و پیروزی دانست ... و چه زیبا امروز در رسانه افرادی مانند آقای مرتضی سیمیاری با این هنر و اصالت از حق و حقیقت می نویسد . این ها همه نشانه زنده بودن یک انقلاب و دوری از روزمره گی در اصل و ذات یک انقلاب است .... درود فراوان .
  • احمد شیرازی IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    11 8
    چه عبارت دلنشینی سربازان دیرین اسلام
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    9 6
    رحمت الله علیه. عاش سعیدا و مات سعیدا
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    13 20
    هیچ جای دنیا به خاطرهواداری خیابانی اعدام نمیکنند درهیچ دین ومذهبی
    • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
      2 1
      کی هوادارای خیابونی رواعدام کرد عزیزم اونطوری هم نبود یه محاکمه ها وتفهیم اتهام های شبه صحرایی هم بنظرم بود من که خبرندارم ولی بود بنظرم چون خیلیاشون ازادو بعدازمحکومیت به زندگی عادی برگشتن البته اتش بیاری هم شد
    • مجید IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
      5 0
      مگر همه جای دنیا بودی ؟ یا فقط سرت در فضای کاذب مجازیه ، جای دور نمیخواد بری فقط کافیه عینک جوشکاری رو از چشمت برداری اونوقت اعدام معترضان بحرینی و عربستانی رو خواهی دید
    • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
      4 4
      در جنایات زیرگرفتن پلیس،تکه تکه کردن روح الله وارمان و.... شریکی چون دروغ می گی با این وقاحت
    • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
      1 1
      تک همند
    • وطن پرست DE ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
      5 1
      شکنجه گروهی یک جوان تا دم شهادت و کشیدن چادر از سر ناموس ملت هواداری محسوب نمی شه. خدا لعنتتون کنه که جوون دست گل ملت رو بخاطر هرزگی هاتون شهید کردید. اونم وسط خیابان جلو چشم همه.
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    19 18
    این یادداشت از برادر مرتضی سیمیاری که از بسیار عالی بود. آقا مرتضی از شاگردان جوان مکتب شهید لاجوردی هستن و خیلی خوب شهید توصیف کردن
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    8 11
    این نکته هم بگم برادر مرتضی از بچه‌های بالا هستند و اشراف امنیتی دارند در یادداشت نویسی
    • ارشان IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
      5 2
      چرااشراف روی رباخوری ونجومی بگیری ومعافیت ازخدمت بچه های بالانداره مردوم ومترضین لایق مجازات نیستند همانطورکه نباید اغتشاش کنند ولی این اماربیکاری وتبعیض تقصیرکیه مردم ایران همیشه شیعه بودن نه تواین 40 ساله پی به دین وشعورمردم توهین نکن
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    22 10
    منافقین ، همون شاخه نظامی اصلاح طلبان ستون پنجمی است
    • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
      3 4
      منافقین بقول شما همون اتفاقا نهضت ازادی شهیدچمران بودن
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    12 11
    شادی روحشان صلوات
  • افشین IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    6 8
    همین الانش شبکه انگلیسی پرس تی وی که اخبار انگلیسی ایران را پخش میکنه شهید حمله شاهچراغ را کشته اعلام میکنه و اصلا اصطلاح شهید را بکار نمی‌بره فقط میگه کشته شده
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    4 8
    برای مقاصد سیاسی یک مرجع تقلید رو متهم به بدگویی میکنین؟ کجا میرین با این فرمون؟
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    2 9
    به جهنم که کشته شد انشاءالله روزی همه جنایتکاران
    • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
      5 0
      الان نوبت یه سری دیگه ی جنایتکارانه
    • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
      2 1
      مرگ بر منافق از هر گروه
    • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
      3 0
      مرگ بر منافق
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    5 2
    رحمت الله علیه
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    7 1
    لاجوردی مرد خوبی بود ولی بدون خطا فقط ائمه ما هستند ولاغیر
    • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
      0 1
      حدال مسیرهمشون منحرف شده ازانقلاب نبود
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    3 1
    الان بود دیدنی بود
  • فدائی ایران و اسلام🇮🇷 IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    3 4
    دنیاطلبی خیلی از مدعیان انقلاب را به ورطه نابودی کشاند مانند لیبرالها. درووود به انقلابیون وفادار به امام و ایران و اسلام.
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    6 1
    شهیدعالی مقام لاجوردی جایش الان خالیست
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    2 2
    مظلومیت حزب اللهی ها ووقاحت اپوزوسیون عامل بقای نظام جمهوری اسلامی ایران تاکنون بوده است، جاییکه قاتلان روح الله و آرمان آزاد می‌شوند و خانواده های شهدا در درد و داغ تا پایان عمر باید بسوزند ،شرم بر قوه قضاییه
  • DE ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    2 5
    بیشتر دوست داشتیم لاجوردی محاکمه شود تا دنیا بفهمد چه جنایتکاری بود و از چه روشهای وحشیانه ای در مورد زندانیان استفاده می کرد ولی خب اعدام انقلابی اش هم کاری بود که دل خانواده های ستمدیده را شاد کرد . خانواده هایی که به دخترانشان تجاوز شده بود . سردیس لاجوردی را مثل دکتر حسینی ساواک خواهیم ساخت و در اوین نصب خواهیم کرد ولی برای عبرت انسانهای ددمنش و بدخو که بوئی از آدمیت نبرده اند . زیاد هم دعا و ثنا نگویید ، تیمور لنگ هم مسلمان بود ولی آدمکش هم بود ، تاریخ اسلام مملو از آدمکشان است ، انساندوست اصلا ندارید ، کسی که رحم و دوستی و محبت داشته باشد یا می داشته است .
    • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
      2 1
      جنایات را بنویس با مدرک منافق
  • رضا IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    2 1
    درود برروان پاکش
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    5 1
    واقعا ادم وقتی خاطرات این شب شکنان را که زمانی در زندانهای شاه، شانه به شانه هم از هر گروه و مسلکی مبارزه، دستگیر، شکنجه و بسیاری اعدام مبشدن را میخواند از ته دل متاثر میشود که چطور همان مبارزان چند سال بعد رودروی یکدیگر ایستاده و به سینه هم شلیک میکنند. بطور حاص لعنت بر مسعود رجوی ملعون که تخم این کینه و نفاق را از همان سالها در دل بچه مذهبیهایی که هر کدام میتوانستد سرباز اسلام و امام و انقلاب باشند کاشت و آنها را تبدیل به جنایتکارانی گمراه و خونریز کرد.
  • Hesam IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    1 0
    مگر چپی های جزو این ملت بودن و هستن..تا دیدیم وژنفروشی و خیانت..تا نامسسون رو حاضرن واسه منافع بیگانه حراج بزنن..چند تا شهید دیدیم ازشون...
    • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
      3 0
      دراسلام چپی وراستی نداریم کافرحربی الان دردنیا نیست اینا کافرحربی سازن تازه اونا هم به اسم مسیحی هسن دووقت توجیه حتی درکتبشون تشیع اثنی عشری وتوحید هم هست ورشداسلام ضدربا ولاکچری دروغ مثل بعضیا رودردنیا شاهدیم مردم تومجردی دائم وفساد وپیری رکورد زده مملکت تودنیا داره ازبین میره اونا نشستن تومحله پهلوی ها وحرافی میکنن
    • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
      1 1
      کافر حربی اسراییل صهیونیست داعش و...هست به همراه منافقین داخلی و خارجی
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    4 3
    منافقین همان داعشی ها هستند. منافقین در هر کجا که باشند مزدور هستند.
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    1 3
    خدا روحش را شاد کند ان شاء اللّه در رجعت با امام عصر(عج) بازگردد
  • ع ص IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    2 1
    درود خدا بر ای مجاهد خستگی ناپذیر ، شهید لاجوردی ره
  • sina IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    0 1
    اینا از اسم و مُرده شهید لاجوردی هم میترسن.شنیدم از آلبانی دارید میرید کانادا.اگه دستمال توالت غرب نیستید چرا بعد از این همه خوش خدمتی انطوری باهاتون رفتار میکنند؟عمرتون تلف شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس