علی اکبری

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به اهمیت بریکس در نظام بین الملل گفت: عضویت ایران در این گروه در راستای شکستن یکجانبه گرایی و مهار استکبار آمریکایی در حوزه اقتصادی بسیار موثر است.

به گزارش مشرق، نماز عبادی- سیاسی این هفته جمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری در مصلای امام خمینی (ره) تهران اقامه شد.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به دیپلماسی فعال دولت سیزدهم تقویت ارتباط با همسایگان و منطقه را سیاستی درست و حکیمانه خواند و اظهار داشت: تقویت ارتباط راهبردی با آسیا و شرق و پیوستن ایران به شانگهای یکی از مهم ترین موفقیت هایی بود که در این حوزه انجام شد.

حجت الاسلام حاج علی اکبری با اشاره به سفر آیت الله رئیسی به آفریقای جنوبی و عضویت ایران در گروه بریکس تصریح کرد: عضویت ایران در این گروه دستاورد مهمی بود که در سفر اخیر رئیس جمهور انجام شد و ایران هم در کنار برخی از کشورها به این مجمع پیوست.

وی با اشاره به اهمیت بریکس در نظام بین الملل بیان داشت: این گروه جایگاه شاخص و برجسته ای در اقتصاد بین الملل دارد و عضویت ایران در این گروه در راستای شکستن یکجانبه گرایی و مهار استکبار آمریکایی در حوزه اقتصادی بسیار موثر است.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: حضور ایران در این مجمع و جهت گیری دولت سیزدهم در این رابطه در حقیقت جانمایی ایران در نظام جدید جهانی است.

حجت الاسلام حاج علی اکبری با بیان اینکه دولت سیزدهم دو سال فرصت خدمت خود را طی کرده است، گفت: مواضع انقلابی و هماهنگ با ارزش ها و آرمان ها در جهت گیری این دولت برجسته است و طراوت، نشاط ، امید و روحیه در شخص رییس جمهور دیده می شود.

وی افزود: تحرک میدانی، پیگیری مستمر و حضور در میدان، بی تکلفی، کارآمدی و سرعت در اقدام و نگاه جهادی ساده زیستی در شخص رییس جمهور و اعضای کابینه و عدم ابتلا به حاشیه تنها بخشی از نقاط قوتی است که در دولت کنونی مشاهده می کنیم.

خطیب نماز جمعه تهرامن ادامه داد: این دولت در شرایط بسیار دشوار و بعد از یک دهه رکود در عرصه اقتصادی کار را تحویل گرفت، اگر چه این مساله کمتر تحریر شده اما در همین مدت قدم های بلندی در جبران کاستی های قبل و اقدامات جهادی رو به جلو برداشته شده است.

حجت الاسلام حاج علی اکبری اضافه کرد: از نگاه مجموعه نظارت های امین، تحرک و رشد اقتصادی در اغلب شاخص ها از ویژگی های دولت است و ایجاد ثبات نسبی در ارز و طلا قابل ملاحظه است، همچنین ۸۰ هزار طرح و پروژه نیمه تمام وجود داشته که دولت برای تکمیل آن اهتمام کرده و تدابیر حمایتی برای اقشار ضعیف در رابطه با بهسازی یارانه ها تا کالابرگ و ترمیم حقوق بازنشستگان، آزادسازی سواحل، کاهش نرخ بیکاری، اشتغال و مسکن داشته و امید است به موفقیت های بیشتری دست یابد.

خطیب نماز جمعه در ادامه تقویت حوزه رسانه‌ برای مبارزه با جنگ ترکیبی را یک ضرورت عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به شرایط ، نیاز است که رسانه ها در این جنگ ترکیبی تقویت شوند.

وی افزود: همچنین تدابیر ویژه برای کنترل بر بازار بویژه در اقلام ضروری خواسته جدی است و توجه بیشتر به معیشت مردم و مبارزه بی امان با مفسدان اقتصادی و حل مساله خودرو از دیگر مطالبات جدی جامعه است که باید مورد توجه قرار گیرد.

راهپیمایی اربعین حسینی کابوس استکبار جهانی است

وی در ادامه در مورد مراسم پیاده روی اربعین گفت: اربعین حسینی حرکت عظیم میلیونی با وسعت، تنوع، زیبایی و ویژگی منحصر به فرد به نمادی از عزت حسینی در برابر مستکبران و یزیدیان زمانه و کابوس استکبار جهانی تبدیل شده است.

خطیب نماز جمعه تهران اظهار داشت: این چراغ هدایت هر روز درخشان‌تر می‌شود و بشر آخرالزمانی را از این تاریکی‌های متراکم دستگیری می‌کند.

حجت الاسلام حاج علی اکبری با تاکید بر اینکه جاذبه مغناطیسی اربعین حسینی، طوفان جاهلیت مدرن را نجات می دهد و هر روز هم قوی‌ترمی شود، به گردهمایی میلیونی شیعیان در مراسم اربعین اشاره کرد و گفت: اربعین نمودی از رحمت حسینی، عشق، دلدادگی، احسان و ایثار به مردم است که مردمان در این سیر و سلوک حسینی عاشقانه نسبت به هم ابراز می کنند.

وی با بیان اینکه از همه تدابیر خوبی که تاکنون در تامین زیر ساخت های پیاده روی اربعین انجام شد ، تشکر می کنم، اضافه کرد: باید جنبه مردمی این حرکت عظیم حفظ شود زیرا نزدیک به نیم میلیون نفر از جامعه ما در این سفر الهی حضور دارند.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به تدابیر برای استقبال از زوار خارجی حضرت سید الشهدا(ع) گفت: باید به این زوار خدمت کنیم، مساله نذر ماشین در این مسیر هم حرکت خوبی است که انجام شد.

حجت الاسلام حاج علی اکبری با گرامیداشت یاد شهدای مدافع امنیت بیان داشت: امسال تعداد زیادی از نیروهای انتظامی مظلوم و مقتدر در دفاع از امنیت کشور و مردم به شهادت رسیدند و تعداد شهدا به ۵۰ شهید رسیده است‌ که امید است خدای متعال بر درجات این عزیزان بیفزاید و به خانواده هایشان صبر عطا کند.

وی با اشاره فرارسیدن هفته دولت و گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر گفت: این هفته فرصت گرانبهایی است تا دولتمردان به تبیین دستاوردها، تحلیل و نقد مسیر طی شده و استفاده از نظر مردم بپردازند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
    52 4
    یه جمله بی ربط میگم خداییش فحش ندین.هرکاری میکنم این شغل شریف حجاب بان فکرمو مشغول کرده ولی برام جا نمی افته.حجاب بان ؟؟!
    • وطن پرست DE ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
      1 0
      برخورد مصداقی با مفسدان
    • علی IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
      3 6
      حجاب خیلی مهمه نا سلامتی نظام ما اسلامی هست
  • شیوا IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
    24 6
    میخوای بجنگی بروبجنگ چی ازجون مردم می خواین ذله مون کردین
    • IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
      1 8
      15:34 تو هم میخوای همجنس بازی کنی یا تغییر جنسیت بدی کاسبی کنی خوب جون بکن برو، به ما چیکار داری؟؟!
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
    7 0
    صنعت یعنی شفافیت ، رقابت و نیروی انسانی . شفافیت اصل است و هرکس شفافیت داشته باشد باید در صنعت پشتیبانی شود . وزارت نفت و بانک ها را شفاف کنید . نیروهای مسلح باید با شفافیت وارد رقابت تولید و پرورش نیروی انسانی کشور شود . به حرف انگلیسی های تفرقه انداز که می گویند نیروهای مسلح وارد اقتصاد نشوند گوش ندهید . چهل سال است شرکت های دولتی زیر مجموعه صنعت نفت شفافیت اقتصادی ندارند . به ملت با قوانین محرمانگی ظلم نکنید . حقوق شرکت نفتی ها با استخدامی های تامین اجتماعی رامقایسه کنید . تبعیض و زورگویی منافقانه شرکت نفت را اصلاح کنید . نیروهای مسلح با شفافیت اقتصادی با تمام قدرت به صنعت ورود کنند . اعتماد به نفس حاکمیتی داشته باشید و تبعیض و زورگویی و نفاق را به همدلی و مشارکت تبدیل کنید . پاداش ها و وام های بانک ها را شفاف کنید و بانک مرکزی را زیر نظر و بازرسی قوای مقننه و قضا بیارید . کشور را از بن بست و عدم شفافیت خارج کنید
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
    4 4
    چه بریکس باشد چهG۲۰ وچه شانگهای چه چندجانبه وچه بک جانبه ضربالمثل معروفی هست باران بیاید وای به کلوخ برف هم ببارد وای به کلوخ ما یک لحاف کهنه ایی داریم که سیل هم بیایید یه مقداری میرویم آنطرفتر اما این سیل وباران وبرف برای کسانی خطر دارد که سالها ازاقتصاد بیمار سواستفاده کردند وبه الاف والوفی رسیدند ونگران ازدست دادن ثروتهای خود هستند
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
    2 3
    😔😔😔☹☹☹
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
    0 0
    تا وقتی مسولین فاسد، ریاکار، رانت خوار و دزد هستند خیال استکبار راحته.
  • کارشناس IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
    0 0
    بریکس چیه
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    2 1
    اسکتبار داخلی با راه اندازی شوهای داخلی میخواد به خودش دلداری بده
    • IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
      0 3
      حالا اسکتبار داخلی کیا هستند!!!🤣🤣🤣😋
  • م IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    0 1
    تریبون نماز جمعه در سراسر کشور
  • IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    0 1
    یعنی عضویت بریکس تحریم‌هارو بر میداره یا باز می‌خواین دور دور بزنین؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس