کد خبر 1521163
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۷
نارضایتی اکثر آمریکایی‌ها از بایدن

نظرسنجی جدید «گالوپ» نشان داد ۵۳ درصد آمریکایی‌ها از عملکرد کلی رئیس‌جمهورشان رضایت ندارند و تنها ۳۷ درصد عملکرد اقتصادی او را تایید کردند.

به گزارش مشرق، اغلب آمریکایی‌ها در نظرسنجی جدید «گالوپ» از عملکرد «جو بایدن» رئیس‌جمهور کشورشان در امور مهاجرت، اقتصاد و مدیریت روابط آمریکایی‌ها با چین و روسیه ابراز نارضایتی کردند.

این نظرسنجی نشان داد میزان رضایت از عملکرد بایدن نسبتاً ثابت و ۴۲ درصد بود و ۵۳ درصد اعلام نارضایتی کردند و پنج درصد نظری نداشتند.

کمتر از یک سوم شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی از عملکرد بایدن در امور مهاجرت (۳۱ درصد) و مدیریت روابط با چین (۳۲ درصد) ابراز رضایت کردند. همچنین تنها ۳۷ درصد عملکرد اقتصادی بایدن و مدیریت روابط با روسیه را تایید کردند. چهل و هفت درصد هم از عملکرد او در قبال اوکراین اعلام رضایت کردند.

به گزارش «هیل»، میزان رضایت از عملکرد بایدن پنج درصد نسبت ۳۷ درصد ماه آوریل افزایش داشت اما همچنان با ۵۷ درصد آغاز به کار او به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا فاصله زیادی داشت.

در تفکیک حزبی هم، حدود نُه نفر از هر ۱۰ دموکرات از عملکرد بایدن ابراز رضایت کردند، در حالی که تنها سه درصد جمهوری‌خواهان همین نظر را داشتند که نشان‌دهنده شکاف حزبی شدید بود. در بین مستقل‌ها، سی و نه درصد عملکرد رئیس‌جمهور آمریکا را تایید کردند.

نظرسنجی گالوپ بین اول تا ۲۳ اوت (۱۰ مرداد تا اول شهریور) با شرکت هزار و ۱۴ آمریکایی بزرگسال و با حاشیه خطای منفی و مثبت چهار درصد انجام شد.

پیش‌تر، نتایج جدیدترین نظرسنجی دانشگاه «کوئینیپیاک» حاکی از آن بود که حدود نیمی از رأی‌دهندگان آمریکایی در نظر دارند در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ به یک نامزد حزب سوم (غیر از حزب دموکرات و جمهوری‌خواه) رأی دهند.

«تیم مالوی» تحلیلگر مؤسسه نظرسنجی کوئینیپیاک در یک کنفرانس خبری در این خصوص گفت: «در حالیکه نه جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا و نه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور پیشین از نظر محبوبیت بر یکدیگر برتری ندارند، تقریباً نیمی از کشور یک گزینه دیگر (غیر از این دو) را بررسی می‌کنند».

وی در ادامه افزود: «نامی از نامزد خاص مطرح نیست و مشخص نیست که چه حزبی مورد نظر است اما این یک نشانه واضح است که برای بسیاری از رأی‌دهندگان، وضعیت موجود غیرممکن است».

نظرسنجی‌های دیگر هم نشان داده که علی‌رغم آن‌که بایدن و ترامپ در بین حزب دموکرات و جمهوری‌خواه در مقایسه با دیگر نامزدهای هم‌حزبی خود جلوتر هستند اما محبوبیت چندان زیادی ندارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    0 0
    نه که اکثر ایرانیها از شماها راضی هستن! خخخخخخح
    • رضا IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
      0 0
      بهت برخورد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس