حال‌وهوای جامعه آمریکا به نفع جمهوری‌خواهان در انتخابات کنگره

بر اساس نظرسنجی گالوپ، تمامی شاخص‌های ملی مرتبط با حال و هوای عمومی در آستانه انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا به نفع حزب جمهوری‌خواه این کشور است.

به گزارش مشرق، بر اساس نتایج نظرسنجی گالوپ که سه‌شنبه (اول نوامبر) منتشر شد، تمامی شاخص‌های ملی مرتبط با حال و هوای عمومی در آستانه انتخابات میان‌دوره‌ای هشتم نوامبر (۱۷ ابان) کنگره آمریکا به نفع حزب جمهوری‌خواه این کشور است.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، رتبه‌بندی سلامت اقتصاد (فقط ۱۴ درصد آمریکایی‌ها آن را عالی یا خوب توصیف می‌کنند و ۴۹ درصد می‌گویند ضعیف است) و رضایت کلی (تنها ۱۷ درصد راضی هستند) در پایین‌ترین حد برای یک انتخابات میان‌دوره‌ای از زمانی است که گالوپ سنجش این شخاص‌ها را در سال ۱۹۹۴ و ۱۹۸۲ به ترتیب آغاز کرد.

شکاف ۳۵ درصدی بین ارزیابی مثبت و منفی اقتصاد هم بیشترین شکاف برای یک انتخابات میان‌دوره‌ای از زمانی است که این موسسه نظرسنجی شروع به سنجش این شاخص در سال ۱۹۹۴ کرد.

گالوپ خاطرنشان کرد اقتصاد نسبت به سایر شاخص‌ها کمتر مرتبط با نتایج انتخابات میان‌دوره‌ای است اما وقتی کنار محبوبیت ضعیف جو بایدن قرار می‌گیرد ممکن است امسال اهمیت بیشتری پیدا کند.

میزان رضایت از عملکرد رئیس‌جمهور و کنگره آمریکا به پایین‌ترین حد در تاریخ به ترتیب به ۴۰ و ۲۱ درصد رسیده است. گالوپ توضیح داد حزب رئیس‌جمهور معمولاً در انتخابات‌های میان دوره‌ای وقتی میزان رضایت از عملکرد وی زیر ۵۰ درصد بوده و زمانی که میزان رضایت از عملکرد کنگره ۳۵ درصد یا کمتر از آن بوده، کرسی‌ها را از دست داده است. این موسسه افکارسنجی همچنین افزود انتخابات میان‌دوره‌ای در ایالات متحده معمولاً به نفع حزبی تمام می‌شود که در قدرت نیست.

«جن ساکی» سخنگوی پیشین کاخ سفید در دولت جو بایدن رئیس‌جمهور دموکرات ایالات متحده آمریکا جمعه گفت دموکرات‌ها از نتیجه احتمالی انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره در ماه نوامبر نگران هستند.

سخنگوی پیشین کاخ سفید افزود: «اعداد و ارقام در برخی رقابت‌های مجلس نمایندگان آمریکا، آن‌طور که باید، نیست». جن ساکی تصریح کرد که اگر جمهوری‌خواهان کنترل مجلس نمایندگان آمریکا را در انتخابات ماه آینده کنگره به دست آورند، «بازرسی‌ها و چند استیضاح» انجام خواهد گرفت.

رأی‌دهندگان آمریکایی در تاریخ هشتم نوامبر (۱۷ آبان ماه) در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا مشارکت خواهند کرد تا سرنوشت ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان آمریکا و ۳۴ کرسی از ۱۰۰ کرسی سنا را تعیین کنند.

عملکرد ضعیف دولت بایدن بعنوان رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا، سرنوشت حزب دموکرات را در معرض خطر قرار داده است.

نظرسنجی اخیر رویترز/ایپسوس نشان داد محبوبیت بایدن در آستانه انتخابات میان‌دوره‌ای که بقیه دوره او را شکل خواهد داد، به پایین‌ترین سطح دوران ریاست‌جمهوری وی نزدیکتر شد. در این نظرسنجی ملی دو روزه، ۳۹ درصد آمریکایی عملکرد بایدن را تایید کردند که یک درصد کمتر از هفته قبل از آن بود. پیش از این میزان رضایت از بایدن در ماه‌های مه و ژوئن به ۳۶ درصد رسیده بود.

اخیراً دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا در انتقاد دوباره از جو بایدن گفت که ایالات متحده بسرعت به جهنم می‌رود و به یک رهبر قوی در رأس نیاز دارد. وی در مصاحبه با شبکه «فاکس نیوز» گفت: سیاست و مسائل جمهوری‌خواه و دموکرات و چپ‌های افراطی و همه چیز را فراموش کنید. کسی را می‌خواهم که رهبری بزرگ باشد. کسی را می‌خواهم که بتواند رو در روی شی رئیس‌جمهور چین بایستد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس