کد خبر 1425600
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹
محبوبیت بایدن به پایین‌ترین سطح در دوران ریاست جمهوری اش نزدیک شد

نظرسنجی جدید نشان داد که میزان محبوبیت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا همچنان به پایین‌ترین سطح در دوران ریاست جمهوری اش نزدیک است.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رویترز نوشت: نظرسنجی سراسری این رسانه و موسسه ایپسوس نشان داد که فقط ۴۰ درصد آمریکایی ها عملکرد بایدن به عنوان رئیس جمهور را قبول دارند که تغییری نسبت به هفته گذشته نداشته است.

 محبوبیت بایدن در ماه های مه و ژوئن به ۳۶ درصد سقوط کرد. کاهش محبوبیت بایدن نشانه خوبی برای احتمال پیروزی حزب او در انتخابات میان دوره ای کنگره در ماه نوامبر نیست و بر آن تاثیر دارد. احتمال می رود جمهوریخواهان در این انتخابات کرسی های مجلس نمایندگان را به خود اختصاص دهند هر چند که کارشناسان می گویند دموکرات ها شانس بهتری برای حفظ کرسی های سنا دارند.

بایدن که در بحبوحه همه گیری کرونا در ژانویه ۲۰۲۱ روی کار آمد در طول دوران ریاست جمهوری اش با مشکلات اقتصادی ناشی از بحران سلامت جهانی از جمله افزایش تورم مواجه بوده است.

نظرسنجی این هفته نشان داد که یک سوم آمریکایی ها- یک نفر از هر پنج دموکرات آمریکایی و دو نفر از هر پنج جمهوریخواه -اقتصاد را مهم ترین مشکل پیش روی کشور می دانند.

سهم بسیار کمتری از پاسخ‌دهندگان به مسائل مهم دیگری اشاره کردند، به طوری که از هر ۱۰ دموکرات، یک نفر گفت بزرگترین مشکل کشور لغو حق ملی سقط جنین است، در حالی که همین سهم از جمهوری‌خواهان به جرم و جنایت اشاره کردند.

نظرسنجی اخیر رویترز-ایپسوس به صورت آنلاین و به زبان انگلیسی در سراسر آمریکا انجام شده است. در این نظرسنجی که با ضریب خطای ۴ درصد انجام شده ۱۰۰۴ بزرگسال آمریکایی شامل ۴۹۵ دموکرات و ۳۲۱ جمهوریخواه شرکت داشتند.

انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا ۱۷ آبان ماه با هدف گزینش ۴۳۵ نماینده مجلس، ۳۵ سناتور، ۳۹ فرماندار و شماری زیادی از مقام‌های محلی و ایالتی در سراسر آمریکا برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    0 0
    محبوبیت پوتین که زیر پنجاه درصده اینها همش بازی است ما گول نمی‌خوریم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس