کد خبر 1521241
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۵
حسین مرعشی

دبیرکل حزب کارگزاران ادعا کرد نه جبهه اصلاحات و نه کارگزاران به هیچ تصمیم روشنی در مورد انتخابات آینده نرسیده‌اند و دولت و مجلس با اعمال قانون جدید و پیش‌ثبت‌نام همه ما را غافل‌گیر کردند.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویٰژه خود نوشت: دبیرکل حزب کارگزاران ادعا کرد نه جبهه اصلاحات و نه کارگزاران به هیچ تصمیم روشنی در مورد انتخابات آینده نرسیده‌اند. به گزارش روزنامه شرق، حسین مرعشی درباره ثبت‌نام اصلاح‌طلبان در انتخابات گفت: اطلاعی درباره چهره‌های اصلاح‌طلب ندارم اما در مورد حزب خودمان جمع محدودی حتی کمتر از انگشتان یک دست در سراسر کشور ثبت‌نام کرده‌اند من در شبکه افق به این نکته اشاره کردم که مقام معظم رهبری وعده داده بودند نظرشان را درباره انتخابات بیان می‌کنند که هنوز این اتفاق نیفتاده است. از آن جهت که سیاست‌های کلی نظام درباره انتخابات پیش‌رو را متوجه شویم نه آنکه نسبت به حزب خاص یا جمع خاصی. منظور من این بود که در صحبت‌های ایشان سیاست‌های کلی نظام در مورد انتخابات آینده را می‌توانستیم، بفهمیم تا متناسب با آن تصمیم‌گیری کنیم. منتها دولت محترم و مجلس با اعمال قانون جدید و پیش‌ثبت‌نام همه ما را غافل‌گیر کردند.

وی می‌افزاید: هنوز افق روشنی نداریم که بدانیم انتخابات به چه سمتی خواهد رفت. اما احتمال اینکه انتخابات آینده انتخاباتی درون گروه اصولگرایی باشد، بسیار قوی است. اصلاح‌طلبان هم چون از قبل برداشت‌شان همین بوده، اساسا خودشان را برای انتخابات آماده نکرده‌اند. اتفاقی که افتاده این است که پیش‌ثبت‌نام درواقع زمینه‌های یک انتخابات رقابتی و مشارکت سیاسیون را از بین برد. وی گفت: به نظر من مجلس و دولت به آرمان‌های جمهوری اسلامی و رهبری که علاقه‌مند به یک انتخابات مشارکتی و رقابتی بودند، لطمه جدی وارد کرد. این نشان می‌دهد کسانی که دولت و مجلس را در اختیار دارند، علاقه‌مند نیستند، افراد موثر از سیاسیون و اهل فن در انتخابات حضور داشته باشند. درواقع با یک اقدام عجولانه برخلاف منویات کلی نظام، زمینه را برای یک انتخابات مشارکتی تخریب کردند.

مرعشی می‌گوید: شرکت در انتخابات تحت هر شرایطی نخواهد بود. هنوز نه جبهه اصلاحات و نه کارگزاران به هیچ تصمیم روشنی در مورد انتخابات آینده نرسیده‌اند. اما من پیش‌بینی می‌کنم هم کارگزاران هم بخش‌هایی از جبهه اصلاحات در حوزه‌هایی از شهرستان‌هایی که بیشتر دارای تک‌نماینده هستند، رقابت وجود داشته باشد و چهره‌های میانه‌رو و اصلاح‌طلب تایید صلاحیت شده باشند، یک تصمیم کلی برای حوزه انتخابیه نگیرند.

او همچنین گفته است: ما تفاوت معنی‌داری بین محمدباقر قالیباف و سعید جلیلی قائل نیستیم. من با مجموع تفکرات محدودکننده جبهه پایداری مخالف بودم و هیچ تفاوت معناداری بین جبهه پایداری و تیم آقای قالیباف قائل نیستم.

اظهارات دبیرکل کارگزاران درباره بی‌میلی نسبت به انتخابات در حالی است که محمدرضا خباز، (معاونت امور تقنینی در معاونت پارلمانی دولت روحانی) به روزنامه آرمان گفت: در بین جریان اصلاح‌طلبی دو نگاه حاکم است. عده‌ای معتقد بودند باید کاندیدا داد و عده‌ دیگری می‌گفتند نباید کاندیدا معرفی کرد. اما پنج حزب اصلاح‌طلب مقداری پا را فراتر گذاشتند. حزب اعتماد ملی، حزب کارگزاران‌، حزب اسلامی کار و خانه کارگر، مردم‌سالاری که به اعضای خودمان پیشنهاد می‌کنیم اگر احساس می‌کنند رأی دارند و مایلند ثبت‌نام کنند. پیش از آن هم، مهدی آیتی فعال اصلاح‌طلب خبر داده بود: حزب کارگزاران، شعبه‌های استانی‌اش را فعال کرده است و اگر جبهه اصلاحات لیست ندهد، لیست جداگانه خود را می‌دهد. از سوی دیگر، کمال‌الدین پیرموذن عضو فراکسیون اصلاح‌طلبان در مجلس قبل به خبرآنلاین گفته است: افراد نزدیک به خاتمی، سیدحسن خمینی و لاریجانی و... پیگیری کرده‌اند تا افراد برای نامزدی در انتخابات ثبت‌نام کنند. برخی افراد اصلاح‌طلب در این مرحله پیش‌ثبت‌نام کرده‌اند اما نمی‌خواهند علنی کنند. در جلساتی که با برخی از این آقایان مثل جهانگیری، مرعشی، باهنر، لاریجانی و... داشتیم قرار بود برای حضور بیشتر افرادی که نام برده بودم تلاش‌هایی صورت گیرد و آقای جهانگیری به جد تا حصول نتیجه نهایی پیگیر باشند. پیگیر هستم که بتوانیم ۱۷۰ کاندیدا را مورد حمایت قرار دهیم.

جلال میرزایی عضو فراکسیون اصلاح‌طلبان در مجلس دهم به روزنامه شرق گفت: حسن روحانی یا علی لاریجانی و چهره‌هایی از این دست، سالیان متمادی در مناصب حضور داشته‌اند و برای جوانان و فعالان اصلاح‌طلب و معتدل دیگر حضور این افراد جذابیت چندانی ندارد و از حضور آنها در انتخابات استقبال نمی‌کنند. لاریجانی، جهانگیری، عارف و سایر احزاب به افراد نزدیک خود پیشنهاد کرده‌اند که ثبت‌نام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
    0 0
    وای به حال عوامی که کسی مانند حسین مرعشی با سوادی در حد دبیرستان و اخراجی دانشگاه و گرفتن چند مدرک تحصیلی سفارشی از دانشگاه آزاد بدون گذران دوره های تحصیلی مربوطه بخواهد آینده شان را ترسیم کند!!! اُف بر این جماعت نادان !!!!
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
    0 0
    بهمن 88 سازمانهای نظرسنجی امریکا صحت نتیجه انتخابات را تایید کردند اگر مردم خبر دار میشدن کار به اینجا نمی کشید
  • سید IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
    0 0
    وای به حال عوامی که کسی مانند حسین مرعشی با سوادی در حد دبیرستان و اخراجی دانشگاه و گرفتن چند مدرک تحصیلی سفارشی از دانشگاه آزاد بدون گذران دوره های تحصیلی مربوطه بخواهد آینده شان را ترسیم کند!!! اُف بر این جماعت نادان !!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس