کد خبر 1521250
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۲
انفجار مهیب در پایگاه نظامی ترکیه در حومه حلب سوریه

دیده بان حقوق بشر سوریه از انفجار مهیب در پایگاه نظامی ترکیه در حومه حلب خبر داد.

به گزارش مشرق، دیده بان حقوق بشر سوریه از شنیده شدن صدای انفجار مهیب در پایگاه نظامی ترکیه در روستای العیون در شرق شهر مارع در حومه شمالی حلب خبر داد.

دیده بان حقوق بشر سوریه اضافه کرد که بر اثر این انفجار محل آتش گرفت و تاکنون از علل انفجار و یا تلفات انسانی اطلاعی در دست نیست.

همچنین منابع محلی تائید کرده‌اند که در پایگاه نظامی ترکیه در روستای العیون واقع در حومه شهرک مارع در منطقه اعزاز واقع در ریف شمالی حلب انفجار مهیبی رخ داده است.

خبرنگار شبکه «المیادین» از سوریه گزارش داد: «انفجار مهیبی در پایگاه نظامی ترکیه در روستای العیون واقع در حومه شهرک مارع در منطقه اعزاز واقع در ریف شمالی حلب رخ داده است.»

در پاییز سال گذشته رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در سخنانی ادعا کرد که اقدامات نظامی ترکیه در شمال سوریه محدود به یک عملیات هوایی نخواهد ماند. او همچنین در ۲۲ نوامبر عهد کرد که همه عناصری که وی از آنها به عنوان عوامل تروریستی نام برد را در شمال سوریه با تانک‌ها و نیروهای جنگی در اسرع وقت ریشه کن کند. عملیات هوایی ترکیه که «پنجه-شمشیر» نامیده شد، یک هفته پس از بمب‌گذاری مرگباری در استانبول انجام شد که شماری کشته و زخمی برجای گذاشت. دولت ترکیه گروه‌های شبه‌نظامی کُرد را متهم کرد ولی آن‌ها دست داشتن در این بمب‌گذاری را رد کردند.

آنچه درباره تحرکات ترکیه و حمله زمینی به سوریه می‌توان گفت این است که این به مثابه ماجراجویی خطرناکی خواهد بود که تأثیرات منفی بر دولت اردوغان و ارتش آن گذاشته است و چه بسا به جنگ فرسایشی برای ترکیه تبدیل شود و همه رویاهای اردوغان و حزب عدالت و توسعه را بر باد دهد. از سوی دیگر برخی تحلیلگران از عملیات زمینی ترکیه در شمال سوریه به مثابه دامی از سوی آمریکا برای کشاندن اردوغان و ارتش او نام می‌برند به ویژه که آمریکا برای تحقق اهداف و منافع خود از هیچ اقدامی دریغ نمی‌کند.

پیش از این نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد سخنانی را در خصوص حضور غیرقانونی ایالات متحده آمریکا و ترکیه در خاک کشورش مطرح کرده بود. بر اساس این گزارش، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد تأکید کرد: ما در سوریه خواهان پایان حضور غیرقانونی ایالات متحده آمریکا و ترکیه در خاک خود هستیم. حضور نیروهای ترکیه‌ای و آمریکایی در سوریه به درخواست دولت دمشق نبوده است و به همین دلیل وجاهت قانونی ندارد.

این مقام سوری در ادامه اظهارات خود عنوان کرد: دولت و ارتش سوریه مصمم به آزادسازی تمامی خاک خود از چنگ تروریست‌های تکفیری هستند. مبارزه با تروریسم تا زمان آزادسازی تمامی اراضی اشغال شده ادامه پیدا خواهد کرد.

دیپلمات سوریه در سازمان ملل در ادامه سخنان خود یادآور شد: کشورهای غربی اخیراً از تصویب پیش نویس بیانیه پیشنهادی روسیه برای محکومیت حمله تروریستی به نظامیان سوری در دمشق جلوگیری کردند. این اقدام غربی‌ها بار دیگر معیارهای دوگانه آنها در ارتباط با مبارزه با تروریسم را آشکار ساخت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
    1 0
    انشالله که نیروها ی ترکیه به درک واصل شوند رفتن تو سوریه ازتروریستها حمایت کنند حقشان به درک واصل شوند
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
    1 0
    حتما یونجه زیاد خوردن وترکیدن!!!خخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
    3 0
    مبارک است انشاله
  • ابی آذری زبان هستم IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
    1 0
    بزنید این جماعت خردوغانی رو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس