کد خبر 1521259
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۶
سوریه ادعاهای فرانسه و آمریکا را محکوم کرد

وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای ادعاهای وزارت خارجه فرانسه و سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا درباره استفاده دمشق از سلاح شیمیایی در سال ۲۰۱۳ را محکوم کرد.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه سوریه، بیانیه‌ وزارت خارجه فرانسه و سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا و اتهامات واهی آن‌ها در خصوص استفاده دمشق از سلاح شیمیایی در سال ۲۰۱۳ را محکوم کرد.

وزارت خارجه فرانسه در بیانیه‌ای مدعی شده بود که دولت سوریه از سلاح شیمیایی علیه اهالی الغوطه شرقی در دمشق استفاده کرده است.

در بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است که ادعاهای آمریکا و فرانسه در ادامه گمراه‌سازی و دروغ‌پردازی آنها و مؤید مشارکت دو کشور و دیگر کشورها در طراحی این جنایت وحشیانه و مشارکت کامل در تجاوزات تروریستی مستقیم و غیر مستقیم علیه سوریه است.

بنابر گزارش خبرگزاری سوریه (سانا)، در بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است که هدف آمریکا و فرانسه پنهان کردن جنایتکار حقیقی و سرپوش گذاشتن بر دست داشتن این دو کشور در استفاده گروه‌های تروریستی از سلاح شیمیایی و در الغوطه شرقی (آگوست سال ۲۰۱۳) و حوادث دیگر است.

وزارت خارجه سوریه همچنین مواضع فرانسه و آمریکا مبنی بر سرپوش گذاشتن بر مسئولیت خود و دیگر کشورها در حمایت از گروه‌های تروریستی و دست داشتن آن‌ها در تجهیز این گروه‌ها به مواد و سلاح شیمیایی مورد استفاده در حوادث سوریه را محکوم کرد.

در این بیانیه بر ضرورت مؤاخذه مسئولان فرانسوی و آمریکایی و متحدان آن‌ها به دلیل حمایت از گروه‌های تروریستی تکفیری در سوریه تأکید شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس