فرانسه و آمریکا حامی عاملان حمله شیمیایی سال ۲۰۱۳ هستند

وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه‌ای، اتهامات وزارت خارجه فرانسه و شورای امنیت ملی آمریکا مبنی بر به‌کارگیری سلاح شیمیایی در سال ۲۰۱۳ از سوی دمشق را محکوم کرد.

به گزارش مشرق به نقل از سانا، وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه‌ای نسبت به اتهامات واهی وارده از سوی وزارت خارجه فرانسه و سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در قبال دمشق واکنش نشان داد.

وزارت خارجه سوریه، بیانیه‌های وزارت خارجه فرانسه و سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا که در آن‌ها سوریه را به استفاده از سلاح شیمیایی در سال ۲۰۱۳ و اتفاقات جعلی دیگر متهم کرده‌اند را محکوم کرد.

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: دروغ‌های فرانسه و آمریکا در بیانیه‌هایی که در پیوند با عملیات‌های گمراه‌سازی و دروغ‌پردازی گذشته آنان است، مؤید مشارکت این ۲ کشور و برخی کشورهای دیگر در طراحی این جنایت بزرگ در قالب مشارکت مستقیم و غیرمستقیم آنان در حملات تررویستی به سوریه است.

وزارت خارجه سوریه افزود: این بیانیه‌ها با هدف پنهان‌نمودن جنایتکاران واقعی و سرپوش‌نهادن بر دست‌داشتن فرانسه و ایالات متحده در به‌کارگیری گروه‌های تروریستی مسلح برای استفاده از سلاح‌های شیمیایی در غوطه شرقی در آگوست سال ۲۰۱۳ و دیگر حوادث سوریه و مسئولیت آنان در قبال این اقدامات صادر شده است.

این نهاد سوری ادامه داد: سوریه از مواضع فرانسه و آمریکا که در راستای سرپوش‌نهادن بر مسئولیت این ۲ کشور و برخی کشورهای دیگر در پشتیبانی از گروهک های تروریستی و دست‌داشتن آنان در تجهیز این گروه‌ها به سلاح‌های شیمیایی است، ابراز انزجار می‌کند. این گروه‌های تروریستی از همین سلاح‌های شیمیایی که توسط فرانسه و آمریکا و برخی کشورهای دیگر بدان تجهیز شده بودند، در تمامی حوادث سوریه استفاده کردند.

وزارت خارجه سوریه در ادامه تاکید کرد که مسئولان آمریکایی و فرانسوی و کشورها و گروه‌های پیرو آنان باید مجازات شوند؛ زیرا آنان با گروه‌های تروریستی که خون مردم سوریه را به زمین ریختند همدست بوده و سیاست تحریم ملت سوریه را از طریق تروریسم و اقدامات ظالمانه یک طرفه به اجرا در آوردند و همچنان نیز این سیاست‌ها را دنبال می‌کنند؛ سیاست‌ها و اقداماتی که با قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل متحد در تعارض هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
    0 0
    ای...... به گور پدر هرچی یانکی گاوچرون تروریست همجنس باز آدمکش و اروپایی‌های نوکرشون باشه که دنیا رو به آتیش کشیدن!! از قدیم گفتن یانکی خوب فقط یانکی مرده هست و لا غیر!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس