کد خبر 1521377
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۱
مقام یمنی از پیشنهاد پهپادی به عربستان سعودی خبر داد

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن با افشای یک پیشنهاد پهپادی به ریاض، گفت که تجهیز سازمان تروریستی القاعده به پهپاد دروغ آشکار است و هیچ سند و مدرکی برای این ادعا وجود ندارد.

به گزارش مشرق، «محمد علی الحوثی» عضو ارشد شورای عالی سیاسی یمن، اتهامات یک مقام دولت وابسته به ریاض در خصوص همکاری انصارالله و القاعده را بشدت تکذیب کرد.

الحوثی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق) نوشت:‌ «وزارت دفاع دولت صنعاء هرگز به هیچ گروه مسلحی پهپاد نداده است».

«عبدالرحمن المحرمی» عضو «شورای ریاستی یمن» (وابسته به ریاض) روز شنبه در گفت‌وگو با روزنامه عکاظ عربستان سعودی مدعی شده بود که حوثی‌ها اقدام به تأمین پهپاد برای القاعده می‌کنند و عناصر این گروهک را برای حمله به اهداف ائتلاف سعودی در استان‌های جنوبی آموزش می‌دهند.

محمد علی الحوثی، در این باره نوشت: «این ادعاها به هیچ وجه درست نیست و سخنانی که گفته می‌شود صرفا دروغ‌هایی بدون سند و مدرک است».

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن سپس نوشت که دولت صنعاء پیش از این به عربستان سعودی پیشنهاد همکاری در تولید پهپاد را داده است. الحوثی افزود: «این پیشنهاد همچنان به قوت خود باقی است به شرطی که عربستان سعودی درخواست ما درباره بومی‌سازی صنایع پهپادی را بپذیرد».

طی هشت سال جنگ یمن، پهپادهای بومی ارتش و انصارالله یمن، با صدها عملیات موفق در خاک عربستان سعودی و مواضع نیروهای وابسته به ریاض، سهم بزرگی در توقف حملات ارتش سعودی و ایجاد عامل بازدارندگی داشته است. محمد علی الحوثی در این باره نوشت: «آنها خودشان از تأثیرگذاری پهپادهای ما به‌خوبی خبر دارند».

سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن در ماه آوریل گذشته به مناسبت هشتمین سال جنگ یمن طی گزارشی گفته بود که نیروی پهپادی یمن طی هشت سال نبرد، ۱۲۰۰۹ عملیات از جمله ۳۲۶۴ عملیات تهاجمی و ۸۷۴۵ عملیات اطلاعاتی انجام دادند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس