به گزارش مشرق، در اجلاس وابستگان نظامی خارجی مقیم ایران تاکید شد: «آمریکا و انگلیس با ناامن جلوه دادن آبراهه‌های منطقه، به دنبال توجیه حضور نامشروع نظامی خود هستند»

به گزارش مرکز ارتباطات و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، چهارمین اجلاس توجیهی وابستگان نظامی خارجی مقیم ایران روز گذشته با حضور ۳۱ نفر از وابستگان نظامی کشورهایی از قاره‌های اروپا، آمریکا، آسیا و آفریقا و مسئولان امور بین‌الملل ستاد کل نیروهای مسلح در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد.

در این نشست، ضمن بیان مصادیق اقدامات ناامن کننده آمریکا و انگلیس در منطقه خلیج فارس، خاطرنشان شد: « آمریکا طی ماه‌های اخیر اقدام به چند مورد سرقت نفت جمهوری اسلامی ایران از نفتکش‌های متردد در آب‌های بین‌المللی نمود که با شکایت مالکین نفت سرقت شده و بر اساس حکم قضایی، برخی از شناورهای حامل نفت آمریکا توسط ایران به صورت قانونی توقیف شدند. در نتیجه ایالات متحده آمریکا و انگلیس با فضاسازی رسانه‌ای و دروغ پردازی در خصوص اقدامات قانونی نیروهای دریایی جمهوری اسلامی ایران به دنبال ناامن جلوه دادن آبراهه‌های منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز و توجیه حضور نظامی خود در منطقه هستند.»

در ادامه اجلاس، مستندات مربوطه از جمله مقایسه آمار تردد معمولی شناورها در زمان توقیف نفتکش‌های متخلف توسط ایران و روند کاهشی ترددها پس از جوسازی و اعلام آمریکا مبنی بر افزایش نیرو و تجهیزات نظامی در منطقه، تشریح گردید؛ موضوعی که بیانگر اقدامات ناامن ساز کشورهای فرامنطقه‌ای در خلیج فارس می‌باشد.

در پایان نشست، با اشاره به اینکه علت افزایش اقدامات مداخله جویانه اخیر آمریکا و انگلیس در منطقه، جلوگیری از روند بهبود روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای حاشیه خلیج فارس است، بر لزوم خروج کشورهای فرامنطقه‌ای از خلیج فارس و توانمندی کشورهای همسایه در تامین امنیت حوزه دریایی خود تاکید شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
    0 1
    گورباچف جمله ای گفته که جمهوری اسلامی تا زمانی دوام دارد که درمنطقه بحران آفرینی کند واقعیت دارد؟
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
    0 0
    کی رو توجیه کنند
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
    0 0
    غارتگران انگلیسی وامریکای فقط به دنبال امیال نامشروع خود هستند وتا زمانی که شیخ نشینان خلیج فارس را دارند حضور این مزدوران هم وجود دارد.
  • منوچهر دهقان منشادی IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
    1 0
    درود . امیدوارم سردمداران و سیاست گزاران ( البته مستقل از افکار روسیه ) بتوانند تصمیمی خردمندانه اتخاذ نمایند و با شجاعتی انقلابی تیر ارش کمانگر را به چشم دیو جنگ امروز منطقه روسیه بزنند و خود و ملت را از این همه گرفتاری خلاص نمایند تمام
  • اشکانیان IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
    0 0
    ببخشیدا ولی غلط میکنه هر کشوری بخواد منافع ایران رو به خطر بندازه در تنگه هرمز و خلیج فارس میخواد استکبار جهانی یعنی امریکا باشه میخواد انگلیس مکار و حیله گر
  • حاجی از سه راه جوبشور قم IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
    0 1
    هیچ کشور ی این حرف رو نمیزنه چون منافعش اقتضا نمیکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس