پیشنهاد عربستان به تشکیلات خودگردان در خصوص عادی سازی روابط

یک روزنامه آمریکایی از پیشنهاد عربستان به تشکیلات خودگردان فلسطین برای ازسرگیری حمایت‌های مالی از این تشکیلات در ازای حمایت از روند عادی سازی روابط با تل آویو خبر داد.

به گزارش مشرق، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال گزارش داد که عربستان به صورت جدی برای کنار زدن موانع پیش روی برقراری روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند.

بر اساس این گزارش، منابع سعودی و فلسطینی آگاه اعلام کردند که عربستان سعودی پیشنهاد از سرگیری حمایت‌های مالی از تشکیلات خودگردان فلسطین را به رام الله داده است.

در گزارش روزنامه وال استریت ژورنال آمده است: این پیشنهاد، یک گام جدید به سمت توافق بر سر عادی سازی روابط با اسرائیل است. عربستان از رام الله می‌خواهد اقدامات قاطعانه ای علیه فعالان فلسطینی اتخاذ کند.

مسئولان سعودی به دنبال حمایت از «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با هدف ایجاد روابط گسترده با تل آویو و اعطای مشروعیت به هرگونه توافق نهایی با رژیم صهیونیستی و کنارگذاشتن اتهامات مبنی بر اینکه ریاض تلاش‌های فلسطین برای تشکیل کشور مستقل را قربانی اهداف خاص خود کرده است، هستند.

منابع آگاه اعلام کرده‌اند که تشکیلات خودگردان فلسطین یک هیأت بلندپایه طی روزهای آتی به عربستان اعزام خواهد کرد تا اعضای آن در خصوص اقدامات عربستان در زمینه مذاکرات با تل آویو رایزنی کنند.

روزنامه آمریکایی مذکور گزارش داد که «محمد بن سلمان» ولی عهد عربستان تضمین‌هایی ارائه داده مبنی بر اینکه ریاض در نهایت حمایت‌های مالی خود را از تشکیلات خودگردان فلسطین از سرمی گیرد به شرط آنکه محمود عباس بتواند اوضاع امنیتی را به دست بگیرد.

همزمان با گزارش وال استریت ژورنال، روزنامه واشنگتن پست در اشاره به جنجال اخیر برآمده از نشست رسمی وزرای خارجه رژیم صهیونیستی و لیبی در ایتالیا نوشت که دستیابی به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی سخت شده است.

این روزنامه در ادامه گزارش داد که الی کوهن وزیر خارجه رژیم صهیونیستی خبر برگزاری این نشست را اعلام کرد و منتقدان وی معتقدند که اعلام این خبر نه تنها امنیت وزیر خارجه لیبی را به خطر انداخت بلکه دولت‌های دیگر کشورها را برای نزدیک شدن به تل آویو مردد کرده است.

ابتدای ماه میلادی جاری، رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند که عربستان سعودی شروط سختی را برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی از جمله موافقت تل آویو با غنی سازی اورانیوم توسط ریاض و ایجاد ائتلاف دفاعی با آمریکا مطرح کرده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • خسرو IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
    0 0
    اتمی شدن با اجازه آمریکا و اسرائیل یعنی چی ؟ و امنیت ملی خود را سپردن دست آمریکا که صهیونیستها هم غیر مستقیم خود را در آن شریک میکنند یعنی چی ؟ عربستان کی میخواهد بفهمد
    • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
      0 0
      عربستان بی شرف وهابی زندگی اش فقط دشمن با ایرانه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس