ورود نخستین قطار ترانزیت ریلی روسیه _ عربستان به بندرعباس

سرپرست اداره‌کل راه آهن هرمزگان گفت: برای نخستین بار یک رام قطار باری ترانزیت محموله روسی به عربستان به بندر شهید رجایی بندرعباس وارد شد.

به گزارش مشرق، علیرضا نصیری برازنده گفت: نخستین قطار باری ترانزیت با ۲۸ واگن و ۳۶ کانتینر ۴۰ فوت حامل کالا، از مرز اینچه برون در استان گلستان وارد کشور شد و طبق برنامه زمان‌بندی دقیق، در محوطه اعلامی از سوی صاحب کالا جهت تخلیه واگذار شد.

وی اضافه کرد: این محموله پس از انجام تشریفات گمرکی تخلیه و به جده عربستان منتقل می‌شود.

سرپرست راه آهن هرمزگان خاطرنشان کرد: انتخاب مسیر بندرعباس برای ترانزیت کالا از روسیه به عربستان سعودی موجب افزایش درآمد گمرکی کشور و استان، فعال‌تر شدن محوطه‌های تخلیه و بارگیری، رونق حمل و نقل ریلی و افزایش سهم راه آهن در ترانزیت کالا و کاهش خطرات ناشی از حمل و نقل جاده‌ای می‌شود.

نصیری برازنده تصریح کرد: علاوه بر اهمیت و منافع اقتصادی، تداوم برنامه‌ای این مسیر ترانزیتی نشان دهنده جهت گیری درست اقتصادی و اقتدار در سیاست خارجی دولت سیزدهم است و پیام امنیت همه‌جانبه و پیوند منافع مشترک کشورهای مختلف از خزر تا خلیج‌فارس را تبیین می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
    1 3
    من بندرعباس هستم چنین قطاری ندیدم
    • IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
      0 0
      من هستم دیدم
    • احمد IR ۰۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
      1 0
      ببخشید بدون اطلاع شما این بار خالی شده، میگم که دیگه تکرار نکنن
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
    1 0
    ساخت ایران قوی با اقتصاد قوی میسر است ایران هاب انرژی و مرکز ترانزیت جهان (کریدورهای ریلی دریایی جاده ای) علی‌رغم موقعیت ویژه ژئوپولیتیک، ایران نتوانسته‌است از جایگاه ویژه خود برای اتصال مسیرهای ترانزیتی شرق و غرب(جاده ابریشم اهنی) و شمال و جنوب استفاده کند و رقبای منطقه‌ای ایران، به سرعت در حال طراحی مسیر‌هایی هستند که ایران را دور می‌زند جهان منتظر ما نخواهدماند تاکی کم کاری .دورزدن تحریم ها_ رونق اقتصادی _ رونق گردشگری _ جلوگیری از خام فروشی _ فسادزدایی گمرک _ اشتغال زایی و ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس